Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 237 Wystawił 4 punkt(y) Skąd: Małopolska/Mszana D.
Wysłany: 23-03-2009, 08:12 lakierowanie owiewek do skutera
Witam wszystkich serdecznie jestem tu nowy! Wiec tak przejdzmy moze do sedna wszystkie owiewki zrobione na gotowo po szpachlowane za podkladowane zmatowane pod lakier a mianowicie moje pytanie brzmi w jakiej najniższej temperaturze powietrza moge malować akrylem? nie mam grzanego garażu i jest w nim zimno. Kompresor 50 litrów malowałem pistoletem firmy Sata ale teraz nie posiadam takiego tylko zwykly syf z allegro miałem go w zestawie z kompresorem! Pomaluje coś nim czy raczej nie?
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 585 Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 23-03-2009, 08:51
Cytat:
Witam wszystkich serdecznie jestem tu nowy! Wiec tak przejdzmy moze do sedna wszystkie owiewki zrobione na gotowo po szpachlowane za podkladowane zmatowane pod lakier a mianowicie moje pytanie brzmi w jakiej najniższej temperaturze powietrza moge malować akrylem? nie mam grzanego garażu i jest w nim zimno. Kompresor 50 litrów malowałem pistoletem firmy Sata ale teraz nie posiadam takiego tylko zwykly syf z allegro miałem go w zestawie z kompresorem! Pomaluje coś nim czy raczej nie?
pomalowac da sie wszystkim
napsz jaka dysza pistoletu
jak masz pistolet w HVLP to jeszcze lepiej bo nie zuzyje ci tyle powietrza
50L wystarczy ci na owiewki ale jak by przyszlo juz malowac amske albo drzwi to odpada
jak temperatura panuje w garażu
optimum to takie 25 stopmni a 20 to podobno minimum
mozesz zapodać szybki utwardzacz ale polerka dopieropo ok 4 dniach po 1 dniu najlepiej jakbyś owiewki wzioł do domu i tam fajnie ci dojdą i jak na owiewki to dobrze dac uelastyczniacza
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 237 Wystawił 4 punkt(y) Skąd: Małopolska/Mszana D.
Wysłany: 23-03-2009, 09:25
hmmm temperatura w garazu tak okolo 5stopni na plusie! wiec jak ty mowisz ze minimum to 20 to rany boskie! tak mam HVLP! ale jest to pistolet z zestawu takze rewelacji niema! polerka to dopiero po tygodniu! po za tym chce malowac jeszcze jedna warstwe czerwone pasy ile musze odczekac? po za Tym czy da sie w takiej temperaturze malować?
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 585 Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 23-03-2009, 12:13
no tak ale weź pod uwage że i masz szybciej
łatwiej
i efektowniej
baza odparuje ci szybciej niemusisz jej matować
a akryl muszi pomalowac czarnym poczekac az bedzie super suchy zmatować go znowu wyklejać i znowu psikać i wex pod uwage to ze musisz go matować minimum w P2000 bo potem czarne musisz wypolerować no i bedziesz miał kante jak cholera
a na bazie same ++++ psikasz jedną baze dajmy tam 30 min na odparowanie dajesz drugą baze to samo i psikasz klar
dziękuje dowidzenia po robocie i amsz wszytsko w jeden dzień elegancko zrobione
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 237 Wystawił 4 punkt(y) Skąd: Małopolska/Mszana D.
Wysłany: 23-03-2009, 13:37
no masz calkowita racje no tak ale pokaz mi jak ta tasma wyglada? link albo cos takie? bo jakos nie moge sobie wyobrazić tego mogłbys to wytlumaczyć po kolei kroki?
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 585 Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 23-03-2009, 17:50
Pewnie ze moge przyda sie wszytskim
zakładam ze owiewki z tworzywa sztucznego (plastyczne)
Rozkręcasz
1. Myjesz nitrem lub benzyną ekstrakcyjną w celu odtłuszczenia powieszchni i usuniecia z niej wszelkiego syfu
2. matujesz wszystko (zakładam ze całośc idzie w podkład i coś było kitowane) P400 pod podkład Jeśli nie ma nic i jest odrazu pod lakier matujesz to P800-P1000
jeśli kitowałeś to zrob sobie wstepnie kity P120 i dociąg w P180 i P220, wyfukaj umyj nitrem i podkład
3. Nakłądasz Podkład Akrylowy (Jedni twierdzą ze juz do podkłądu mozna zastosować uelastczniacz) . matujesz go pod lakier w P800 lub P1000 To jestw ażne podkłąd musi być bardzo dokłądnie wymatowany bo bedziesz kleił taśme na baze i ona nie może odejść
4 kładziesz Baze nr1, Czarną Po pomalowaniu zostawiasz ja na czas minimum 30min żeby sobie dobrze odparowała
5. następnie tą niebieską taśmą 3M wyklejasz wzór na niądajesz normalną taśme i oklejasz całą reszte tylko tak zeby papierowa taśma nie chwyciła sie bazy
6. nakładasz kolejno warstwe czerwoną zostawiasz to na chwile rozklejasz i zostawiasz zeby odparowało ale to juz krócej bo na to pójdzie klar
7. Nakłądasz 3 warstwy klaru(najlepiej z uelastyczniaczem) ... Klar z utwardzaczem zazwyczaj w proporcji 2:1 z utwardzaczem ja dodaje specjalny ozcienczalnik do klaru który ładnie rozlewa i zazwyczaj przy takich sprawach staram sie sporo dolać ale to juz Ty musisz wyczuć
8. tak jak ci mówiłem pomalujesz to zostaw to na ok 24 godz ALE jeśli uznasz wczesniej ze dasz rade to przenieść ze juz wstepnie jest suche to weź sobie to do ciepłego do domu i zostaw to tam na 24 godz myśle ze powinno fajnie dojść
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 237 Wystawił 4 punkt(y) Skąd: Małopolska/Mszana D.
Wysłany: 23-03-2009, 19:38
no i piekna sprawa wszystko dobrze wyjasnione a powiedz mi jeszcze jedna rzecz kolega chce pomalować felgi te do skuterka malować to bez podkładu odrazu na to akryl czy z podkladem jakim papierem to wymatować?
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 585 Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 23-03-2009, 22:45
Cytat:
no i piekna sprawa wszystko dobrze wyjasnione a powiedz mi jeszcze jedna rzecz kolega chce pomalować felgi te do skuterka malować to bez podkładu odrazu na to akryl czy z podkladem jakim papierem to wymatować?
Ciesze się ze moge pomóc
Posłuchaj "MATOWANIE- nadanie przyczepności np. dla kitu lakieru itp"
felgi trzeba dokłądnie wydrzeć np. wypiaskować no ale jak juz nie to to szurnij je w P180 daj podkład i lakier ja tak robiłem i elegancko wyszły.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum