lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: jacklack
21-03-2014, 11:34
jak prawidłowo położyć szpachlę
Autor Wiadomość
debu
Bywalec


Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 37
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 12-07-2009, 01:15   jak prawidłowo położyć szpachlę

witam forumowiczów

Mam pytanie odnośnie kładzenia szpachli , a mianowicie czy w przypadku gdy na karoserii jet wgniecenie ale nie widać pęknięć lakieru(chyba że niewidoczne) ani rdzy to jak w tym wypadku położyć szpachlę :
-zeszlifować do podkładu i zmatowić i dopiero szpachla
-zeszlifować do bazy i zmatowić i dopiero szpachla czy
inny sposób bo te wszystkie sposoby do niczego dobrego mnie nie doprowadzą? aha i która szpachla lepsza zwykła czy z włóknem szklanym ?
ile może być max warstwy szpachli w mm? tak żeby mi później nie odpadła?


z góry dzięki za pomoc

[ Dodano: 12-07-2009, 11:10 ]
aha czytalem poprzednie tematy podobne ale nie bylo opisane tego przypadku ,bylo opisane od golej blachy i po usunięciu rdzy ale przy widocznym dobrym lakierze nic nie pisali

[ Dodano: 12-07-2009, 11:13 ]
na tych wgnieceniach widać jak by ktoś takim punktakiem i młotkiem to zrobił
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jerryhaj
Maniak forum


Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 505
Punkty: 7/4
Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 12-07-2009, 19:05   Re: jak prawidłowo położyć szpachlę

debu napisał/a:
witam forumowiczów

Mam pytanie odnośnie kładzenia szpachli , a mianowicie czy w przypadku gdy na karoserii jet wgniecenie ale nie widać pęknięć lakieru(chyba że niewidoczne) ani rdzy to jak w tym wypadku położyć szpachlę :
-zeszlifować do podkładu i zmatowić i dopiero szpachla
-zeszlifować do bazy i zmatowić i dopiero szpachla czy
inny sposób bo te wszystkie sposoby do niczego dobrego mnie nie doprowadzą? aha i która szpachla lepsza zwykła czy z włóknem szklanym ?
ile może być max warstwy szpachli w mm? tak żeby mi później nie odpadła?


z góry dzięki za pomoc

[ Dodano: 12-07-2009, 11:10 ]
aha czytalem poprzednie tematy podobne ale nie bylo opisane tego przypadku ,bylo opisane od golej blachy i po usunięciu rdzy ale przy widocznym dobrym lakierze nic nie pisali

[ Dodano: 12-07-2009, 11:13 ]
na tych wgnieceniach widać jak by ktoś takim punktakiem i młotkiem to zrobił


jest jedna zasada , zdziera sie do golej blachy , jesli chce sie polozyc szpachle , ja do tego celu preferuje papier o gradacji 80 na szlifierce mimosrodowej lub planetarnej ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 12-07-2009, 19:17   

Cytat:

Mam pytanie odnośnie kładzenia szpachli , a mianowicie czy w przypadku gdy na karoserii jet wgniecenie ale nie widać pęknięć lakieru(chyba że niewidoczne) ani rdzy to jak w tym wypadku położyć szpachlę :

Wystarczy nadać przyczepność szlifując tylko lakier (powłokę wierzchnią) P180 na maszynie, nie trzeba przedzierać się do bazy (porządnie zmatowić pod miejsce nakładania szpachli)
debu napisał/a:
ile może być max warstwy szpachli w mm? tak żeby mi później nie odpadła?

Do 3 mm

jerryhaj napisał/a:

jest jedna zasada , zdziera sie do golej blachy ,

Ale po co zdzierać do gołej blachy i niszczyć fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne? ;)
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jerryhaj
Maniak forum


Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 505
Punkty: 7/4
Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 12-07-2009, 20:14   

jerryhaj napisał/a:

jest jedna zasada , zdziera sie do golej blachy ,

Ale po co zdzierać do gołej blachy i niszczyć fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne? ;) [/quote]

w kazdej ksiazcze pisze ze trzeba zerwac do golej blachy , a to dlatego ze szlachla siada i po jakims czasie jesli zrobisz swoja technika to w tym miejscu szpachla sie delikatnie zapada , nie jest jak uwazasz , w kilku zakladach pracowalem , takze moj ojciec od ponad 30 lat robil blacharke i kazdy twierdzi to samo wiec cos w tymjest [ no morze te zabezpieczenie antykorozyjne zostawic ] jesli sie myle uzasadnij swoja wypowiedz jesli morzesz , po to jest forum ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
stech
Klubowicz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 265
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: ok krakowa
Wysłany: 12-07-2009, 20:15   

jacklack napisał/a:
Cytat:

Mam pytanie odnośnie kładzenia szpachli , a mianowicie czy w przypadku gdy na karoserii jet wgniecenie ale nie widać pęknięć lakieru(chyba że niewidoczne) ani rdzy to jak w tym wypadku położyć szpachlę :

Wystarczy nadać przyczepność szlifując tylko lakier (powłokę wierzchnią) P180 na maszynie, nie trzeba przedzierać się do bazy (porządnie zmatowić pod miejsce nakładania szpachli)
debu napisał/a:
ile może być max warstwy szpachli w mm? tak żeby mi później nie odpadła?

Do 3 mm

jerryhaj napisał/a:

jest jedna zasada , zdziera sie do golej blachy ,

Ale po co zdzierać do gołej blachy i niszczyć fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne? ;)


Ja to przeszlifuję p-80 aby szpachla miała lepszą przyczepność, odtłuszczam i kładę kilka warstw szpachli, nie grubo, ( w miarę potrzeby) @jacklak Ci już napisał 3 mm.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
debu
Bywalec


Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 37
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 12-07-2009, 20:19   

dzieki za info a od razu zapytam czy po polozeniu lakieru akrylowego można go polerowac czy dopiero po położeniu bezbarwnego ,bo jak próbuje polerować lakier akrylowy to mi cały schodzi ,no i pytanie czy nie zejdzie tez bezbarwny ? oczywiście czekam az lakier przeschnie do nastepnego dnia ,lakier jest w sprayu . bezbarwny tez
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jerryhaj
Maniak forum


Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 505
Punkty: 7/4
Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 12-07-2009, 20:21   

debu napisał/a:
dzieki za info a od razu zapytam czy po polozeniu lakieru akrylowego można go polerowac czy dopiero po położeniu bezbarwnego ,bo jak próbuje polerować lakier akrylowy to mi cały schodzi ,no i pytanie czy nie zejdzie tez bezbarwny ? oczywiście czekam az lakier przeschnie do nastepnego dnia ,lakier jest w sprayu . bezbarwny tez


spray co najwyzej jest na zaprawki :nono: i to niepolecam
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 12-07-2009, 20:34   

jerryhaj napisał/a:
jesli sie myle uzasadnij swoja wypowiedz jesli morzesz , po to jest forum ;)

Jasne ,po to jest forum ;)

@jery sprecyzujmy najpierw o czym rozmawiamy, zgodzę się że jeśli jest pokaźny dołek i nadamy przyczepność P180 na maszynie następnie po szpachlujemy to jest możliwość że szpachla siadzie po czasie na całym obszarze tego dołka ale nie w ryskę po P180 na maszynie,podkład akrylowy owszem siądzie w rysę po P180 ale nie szpachel..
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
debu
Bywalec


Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 37
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 12-07-2009, 20:46   

czyli zawsze trzeba korzystac z pistoletu i sprężarki żeby było trwale? a czy jest inny sposób mając np puszke 100 ml lakieru utwardzacz, rozpuszczalnik i hehe pędzelek czy da radę z tego zestawu coś wykombinować np. położyc lakier i go zeszlifowac paierem 2000 wypolerować i dopiero bezbarwny spray?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 12-07-2009, 20:47   

debu napisał/a:
czyli zawsze trzeba korzystac z pistoletu i sprężarki żeby było trwale? a czy jest inny sposób mając np puszke 100 ml lakieru utwardzacz, rozpuszczalnik i hehe pędzelek czy da radę z tego zestawu coś wykombinować np. położyc lakier i go zeszlifowac paierem 2000 wypolerować i dopiero bezbarwny spray?


NIE! zapomnij o tym
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
debu
Bywalec


Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 37
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 12-07-2009, 20:48   

czy za bardzo kombinuje ? aha zapytam też czy podkład akrylowy i podkład antykorozyjny epoxydowy trzeba nakładać pistoletem z sprężarką czy można w sprayu?

[ Dodano: 12-07-2009, 20:53 ]
czy w ogole tak jak powiedział jerry spray jest tylko na zaprawki
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
stech
Klubowicz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 265
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: ok krakowa
Wysłany: 12-07-2009, 20:56   

debu napisał/a:
czy za bardzo kombinuje ? aha zapytam też czy podkład akrylowy i podkład antykorozyjny epoxydowy trzeba nakładać pistoletem z sprężarką czy można w sprayu?

No, trochę kombinujesz, Nie chce Ci się myć sprzętu? hi,hi :) Ja nie korzystam z żadnych komponentów w spraju, może są dobre,Rób normalnie pistoletem.(koledzy jak te spraje są dobre to mnie poprawcie).pzdr.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
debu
Bywalec


Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 37
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 12-07-2009, 21:00   

dzięki stech za podpowiedzi ale nie mam pistoletu i sprężarki mogłbyś mi przybliżyć cene takiego zestawu (sprężarka i pistolet) albo czy ktoś inny mógłby mi przybliżyc cene ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 12-07-2009, 21:00   

@debu,czy ty nie usilujesz czasem naprawiac jakiegos BMW?,bo cos mi problemy znajome ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slawek
Klubowicz
www.slawex-car.pl


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 572
Punkty: 19/7
Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 12-07-2009, 21:01   

spraj jest dobry na grafiti na sciane ja tam wole [pistolet ze sprężarką ]
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 12-07-2009, 21:02   

stech napisał/a:
(koledzy jak te spraje są dobre to mnie poprawcie)
jeżeli coś może byś fizykoutwardzalne ,to się nadają :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
debu
Bywalec


Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 37
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 12-07-2009, 21:03   

heh mam bmw e34 ale chcę naprawić suzuki swifta i chce się nauczyć .
chciałbym poszerzać wiedzę w nowych dziedzinach
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jerryhaj
Maniak forum


Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 505
Punkty: 7/4
Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 12-07-2009, 22:20   

jacklack napisał/a:
jerryhaj napisał/a:
jesli sie myle uzasadnij swoja wypowiedz jesli morzesz , po to jest forum ;)

Jasne ,po to jest forum ;)

@jery sprecyzujmy najpierw o czym rozmawiamy, zgodzę się że jeśli jest pokaźny dołek i nadamy przyczepność P180 na maszynie następnie po szpachlujemy to jest możliwość że szpachla siadzie po czasie na całym obszarze tego dołka ale nie w ryskę po P180 na maszynie,podkład akrylowy owszem siądzie w rysę po P180 ale nie szpachel..


nie no tak , ale ja preferuje tak jak juz opisalem , a do tego moge dodac ze obecnie prauje w zakladzie ktory funkcjonuje prawie 40 lat i tam pod kazdy dolek zdziera sie papierem 40 , co zaklad to inaczej ;) wiesz z ta szpachla na 180 rysy [male dolki] to juz widzialem jak siada szpachla , ale tez kwestia w to wchodzi jakiej firmy sie stosuje materialy ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 12-07-2009, 22:45   

jerryhaj napisał/a:
male dolki] to juz widzialem jak siada szpachla

Być może była żle wykończona i dla tego siada
jerryhaj napisał/a:
ale tez kwestia w to wchodzi jakiej firmy sie stosuje materialy ;)

to też ma jakieś znaczenie ;)
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
slawek
Klubowicz
www.slawex-car.pl


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 572
Punkty: 19/7
Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 12-07-2009, 23:54   

nie zdarzyło mi sie żeby szpachla siadała jak już to filer siadał jak szpachla była zbyt za gurubym papierem skończona ewentualnie szpachla moze pić filer jak nie ma izolatora.a szpachli się nie kładzie na szlif po 80 zawsze musi byc przeszlifowane minimum 180 na rądlu
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 13-07-2009, 00:27   

slawek napisał/a:
zawsze musi byc przeszlifowane minimum 180 na rądlu

Zgadza się,ale nawet P 180 to za duża gradacja przy wykończeniu szpachli ,ja zawsze wykańczam szpachel P240 na maszynie i tu nie ma co siąść, bo nie ma gdzie, to drobna gradacja a szlifując na maszynie oscylacyjnej mnoży się gradację przynajmniej X dwa czyli tak na prawdę wykańcza się ok. P500 jeśli byśmy wykańczali szpachlę ręcznie od podkład..
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
slawek
Klubowicz
www.slawex-car.pl


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 572
Punkty: 19/7
Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 13-07-2009, 00:35   

szpachle tak zawsze koncze p240 nawet p320 przy srebrnych a na około jeszcze drobniej
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 13-07-2009, 18:00   

Cytat:
szpachle tak zawsze koncze p240 nawet p320 przy srebrnych a na około jeszcze drobniej
a dlaczego przy srebrnych akurat 320? właśnie srebrny nie jest tak wymagający i na nim nie widać tak siadania jak na czarnym (ogólnie ciemnych kolorach). Srebrny jest wymagający co do staranności przygotowania. Ja kończe 220 na maszynce, a czasem 320!
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jerryhaj
Maniak forum


Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 505
Punkty: 7/4
Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 13-07-2009, 19:05   

ja kazda szpachle koncze 320 na bloku a pozniej wykancza 320 na maszynce i zewnetrznie 500 ;)

[ Dodano: 13-07-2009, 19:07 ]
dluzej to trwa ale efekt az lezka w oku staje hehe :) gdy kladziesz podkladzik zero najmniejszego dolka , nietrzeba nawet bloczkiem podkladu robic wstepnie :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 13-07-2009, 20:10   

jerryhaj napisał/a:
gdy kladziesz podkladzik zero najmniejszego dolka ,
no ogólnie o to chodzi :)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slawek
Klubowicz
www.slawex-car.pl


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 572
Punkty: 19/7
Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 13-07-2009, 21:04   

do kalbi co do widocznosci siadania to sie zgodze ze na czarnum wszystko widac. ale co do rys to mamy odmienne zdanie własnie srebrny jest na nie bardzo czuły jak np.zrobisz 600 na gąbce po kantach i na załamaniach to pod czaryą baze spoko ale pod srebrną juz nie musisz drobniej [przynajmniej na wodnych bazach]
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 13-07-2009, 22:20   

kalbi napisał/a:
Srebrny jest wymagający co do staranności przygotowania. .


slawek napisał/a:
ale pod srebrną juz nie musisz drobniej

Generalnie chodzi wam o to samo czyli że pod kolory czarne nie trzeba tak dokładnie wykańczać podłoża jak pod kolory srebrne, ale na kolorach czarnych bardziej widoczne jest siadanie materiału niż na kolorach srebrnych
slawek napisał/a:
[przynajmniej na wodnych bazach]

A to dla tego że bazy wodne mają o słabsze wypełnienie,grubość bazy konwencjonalnej po odparowaniu to ok 60-70 mic, grubość bazy wodnej po odparowaniu to ok.30-40 mic, dlatego bazy wodne wymagają dokładniejszego wykończenia podłoża,a szczególnie kolory srebrne ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 13-07-2009, 22:58   

jacklack napisał/a:
grubość bazy wodnej po odparowaniu to ok.30-40 mic,
nie mierzyłem,ale chyba po wyschnięciu,odparowaniu wody o połowę mniej ;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 13-07-2009, 23:25   

Cytat:
nie mierzyłem,ale chyba po wyschnięciu,odparowaniu wody o połowę mniej ;]

również nie mierzyłem ale z tego co mnie uczono i co z tego zapamiętałem :) to właśnie woda ma po odparowaniu 30- 40 mic ;) ale może się mylę
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 13-07-2009, 23:35   

slawek napisał/a:
np.zrobisz 600 na gąbce po kantach i na załamaniach to pod czaryą baze spoko ale pod srebrną juz nie musisz drobniej [przynajmniej na wodnych bazach]
to ja wiem ale rozmowa jest o czym innym(widoczność w razie siadania)! ja koncze 1200 na mokro!
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slawek
Klubowicz
www.slawex-car.pl


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 572
Punkty: 19/7
Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 13-07-2009, 23:48   

własnie mnie tez uczono ze bazy wodnej jest o połowe mniej po odparowaniu niz rozcieczalnikowej a jak grubo to nie wiem i podłoze musi byc staranniej wykończone
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 14-07-2009, 01:16   

baqo napisał/a:
jacklack napisał/a:
grubość bazy wodnej po odparowaniu to ok.30-40 mic,
nie mierzyłem,ale chyba po wyschnięciu,odparowaniu wody o połowę mniej ;]

No chyba baqo masz rację ;) ,jednak o połowę mniej czyli ok. 15 mic.pomyliłem się :)
30 mic jest w trakcie aplikacji, ale te wartości dotyczą cromaxa np.baza wodna RM czy AUTOCOLOR ma już grubszą warstwę po odparowaniu z racji tego że nakładane są z odparowaniem międzywarstw i to już powoduje nieznaczne pogrubienie powłoki
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne