lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
KABINA LAKIERNICZA - FAKTY i MITY
Autor Wiadomość
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 01-06-2009, 21:45   KABINA LAKIERNICZA - FAKTY i MITY

Witam w temacie związanym z kabinami lakierniczymi. Jeżeli planujesz zakup, wymianę, lub modernizację takiego urządzenia udzielimy, tobie rzetelnych informacji. Doradzimy na co zwracać uwagę przy wyborze kabiny i jak ją ekonomiczne użytkować.
Wskażemy wymagania bezpieczeństwa i obowiązki każdego użytkownika.
Rzetelność naszych informacji opiera się o współpracę z wieloma producentami i importerami takich urządzeń.
Znajdziesz tu odpowiedź na każdy problem który w tym temacie martwi Cię, lub interesuje,
oraz porady w zakresie konkretnych problemów związanych z użytkowaniem tego urządzenia.

PAMIĘTAJ - Nie zawsze to co słyszałeś, czytałeś, i wiesz od innych to FAKT. Często to tylko powtarzany MIT.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 01-06-2009, 21:55   

@PROJEKTER, a co powiesz o oświetleniu kabiny? rzędy czy tzw. ściana światła.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 01-06-2009, 22:46   

Najlepszą efektywność oświetlenia wnętrza kabiny ... Czyli ilość lux-ów w stosunku do mocy ( żarówek ) uzyskują ci producenci którzy umieszczają lampy pionowo w panelach obudowy nie wyżej niż 70 cm od podłoża.
Średnie rozwiązanie to dwa rzędy lamp na dole i na górze kabiny, a najmniej efektywne to lampy umieszczone w skosach sufitu, które nie dość że nie dają odpowiedniej ilości światła to jeszcze powodują refleksy, przy lakierowaniu jasnymi lakierami zmiennooptycznymi ( cienie wyglądające na wadliwe położenie bazy ).
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
wonbaby
Stały Bywalec
wonbaby


Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 76
Wysłany: 07-06-2009, 19:35   

co chodzi o filtry do kabiny lakierując np co dziennie co ile trzeba zmieniać filtry i jaki jest koszt ??
_________________
OGIEń W SZOPE;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 13-06-2009, 23:03   

FILTR podłogowy wymieniamy co 300 godzin pracy. max co 500. Filtr sufitowy co 1000 godzin , a kieszeniowy w generatorze co 500 ! To standard z instrukcji.

Na czuja jak są problemy ze śmieciami na lakierze lub regulacją ciśnienia w kabinie
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 13-06-2009, 23:16   

PROJEKTER napisał/a:
FILTR podłogowy wymieniamy co 300 godzin pracy
ja mam 150 h ,a zmieniałem parę tygodni temu. chyba lakierując wodą szybciej przebiega proces i mniej suszenia :) , do tego bezbarwne teraz są takie ,że jak kończę lakier to mi się buty kleją do krat,poza tym szybciej idzie druga warstwa.więc w krótszym czasie pracy kabiny filtry dostają to samo.

[ Dodano: 13-06-2009, 23:17 ]
Cytat:
Na czuja jak są problemy ze śmieciami na lakierze lub regulacją ciśnienia w kabinie
_________________
i to jest odpowiedni sygnał :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 14-06-2009, 11:36   

Jeszcze ważne sprostowanie ! Sprawdźcie zawsze czy po włączeniu oświetlenie nie rusza przypadkiem licznik pracy kabiny na sterowniku. Po drugie 150 godzin to obciążenie dla maty PAINT STOP podawane przez producenta filtra i dotyczy ono tylko czasu aplikacji czyli jakiś 15 - 20 minut z każdego pełnego cyklu pracy kabiny.
Przepraszam - powinienem zaznaczyć że musicie to sobie przeliczyć na konkretne ilości lakierowanych samochodów lub uruchomień kabiny !
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slawek
Klubowicz
www.slawex-car.pl


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 572
Punkty: 19/7
Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 21-06-2009, 20:58   

witam mam pytanko do projektora mam zamiar kupic kabinke a kasy nie mam za duzo.czy nadmuch z silnikiem 5,5kw i wyciag tez z 5,5kw wystarczy do wodnych.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Krystian990
Forumator


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 269
Punkty: 1/3
Wysłany: 22-06-2009, 00:02   

Projektor mógłbyś wrzucić linka do schemaciku z najodpowiedniejszym oświetlaniem według Ciebie?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 22-06-2009, 07:47   

@slawek - jeżeli wymiary wewnętrzne to 6,5 x 3,5 x 2,8 to prędkość opadu tak na oko z doświadczenia - będzie w granicach 0,19 - 0,21 m/sek ( przy tych silnikach )
Jeżeli to urządzenie o wymiarach 7.0 x 4,0 x 2,8 ( lub 3,0 ) to prędkość opadu około 0,16 -0,18 m/sek. Zaznaczam że to jednak ogromne uproszczenie bo nie wiem nic na temat typu wentylatora czy kabina ma falowniki albo co grosza czy przypadkiem to nie jest 2 x 5,5 KW na każdym zespole ???? ( to dopiero byłby huragan ). Załóżmy jednak, że pytasz o prostą małą kabinę. Teoretycznie ( choć nie wiem skąd się wziął ten MIT ? ) prędkość opadu dla kabiny dla lakierów wodnych powinien wynosić minimum 0,26 m/sek ideał 0,3 m/sek. Tyle plotki i teoria. Praktyka wygląda tak : Baza wodorozcieńczalna wyschnie w każdej kabinie problemem jest jedynie czas i koszty !
Przy małej prędkości opadu powietrza będzie to trwać nawet do 25 minut ( a konwencjonlana baza 5 - 10 ) Ideał to schnięcie bazy wodnej w takim czasie jak konwencjonalnej stąd takie duże wydajności w profesjonalnych kabinach.
Przy gorszym urządzeniu możesz na chwilę włączyć ogrzewanie... lub zastosować dysze na stojaku ( pojedyncza lub podwójna ... albo bardziej profesjonalnie pod sufitem kabiny dwa rzędy ok 10 - 12 szt 2 x 6 zasilane są z ujęcia sprężonego powietrza.

Tak naprawdę KABINA LAKIERNICZA DO LAKIEROWANIA LAKIERAMI WODOROZCIEŃCZALNYMI to skrót myślowy stosowany przez handlowców ... bo takich specjalnych kabin NIE MA ! Ten problem z "wodą" zawsze dotycz SUSZARKI i pytania jak szybko i jak kosztownie chcesz to robić. SAMA APLIKACJA NIEKTÓRYM UDAJE SIĘ BEZBŁĘDNIE NAWET W ZWYKŁYM GARAŻU. Więc ... albo droższa lepsza kabina ... albo tania kabina i droższe lakierowanie każdego elementu !

[ Dodano: 22-06-2009, 07:49 ]
@Krystian990 doprecyzuj o co chodzi z tym oświetleniem ? Czy o ogólne oświetlenie pomieszczenia, czy samą kabinę lakierniczą wewnątrz ?
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slawek
Klubowicz
www.slawex-car.pl


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 572
Punkty: 19/7
Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 22-06-2009, 20:46   

dzieki projekter za podpowiedz.mysle o kabine 7x4 taka stardantowa a wentylatory niestety po jednym na nadmuchu i wyciagu.troche mam problemy z elektrownią ale to juz inna bajka.sam pracuje na fajnym sprzęcie niestety za granicą wodą od 5lat .a moze polecił bys mi jakąs fajną kabinke taką do 60 tys max
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Krystian990
Forumator


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 269
Punkty: 1/3
Wysłany: 23-06-2009, 11:53   

Dokładniej chodzi mi o oświetlenie "kabiny" lakierniczej o wymiarach 8m dł x4m szer x3.3m wys.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 23-06-2009, 18:34   

Trudno będzie z tą kabiną do 60 tyś. Niestety kabiny dzielą się teraz na dwie grupy. Te które spełniają wymogi dyrektywy maszynowej UE powołującej się na normę PN - EN 13355 ( to te w okolicach 100 000 ) i te które takiej dyrektywy nie spełniają ( to te od 50 000 - 80 000 ).
Wymogi normy PN-EN 13355 Urządzenia malarskie Kabiny zespolone Wymagania bezpieczeństwa ... narzuciły na producentów tych urządzeń w całej europie ogromne wymagania techniczne. W zasadzie od 2006 roku nie ma już typoszeregu kabin lakierniczych tylko jedna o zmiennych wymiarach obudowy ( oczywiście pisze o lakierniach samochodowych osob. ) Te wymogi to min. prędkość opadu 0.3 m /sek system gospodarki ciepłem, odpowiednia moc oświetlenia, zabezpieczenia ppoż elektroniczne i techniczne itp. to wszystko powoduje, że mamy do czynienia tylko z modelami wypasionymi i stąd takie ceny ! a Chiny nie są w UE i mają to gdzieś !

Światło w kabinie. Najlepiej gdyby lampy były zamontowane pionowo w każdym panelu
tak 60 - 70 cm od podłogi. W innych przypadkach dwa rzędy oświetlenia przy suficie i na dole tak 40 cm od podłogi. Najgorzej jak są w skosach sufitu ... wręcz tragicznie !

[ Dodano: 23-06-2009, 18:36 ]
@sławek ? ... o co chodzi z tymi kłopotami z elektrownią ?
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slawek
Klubowicz
www.slawex-car.pl


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 572
Punkty: 19/7
Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 23-06-2009, 23:12   

A z elektrownią to tak.Może zaczne od początku,kilka lat temu wybudowałem bubynek gospodarcay jakieś 300 m2 dwa stsnowiska do przygotówki jedno blacharskie z zaniżonym placykim pod kabine z dobrym socjalnym całosć własnego projektu.Problem sie zaczął jak chciałem zwiększyc przydział mocy.Max jakie elektrownia mi zaproponowała to 40a\zabezpieczenie główne/ i zliczając wszystko tj kompresor oswietlenie plus kabina to troche mało a sprawdzałem u swojego szefa tu w norwegi to ma po 60a na każdą kabine /co prawda kabiny ful wypas/.Na więcej mocy nie mam co liczyc bo warsztat daleko od transformatora.A jeszcz czytając wasze ciekawostki na temat pozwoleń od sanepidu ochrony srodowiska to sie włos na głowie jerzy.Czy to jest do przeskoczenia sam juz nie wiem.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Krystian990
Forumator


Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 269
Punkty: 1/3
Wysłany: 24-06-2009, 10:27   

Znaczy moja "kabina" paneli nie widziała:P Czyli co ile rozmieścić lampy?:)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 24-06-2009, 16:55   

@krystain ! Rozmieść lampy tak co metr. A gdybyś chciał tak profesjonalnie to podziel długość kabiny na równe odcinki np co 80 cm. jeden z nich podziel na dwie części i tak :
od wejścia pierwsza lampa np 40 cm nasepna 80 następna 80 następna 80 ... ostatnia 40 cm od końcowej ściany ... i już ( 3 x od 35 - 50 W tak jak będzie w typoszeregu lamp fluorescencyjnych dla oprawa jakie zakupisz )

@Sławek 40A czy 60A to parametr zabezpieczenia różnicowowpądowego. Bardzo ważny przy rozruchu każdego urządzenia. Ale to nie znaczy że twoja kabina nie będzie działać na zabezpieczeniu 40 Amperowym. Wszystko zależy od tego ile innych urządzeń ruszy jednocześnie na tym obwodzie. Bardzo ważne jest żebyś określił moc poprzez bilans techologiczny urządzeń i chwilowe zapotrzebowanie na energię ( współczynnik jednoczesnego użycia )

To gdzieś tu na forum jest szerzej przeze mnie omówione ! Na pewno w dziale BUDOWA WARSZTATU. Ale gdyby było za mało tego prądu u ciebie w budynkach to też można zmusić ZE do instalacji trafo i nie musi to od razu być pod stacja !
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ZIEMBA
Moderator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1916
Otrzymał 21 punkt(y)
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 25-06-2009, 18:35   

Sławek, pomnóz sobie ilośc kilowatów jakie sa w kabinie przez 2,3. Wynik da Ci odpowiedz jakie minimalne zabezpieczenie będzie Ci potrzebne (chodzi o liczbe amperów)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slawek
Klubowicz
www.slawex-car.pl


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 572
Punkty: 19/7
Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 25-06-2009, 23:13   

aha czyli tak jak kabina ma około 16 kw mnożąc przez 2.3 to jest 36.8 a. Jezeli dobrze mysle to powinno wystarcyc na początek te 40 na zabezpieczeniu dzięki ziemba
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 26-06-2009, 08:22   

Metodologia wyznaczania mocy przyłączeniowej. Przy określaniu mocy przyłączeniowej należy wybrać odpowiedni zakres wymaganego prądu znamionowego zabezpieczenia przedlicznikowego, a następnie określić odpowiadającą temu wartość mocy przyłączeniowej.

Zabezpieczenie przedlicznikowe jest to zabezpieczenie od strony zasilania. Wartość zabezpieczenia zalicznikowego (od strony odbiorcy) jest co najmniej o jeden rząd niższa.

Wymagany prąd znamionowy zabezpieczenia przedlicznikowego Moc przyłączeniowa
Układ 1-fazowy (pierwsza kolumna ) , Układ 3-fazowy ( druga kolumna )

A kW kW
10 2 6
16 3 10
20 4 13
25 5 16
32 7 21
40 9 26
50 11 32
63 13 40
80 52
100 - 64
125 - 81
160 - 103
200 - 129

Dla odbiorców o zabezpieczeniu przedlicznikowym powyżej 200 A moc przyłączeniową określa się wg. maksymalnej mocy wynikającej z przepustowości zabezpieczenia przedlicznikowego.

Parametry techniczne energii elektrycznej dla sieci bez zakłóceń określa aktualne, wydane przez Ministra właściwego do spraw gospodarki na podstawie art. 9 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo Energetyczne (t.j. Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1504, z późn. zm.) Rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego.

Pobór moc w układzie trójfazowym - 16 KW = zabezpieczenie 20 / 25 A + poprawka na tzw "opór / pobór - rozruchowy" ( zalecane 32 A )
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ZIEMBA
Moderator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1916
Otrzymał 21 punkt(y)
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 27-06-2009, 16:03   

PROJEKTER napisał/a:
Pobór moc w układzie trójfazowym - 16 KW = zabezpieczenie 20 / 25 A + poprawka na tzw "opór / pobór - rozruchowy" ( zalecane 32 A )

Projekter, nie ma szans żeby to się sprawdziło. Sprężarka z silnikeim 16kw nie pójdzie na 32A. Ja mam 11kw i czasami wyrzuci bezpiecznik 32A przy przezuczaniu na drugi bieg.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 27-06-2009, 17:43   

@ziemba. Widocznie ten problem stwarzać może opór rozruchowy sprężarki bo silnik musi pokonać opór tłoków. Jest wiele takich urządzeń które jak już ruszą to działają, a tylko ich rozruch wywołuje takie efekty jak u ciebie ... np zgrzewarki. Ale dlaczego wyrzuca zabezpieczenie przy przejściu na drugi bieg to już nie nie wiem bo nie ma żadnych informacji o tej sprężarce, oraz o twojej instalacji. Przyczyn może być kilka ... od samej sprężarki przez instalację w budynku, aż do rozdzielnicy i jej osprzętu. Zwiększanie parametrów zabezpieczenia może się źle skończyć . Zasada doboru zabezpieczeń jest jedna .... zasada to zasada. Popatrz :

www.dystrybucja.zeb.com.pl/ - ze strony wybrać trzeba WARUNKI PRZYŁĄCZENIA DO SIECI pobrać wniosek .... a w nim jest taka tabela jak zamieściłem powyżej.

Tu są jeszcze szerokie informacje o zabezpieczaniach przedlicznikowych :

http://urzadzeniadlaenerg...d=191&Itemid=27
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Ostatnio zmieniony przez PROJEKTER 27-06-2009, 17:49, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ZIEMBA
Moderator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1916
Otrzymał 21 punkt(y)
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 27-06-2009, 17:49   

W takim razie to co napisałem powyżej tyczy się napewno spręzarek, a reszty urządzen nie wiem :)
Projekter, ale to wszystko jest dobrze podłączone. Było u mnie trzech elektryków i dwóch miało takie tabele jaki zabezpeczenie do jakiej mocy i tam było ze do mojej spręzarki potrzeba bezpiecznika 35A typu C, czyli o opuznionym działaniu. Ja mam 32A typu B i dlatego nie raz wyrzuca. Ale wszystko jest podłaczone zgodnie ze sztuką.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 29-06-2009, 08:50   

@ziemba ! Jak pamiętam to Ty masz moc określoną na poziomie 25 KW ?... przy układzie trójfazowym. Zgodnie z tabelą z postu powyżej powinieneś mieć zabezpieczenia w typoszeregu sięgającym już 40 A ? (26KW = 9A / 40A - jedna lub trzy fazy ).... tak myślę że ZE wpakował cię do przedziału dla odbiorców indywidualnych i przyjął zapotrzebowanie DO 25 KW ... czyli poziom .... 21 KW trzy fazy i zabezpieczenia 32A ( ale tylko tak przypuszczam ).

Spójrz na to zestawienie zabezpieczenia i mocy ( powyżej ) i zwróć uwagę że ZE przydziela moc w układzie DO 21 KW i następny skok DO 26 KW ... a TY czasami potrzebujesz nawet więcej niż 25 KW ( o które wystąpiłeś ) ..... przy zabezpieczeniach dla 21 KW.

Czyli zasad doboru zabezpieczeń do mocy jest OK ... tylko w swoim warsztacie działasz czasami na granicy dwóch poziomów 32 / 40 A i wyskakuje zabezpieczenie różnicowo-prądowe.

[ Dodano: 29-06-2009, 09:07 ]
Kazio Drzazga to mówi że są takie wyłączniki różnicow- prądowe które można regulować od spodu w zakresie + - 5 A od nominału. Wiesz jak by tak było to zabezpieczenie wmontowane w rozdzielnice ma nominalnie 32A ale faktycznie z miernika to 37A ( tak zupełnie z poza typoszeregu ).

Ale @ ZIEMBA JA .... o tym nic nie wiem i nigdy nie słyszałem o takim przekręcie ... no i to jest trochę nielegalne .... choć jak płacisz za prąd który zużywasz ? .... to właściwie tak troszkę.... nawet tylko ciut ciut nie legalne. :)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ZIEMBA
Moderator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1916
Otrzymał 21 punkt(y)
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 01-07-2009, 17:01   

Właśnie, przecież płace za prąd który zużywam, to niech spadają :)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Piotrek Dąbek
Stały Bywalec
motoryzacja



Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 93
Wystawił 2 punkt(y)
Skąd: Bogdalec
Wysłany: 28-01-2011, 11:03   

witam a czy dało by się malować w pomieszczeniu o wymiarach 6,5 x 3,5 x 2,5
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 28-01-2011, 12:57   

Piotrek Dąbek napisał/a:
witam a czy dało by się malować w pomieszczeniu o wymiarach 6,5 x 3,5 x 2,5
lakierować dałoby radę w pomieszczeniu o takich wymiarach
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Piotrek Dąbek
Stały Bywalec
motoryzacja



Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 93
Wystawił 2 punkt(y)
Skąd: Bogdalec
Wysłany: 28-01-2011, 13:31   

aha to znaczy wystarczyło by tylko dobrze uszczelnić i zmoczyć ściane i podłogi by kusz się nie czepiał lakieru
a czy cały samochud by dało lakierować
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 28-01-2011, 13:58   

Piotrek Dąbek napisał/a:
zmoczyć ściane i podłogi by kusz się nie czepiał lakieru
lepiej nie moczyć tylko dać folię na ścianę no i można się pokusić by na to dac płyn do kabin, calaka da radę lakierować ale będzie ciut ciasno bo trochę wąskawo, ale dodatkowych elementów obok już raczej nie zmieścisz za dużo
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Piotrek Dąbek
Stały Bywalec
motoryzacja



Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 93
Wystawił 2 punkt(y)
Skąd: Bogdalec
Wysłany: 28-01-2011, 14:29   

a co daje ten płyn
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 28-01-2011, 15:11   

http://lakiernik.info.pl/...=p%B3yn++kabiny
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Piotrek Dąbek
Stały Bywalec
motoryzacja



Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 93
Wystawił 2 punkt(y)
Skąd: Bogdalec
Wysłany: 28-01-2011, 15:21   

dzięki za link
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
martek
Moderator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1724
Punkty: 14/14
Skąd: opolskie
Wysłany: 08-04-2013, 20:09   

szperałem sobie troche i znalazłem takie cuś ;) wiec wklejam może ktos sie wypowie, pochwali albo wysmieje :)

http://fobo.pl/fobo/?page_id=428
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 08-04-2013, 20:44   

martek napisał/a:
szperałem sobie troche i znalazłem takie cuś ;) wiec wklejam może ktos sie wypowie, pochwali albo wysmieje :)

http://fobo.pl/fobo/?page_id=428


No @martek ... trafiłeś w mój czuły punkt :) . Nie znam produktu Fobo. Powiem tyle z tego co widzę ... kabina ma 5 m x 3,5 wiec na zdjęciach wygląda fajnie w rzeczywistości dupa blada. Oczywiście można zrobić większy nawet do 14 m ... problem w tym, że tam jest foto z lawetą a na niej dwa kontenery .... ;) czyli 5,25 jeden max 6 ... takie są standardy, a idea kontenera jest taka żeby do wszystkiego pasował. ale dość krytyki - pomysł jest zajebisty idealnie dopasowany do szybkiego rozwoju ... tak dobry jak kabina dmuchana .. jak zabawka da dzieci :) ( nie żartuje wkleję wam link zobaczycie że to na poważnie i profesjonalnie :nono: ) ... ale wróćmy do kontenerów.

Normalny kontener to 2,6 x 5,25 x 3 m wys. Żeby w nim zrobić komorę do rozwiązania jest wiele problemów. Nie można go bezkarnie podnieść do góry jak na tej wizualizacji bo zostanie 2 m wysokości :nono: ... co z sufitem nadmuchowym którego ty FOBO nie pokazuje ? To nie lichy problem ... To wymaga dodatkowych kanałów nadmuchowych na dachu ... a wtedy ... Jak to odśnieżyć ... Jak je izolować ... kto ma je montować i demontować skoro to kontener przenośny ? Co z dostępem serwisowym do jednostki termo wentylacyjnej ? ( kto ma kabinę wie o czym piszę )

Możliwe że Fobo sobie z tymi problemami doskonale poradziło.... wtedy jednak byłyby zdjęcia a nie rendering. Sądząc jednak po prostocie tego renderingu ... to bardziej koncepcja nastawiona na macanie rynku co do jego chłonności na taki pomysł .

Cóż mam powiedzieć. Ja też tak zrobię ... bo każdy tak robi ... najpierw demo pomysłu potem badanie rynku i dopiero pierwsza realizacja. Na szczęście Ja mam partnerów którzy o kontenerach i budowie z nich istnych cudeniek architektonicznych wiedzą chyba wszytko. To moi klienci którym robiłem lakiernie. Czują problemu i widzą rozwiązania ... Pamiętajmy jednak że wszytko krąży w koło kosztów ... nie musi być tanie. Ale co w zamian skoro jest już droższe niż budowa murowana z pustaka ? ... może leasing ... może dotacja ... może czas montażu ... może możliwość budowy na rok lub dwa i przeniesienie gdzie indziej ? Wszytko ma tu znaczenie bo niema produktu który wszystkich zadowoli.

Właśnie dopinam dokumentacje na kompletny warsztat w modułach kontenerowych. Kompletny to jest z częścią socjalną biurową magazynową i techniczną z lakiernią, z kabiną z blacharnią i mechaniką i serwisem ogumienia i myjnią ... nawet z pięknym słupem 1,5 x 0,5 x 3 m wys na którym świecić się będą reklamy ;)

Pomysł na wykorzystanie kontenerów jest super :radocha: Realizacja ... to pasmo problemów technicznych i konstrukcyjnych. ;(

Niestety nie jest też prawdą to że można sobie postawić taką lakiernię ( czy warsztat ) gdzie się komu podoba bez żadnych pozwoleń i dopuszczeń ... nawet zwykły kontener socjalny wymaga pozwolenia, lub zgłoszenia czasowej lokalizacji ... ale dla rzetelności ... w tym przypadku igranie z prawem jest .... hmmm ... powiedzmy :) ... nie pociąga za sobą realnych konsekwencji. Lepiej tak w kontenerach ( nielegalne ) niż w nielegalnie wykorzystywanym garażu, stodole czy budynku gospodarczym. :nono: Wywieść kontener to moment ... a przywrócić stan budynku sprzed adaptacji to już nie sa żarty ... a w powietrzu wisi kara 50 tyś tytułem przymuszenia

Podsumuje :

1. Pomysł jest doskonały. Ja pierwszy raz miałem z tym styczność osiem lat temu. Firma DURST pokazała pierwszy taki zestaw kabiny .... w pełni profesjonalny ... oczywiście cena zaporowa jak to w Niemczech.

2. Koncepcja super. Warsztat na konstrukcji kontenerowej to same zalety i mikro wady ... przypominam sceptykom że jest system elewacyjny którym można pokryć kontenery i wtedy obiekt może wyglądać jak ... jak wszytko ... nawet jak obłożony cegła klinkierową.
i ma takie możliwości jak budowa piętra w dowalonym momencie , albo parking na dachu pod zadaszeniem ... szczególnie jak ktoś mieszka w górzystym ternie i można zmajstrować podjazd za budynkiem kontenerowym. :nono:

3. Jednak to .... doskonała lakiernia ( nawet taka 2,3 x 3 m x 2,6 wys ) dla stolarni i tych z was co się zajmują motorami i detalami przemysłowymi oraz hydrografią. Jeden kontener 2,6 x 5,6 x 2,8 i rozwiązane są wszystkie problemy lakierni.

4. Błyskawiczny montaż ok 4 - 7 dni !

5. Możliwość leasingu ... a nie wykluczone że także franchisingu od dużego dostawcy

Także Ja jestem ZA ... taką koncepcja ale będę miał własną zabudowę kontenerową w programie MODULAR ECONOMI ... Kto woli tradycyjnie nadal jest i będzie dostępny MODULAR CLASSIC w konstrukcji typowej hali i normalnej budowie.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Ostatnio zmieniony przez PROJEKTER 08-04-2013, 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
martek
Moderator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1724
Punkty: 14/14
Skąd: opolskie
Wysłany: 08-04-2013, 20:56   

PROJEKTER napisał/a:
Niestety też nie jest prawdą to że można sobie postawić taka lakiernię gdzie się komu podoba bez żadnych pozwoleń i dopuszczeń ... nawet zwykły kontener socjalny wymaga pozwolenia, lub zgłoszenia czasowej lokalizacji


w Fobo zapomnieli koła dołożyć, wtedy byłby wóz Drzymały :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 08-04-2013, 21:34   

A tak pół żartem fajna fitracja powietrza- dzwi otwarte jak w dziupli :D
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne