lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: jacklack
21-03-2014, 11:33
szpachla na kielichu :(
Autor Wiadomość
meverick
Guru



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 412
Punkty: 6/8
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 23-05-2009, 12:27   szpachla na kielichu :(

Na dniach będe miał do przerobienia seicento po dzwonie, autko było juz naciągane i wstępnie wyklepane przez byłego właściciela. Kupiła go znajoma no i zaczęła odpadać szpachla z lewego kielicha , a i ona sama zaliczyła szlifa lewym bokiem , więc do lakieru idzie tylny błotnik , drzwi, lewy przedni błotnik i zderzak no i nieszczęsny kielich. Co położyć na kielich by nie pękało - wczesniej była położona normalna szpachla. Wstawianie nowego kielicha czy ćwiartki odpada bo sa to koszta , a kobitka chce to tanio zrobić (było nawet pytanie czy "szprajem" mozna to robic) , jest to dobra znajoma więc odmówić nie mogę :glupek: jak trzeba pokaże foto ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 23-05-2009, 12:32   

pokaż, doradzimy :ziomek:
 
     
jerryhaj
Maniak forum


Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 505
Punkty: 7/4
Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 23-05-2009, 16:07   Re: szpachla na kielichu :(

meverick napisał/a:
Na dniach będe miał do przerobienia seicento po dzwonie, autko było juz naciągane i wstępnie wyklepane przez byłego właściciela. Kupiła go znajoma no i zaczęła odpadać szpachla z lewego kielicha , a i ona sama zaliczyła szlifa lewym bokiem , więc do lakieru idzie tylny błotnik , drzwi, lewy przedni błotnik i zderzak no i nieszczęsny kielich. Co położyć na kielich by nie pękało - wczesniej była położona normalna szpachla. Wstawianie nowego kielicha czy ćwiartki odpada bo sa to koszta , a kobitka chce to tanio zrobić (było nawet pytanie czy "szprajem" mozna to robic) , jest to dobra znajoma więc odmówić nie mogę :glupek: jak trzeba pokaże foto ;)


metoda cynowania ,a jesli nieposiadasz do tego odpowiednich zeczy wystarczy szpachla z wloknem szklanym poniewaz jest elastyczna , a zwykla szpachla peka poniewaz niema takich wlasciwosci co z wloknem szklanym , wedlug mnie , chocby taka

http://moto.allegro.pl/it...poly_plast.html ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ZIEMBA
Moderator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1916
Otrzymał 21 punkt(y)
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 23-05-2009, 18:37   

Jerryhaj, mylisz się mówiąc że szpachla z włóknem jest elastyczna, ona jest właśnie bardzo sztywna. Używam jej tylko do łatania dziur w samochodach na sprzedarz bo tylko do tego się nadaje. Na kielich proponuje szpachle aluminiową.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jerryhaj
Maniak forum


Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 505
Punkty: 7/4
Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 23-05-2009, 18:56   

ZIEMBA napisał/a:
Jerryhaj, mylisz się mówiąc że szpachla z włóknem jest elastyczna, ona jest właśnie bardzo sztywna. Używam jej tylko do łatania dziur w samochodach na sprzedarz bo tylko do tego się nadaje. Na kielich proponuje szpachle aluminiową.


a moim zdaniem ty sie mylisz , i chodzi ci o maty z wloknem szklanym a to sa dwie rozne zeczy , a szpachla jesli dobrze sie domyslam o ktora ci chodzi to szpachla zwykla z dodatkiem pylkow aluminiowych, stosuje sie ja na duze powiezchnie takie jak dach i maska poniewaz te elementy w samochodzie sa narazone na duze temperatury ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ZIEMBA
Moderator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1916
Otrzymał 21 punkt(y)
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 23-05-2009, 19:16   

jerryhaj napisał/a:
dach i maska poniewaz te elementy w samochodzie sa narazone na duze temperatury

I drgania, tak jak kielich, dlatego tam się ją stosuje. NIe chodzi mi o mate tylko o szpachle z włoknem. Poczytaj sobie w karcie technicznej albo na puszce jak jest napisane jakie ma właściwosci szpachla z włóknem.

"Szpachla poliestrowa zawierającą wypełniacz w postaci włókna szklanego. Posiada bardzo dużą wytrzymałość mechaniczną i dobrą zdolność wypełniania nierówności i otworów dzięki dużej ilości długich włókien szklanych. Związana z tym niska elastyczność oraz bardzo twarda obróbka ograniczają jej zastosowanie do niewielkich powierzchni"
To jest cytat z puszki szpachlówki z włoknem szklanym, tak zwanej glas.
I kto tu się myli Jerryhaj? :nono:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 23-05-2009, 19:57   

ja bym to zrobił i poprostu nie dał na to gwarancji, że nie pęknie za jakiś czas. To miejsce "pracuje" więc ma prawo pękać!!!
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
shalashaska
Stały Bywalec


Wiek: 46
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 66
Wystawił 2 punkt(y)
Skąd: malopolska
Wysłany: 25-05-2009, 08:10   

Nawet robiąc łaty z blachy często można spotkac pękniecia, tak po prostu jest.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
meverick
Guru



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 412
Punkty: 6/8
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 25-05-2009, 08:26   

tylko że to odpada po jakiś 5-6 miesiacach od zrobienia :angry: fotka jak to wygląda :
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
shalashaska
Stały Bywalec


Wiek: 46
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 66
Wystawił 2 punkt(y)
Skąd: malopolska
Wysłany: 25-05-2009, 08:33   

Przecież jezeli dobrze widze to tam nawet nie zagruntowali i zapodali najzwyklejsza szpachle bez włókna ;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
meverick
Guru



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 412
Punkty: 6/8
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 25-05-2009, 10:02   

shalashaska, oni nawet nie odtłuścili tego , szpachla odpadła z brudem który był pod nią , tak robia fachowcy z miejscowości gdzie mieszkam ;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jerryhaj
Maniak forum


Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 505
Punkty: 7/4
Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 25-05-2009, 11:53   

meverick napisał/a:
shalashaska, oni nawet nie odtłuścili tego , szpachla odpadła z brudem który był pod nią , tak robia fachowcy z miejscowości gdzie mieszkam ;]


to chyba niesa fachowcy , hehe

[ Dodano: 25-05-2009, 12:00 ]
ZIEMBA napisał/a:
jerryhaj napisał/a:
dach i maska poniewaz te elementy w samochodzie sa narazone na duze temperatury

I drgania, tak jak kielich, dlatego tam się ją stosuje. NIe chodzi mi o mate tylko o szpachle z włoknem. Poczytaj sobie w karcie technicznej albo na puszce jak jest napisane jakie ma właściwosci szpachla z włóknem.

"Szpachla poliestrowa zawierającą wypełniacz w postaci włókna szklanego. Posiada bardzo dużą wytrzymałość mechaniczną i dobrą zdolność wypełniania nierówności i otworów dzięki dużej ilości długich włókien szklanych. Związana z tym niska elastyczność oraz bardzo twarda obróbka ograniczają jej zastosowanie do niewielkich powierzchni"
To jest cytat z puszki szpachlówki z włoknem szklanym, tak zwanej glas.
I kto tu się myli Jerryhaj? :nono:


tak wiem ze jest tak napisane i nie będę tego podważał , ale teoria to jedno a praktyka to drugie , kiedyś jak zaczynałem w tym zawodzie nie wiedzialem o istnieniu szpachli z aluminium , i na duże powierzchnie takie jak dach ,maski[porzeginane na zalamanie], drzwi ,platy blotników w busach, najpierw kładłem z włóknem szklanym do wyrównania powierzchni a póżniej wykończeniowka i nikt jak do tej pory nie przyjechal z reklamacja , a niektore auta co robilem to czesto sie przygladalem i wszystko okej, warunek jeden dokladnie klasc trzeba na gola blache odtluszczona ,tak ze wiesz z tym to roznie bywa
Ostatnio zmieniony przez jacklack 25-05-2009, 12:54, w całości zmieniany 2 razy  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ZIEMBA
Moderator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1916
Otrzymał 21 punkt(y)
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 29-05-2009, 16:52   

jerryhaj napisał/a:
tak wiem ze jest tak napisane i nie będę tego podważał , ale teoria to jedno a praktyka to drugie , kiedyś jak zaczynałem w tym zawodzie nie wiedzialem o istnieniu szpachli z aluminium , i na duże powierzchnie takie jak dach ,maski[porzeginane na zalamanie], drzwi ,platy blotników w busach, najpierw kładłem z włóknem szklanym do wyrównania powierzchni a póżniej wykończeniowka i nikt jak do tej pory nie przyjechal z reklamacja , a niektore auta co robilem to czesto sie przygladalem i wszystko okej, warunek jeden dokladnie klasc trzeba na gola blache odtluszczona ,tak ze wiesz z tym to roznie bywa

Nie no jasne, każdy robi poprostu jak mu lepiej ;) Ale docieranie aluminiówki jest o niebo lepsze niż tej z włóknem.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jerryhaj
Maniak forum


Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 505
Punkty: 7/4
Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 30-05-2009, 01:09   

ZIEMBA napisał/a:
jerryhaj napisał/a:
tak wiem ze jest tak napisane i nie będę tego podważał , ale teoria to jedno a praktyka to drugie , kiedyś jak zaczynałem w tym zawodzie nie wiedzialem o istnieniu szpachli z aluminium , i na duże powierzchnie takie jak dach ,maski[porzeginane na zalamanie], drzwi ,platy blotników w busach, najpierw kładłem z włóknem szklanym do wyrównania powierzchni a póżniej wykończeniowka i nikt jak do tej pory nie przyjechal z reklamacja , a niektore auta co robilem to czesto sie przygladalem i wszystko okej, warunek jeden dokladnie klasc trzeba na gola blache odtluszczona ,tak ze wiesz z tym to roznie bywa

Nie no jasne, każdy robi poprostu jak mu lepiej ;) Ale docieranie aluminiówki jest o niebo lepsze niż tej z włóknem.


niewiem nigdy jeszcze jej nieprobowalem ale napewno sprobuje
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Hanti
Użytkownik
Amator lakiernictwa


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 6
Wystawił 2 punkt(y)
Skąd: DDZ
Wysłany: 04-06-2009, 21:55   

meverick, z tego co widzę to kielich jest cały
Odczep poszycie nadkola i powinieneś mieć dostęp do błotnika wewnętrznego. Spróbuj go wypchnąć trochę do góry, tak aby zminimalizować wgłębienie. następnie wyczyścić i odtłuścić to "naprawione uszkodzenie", potem podkład, szpachla w zależności od wgłębienia może być z włóknem , a resztę to wiadomo
Pozdrówka Kamil :pub:
_________________
Proszę nie krzyczcie na mnie - Jestem amatorem, ale chcę się czegoś nauczyć. :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 05-06-2009, 00:43   

Ja z własnego doświadczenia wiem ze szpachla na kielichu będzie pękać ja tez robiłem chodź było to małe wgniecenie niestety podczas jazy kolega łupnął w dziure i szpachla odskoczyła razem z podkladem epoksydowym i akrylowym którego się trzymała. Najleprzym rozwiazaniem będzie cynowanie. Palnik w formacie topexa za 70 zł butla od kuchenki gazowej i laska cyny za 15 zł i jakas kalafonia tak to sie chyba odbywa. Będziesz miał spokojne sumienie ze nie będzie pękać.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne