lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
wyszła ruda
Autor Wiadomość
krzychu147
Stały Bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 60
Skąd: Brzeg
Wysłany: 16-01-2011, 15:33   wyszła ruda

Panowie pisze do was z pytaniem poniewaz mam problem. Jakis moze miesiąc temu polakierowalem kumplowi alfe( nadkole tył). Byly tam małe bąble rdzy wszystko bez problemu usunąłem ręcznie papierem, natepnie położylem o ile pamietam 3 warstwy podkladu reaktywnego z novola za pomocą pedzelka, po wyschnieciu pliskalem ta niewielką powierzchnię podkladem akrylowym z nowola potem szlachla i akrylowy ewentualnie jeszcze szpachla i akrylowy. Potem poszla baza i na to klar. Dzisiaj widzialem to auto i znowu pojawiły się tam bąble. Czym to moze byc spowodowane? Chcial bym poprawic koledze ten blotnik ale nie wiem gdzie zrobilem blad i obawiam sie ze znowu moze wyjsc to samo. Dodam, ze w innym troszke wyzej nad tymi wiekszymi bablami widac mnostwo takich malenkich. Prosze was o pomoc
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ZIEMBA
Moderator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1916
Otrzymał 21 punkt(y)
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 16-01-2011, 15:42   

A te bąble co teraz wyszły to napewno rdza? Skoro piszesz że poprzednią rdze bez problemu usunąłeś to po miesiącu nie miało prawa nic się pokazac. Ten reaktywny który nałożyłeś pedzelkiem :glupek: dodałeś do niego utwardzacza?
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
tomash
Maniak forum


Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 595
Punkty: 9/7
Skąd: pomorskie
Wysłany: 16-01-2011, 16:44   

Blacha morze być skorodowana,tak głęboko że nie widać tego ,gołym okiem.Są mikro wżery które przenikają na wylot i wilgoć wypiera zewnętrzną warstwę lakieru,co się objawia w postaci bąbli,pęcherzyków,jak kto woli....W tym przypadku,wstawienie reperaturek załatwiłoby sprawę,na pare sezonów...
_________________
tomash
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
krzychu147
Stały Bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 60
Skąd: Brzeg
Wysłany: 16-01-2011, 16:59   

tak dodałem utwardzacz, obszar był bardzo mały i nie chcialem brudzic pistoletu, moze nieslusznie. te wieksze bąble to moim zdaniem na pewno rdza, widzialem ze zjawisko takich mniejszych babelkow nazywacie zgazowaniem, moze i w tym przypadku cos takiego wystapilo.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2011, 17:13   

tomash napisał/a:
Są mikro wżery które przenikają na wylot i wilgoć wypiera


Poprostu to jest przyczyna.
 
     
ZIEMBA
Moderator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1916
Otrzymał 21 punkt(y)
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 16-01-2011, 17:20   

Z tego co ja zrozumiałem to była tylko punktowa, powierzchowna korozja, skoro tak łatwo usunięto ją papierem, dlatego wrzery na wylot wykluczylem. Ale niech się autor precyzyjniej wypowie.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
grzes198320
Klubowicz


Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 411
Punkty: 10/1
Skąd: Dublin
Wysłany: 16-01-2011, 17:26   

albo od drugiej strony jest rdza,albo nie doczyszczone dobrze tak mi sie wydaje
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
krzychu147
Stały Bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 60
Skąd: Brzeg
Wysłany: 16-01-2011, 17:40   

wlasnie nie ma opcji zeby było przeżarte na wylot bo bez maszyny w chwile czasu papierem dotarłem sie do "zdrowej" blachy. Moga byc tam takie wżery ktorych moglem nie zauwazyc golym okiem? ale przeciez ten reaktywny powinien stanowic jakies zabezpieczenie
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
grzes198320
Klubowicz


Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 411
Punkty: 10/1
Skąd: Dublin
Wysłany: 16-01-2011, 17:58   

ale czasem jest tak ,ze niby doczyscisz,ale od srodka jest rdza i nic nie pomoze tylko nowa blacha wstawka sprawdz od srodka jak sie da
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
krzychu147
Stały Bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 60
Skąd: Brzeg
Wysłany: 16-01-2011, 18:17   

przyznam sie szczerze, że dopiero raczkuje w dziedzinie lakierowania. Te bąble są"zamkniete" po prostu takie kółeczka róznych wielkości. Jednak te malutkie to moim zdaniem nie jest rdza. Co wiec moglem zrobic zle ze powstały?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Falconx
Wyjadacz


Wiek: 52
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 134
Punkty: 3/1
Skąd: Józefosław
Wysłany: 16-01-2011, 19:40   

Roszlifuj jeden bąbelek i zobacz co jest pod spodem . Ja stawiam na rudą , tak jak koledzy wyżej pisali , blacha ma micro dziury i woda od wewnątrz przenika .Rdza jest między nadkolem i błotnikiem . Jedyny ratunek to wstawienie łatki albo całej reparaturki.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
krzychu147
Stały Bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 60
Skąd: Brzeg
Wysłany: 16-01-2011, 19:50   

jeżeli mam wstawiac reperaturkę, czy łatkę to wole tego nie ruszać - brak doświadczenia w takiej pracy.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
domagalka
Wyjadacz


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 142
Punkty: 4/7
Skąd: Beszowa
Wysłany: 17-01-2011, 21:43   

Ja stawiam tak jak koledzy wyżej tylko że myślę że gdybyś przebił bąbla to wypłynie woda pamiętam jak zaczynałem to też tak pare razy było teraz jak jest jakiś ubytek to spawam a jeśli nie ma dziur widocznych tylko jakieś mikro albo jakieś plamy po drugiej stronie takie rdzawe to czyszcze do czystej blachy odtłuszczam i masa na pędzel dobrej firmy i konserwacja( nie mylić z takim badziewiem jak baranek) i na pare sezonów spokój.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
krzychu147
Stały Bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 60
Skąd: Brzeg
Wysłany: 18-01-2011, 21:52   

mozesz podac jakies przyklady takicj mas, ktore sa przez Ciebie sprawdzone? tylko spawanie w tym przypadku pomoze? moze wina jest to, ze naniosłem reaktywny pędzlem? ilosc warstw jaką nałozylem byla ok? było ich 3
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
martek
Moderator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1724
Punkty: 14/14
Skąd: opolskie
Wysłany: 18-01-2011, 22:31   

krzychu147 napisał/a:
moze wina jest to, ze naniosłem reaktywny pędzlem?


moze????????????????????????????????????????????????? :glupek:

ro moze byc przyczyna ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
krzychu147
Stały Bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 60
Skąd: Brzeg
Wysłany: 19-01-2011, 18:18   

myślicie, że jest sens aby zeszlifowac to wszystko jeszcze raz do zera i nalozyc reaktywny normalnie za pomoca pistoletu? jezeli tak to ile warstw? Na wakacjach robiłem gorsze polo niz ta alfa na ktorym byly nawet dziurku w niektorych miejscach i poki co nie ma nawet pecherzyka, ale wtedy reaktywny pryskałem pistoletem...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
krzychu147
Stały Bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 60
Skąd: Brzeg
Wysłany: 30-01-2011, 21:16   

ciągle zastanawiam się gdzie popełniłem błąd w wykonaniu tej pracy i chciał bym ją poprawić, ale jednocześnie uniknąć juz powtórzenia tej sytuacji. Czy wilgotność powietrza mogla mieć wpływ na to?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
tomash
Maniak forum


Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 595
Punkty: 9/7
Skąd: pomorskie
Wysłany: 30-01-2011, 22:16   

No bez przesady!Wilgotność zawsze jest i materiały są do tego przystosowane,w danym stopniu.....
_________________
tomash
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 31-01-2011, 01:14   

W wakacje zaliczyłem taką samą wtopę. Skorodowane ranty przednich błotników. Po wyczyszczeniu nie pojawiły się dziury więc zrobiłem wszystko jak należy a po tygodniu wyszły te małe bąbelki ale tylko tam gdzie były już wżery w blasze. Po odkręceniu błotników okazało się ze od wewnątrz sito i jednak były mikro wżery. Wymieniłem błotniki na nowe i polakierowałem.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Krysiu
Bywalec
Rzeźbiarz


Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 29
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-01-2011, 01:25   

powody widze dwa... zle zaczysciles rdze lub nieodpowiednie materialy... do czyszczenia rdzy polecam cos w tym stylu (nie musi byc dokladnie tej firmy link pogladowy) http://www.armes.com.pl/produkt.php?id=206
_________________
Jedyne czego się nie da to otworzyć parasola w du.ie...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
tomash
Maniak forum


Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 595
Punkty: 9/7
Skąd: pomorskie
Wysłany: 31-01-2011, 02:13   

michalLbn napisał/a:
W wakacje zaliczyłem taką samą wtopę. Skorodowane ranty przednich błotników. Po wyczyszczeniu nie pojawiły się dziury więc zrobiłem wszystko jak należy a po tygodniu wyszły te małe bąbelki ale tylko tam gdzie były już wżery w blasze. Po odkręceniu błotników okazało się ze od wewnątrz sito i jednak były mikro wżery. Wymieniłem błotniki na nowe i polakierowałem.

I to jest prawidłowa naprawa!!!!A Krysia dalej ,swoje.Nie ma lekarstwa na korozję i jak narazie ...raka...Można zaleczyć ! !Ale nie zniszczyć!Można to wszystko zrobic !Ale za pomocą własnych,,,.Myśli predyspozycji...Musisz wierzyć!!!w to co robisz!!!,,... ;)
_________________
tomash
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
krzychu147
Stały Bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 60
Skąd: Brzeg
Wysłany: 31-01-2011, 19:30   

ale jak to możliwe ze na samochodzie w ktorym blacha byla tak juz cienka ze przez przypadek zrobilem w niej dziure przy szlifowaniu od wakacji do tej pory nie pojawilo sie nawet gram rdzy a w tak malo skorodowanym miejscu bąble wyszły ponownie gdzie ruda była wyszyszczona niemalże w 100 procentach
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne