Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 114 Otrzymał 1 punkt(y) Skąd: Lublin
Wysłany: 04-05-2009, 20:39 Lakierowanie samochodu - krok po kroku z jednym skokiem
Witam Was, jest to mój pierwszy post, więc się przedstawię:
Na imię mam Kuba, właśnie zdaję matury i posiadam Kadetta GSi (jeszcze) 8v
Do rzeczy - chciałbym o odnowić blacharsko, progi i reperaturki błotników już kupiłem, pospawam to migomatem i...
Chciałbym pomalować go całego, bo lakier ma już bardzo stary, a że auto będzie do kjs (amatorskie rajdy), to całe wnętrze idzie won, a do badań kontrolnych musi być schludne. Poza tym ogólnie chcę, żeby Kadecik mi posłużył przez jakieś 5 latek.
Reasumując, blacharkę jakoś ogarnę, a teraz lakierowanie:
1. Najpierw wypadałoby zdjąć stary lakier - jest bardzo zniszczony i popękany - nakładany przez partacza, czym to zrobić, Cortanianem? On nie zniszczy blachy, albo nie spowoduje w niej korozji w przyszłości?
2. Jakie i skąd lakiery brać?
3. Jak lakierować - o to nie pytam, będę pytał na bieżąco, jeżeli mnie nie zbesztacie, że się porywam z motyką na słońce i projekt dojdzie do skutku
4. Chciałem kupować sprężarkę i pistolet - wnioskowałem, że przecież lepiej wydać 1500zł i polakierować samemu niż wstawić za 2000zł i mieć polakierowane, bo kiedyś sprężarka może mi się przydać. Ale na moj szczęście - przyszły teść posiada sprężarki sztuk dwie. Jedna mała, taka po kolana, druga do pasa, nie znam parametrów, ale tak gabarytowo, to chyba będzie odpowiednia? Obie na prąd z tego co wiem.
5. Jaki kupić pistolet? Na allegro tego bardzo dużo, ale nie wiem co i jak...
6. 7. 8. 9. - nie chciałbym za dużo wydawać, bo po prostu nie mam za dużo pieniążków, ale to co trzeba, nie ominę, więc bez zbędnego wyszukiwania lakierów w biedronce
Najpierw wypadałoby zdjąć stary lakier - jest bardzo zniszczony i popękany
Musisz go zeszlifować maszynowo lub ręcznie ale nie koniecznie do zera ,tylko te miejsca które są popękane,cortanin nie ruszy lakieru bo to odrdzewiacz
Co do sprężarek to sprawdz jaką mają wydajność,pisze na tabliczce znamionowej jeśli to orginalna sprężarka
Jeśli już będziesz używał cortaninu w celu odrdzewienia to póżniej go zmyj porządnie wodą
1. Najpierw wypadałoby zdjąć stary lakier - jest bardzo zniszczony i popękany
Na to pytanie już masz odpowiedz
Wasyl napisał/a:
2. Jakie i skąd lakiery brać?
Ze sklepu o branży lakierniczej posiadający system mieszalniczy ,a jakie lakiery to już twój wybór ,najlepiej takie jakie są dostępne w tym sklepie
Wasyl napisał/a:
3. Jak lakierować - o to nie pytam
To jak zapytasz to będziemy pisać
Wasyl napisał/a:
4. Chciałem kupować sprężarkę i pistolet - wnioskowałem, że przecież lepiej wydać 1500zł i polakierować samemu
Skoro uważasz że Ci się przyda nowa sprężarka to ją kup,na pewno Ci nie zginie
Wasyl napisał/a:
5. Jaki kupić pistolet? Na allegro tego bardzo dużo, ale nie wiem co i jak...
Pistolet do lakieru najlepiej z dyszą 1,3-1,4 z poborem powietrza takim aby Twoja sprężarka sprostała mu swoją wydajnością,czyli jeśli sprężarka będzie miała wydajność np.270L/min to pistolet nie powinien mieć większego zapotrzebowania na powietrze
Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 114 Otrzymał 1 punkt(y) Skąd: Lublin
Wysłany: 25-06-2009, 08:15
Wszystko z Kadetta wyjęte
Teraz tak, zacznę od spawania podłogi i progów, a co dalej:
1. Podwozie - żeby było solidnie zakonserwowane, to muszę do blachy zedrzeć i malować całość chyba, nie?
2. Co na spawy? Kłaść coś w ogóle?
3. Malować w tym schemacie: http://ktk.pl/arkos/faq/novol/novol9.JPG (środkowy) ? Jeżeli tak, to w okolicach spawu w jaki sposób i w jakiej kolejności "coś (pastę?) na spawy" nakładać względem innych warstw?
4. Jedyna rzecz jaką się sugerować to to, żeby pistolet miał mniejszą przepustowość niż ciśnienie robocze kompresora?
5. Z tym podwoziem jeszcze, to baranek idzie na podkład przed lakierem bazowym?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum