mogłbys coś wiecej o jednosce termo wentylacyjnej powiedziec??
tak jak napisałem w budowie jak już będzie gotowa i w czasie budowy systematycznie będą fotki. Poruszymy ten temat w 100% na razie skupiam się na instalacji krat
[ Dodano: 21-11-2011, 00:23 ]
Deca-Durabolin napisał/a:
Paul. foty
kamilu będą dziś wieczorem, aparat mi padł i dziś nie zrobiłem
[ Dodano: 21-11-2011, 20:46 ]
A wiec tak dziś zainstalowałem 3 podciągi o wymiarach 100x100 (tzw. profile)
rozstaw między nimi 90cm
filtry paint stop standardowo mają szerokość 86cm, ale są i inne wymiary to normalne
na obwodzie krat idzie kątownik kuty 50x50
podciągi będą podparte co 100cm w osi słupka (też profil 100x100)
Dziś będą tylko 3 foty jutro więcej
A teraz pytanie do posiadaczy kabin jak wyglądają leżaki dla filtrów paint stop
mile widziane zdjęcia
Ile kosztuje filtr kieszeniowy?
nie to kanał wyciągowy troche dziwnie to wygląda
musiałem to tak zrobić to jednostka będzie w piwnicy i jest 150 cm różnicy w poziomach
a co do wielkości kanału to i tak jest większy niż w turbinie dziury od ssania (powierzchniowo)
napewno huraganu nie będzie bo takiej szybkości opadu nie da rady (0.25-0.30 m/s)
turbiny mają xx m3 wydajności tylko jest podane ze min silnik 7,5 kw 1340obr/min
Zaznaczam że chce tylko sobie polepszyć warunki a jak wyjdzie przekonamy się na koniec budowy
[ Dodano: 22-11-2011, 14:11 ]
damian0889 napisał/a:
paul... gdzie mozna kupic wogole takie kratki???bede wdzieczny za jakis namiar.
kupiłem od os. prywatnej w bardzo dobrej cenie
wiem ze 1kg kosztuje 7.50PLN
kiedyś @Mkautos znał jakiegoś producenta krat do niego musisz się zwrócić
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 3134 Punkty: 106/7 Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 22-11-2011, 14:40
No cóż .... zapał to fajna sprawa ... Trochę skujesz betonu ... trochę pospawasz przy wspornikach poprzecznych ... zmienisz kraty ... i może będzie jako tako działać .
Na początek to koniecznie powinieneś sobie to przeanalizować :
No cóż .... zapał to fajna sprawa ... Trochę skujesz betonu ... trochę pospawasz przy wspornikach poprzecznych ... zmienisz kraty ... i może będzie jako tako działać .
Na początek to koniecznie powinieneś sobie to przeanalizować :
dlaczego? "zmienisz kraty...." krata ma płaskownik 40x3 przy rozstawie 900/1000 wychodzi 518/461 kg przy oparciu 200mm x 200mm jesli dobrze rozumiem..
jutro tam wjadę busem Movano zobaczymy jak to wyjdzie powygina sie czy nie
zapał do pracy mam ale właśnie chce zeby jako tako działało bo zrobić coś dobrze to trzeba mieć doświadczenie i kupe $
[ Dodano: 22-11-2011, 20:35 ]
pospawałem podciągi z podporami i zainstalowałem kraty
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 3134 Punkty: 106/7 Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 22-11-2011, 22:48
paul_van_cristo napisał/a:
dlaczego? "zmienisz kraty...." krata ma płaskownik 40x3 przy rozstawie 900/1000 wychodzi 518/461 kg przy oparciu 200mm x 200mm jesli dobrze rozumiem..
jutro tam wjadę busem Movano zobaczymy jak to wyjdzie powygina sie czy nie
Kraty w kabinach mają szerokości 70 max 80 cm ... a twoje jak rozumiem z postu mają 100 ... Oprócz dopuszczalnego nacisku na tzw. "punkt styku koła" jest jeszcze ugięcie liniowe. Przez pewien czas będą się lekko uginać i wracać "prawie" do normalnego położenia ... aż któregoś dnia usłyszysz jak hałasują gdy po nich przejedziesz ... potem z każdym dniem będzie gorzej. Całe szczęście, że nie planujesz tu grzać do 60 st. jak w kabino suszarce bo kraty byłyby krzywe już po pierwszym cyklu
Twoja konstrukcja też nie ma żadnego punktu podparcia ... a na 7 metrach nawet profile HEB mają widoczne ugięcie przy 2000 kg nacisku ... także ostrożnie z tym busem i testami ... bo w druga stronę już się nie da tego wyprostować ...
Nie masz na czym oprzeć filtrów podłogowych ... zobacz jak to wygląda w podłodze kabiny.
Wlot powietrza jest absolutnie za mały. Nie sugeruj się wentylatorem bo on zawsze pracuje w obudowie w której wytwarza jakieś ciśnienie ... nie wolno zminiejszać powierzchni otworu roboczego tzn .... eeee wolno nawet jest to zalecane ... ale ZA wentylatorem Tak się reguluje ciśnienie w kabinie ... w kabinie starego typu ...
Także .... kucie ... spawanie .... i albo wymiana krat, albo inna konstrukcja wsporcza ... Jak już wkładasz w to tyle pracy i wysiłku to po co od początku popełniać błędy i robić tak żeby było tylko trochę dobrze ?
Ciekawy jestem jak sobie poradzisz z wbudowaniem lamp w ściany ? ... to tak z przekory ... bo Ja wykonałem trzy wersje ramki zanim złapałem jak to zrobić prosto tanio skutecznie, na lata i co najważniejsze ... samodzielnie w warunkach warsztatu bez prasy krawędziowej ...
Z samymi lampami też przetrenowałem kilka wersji ... od wyginania białej blachy przez gotowe kupne kosze kotwiczne ... aż do ... tych które obecnie stosuję ... mikro przeróbka i ramka z szybą leży jak fabryczna
Płyta osłonowa to fajna sprawa ... ale musi być gładka i z krytym zamkiem ... a taką najtaniej ma Balexmetal ... no i pomyśl zanim zaczniesz je montować .... co zrobić jakby tak kiedyś spalił ci się przewód zasilający oświetlenie ( pod płytami ) ?
Prawdziwa zabawa jest na suficie ... podłoga to drobiazg ... ściany są mega łatwe ale drogie ... sufit i jego konstrukcja to jest jednak wyzwanie. Dlatego Ja już od roku nie robię sufitów z matami filtracyjnymi bo to nie ma sensu ... i jest bardzo trudne do uszczelnienia przy ramkach i na łączeniach
No ale działaj, działaj ... wiele osób zrobiło już sobie fajne pomieszczenia do lakierowania w kosztach nie przekraczających 30 tyś ( wszytko nowe, a nie ze złomu ) to dlaczego tobie miałoby się nie udać ? ..... na tym etapie jeszcze wszytko można poprawić i pewnie będzie idealnie.
[ Dodano: 22-11-2011, 21:51 ]
i nie wiem jak ci będzie opadał odkurz. tzn czy bokiem nie będzie ciągnąć
powinno sie uformować po kilku lakierowaniach, tam gdzie najwięcej ssie filtr sie zabrudzi
co do jednostki mam dwie takie same turbiny
palnik kupie, wymiennik to jeszcze zagadka ale pewnie jeden z większych wydatków
do @PROJEKTER podciągi są podparte co 100cm w osi słupka więc niema problemu boje sie tylko o kraty
przestrzeń między podciągami to 90cm. W tym tygodniu wjadę kilka razy na nie zobaczymy jak to wyjdzie (osobówka) a jak będą sie wyginać to zrobie jeszcze podciągi tylko bardziej delikatne między tymi mam pomysł co i jak
o lampach i montażu jeszcze myślę
"Z samymi lampami też przetrenowałem kilka wersji ... od wyginania białej blachy przez gotowe kupne kosze kotwiczne ... aż do ... tych które obecnie stosuję ... mikro przeróbka i ramka z szybą leży jak fabryczna "
pewnie takie za około 100zł "OPRAWA RASTROWA SUFITOWA NATYNKOWA 122cm - 2X36W" ??
te pomieszczenie na pewno nie wyjdzie idealnie, chce zrobić to jak najlepiej na swoje możliwości
Jak nie wyjdzie idealnie to zostanie zmienione przeznaczenie jako strefa przygotowawcza i nastawić sie na zakup kabiny
fosa 02.JPG jednak są podparte więc nie ma opcji ugięcia
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 3134 Punkty: 106/7 Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 23-11-2011, 09:00
[quote="paul_van_cristo"]
Deca-Durabolin napisał/a:
... pewnie takie za około 100zł "OPRAWA RASTROWA SUFITOWA NATYNKOWA 122cm - 2X36W" ??
... na pewno nie wyjdzie idealnie, chce zrobić to jak najlepiej na swoje możliwości . Jak nie wyjdzie idealnie to zostanie zmienione przeznaczenie jako strefa przygotowawcza i nastawić sie na zakup kabiny
Na pierwszym foto ( wcześniej ) nie widać podpór ... teraz już wsporniki są OK.
Co do opraw to te rastrowe mogą być ... problem jest jednak w ich głębokości i szerokości brzegu. Jak byś chciał sobie ułatwić prace, ale zapłacić trochę drożej to poszukaj opraw dla branży medycznej. Zasilanie schowane w oprawie do tego szczelna ramka i gruba szyba.
2 x 36 Watt to niestety za mało ... chyba że mają być tylko na dole jako wspomaganie ( 30 - 40 cm od podłogi ? ... Gdy lampy idą w pionie ( co jest wydajniejsze bo mniej opraw, a więcej mocy ) to muszą być 4 i to najlepiej 58 W ... ostatecznie 4 x 36 W ... klasa barwy światła 6000 K, a nawet 6500 K jak już ma być super.
Tak szczerze mówiąc to na razie nie widzę żadnego konkretnego powodu dla którego ta adaptacja miała by nie wyjść super. ...
Pierwszy raz zawsze są jakieś błędy i potem pada stwierdzenie "mogłem to zrobić inaczej". To nie do uniknięcia. Nie ma jednego doskonałego rozwiązania technicznego w kwestii kabin lakierniczych i każdy producent preferuje swoje jako te super najskuteczniejsze ... Kabina to proste urządzenie ... bardzo proste. Jej sercem jest Jednostka termowentylacyjna i tu już trzeba trochę precyzji. W adaptacji wnętrza należy jedynie unikać naprawdę spektakularnych wpadek. To właśnie to "doktoryzowanie" się na własnych błędach powoduje wyższe koszty adaptacji. Do skapowania jak co jest zrobione w fabrycznej komorze lakierniczej nie potrzeba przecież mieć tytułu inżyniera. Cały problem polega tylko na tym jakie elementy z tych standardowych wykorzystać do budowy komory żeby się to nie skończyło masą zleceń zewnętrznych na wykonywanie jakiś profili osłon, czy podpór.
Ja mam za sobą ok 20 takich adaptacji ( i dwie to naprawdę spektakularne komory 21 x 6 x 5 m wysoka ) ... a przy każdym kolejnym projekcie zawsze wpadam na jakiś pomysł żeby coś ułatwić, przy montażu, lub znajduję troszkę tańsze elementy.( tak szczerze mówiąć to wiele z tych innowacyjnych pomysłów mają moi klienci
Pomiędzy kosztorysem pierwszych projektów z 2008, a tymi obecnie ... oszczędności to prawie 7 tyś i to pomimo że wiele materiałów jest droższych. Do tego wiele elementów jest teraz znacznie łatwiej wykonać w tzw. garażowych warunkach ... no dobra ale starczy już bo Ja jednak z tego daję papu rodzince jak Wy z lakierowania
Popraw koniecznie ten wlot powietrza pod kratownicami
Te kraty mają 2 metry szerokości ?
Dobrze ze nie zrobiłes jednej podpory na środku
Wylot fatalny
tak 2 metry
a z tym wylotem coś pokombinuje poprawkę a miałem na forum zapytać o wymiar
prace przy kabinie stają w miejscu z braku czasu ale jak będe miał chwilkę to będe przygotowywał wentylatory i pracował nad jednostką
sufit zostawiam na razie w spokoju jak zamknę budynek pod klucz po powalczymy
jakie są wymiary filtrów?
- sufitowego
- kieszeniowego
@PROJEKTER tak nawiasem mówiąc dużo rzeczy robie sam więc i te pomieszczenie będzie działać może nie rewelacyjnie poprawki napewno będą
tak samo jak robiłem piec nadmuchowy teraz zrobił bym zupełnie inaczej i było by o wiele lepiej
lubie podejmować wyzwania
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum