lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Gdzie robie błąd???
Autor Wiadomość
Tomek P
Użytkownik
Tomek3333


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-09-2012, 20:16   Gdzie robie błąd???

Witam! Panowie mam problem. Lakieruje duże samochody, przeważnie autobusy. Mój problem polega na tym ze nie mogę wylać lakieru na "lustro". zawsze wychodzi mi mora czasem mniejsza czasem większa ale jest. kombinuje z tym już od dawna i nie mogę dojść do tego. lakieruje lakierami akrylowymi spies hecker seria 670 3:1 i 15% roz. APP szybki przeważnie na 1,5warstwy w zależnosci od krycia w temperaturze pomieszczenia od 20 do 25 stopni. Pistolet Iwata w400 WBX z dysza 1,4 na ciśnieniu ok 2,5 bara ale nie pod pistoletem a na reduktorze przy osuszaczu. Czy problem możne być w tym ze lakier jest przemysłowy właśnie do samochodów ciężarowych i nie wyjdzie tak jak na osobówce? gdzie jeszcze mogę robić błędy? proszę o pomoc. Pozdrawiam :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2012, 20:19   

Tomek P napisał/a:
a na reduktorze przy osuszaczu.

Gdyby policzyć spadek cisnienia na długości wężą, to by sie okazało że na pistolecie masz marne 1.5 atm w porywach.

Sprawdź najpierw jakim cisnieniem pracujesz a reszta sie wyjasni.
 
     
Tomek P
Użytkownik
Tomek3333


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-09-2012, 20:25   

Spadek ciśnienia biorę pod uwagę i ustawiam zawsze na wciśniętym spuście pistoletu
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2012, 20:26   

Tomek P napisał/a:
Spadek ciśnienia biorę pod uwagę i ustawiam zawsze na wciśniętym spuście pistoletu

Ale manometr masz przy filtrach a potem ile metrów węża?
 
     
Tomek P
Użytkownik
Tomek3333


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-09-2012, 20:29   

Tak manometr jest przy filtrach a potem węża jakieś 10m
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
matik87
Bywalec


Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 45
Skąd: Grenlandia
Wysłany: 24-09-2012, 20:34   

Zmierzyłeś czy na oko piszesz bo jakoś sobie nie wyobrażam żeby autobus oblecieć z 10metrowym wężem. spróbuj zwiększyć ciśnienie a jak nie pomoże to może niedostatecznie dolewasz? A jak już masz zacieki to spróbuj jedną robotę zrobić na lepszym akrylu.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Tomek P
Użytkownik
Tomek3333


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-09-2012, 20:41   

na oko pisze możne jest 12 m ale nie więcej. całego autobusu nie oblatuje do okola tylko raz z jednej potem z drugiej ale daje rade. Do ilu zwiększyć 3? 3,5 może? zacieki rzadko robie. i z mniejszymi elementami problemu nie mam z wylaniem najgorzej jest na dużych np na boku samochodu.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
matik87
Bywalec


Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 45
Skąd: Grenlandia
Wysłany: 24-09-2012, 20:57   

Zacznij od zakupu manometru pod pistolet potem poczytaj zalecenia technologiczne do tego modelu pistoletu ponieważ ja osobiście go nie znam nigdy na tym nie robiłem. Potem możesz przy dużych powierzchniach dolać ciut więcej rozcieńczalnika po prostu bawić się tą farbą i ją wyczuć. Najgorzej to nic nie zmieniać i cały czas robić kupy. Na pewno jeszcze wiele razy coś Ci nie wyjdzie musisz próbować i pamiętać o zaleceniach technologicznych producenta lakieru jeśli za dużo odbiegniesz od zaleceń to też Ci się spapra albo krycie albo zacieki się pojawią albo baran czyli to co masz teraz i to na tyle na teraz. Odezwij się później jak wychodzi. Pozdro
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 24-09-2012, 21:02   

matik87 napisał/a:
Zacznij od zakupu manometru pod pistolet
a ja bym nie kupował tylko poszukał błędu tutaj
Tomek P napisał/a:
spies hecker seria 670 3:1 i 15% roz. APP szybki przeważnie
jak już robisz na SH to nie lepiej kupić rozp też tej samej firmy i jak już masz duże gabaryty to weź wolny ropu i będzie inaczej
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
matik87
Bywalec


Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 45
Skąd: Grenlandia
Wysłany: 24-09-2012, 21:14   

dlaczego nie kupować manometru pod pistolet? zdecydowanie ułatwia sprawę i pozwala na optymalne dobranie ciśnienia
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2012, 21:19   

Tomek P napisał/a:
na oko pisze możne

No to podłącz pistolet do pompowania kół.
2.5 atm i 12 metrów przewodu,,, to będzie jakieś 1.2 - 1.6 atm na pistolecie.
Myślę że średnica węża jest odpowiednia, bo inaczej to już całkiem lipa by była.
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 24-09-2012, 21:23   

Witam kolegę od autobusów. Po pierwsze jakie półtorej warstwy na duże powierzchnie! A do tego szybki utwardzacz! Zabójstwo! I jakie raz z jednej raz z drugiej! Kolego wolny utwardzacz i dwie pełne to raz. Nakładaj pokolei do okoła jedną a potem drugą. I tyle. Ot mi ambaras! A tu ciśnienia,węże,komresory itd. Pistolet ok. Wszystko ok. Pozdr.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 24-09-2012, 21:39   

matik87 napisał/a:
dlaczego nie kupować manometru pod pistolet?

bo trzeba najpierw pomyśleć o tym co napisałem ja i Chali68,
a potem szukać winy w ciśnieniu ..
poza tym nie potrzebny wisiorek pod pistolet ..lepiej w innym miejscu podłaczyć manometr ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
matik87
Bywalec


Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 45
Skąd: Grenlandia
Wysłany: 24-09-2012, 21:42   

przeczytaj dokładnie mój post
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2012, 21:47   

Chali68 napisał/a:
Wszystko ok.

Czyli spadków brak, cisnienie ok, wszystko ok.
Fizyka przestała działać.

Jak to u Ciebie Chali68, z cisnieniami jest?

Nie zwracasz na taki drobiazg uwagi pewnie.
Nie ty jeden.
W novolu zapewne do dzis nie da rady ustawic stabilnego cisnienia na sata digital :glupek: i nikomu to nie przeszkadza.

Przed wężem w kabinie są tylko filtry, brak reduktora.
Na szkoleniu zwróćcie uwage na ren... drobiazg. ;)
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 24-09-2012, 21:48   

matik87, toż żem ci też na to odpisał ...

[ Dodano: 24-09-2012, 21:55 ]
mkautos, jedna fotka wyjaśni więcej niż 1000 słów :D :D więc kolego Tomek P, wstaw i zobaczymy jak wygląda ta morka ...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2012, 21:57   

unek napisał/a:
a potem szukać winy w ciśnieniu ..

Chyba jednak najpierw gwarantujemy prawidłowe parametry pracy narzędzia.
unek napisał/a:
poza tym nie potrzebny wisiorek pod pistolet ..lepiej w innym miejscu podłaczyć manometr

Dlatego digital w sacie to taka przyjemność i kontrola tego parametru.

W innym miejscu czyli masz na mysli reduktor na ścianie w kpl z blokiem filtracyjnym zapewne.
Oczywiście że tak jest ok, ale trzeba wtedy dodać ciśnienie na plus uwzględniając spadki na długości węża i na wszystkich połączeniach jak szybkozłączki.

Wtedy chcac uzyskać 2.5 atm przy pistolecie to ciś nienie ustawione na ścianie będzie odpowiednio wyższe i jego wartość będzie ok 3.5 atm.

Im wiekszy przepływ np. hvlp tym większy spadek.
Przy 4000 rp i jego cisnieniu 2.2 atm, na ścianie muszę ustawić jakieś 3.1 atm.
Przy 3000 hvlp i 2.0 na nim , na scianie mam 3.5 atm (chyba, bo tego nie pamietam z dokładnościa co do 0.1 atm).
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 24-09-2012, 22:07   

Dziękuję Łukaszu że chociaż Ty jeden rozumiesz błąd. Mkautosu ja jak malował z zegarem sato ty Ty jeszcze misiaki przytulał. A tych szkoleniów to przeżył tyle że wątroby zbrakło. Wpisz sobie serwisraczyński.pl to se zobaczysz jeden z warsztatów w którym pracowałem i wtedy będziesz oceniał.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
matik87
Bywalec


Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 45
Skąd: Grenlandia
Wysłany: 24-09-2012, 22:23   

Pracował, to czemu ty już nie pracuje? mkautos lepiej bym tego nie ujął.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Tomek P
Użytkownik
Tomek3333


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-09-2012, 22:23   

matik87 napisał/a:
dlaczego nie kupować manometru pod pistolet? zdecydowanie ułatwia sprawę i pozwala na optymalne dobranie ciśnienia



niestety jestem tylko pracownikiem i nie ode mnie to zależy
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
matik87
Bywalec


Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 45
Skąd: Grenlandia
Wysłany: 24-09-2012, 22:26   

koszt manometru ok 40 zł tylko niemów że szef tyle niema
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 24-09-2012, 22:29   

mkautos napisał/a:
Przy 4000 rp i jego cisnieniu 2.2 atm, na ścianie muszę ustawić jakieś 3.1 atm.

dobra skoro już operujemy cyferkami to tak sobie w google właczyłem i tam temat własnie Iwata w400 WBX(dodam na tym forum jest) i znalazłem takie danę
można lakierować już od 1.7 atm zużywa mniej powietrza niż sata 4000rp czyli o 85 l/min więc nawet jak patrząc na twój schemat i spadki ciśnienia to nie całę 1,1 atm w twoim przypadku to ile jest przy 2.5atm jak kolega napisał by było ???chyba zmiesciło by się w normię czy nie??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Tomek P
Użytkownik
Tomek3333


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-09-2012, 22:31   

[quote="Chali68"]Witam kolegę od autobusów. Po pierwsze jakie półtorej warstwy na duże powierzchnie! A do tego szybki utwardzacz! Zabójstwo! I jakie raz z jednej raz z drugiej! Kolego wolny utwardzacz i dwie pełne to raz. Nakładaj pokolei do okoła jedną a potem drugą. I tyle. Ot mi ambaras! A tu ciśnienia,węże,komresory itd. Pistolet ok. Wszystko ok. Pozdr.[/qz

warstwami to zalezy od koloru i od krycia jak jakis ciemny kolor mi pokryje na 1,5 warstwy to zostawiam a jak trafi sie jakis jasny np jak ostatnio ż ółty i nie kryje to na 3 pełne polece.

utwardzacz stosuje zwykły a rozpuch szybki.
raz z jednej raz z drugiej chdziło m o to ze przewód tak przekładam z lakierowaniem jade po kolei zaczynając od góry potem doły a łącze je gdzies na słupkach tak żeby naj mniej widoczne było
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
matik87
Bywalec


Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 45
Skąd: Grenlandia
Wysłany: 24-09-2012, 22:31   

Jeśli weźmiemy pod uwagę dużą powierzchnię to chyba ciśnienie się zwiększa?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2012, 22:35   

Chali68 napisał/a:
A tych szkoleniów to przeżył tyle że wątroby zbrakło.

Nie szkolenie mnie nauczyło, lecz ja z racji swojego zawodu jestem w tej dziedzinie i pokrewnych bardzo skrupulatny.

Widzę i rozwiązuję problemy których normalny lakiernik nie zauważa, lub szuka przyczyny gdzie indziej olewając podstawy, czyli to o czym wczesniej pisałem.
 
     
Tomek P
Użytkownik
Tomek3333


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-09-2012, 22:36   

jedna fotka wyjaśni więcej niż 1000 słów :D :D więc kolego Tomek P, wstaw i zobaczymy jak wygląda ta morka ...[/quote]
ok jutro zrobię i wstawie
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 24-09-2012, 22:39   

Tomek P napisał/a:
utwardzacz stosuje zwykły a rozpuch szybki.
Tomek P napisał/a:
roz. APP szybki przeważnie

to jak to jest??
a to rodzynek z forum ...
Cytat:
Szybki utwardzacz i wolny rozcieńczalnik. Taka kombinacja może doprowadzić do gazowania dlatego trzeba lakierować cienkie warstwy doskonałym pistoletem o szerokim strumieniu i drobnej atomizacji. Tu lakiernik zachowuje dużą kontrolę nad powłoką malując dach, czy pokrywę silnika gdzie konieczny jest jednolity efekt struktury na dużej powierzchni. Doskonała kombinacja produktów w kabinie lakierniczej ( ale tu wszytko z każdą konfiguracją mieszaniny jest łatwiej zrobić ) . W dowolnym momencie można zatrzymać rozlewność powłoki podnosząc temperaturę o kilka stopni. To także nieźle dobrana mieszanina do lakierowania w wilgotny ciepły dzień po za kabiną. Większe zużycie materiału, ale pełna kontrola lakiernika nad powłoką.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Tomek P
Użytkownik
Tomek3333


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-09-2012, 22:42   

koledzy czyli jak? manometr pod pistolet i ile ustawic?? w karcie pistoletu z tego co pamietam jest chyba 2 atm jutro jeszcze sprawdze, do tego rozp zalecany przez spies. i próbować
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 24-09-2012, 22:46   

Tomek P, ty czytasz te posty?? zobacz co wcześniej napisałem od 1.7 do 2
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 24-09-2012, 22:51   

Tomek ale na szybkim nigdy niezdąży się rozlać! Masz 25stopni to zasycha w locie a to hektary. Jak chcesz całość to tylko wolny. Oblecisz cały i odrazu lecisz drugą na gotowo. Mk. To winszuję spostrzegawczości. Widzisz Ja robię tylko grubo ponad 20lat ale to pikuś. Przecierz to początki! Hehehe.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Tomek P
Użytkownik
Tomek3333


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-09-2012, 22:58   

ok od następnego malunku zmieniam na wolny rozp. i przyciasne bossa o ten manometr. chciałem zęby kupił iwaty ale jak możne być taki za 40 dychy to ok
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne