Witam pracował ktoś na szpachlówkach Trotona?
Potrzebuje się dowiedzieć jak się sprawuje BOLD i AMBER
Obróbka,czas schnięcia,siadanie,przyczepność itp.
Ostatnio kupiłem DUponta 769r i tragicznie długo schnie, i sie zraziłem do niego...
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 1028 Punkty: 35/30 Skąd: Wschód
Wysłany: 24-06-2012, 23:58
Witam. Odnośnie duponta już tak ma wolno schnie, lecz się niewykrusza i niezostawia dziurek. Dp a troton to tak jakby porównać mb z polonezem. Radzę poszukać czegoś innego jest teraz duży wybór na rynku szpachlówek poliestrowych w rozsądnych cenach i przyzwoitej jakości, że napewno coś pod siebie możesz wybrać. Niebędę nic polecał aby nierobić kryptoreklamy. Poczytaj na forach masz wiele info na ten temat. Pozdr.
Nie używałem, ale czytałem pozytywne opinie o szpachlówce Amber.
Używałem paru szpachlówek Novola. Nie mam co do nich zastrzeżeń, wszystko ok, bez "psikusów" po czasie itp.
DUponta 769r. robie na niej drugi rok i szpachel lux. schnie troszke dlugo ale mozesz dawac za duzo utwardzacza ja zmniejszylem ilosc i szybciej zdaje mi sie schnie, nie wykrusza sie leka w obrobce i wogole, nie chcem innej. zastanow sie nad nia, novol tez ok robilem na niej na poczatku bez zarzutu.
DUponta 769r. robie na niej drugi rok i szpachel lux
Też tak myślę dlatego nie chętnie sięgam nawet w testach po inne...
Damian1212 napisał/a:
schnie troszke
Fakt schnie troszkę dłużej, ale ten czas schnięcia wynika z grubości jej nałożenia..jeżeli ściśle zastosujemy się do zaleceń stosowania tego produktu i nałożymy tą szpachlę w bardzo niewielkiej ilości nie zapominając przy tym, że jest to szpachla wykańczająca i jej zadaniem jest tylko lekka niwelacja po szlifie szp. zgrubnej, to okaże się, że schnie ona bardzo szybko , a o szybkości jej schnięcia przy pracy z promiennikiem IR już nie wspomnę
Szp. 749R DP jest szpachlą zgrubną, wyprowadza się nią wszystkie nierówności i stosuje jako pierwszą, dopiero na wyprowadzoną powierzchnię, i oszlifowaną odpowiednią gradacją szp. 749R nakłada się bardzo cieniutką warstwę szp. 769R...robię na tych szpachlach już chyba 10 lat i stosuję je właśnie tak jak opisałem powyżej
W celu uniknięcia niespodzianek proponuję użycie szpachli zdecydowanie tańszej i lepszej marki POLYKAR . Nie trzeba się będzie wtedy zastanawiać nad wyborem Trotona , Novola czy innego Dupowego-onta
W celu uniknięcia niespodzianek proponuję użycie szpachli zdecydowanie tańszej i lepszej marki POLYKAR
Witam!
Do końca nie rozumiem tej zacytowanej wypowiedzi...nie rozumiem, a właściwie nie wiem czy rozumie to, co napisał autor wcześniejszego postu...co to znaczy "tańszej"??..z tego co wiem, w lakiernictwie cena detaliczna produktu nie odzwierciedla jego faktycznej ceny,więc sugerowanie się tu niską ceną jest tu nie na miejscu, i co znaczy 'lepszej"? jakie cechy charakteryzują ten produkt aby wznieść tę markę na piedestał w rankingu marek produkujących materiały dla refinisch, biorąc pod uwagę jego zachowanie fizykochemiczne po upływie czasu od wykonanej naprawy po powiedzmy jednego roku?
Pomijając już powyższe skoro kolega bogutek1, tak ostentacyjnie zachwala ten produkt, zapytam...czy ten produkt w współpracuje na obszarze pełnej linii technologicznej, jeśli tak, i czy ma on dopuszczenie do napraw gwarancyjnych, któregokolwiek z koncernów produkujących samochody do napraw zgodnych z technologią.
..
zapytam...w jakim, w którym systemie ma on dopuszczenie do napraw gwarancyjnych, i czy w ogóle produkty POLYKAR mają dopuszczenie do któregokolwiek koncernów produkujących samochody do napraw zgodnych z technologią.
- we wszystkich systemach , do których dopuszczone są TROTON i NOVOL
- do wszystkich koncernów , do których dopuszczenie mają TROTON i NOVOL
- we wszystkich systemach , do których dopuszczone są TROTON i NOVOL
- do wszystkich koncernów , do których dopuszczenie mają TROTON i NOVOL
a kto w sensie praktycznym to stosuję?? chodzi mi tylko ile % warsztatów w Polsce jest wdrożony ten system?(chodzi mi o legalne )
i jak można to poproszę przykłady...
Ostatnio zmieniony przez unek 02-07-2012, 10:32, w całości zmieniany 1 raz
ja używalem jakiś czas temu ambera...i to w sumie dość długo.ogólnie nie najgorsza,dość fajnie się nakłada,fajna w obróbce z minusów: dość duża kurczliwość.więc przed podkładem konieczne dobre słonce albo promiennik
[ Dodano: 02-07-2012, 10:34 ]
unek napisał/a:
a kto w sensie praktycznym to stosuję?? chodzi mi tylko ile % warsztatów w Polsce jest wdrożony ten system
ja od jakiegoś czasu,póki co na + jeśli chodzi o aplikacje ,obróbke a nawet kurczliwość. i narazie nic więcej nie mogę na ten temat powiedzieć,ale zrobiłem kilka miejscowych aut więc bd miał podgląd na to jak zachowuje się po czasie
No to jednak wyrobie ta puszkę co już mam kupioną, nie będę się tak zniechęcał do niej bo w sumie teraz upały to powinno być coś lepiej. A mogę ja użyć jako szpachli zgrubnej i zastosować odrazu na gołą blache ( wtarcie w spawy)??
A mogę ja użyć jako szpachli zgrubnej i zastosować odrazu na gołą blache ( wtarcie w spawy)??
Proponuję najpierw użyć szpachli zgrubnej , z włóknem szklanym a dopiero później AMBERA ... ale to tylko taka moja sugestia .
Od razu , aby nie było wątpliwości ... ....zasugeruję użycie szpachli POLYKAR GLAS
Pozdr
A mogę ja użyć jako szpachli zgrubnej i zastosować odrazu na gołą blache ( wtarcie w spawy)??
Ze względu na dość dużą higroskopijność (szpachli poliestrowej) zalecane jest odcięcie gołej blachy a w szczególności spawów podkładem epoksydowym .
Szpachel na spawy - zbrodnia
Ostatnio zmieniony przez giena 04-07-2012, 21:15, w całości zmieniany 1 raz
No czytałem kartę epoksydu z Novola to dopiero po kolo 12h ma suchość właściwą/45min promiennikiem. Dość długi czas schnięcia , i na to po wyschnięciu odrazu szpachla czy trzeba go przematowować?
No to jednak wyrobie ta puszkę co już mam kupioną, nie będę się tak zniechęcał do niej bo w sumie teraz upały to powinno być coś lepiej. A mogę ja użyć jako szpachli zgrubnej i zastosować odrazu na gołą blache ( wtarcie w spawy)??
ja tam znawcą Dp nie jestem ale 769r z tego co wyczytałem jest szpachlą wykończeniową!!! i na sam początek trzeba zgrubnej użyć 749r ..z resztą nasz czerwony goblin już pisał o tym na poprzedniej stronie
może być stosowana na gołą blache
ps jak już stosujesz Dp to epoxyd też z tej samej firmy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum