lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: jacklack
21-03-2014, 11:31
obrobka szpachli
Autor Wiadomość
stanlej
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 1
Wysłany: 29-12-2008, 21:50   obrobka szpachli

witam wszystkich lakiernikow i tych ktorzy pracuja w tym zawdzie.mam pytanie uzywam szpachli dupont tej żółtej tam gdzie jest przetarte do blachy to szpachla w tym miejscu nie dosycha tak jakby był bez utwardzacza .zdarza sie to sporadycznie ale sie zdarza.jakby ktos cos doradził .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 29-12-2008, 21:54   

ale napewno tylko przy tym przetartym do blachy?? jak dawałes kit to był świerzy prosto z puszki?? wiesz o co chodzi ze nowa puszka i utwardzacz i pierwszy raz nabierałeś
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 29-12-2008, 22:32   Re: obrobka szpachli

stanlej napisał/a:
witam wszystkich lakiernikow i tych ktorzy pracuja w tym zawdzie.mam pytanie uzywam szpachli dupont tej żółtej tam gdzie jest przetarte do blachy to szpachla w tym miejscu nie dosycha tak jakby był bez utwardzacza .zdarza sie to sporadycznie ale sie zdarza.jakby ktos cos doradził .


Pewnie mówisz o szpachli DP 769R też na niej robię ..to faktycznie są nie doschnięcia bo za szybko ją obrabiasz ..a z punktu technologii powinien być podkład epoxydowy pod nią w tedy na pewno nie będziesz miał takich sytuacji..ale jest jak jest nakłada się na gołą blache 749r i na nią 769R i też jest dobrze :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 30-12-2008, 10:18   

stanlej napisał/a:
tam gdzie jest przetarte do blachy to szpachla w tym miejscu nie dosycha
za mało utwardzacza,za krótki czas utwardzania.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Barcik
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 570
Punkty: 14/4
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-12-2008, 22:03   

Lub nie oddtłuszczona powierzchnia i sie zadziera kit, nie ma łącznosci z blachą.
_________________
.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Łukasz
Wymiatacz
ViP



Wiek: 33
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 170
Wystawił 12 punkt(y)
Skąd: Ostrowec
Wysłany: 30-12-2008, 22:38   

I występują częste pęknięcia...miałem kilka takich przypadków ;(
_________________
www.zlotylot.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 30-12-2008, 22:44   

Łukasz napisał/a:
I występują częste pęknięcia...miałem kilka takich przypadków ;(



Masz na myśli pęknięcia mechaniczne czy te które się pojawiają po jakimś czasie samoczynnie??..bo nie spotkałem się jeszcze z pęknięciami szpachli DP samoczynnie po jakimkolwiek czasie :O
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 30-12-2008, 22:47   

ja żadnej szpachli która pęka samoczynnie ...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Łukasz
Wymiatacz
ViP



Wiek: 33
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 170
Wystawił 12 punkt(y)
Skąd: Ostrowec
Wysłany: 30-12-2008, 22:48   

jacklack, No niestety ja miałem takie przypadki ;( nowa założona szpachla po prostu pękała boże co ja wtedy miałem to szok mój szef stwierdził że źle szpachle mieszam ale ja dostrzegłem coś innego przy każdym szpachlowaniu nigdy nie oczyszczałem tej powierzchni doszedłem do wniosku że za każdym razem muszę po prostu odmuchać elemeny pistoletem od tamtej pory koniec z pęknięciami... :piwosz:
_________________
www.zlotylot.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 30-12-2008, 22:53   

To ty nie dmuchasz i nie myjesz przed kitowaniem ??!!!??!! Mnie szef by odrazu w ISS wywalił za coś takiego ... co dalej nie jest wytłumaczeniem ze pęka ... bo kit nie może pękać sam od siebie nawet jak go nałożysz na tłuste albo brudne
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Łukasz
Wymiatacz
ViP



Wiek: 33
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 170
Wystawił 12 punkt(y)
Skąd: Ostrowec
Wysłany: 30-12-2008, 23:04   

S1600, No jak zaczynałem z tym przygodę to nikt mi nie powiedział że sie dmucha ;( później jak zaczęło pękać to się dowiedziałem na własnych kosztach ;(
_________________
www.zlotylot.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 30-12-2008, 23:06   

niech się kto inny wypowie
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 31-12-2008, 00:51   

Pozwólcie koledzy że ja się wypowiem :)
Szpachla poliestrowa oczywiście powinna być nakładana na dokładnie przeszlifowaną papierem ściernym ..odmuchaną z pyłu i odtłuszczoną powierzchnię celem jej odpowiedniej przyczepności....jeżeli położymy szpachle na tak przygotowaną powierzchnię i po jakimś czasie samoczynnie pęka (stosując się do zasady 3mm max grubości szpachli) to można wywnioskować tylko jedno ..że pracujemy na produkcie w którego głównym składnikiem jest TALK i jakieś związki wiążące to nie jest szpachla to podróba i zawsze się zemści
miałem takie przypadki dawniej na szp. lekkiej Silver Gold np...
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 31-12-2008, 10:17   

oj że się jacklack wypowiem tez robiłem tą szpachlą ale nie zdażyło mi się to ... ale nieważne wracjąc do tego pękania naszego kolegi ... to on cos nam chyba ściemnia :boli: ... no bo dla mnie to jest nie realne wiec sam nie wiem
Ostatnio zmieniony przez jacklack 04-01-2009, 00:08, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Łukasz
Wymiatacz
ViP



Wiek: 33
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 170
Wystawił 12 punkt(y)
Skąd: Ostrowec
Wysłany: 31-12-2008, 10:33   

S1600, Ojj uwierz mi to jest realne samochód miałem zmatowiony juz do malowania jutro miałem oddać pacjentowi a tu dostrzegłem pękniecie na elemencie i szef od razu w ryk... to były jazdy...
_________________
www.zlotylot.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
online
Maniak forum



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 963
Punkty: 10/10
Skąd: Śląsk
Wysłany: 02-01-2009, 13:22   

wczoraj rozszlifowałem tył w moim golfie. szpachla pękała jak nie wiem, aczkolwiek nie odlatywała. kątówka, tarcza i jazda. to było za mało. śrubokręt + młotek i odchodziły plasty szpachli. w najglebsyzm miejscu ponad 2 cm kitu na błotniku tylnim :killer: auto robione w niemczech.

:debil:

tylniego pasa to nie ma, same włókno + żywica zamiast blachy :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Łukasz
Wymiatacz
ViP



Wiek: 33
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 170
Wystawił 12 punkt(y)
Skąd: Ostrowec
Wysłany: 02-01-2009, 13:32   

online, Tak jak byłem w Niemczech to byłem w szoku oni nie przejmują się jak malują sztuka to sztuka...
_________________
www.zlotylot.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 02-01-2009, 23:14   

Tak robia jak mają coś na sprzedanie i zalezy żeby popchac polakom za jakąś konkrtetniejsza kase a nie 150 euro ... Pękała bo było grubo ... Co do Szwabów robią konkretnie :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
online
Maniak forum



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 963
Punkty: 10/10
Skąd: Śląsk
Wysłany: 03-01-2009, 23:54   

tylko ja tu nie wiedze ekonomi. taka ilosc betonu, czas na obrobke i mat. uzyty do obrobki. zamiast wyklepac co trzebabyło i tyle. tylni pas zrobili z maty :|

ja wyklepalem co trzeba, zajelo mi to 15 minut. lekko maznac kitem i tyle. tylni pas wspawałem po wyklepaniu i cały tyłek w kit. lekko maznac kitem i tyle
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 04-01-2009, 00:03   

Dla czego nie widzisz ekonomii??

Najważniejsze to mondra blacharka:)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 04-01-2009, 00:16   

S1600 napisał/a:
Co do Szwabów robią konkretnie


Co do szwabów ..to robią ochydnie:)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
online
Maniak forum



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 963
Punkty: 10/10
Skąd: Śląsk
Wysłany: 04-01-2009, 00:21   

jacklack napisał/a:
Dla czego nie widzisz ekonomii??


dlatego, ze nawalili 2 cm kity, zyki wszystkie przetloczenia w kicie robili,. tylni pas uciułali z włokna :radocha:

A mi zajelo z 15 minut wyklepanie jednego błotnika, drugiego tyle samo. lekkommaznałem kitem i git malinka. duzo mniej betonu, mneij docierania... Co Ty na to?

No tylni pas wstawic troszku wiecej roboty,ale tez dało rade :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 04-01-2009, 00:45   

Cytat:
dlatego, ze nawalili 2 cm kity, zyki wszystkie przetloczenia w kicie robili,. tylni pas uciułali z włokna :radocha:


nie no :) to na pewno lepiej już wymienić tylny pas masz rację:)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 04-01-2009, 15:03   

jacklack napisał/a:
Co do szwabów ..to robią ochydnie:)


oczywiscie,tylko zalezy jakie samochody.Jezeli sa to strucla przeznaczona na wywoz np. do Polski to sie zgodze,samochody lepszej klasy naprawiane dla niemcow w dobrych warsztatach sa zrobione na piatke.Widzialem i potwierdzam ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne