lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: jacklack
21-03-2014, 11:31
elementy ocynkowane
Autor Wiadomość
tocz
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 2
Wysłany: 16-02-2009, 13:38   elementy ocynkowane

jako że to mój pierwszy temat - witam wszystkich. jak malować ocynkowane elementy karoserii . np oddaje do ocynkowania błotniki, maskę do syrenki i chcę to po galwanizacji odpowiednio zgodnie z technologią pomalować. czemu do cynkowania? bo koszt niewielki trwałość wiadomo, a tak naprawdę bo koszta elementów blacharskich do syreny są juz bardzo duże
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 16-02-2009, 15:18   Re: elementy ocynkowane

tocz napisał/a:
jako że to mój pierwszy temat - witam wszystkich. jak malować ocynkowane elementy karoserii . np oddaje do ocynkowania błotniki, maskę do syrenki i chcę to po galwanizacji odpowiednio zgodnie z technologią pomalować. czemu do cynkowania? bo koszt niewielki trwałość wiadomo, a tak naprawdę bo koszta elementów blacharskich do syreny są juz bardzo duże


Pierwsza czynność,to przeszlifowanie powierzchni w celu uzyskania większej przyczepności dla szpachli i podkładu.W zależności od grubości powłoki cynkowej/zapytaj galwanizera/ na sucho p240-320 lub na mokro p320-400.Najwygodniej i najbezpieczniej /przetarcia/ będzie to zrobić zieloną włókniną ścierną.Wskazane byłoby położenie jednej warstwy izolującej podkładem epoxydowym i póżniej szpachli/lepsza przyczepność/.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2009, 16:39   

słyszałem teorie że ocynk musi troche poleżeć żeby kwasy z niego wylazły... a później tak jak ci no-limit napisał :)
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 16-02-2009, 18:38   

[quote="Luk"]słyszałem teorie że ocynk musi troche poleżeć żeby kwasy z niego wylazły... a później tak jak ci no-limit napisał :) [/quote

Musiałby czekać minimum 24 m-ce.Lepiej/po szlifowaniu/ przemyć słabym roztworem kwasu siarkowego ok. 2%.Poczekać 6 h ,spłukać wodą i dobrze umyć detergentem /nie zapomnieć o rękawicach kwasoodpornych/.Uwaga!Srodek Silnie Żrący.Bardzo Mocny Utleniacz/Jedna kropla na "dżinsach" 100-tu% dziura.NIe polecam!/Chyba ,że masz myjkę ciśnieniową/Tak j.w.,po szlifowaniu dokładnie umyć i odtłuścic.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
tocz
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 2
Wysłany: 21-02-2009, 11:58   

dosyć chyba skomplikowana sprawa będzie z tym ocynkowaniem. to znaczy z przygotowaniem do lakierowania. nie boję się tej roboty ale mam obawy co do tego czy po oczyszczeniu kwasem blacha przyjmie podkład. jaki podkład radzicie po wykonaniu tych czynności? reaktywny ?czy od razu epoksydowy ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 21-02-2009, 12:42   

tocz napisał/a:
dosyć chyba skomplikowana sprawa będzie z tym ocynkowaniem. to znaczy z przygotowaniem do lakierowania. nie boję się tej roboty ale mam obawy co do tego czy po oczyszczeniu kwasem blacha przyjmie podkład. jaki podkład radzicie po wykonaniu tych czynności? reaktywny ?czy od razu epoksydowy ?


Epoxydowy .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne