Jakie Macie doświadczenia w metodach:
-z miedzywarswą
-bez międzywarstwy
-zastosowanie rozcieńczalnika do cieniowania.
Systemy konwencjonalne i wodne .
Np.: jak prowdzić gun i na jakim ciś. żeby na brzegu nie wypylał sie"odkurz" itd..
Oczywiście informacje ogólne o stosowanej metodzie też się przydadzą .
Jakie Macie doświadczenia w metodach:
-z miedzywarswą
-bez międzywarstwy
-zastosowanie rozcieńczalnika do cieniowania.
Systemy konwencjonalne i wodne .
Np.: jak prowdzić gun i na jakim ciś. żeby na brzegu nie wypylał sie"odkurz" itd..
Oczywiście informacje ogólne o stosowanej metodzie też się przydadzą .
A więc np.przy naprawie bł tylnego cieniuję drzwi tylne rozpoczynając aplikację od błotnika kierując gun w kierunku drzwi:
pierwsza warstwa ok.10-15cm od brzegu drzwi ..odległość pistoletu ok.10-15cm
druga warstwa ok20-25cm od brzegu drzwi.. odległość pistoletu ok.15-20cm
trzecia warstwa ok 25-35cm od brzegu drzwi odległość pistoletu ok 20-25cm pyląc ..i lekko przekręcam pistolet w kierunku drugiej krawędzi drzwi.. po suszeniu nakładam na obydwa el.lakier bezbarwny
Mowa tu o systemie wodnym Cromax DP ..każda z warstw jest nakładana jedna po drugiej bez suszenia międzywarstw.. m/m
Pistolet Sata 3000 HVLP Digital dysza WSB 1,25
Ciśnienie robocze 2,0bar
Strumień rozkręcony maxymalnie
Jeśli chodzi o cieniowanie bezbarwnym cieniuję tylko jakieś wąskie miejsca typu próg ,słupek przy dachowy i to sporadycznie używając do tego rozć.AK350 cieniując najpierw mieszaniną bezbarwny+AK350 w stosunku 1:1..a następnie wypylam samym rozć.AK350
Standox jescze zaleca cieniowanie kropelkowe ale to na konwencji. Czyli plujesz materiał wkoło byle nie dojsc do konca elementu.
nie tylko standox ale i autocolor i nie tylko na konwencji ale rowniez na wodzie.
I to nie jest tak do konca ze plujesz materialem jak to opisujesz.Owszem zmniejsza sie cisnienie w pistolecie celem aplikacji materialu ale to nie jest ewidentne plucie pistoletu.
Przy cieniowani na DP Centari6000 stosuje na srebra binder XB165 rozcienczony 2:1 z XB383.Wedlug technologii zaleca sie po aplikacji pozostawic binder celem calkowitego odparowania.Ja najpierw lakieruje element,nastepnie po odparowaniu pierwszej warstwy aplikuje binder na element cieniowany i nie pozostawiam do odparowania lecz nakladam baze na element lakierowany wychodzac oczywiscie na element cieniowany.
Ostatnio zmieniony przez gola 12-02-2009, 20:34, w całości zmieniany 2 razy
pierwsza warstwa ok.10-15cm od brzegu drzwi ..odległość pistoletu ok.10-15cm
druga warstwa ok20-25cm od brzegu drzwi.. odległość pistoletu ok.15-20cm
trzecia warstwa ok 25-35cm od brzegu drzwi odległość pistoletu ok 20-25cm pyląc ..i lekko przekręcam pistolet w kierunku drugiej krawędzi drzwi.. po suszeniu nakładam na obydwa el.lakier bezbarwny
Mowa tu o systemie wodnym Cromax DP ..każda z warstw jest nakładana jedna po drugiej bez suszenia międzywarstw.. m/m
Pistolet Sata 3000 HVLP Digital dysza WSB 1,25
Ciśnienie robocze 2,0bar
Strumień rozkręcony maxymalnie
dokładnie tak się robi na DP cromaxie. można jeszcze położyć międzywarstwe na cieniowaną część elementu,można dodać żywicę do bazy.żadnego zmniejszania ciśnienia,żadnego kropelkowania-bąbelkowania jak lakierujesz tak cieniujesz
Standox jescze zaleca cieniowanie kropelkowe ale to na konwencji. Czyli plujesz materiał wkoło byle nie dojsc do konca elementu.
pierwsze słyszę o tej metodzie.Mógłbyś przybliżyć.
gola:
.Ja najpierw lakieruje element,nastepnie po odparowaniu pierwszej warstwy aplikuje binder na element cieniowany i nie pozostawiam do odparowania lecz nakladam baze na element lakierowany wychodzac oczywiscie na element cieniowany.[/quote]
Ciekawe.Normalnie DP zaleca najpierw binder a póżniej lakierowanie icieniowanie.To nie jest ironia.Dla mnie to coś nowego.
owszem,wedlug mnie ziarno uklada sie znacznie lepiej,nie widac przejsc,chmur,cieni oraz ostatnia zaleta to to ze element cieniowany jest idealnie gladki a co za tym idzie lepiej rozlewa sie lakier bezbarwny.
baqo napisał/a:
Cytat:
Tzn,że gola nie czeka na zmatowienie binder-a.
aaa. w wodzie idzie na mokry.
Ale On pisze o knwencji centari 6000.
no i w konwencji również można w ten sposób. od siebie powiem że na żywicy dobrze się cieniuje, ale pod warunkiem że się żywicą nie pociągnie całego panela do cieniowania. potrafi zmienić jednak odcień. dochodzi żywica ,dochodzi bezbarwny. jednak tego unikam. ostatnio do cieniowania robię mieszankę dodając bindera ,wtedy również ziarno na cieniowanym elemencie ładnie się ułoży bez chmur ,cieni.
A więc np.przy naprawie bł tylnego cieniuję drzwi tylne rozpoczynając aplikację od błotnika kierując gun w kierunku drzwi:
pierwsza warstwa ok.10-15cm od brzegu drzwi ..odległość pistoletu ok.10-15cm
druga warstwa ok20-25cm od brzegu drzwi.. odległość pistoletu ok.15-20cm
trzecia warstwa ok 25-35cm od brzegu drzwi odległość pistoletu ok 20-25cm pyląc ..i lekko przekręcam pistolet w kierunku drugiej krawędzi drzwi.. po suszeniu nakładam na obydwa el.lakier bezbarwny
Mowa tu o systemie wodnym Cromax DP ..każda z warstw jest nakładana jedna po drugiej bez suszenia międzywarstw.. m/m
Pistolet Sata 3000 HVLP Digital dysza WSB 1,25
Ciśnienie robocze 2,0bar
Strumień rozkręcony maxymalnie
Jeśli chodzi o cieniowanie bezbarwnym cieniuję tylko jakieś wąskie miejsca typu próg ,słupek przy dachowy i to sporadycznie używając do tego rozć.AK350 cieniując najpierw mieszaniną bezbarwny+AK350 w stosunku 1:1..a następnie wypylam samym rozć.AK350
Stosujesz 1601wb?
[ Dodano: 2009-02-13, 12:25 ]
jacklack napisał/a:
Mowa tu o systemie wodnym Cromax DP ..każda z warstw jest nakładana jedna po drugiej bez suszenia międzywarstw.. m/m
Pistolet Sata 3000 HVLP Digital dysza WSB 1,25
Ciśnienie robocze 2,0bar
Strumień rozkręcony maxymalnie
Jeśli chodzi o cieniowanie bezbarwnym cieniuję tylko jakieś wąskie miejsca typu próg ,słupek przy dachowy i to sporadycznie używając do tego rozć.AK350 cieniując najpierw mieszaniną bezbarwny+AK350 w stosunku 1:1..a następnie wypylam samym rozć.AK350
Stosujesz 1601wb?
[ Dodano: 2009-02-13, 12:32 ]
baqo napisał/a:
No-limit napisał/a:
Ponawiam pytanie o metodę kropelkową.
zmniejszasz ciśnienie ,materiał i tym sposobem cienko nakładasz baze,nie powstaje wtedy odkurz ,układasz tym ziarno .
Do małych zaprawek?Ajak bezbarwny,na cały element,czy cieniowany?
Stosuję.. ale w moim przypadku tylko do kolorów srebrnych lub złotych..pozostałe wg.mnie nie wymagają dolewania produktu 1601WB bo nie widać ewentualnych cieni czy odkurzu
Stosuję.. ale w moim przypadku tylko do kolorów srebrnych lub złotych..pozostałe wg.mnie nie wymagają dolewania produktu 1601WB bo nie widać ewentualnych cieni czy odkurzu
Reasumując.podobnie jak na lak. konwenc.-miedzywarstwa tylko do "trudnych" kolorów?.
[ Dodano: 2009-02-13, 14:31 ]
baqo napisał/a:
ostatnio do cieniowania robię mieszankę dodając bindera ,wtedy również ziarno na cieniowanym elemencie ładnie się ułoży bez chmur ,cieni.
pod jasne metale podrzucam się żywicą, technicznie to przeważnie na skos elementu oraz pistolet dalej od elementu w strefie cieniowania i pod kątem i jakoś tak wychodzi
Czyli tradycja jest utrzymywana jeśli chodzi o stosowanie żywic jako międzywarstw .. począwszy od systemu C600 DP gdzie jako międzywarstwę stosowano żywice AB150.. w systemie C6000 (i stosuje się nadal) też żywica XB155 ..i teraz w systemie wodnym Cromax też można stosować żywicę 1640 WB
Jestem ciekaw czy w najnowszym systemie wodnym Cromax Pro też będzie można stosować żywicę jako międzywarstwę
Dodam że na systemie Cromax Pro pracują już warsztaty w USA w stanie
Kalifornia
Zastanawia mnie jeszcze czym się różni Cromax od CromaxPro ?czy inną techniką aplikacji ?czasem schnięcia ?ceną ?siłą krycia?czy wydajnością?..jak na razie nikt w Polsce nie może mi na te pytania odpowiedzieć ,a próbowałem zasięgnąć informacji nawet w centrali DP ..może ktoś z tego forum ma informację na ten temat??
... C6000 (i stosuje się nadal) też żywica XB155 ...
XB165
jacklack napisał/a:
Zastanawia mnie jeszcze czym się różni Cromax od CromaxPro ?czy inną techniką aplikacji ?czasem schnięcia ?ceną ?siłą krycia?czy wydajnością?..jak na razie nikt w Polsce nie może mi na te pytania odpowiedzieć ,a próbowałem zasięgnąć informacji nawet w centrali DP ..może ktoś z tego forum ma informację na ten temat??
w przyszlym tygodniu ma byc technik u mnie w pracy,zasiegne jezyka ,chociaz nie lubie z nim rozmawiac bo zadam mu jedno pytania a ten by caly dzien nawijal
lakierowałem srebrne drzwi(całe w podkładzie) cieniowałem błotnik przód i drzwi tył,a jest różnica w odcieniu. Drzwi(nowe) są nieco ciemniejsze! Czy żeby było idealnie powinienem zapodkładować przyległe elementy(końcówki) tj. błotnik i drzwi tył ???
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 570 Punkty: 14/4 Skąd: Kraków
Wysłany: 14-03-2009, 15:40
kalbi a przypadkiem nie masz zółtego bezbarnego? Na silverze to lubi tak wyjść.
2 - nic nie musisz podkładować. Jak cieniujesz to konczysz na 2/3 sasiedniego elementu. I malujesz 3 elemnty naraz anie że drzwi na stojaku a śasiednie elementy na aucie.
lakierowałem srebrne drzwi(całe w podkładzie) cieniowałem błotnik przód i drzwi tył,a jest różnica w odcieniu. Drzwi(nowe) są nieco ciemniejsze! Czy żeby było idealnie powinienem zapodkładować przyległe elementy(końcówki) tj. błotnik i drzwi tył ???
Oczywiści nie ma żadnej potrzeby podkładowania elementów przyległych
Pewnie lakierowałeś te nowe drzwi na stojaku ..nie zmieniłeś przypadkiem ciśnienia roboczego do cieniowania błotnika i drzwi tylnych?odległości pistoletu od elementu?temperatury otoczenia?czy grubości warstwy bazowej czyli ilości warstw nakładanych?
zółty bezbarwny nic akurat do tego nie ma, bo nawet gdyby był to powinno wyjść tak samo bo drzwi były cieniowane tylne i błotnik przód. Możliwe, że sam coś pokićkałem z ilością warstw. Może więcej na drzwi poszło bazy na stojaku i są ciut ciemniejsze (bo na końcu gubiłem chmurki z tego co pamiętam na tych drzwiach) bo reszta była ok... ciśnienie to samo, odległość to raczej na wyczucie. Także pewnie ilość warstw...
[ Dodano: 2009-03-14, 16:07 ]
Barcik napisał/a:
I malujesz 3 elemnty naraz anie że drzwi na stojaku a śasiednie elementy na aucie.
tyle, że drzwi na obie strony lakierowałem to raczej nie da rady...
[ Dodano: 2009-03-14, 16:08 ]
jacklack napisał/a:
temperatury otoczenia?
kurde ciekawe bo drzwi na stojaku lakierowałem w tym samym czasie co resztę ale w pomieszczeniu obok... może to miało jakiś wpływ... tam inna temp...
zółty bezbarwny nic akurat do tego nie ma, bo nawet gdyby był to powinno wyjść tak samo bo drzwi były cieniowane tylne i błotnik przód. Możliwe, że sam coś pokićkałem z ilością warstw. Może więcej na drzwi poszło bazy na stojaku i są ciut ciemniejsze (bo na końcu gubiłem chmurki z tego co pamiętam na tych drzwiach) bo reszta była ok... ciśnienie to samo, odległość to raczej na wyczucie. Także pewnie ilość warstw...
[ Dodano: 2009-03-14, 16:07 ]
Barcik napisał/a:
I malujesz 3 elemnty naraz anie że drzwi na stojaku a śasiednie elementy na aucie.
tyle, że drzwi na obie strony lakierowałem to raczej nie da rady...
[ Dodano: 2009-03-14, 16:08 ]
jacklack napisał/a:
temperatury otoczenia?
kurde ciekawe bo drzwi na stojaku lakierowałem w tym samym czasie co resztę ale w pomieszczeniu obok... może to miało jakiś wpływ... tam inna temp...
baza dobrze wymieszana 2:1 i w pistol, także odpada. Mysle, ze chyba z tymi warstwami dałem ciała ale juz nie pamiętam sam bo lakierowałem to ze 2 tyg temu, a klient dzis przyjechal, ze troche mu sie rozni odcień(ale stwierdzil, ze mu to nie przeszkadza tak stasznie). Ja nawet uwagi jakos na to nie zwrociłem.
Qkalbi, inna ilość bazy w warstwach na drzwi i el. cieniowane, grubość warstw ma wpływ na odcień, do tego mocniej wypiliłeś cieniowane elementy ,czyli rozjaśniłeś odcień. jak wypyliłeś cieniując to i tak samo powinieneś drzwi potraktować . oczywiste najlepszym wyjściem jest cieniować elementy w całości,a jak na wieszaku to trzeba wszystko robić tak samo.
Qkalbi, inna ilość bazy w warstwach na drzwi i el. cieniowane, grubość warstw ma wpływ na odcień, do tego mocniej wypiliłeś cieniowane elementy ,czyli rozjaśniłeś odcień. jak wypyliłeś cieniując to i tak samo powinieneś drzwi potraktować . oczywiste najlepszym wyjściem jest cieniować elementy w całości,a jak na wieszaku to trzeba wszystko robić tak samo.
dzięki, następnym razem będe bardziej zwracał na to uwagę
dzięki, następnym razem będe bardziej zwracał na to uwagę
plusa w tym przypadku mają bazy wodne. wszystko zrobisz za jednym podejściem i jest mniejsze ryzyko na zmianę odcienia przez ilośc warstw i prószenie na mokrą baze ( DP )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum