miałem zakładac nowy temat ale jesli tu jest poruszana ta kwestia wiec i ja sie podepne tez potrzebuje recepture jak sporządzic taki mat . bezbarwny potrzebuje go na listwy wnetrza do e46 sa czarne a maja byc ala M-pakiet czyli kolor aluminium
potrzebuje recepture jak sporządzic taki mat . bezbarwny
Wszystko zależy od wymaganej intensywności tego efektu matu...jeżeli to ma być pełny mat, taki jaki jest w komorze silnika BMW to sporządza się mieszankę 20% lakieru akrylowego do 80% żywicy matującej...jeżeli chcemy uzyskać pół mat, wtedy proporcja jest 50/50...proporcje mieszania z utwardzaczem są takie samie jaki są wymagane, i zalecane przy proporcji danego produktu
Jack, ilość utwardzacza odmierzać do mieszanki żywicy z klarem,
Tylko i wyłącznie do mieszanki żywicy matującej z lakierem akrylowym, bo to jest podstawowy produkt przyjmijmy "A" do którego dodajemy w zalecanej proporcji przez producenta produkt "B" czyli utwardzacz....taki sam schemat odnosi się praktycznie w każdym przypadku jeżeli do lakierów akrylowych są dodawane jakiekolwiek dodatki np. uelastyczniasz, czy żywice strukturalne
Kolejność dodawania produktów i proporcje dokładnie przedstawia poniższy scren
Pomógł: 11 razy Wiek: 32 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 1313 Punkty: 28/35 Skąd: Podlaskie
Wysłany: 02-12-2010, 19:25
jacklack napisał/a:
Tylko i wyłącznie do mieszanki żywicy matującej z lakierem akrylowym, bo to jest podstawowy produkt przyjmijmy "A" do którego dodajemy w zalecanej proporcji przez producenta produkt "B" czyli utwardzacz....taki sam schemat odnosi się praktycznie w każdym przypadku jeżeli do lakierów akrylowych są dodawane jakiekolwiek dodatki np. uelastyczniasz, czy żywice strukturalne
Kolejność dodawania produktów i proporcje dokładnie przedstawia poniższy scren
Spoko.
Na początku nie zrozumiałem screenu i ocb. ale postanowiłem sam ogarnąć ocb i doszedłem w końcu
jestem z siebie dumny
Dzieki i pozdrowienia.
_________________ ... i zacznij widzieć siebie takim, jakim zawsze chciałeś być .
Wysłany: 10-12-2010, 23:57 Jak uzyskac efekt matu?
Wiatm, chciałbym pomalować motor i uzyskać efekt matu taki jak na przykładowym foto:
fotka
ale nie wiem jak sie za to zabrać. Nie jestem zielony jeśli chodzi o malowanie bo pomalowałem już cały motor i drzwi w aucie i wyszło mi bardzo ladnie.
Chodzi mi o to ze nie mam pojecia jak zabrac sie zamlowanie zby uzyskać ładny i wytrzymały efekt matu. Prosiłbym o rady osób któremają w tym jakies doświadczenie.
Nie chce porad typu pomluj samą bazą matową itp. Chce to zrobić porządnie.
Z góry dzieki za pomoc.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 572 Punkty: 19/7 Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 11-12-2010, 00:14
Na baze połóż bezbarwny matowy i sprawa załatwiona kupisz taki w każdej mieszalni z lakierami gotowy, mieszasz z utwardzaczem i malujesz.
Po samym malowaniu jeszcze się świeci ale czym bardziej wysycha tym bardziej matowieje,efekt trwały
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 2131 Punkty: 49/7 Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 11-12-2010, 09:57
slawek napisał/a:
Na baze połóż bezbarwny matowy i sprawa załatwiona kupisz taki w każdej mieszalni z lakierami gotowy, mieszasz z utwardzaczem i malujesz.
Po samym malowaniu jeszcze się świeci ale czym bardziej wysycha tym bardziej matowieje,efekt trwały
Dokładnie. A jak chciałbyś malować akrylem zamiast bazą + bezbarwny, to akryl + odpowiednia ilość matpasty. W mieszalnie robią od razu farbę z domieszka matpasty.
Temat został scalony z już z istniejącym, dotyczącym podobnego zagadnienia...
Edit.jacklack
Ostatnio zmieniony przez jacklack 11-12-2010, 10:51, w całości zmieniany 1 raz
A JAK JEST Z POWIERZCHNIA PO MALOWANIU JESLI NP ZLAPIE MI JAKIES PROCHY ITP? Można ją później normalnie przetrzeć papierkiem 2500 i wypolerować pastą? nie strace w taki sposó efektu jaki chciałem?
A JAK JEST Z POWIERZCHNIA PO MALOWANIU JESLI NP ZLAPIE MI JAKIES PROCHY ITP? Można ją później normalnie przetrzeć papierkiem 2500 i wypolerować pastą? nie strace w taki sposó efektu jaki chciałem
Tu właśnie zaczynają się schody...po wycięciu wtrącenia i polerowaniu tego miejsca powłoka o efekcie matu zmieni efekt na błyszczący...było to dość szeroko już omawiane na forum, tylko trzeba poszukać i poczytać...
yhym to niedobrze bo nie mam komory i czesto sie zdarza zesiadzie jakiś pyłek albo muszka i wtedy poprostu przecieram wodnym polerka i jest cacy.
jacklack napisał/a:
Uważasz że w kabinie lakierniczej wyszłoby to idealnie ??bez żadnego wtrącenia??
dobrze przygotowany warsztat i sukces murowany,a kabine tez trzeba sprzatac i przygotowac ja maluje w 4x6 garazu i z 3m wysokim wczoraj malowalem prawie cale auto,maske na lezaco i 3 syfki naliczylem no ale w garazu kazda szparke wydmuchalem i obmylem...
malowalem prawie cale auto,maske na lezaco i 3 syfki naliczylem
Przy nakładaniu powłok z efektem matu, bo o takich w tym temacie mowa, można jedynie założyć że ilość wtrąceń nie przekroczy 2-3 na elemencie i taka ilość może być akceptowana przez Nas i przez klienta, ale to tylko założenie przy którym nigdy nie można być pewnym tego, że nie będzie więcej wtrąceń nawet lakierując w kabinie...nie można też wykluczyć że nawet jedno wtrącenie nie spodoba się klientowi i w tedy trzeba dany element poprawić...przy poprawce może okazać się że mamy już nie jedno wtrącenie a trzy, i do tego zmieniło się nasycenie efektu matu za sprawą nieco grubszej nałożonej warstwy w stosunku do elementów przyległych...i następna poprawka i poprawki bez końca..
damian0889 napisał/a:
ja maluje w 4x6 garazu i z 3m wysokim
Ja też lakieruję w pomieszczeniu 8x4x3h z dość sprawną wentylacją i powietrze wprowadzane do tego pomieszczenia jest filtrowane, i nieraz wyjdzie tak że na elemencie nie ma nawet jednego wtrącenia, a bywa że jest ich 3-4 i szczerze mówiąc poważnie bym się zastanawiał nad tym, gdybym miał polakierować np.Lexusa w efekcie matu, wiedząc o tym że klient będzie niezadowolony i będzie reklamował powłokę jak zauważy choćby jedno wtrącenie na całym aucie...jedno damian0889...jedno wtrącenie np.na środku maski....a co zrobić jak będą trzy, i jedno z nich będzie na dachu???
damian0889 napisał/a:
a kabine tez trzeba sprzatac
Nie wiem do końca co masz tutaj na myśli mówiąc "sprzątać" ?...jakie Twoim zdaniem trzeba wykonać czynności w kabinie aby przystąpić do lakierowania, i być wtedy pewnym że powłoka wyjdzie nam idealnie?
a ja sie wtrące czy możliwe jest osiągnięcie takiego efektu Matu jak na zdjęciach na tej aukcji za pomocą wyłącznie specjalnych folii matowych ? ( zdjecia od połowy)
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 1916 Otrzymał 21 punkt(y) Skąd: Łódzkie
Wysłany: 12-12-2010, 12:29
n-man napisał/a:
a ja sie wtrące czy możliwe jest osiągnięcie takiego efektu Matu jak na zdjęciach na tej aukcji za pomocą wyłącznie specjalnych folii matowych ? ( zdjecia od połowy)
Nie wiem do końca co masz tutaj na myśli mówiąc "sprzątać" ?...jakie Twoim zdaniem trzeba wykonać czynności w kabinie aby przystąpić do lakierowania, i być wtedy pewnym że powłoka wyjdzie nam idealnie?
mialem na mysli to ze kolega pisal ze on nie ma kabiny wiec zaklada ze bedzie gorzej...a w rzeczywistosci kabina to nie wszystko i tez sie kurzy itp jesli sie o nie slabo dba...
jacklack napisał/a:
Pytanie czy taki, jaki był oczekiwany?...
akurat w moim przypadku jak na warunki to jestem zadowolony no i polerka oczywiscie zrobila reszte...
jacklack napisał/a:
poważnie bym się zastanawiał nad tym, gdybym miał polakierować np.Lexusa w efekcie matu, wiedząc o tym że klient będzie niezadowolony i będzie reklamował powłokę jak zauważy choćby jedno wtrącenie na całym aucie
ja bym wcale nie probowal,lubie spac spokojnie i sie wyspac...:)
n-man napisał/a:
ale ktoś z was to robił?
ja mialem przyjemnosc zobaczyc...masakra pod wzgledem wykonania,ale jesli chodzi o nowe auto jak w tym przypadku co trzeba na jakis czas na firmowo zrobic to rozwiazanie dobre bo zawsze idzie zerwac
jacklack napisał/a:
Pytanie czy taki, jaki był oczekiwany?...
akurat w moim przypadku jak na warunki to jestem zadowolony no i polerka oczywiscie zrobila reszte...
Czyli co masz na myśli pisząc że polerka zrobiła resztę??..bo w tym przypadku (jak i w każdym z resztą) polerką można tylko schrzanić tą powłokę z efektem matu...
o polerce nie ma szans tylko lecimy od nowa,aha iak lakierowalem to mi sie wrąbala mucha wielkosci chyba wrubla zdjolem palcem lekko scierka wytarlem i pomalowalem dalej,nie ma sladu,wiec smieciami sie nie przejmowac to jest mat
a dolkow tez nie widac jak na polysku
Przesadziłeś z rozdziałką fotek.
Dlatego tylko linki widac... MK
Nastepnym razem sprawdz jak wygląda strona z fotkami przed umieszczeniem jej na forum.
Zgadza się MK...ale z racji tego że na obcych serwerach fotki lubią ginąć to wrzuciłem je tu jeszcze z dysku po delikatnej zmianie ich rozmiaru
edit,jacklack
dsc04797g.jpg
Plik ściągnięto 230 raz(y) 428,81 KB
dsc04800c.jpg
Plik ściągnięto 234 raz(y) 394,06 KB
Ostatnio zmieniony przez jacklack 15-12-2010, 19:13, w całości zmieniany 3 razy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 371 Punkty: 4/5 Skąd: nowe brzesko
Wysłany: 15-12-2010, 21:09
hehe roznicy nie ma tylko nie rowno zmoknąl na tym deszczu
dolot najlepszy na swecie home made kibel ruła to bylo wieki temu,teraz turbo syczy psiczy i straszy przechodniów
a mat to taki wlasnie na maksa chcialem i walilem to na takim cisnieniu ze moj maly kamikadze chinski gun malo nie explodowal
ale miny ludzi na drodze bezcenne
zrobie jutro lepsze foty
aha cifa sie nazywa harda suka ,takie slodkie imie
Wiek: 33 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 34 Otrzymał 1 punkt(y) Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 15-04-2011, 15:36
Panowie odświeżę trochę temat, bylem dziś w mieszalniach u mnie i w jednym maja bezbarwny matowy 17zl za 100ml, co wydaje mi się dość duża cena. W drugiej zaprzyjaźnionej zaproponowali mi pastę matująca 45zl za litr do bezbarwnego. Ale mówili ze mogę spróbować tak ze wymieszać bazę z utwardzaczem i będę mięć efekt matu, i trwałą powlokę. Oglądałem fiszki z RM i np w mitsubishi byl taki właśnie metalik matowy. Na jaka opcje sie zdecydować?
jeśli chcesz lakierować wewnętrzną stronę komory silnika to możesz do bazy dodać utwardzacza ale jeśli chcesz lakierować auto po wierzchu to tylko bezbarwny z dodatkiem pasty matującej lub tak jak mówisz bezbarwny w macie
ani to ani to lakierowane będą felgi aluminiowe, jaka jest cena past matujących/ bezbarwnych w macie w Waszych mieszalniach ?
Troszeczkę się Cenzura.Bez przerwy piszecie panowie o pastach matujących.Może by tak wreszcie rozróżnić 2 produkty?
-Pasta matująca polerska/m. in. do matowania pod cieniowanie wraz z włókniną;
-pasta,o której nie mam pojęcia;
-żywica matująca,matowa.
Co do Twojego zapytania.Po prostu lakier matowy bezbarwny,W DP jest ciut droższy od połysku.Wskazany dodarek 10% klaru b.b. do 100% matu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum