lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: jacklack
21-03-2014, 11:31
konwersja przodu nissan 200sx s14a - fale po szpachlowaniu
Autor Wiadomość
bartek
Użytkownik


Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 6
Wysłany: 10-02-2009, 14:49   konwersja przodu nissan 200sx s14a - fale po szpachlowaniu

witam, robie konwersje przodu w swoim nissanie 200sx S14a na S15
czyli tzw - S14.5 :)

blotniki byly ciete w poprzek :



nastepnie sklepane na rowno (rozna plaszczyzna obu blotnikow) i pospawane :





dalej blotniki wstepnie wyszpachlowalem motipem alu i zapodkladowalem :





na tym etapie wydawac by sie moglo, ze jest pieknie.
niestety nie do konca. na zdjeciach tego nie widac ale poszpachlowalem to na biegu
na wysokosci laczenia jest do poprawy, wiec wyszlifowalem warstwe pokladu ze szpachla pod spodem.

przeciagnalem calosc szpachla wykonczeniowa novola.
no i robie to juz chyba 2 dzien z rzedu - szpachluje docieram - i tak w kolko :)
dalej nie jest dobrze - wiem ze po polozeniu lakieru beda pionowe fale
tam gdzie konczy sie szpachla.





ηjak to ku%$#@two wyszpachlowac zeby bylo dobrze ?? :(
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 10-02-2009, 15:01   

bartek napisał/a:
no i robie to juz chyba 2 dzien z rzedu - szpachluje docieram - i tak w kolko :)


Bardzo możliwe że masz do tego szlifowania za mały klocek ..takie błotniki co pokazałeś Ja bym heblem długim szlifował
Używasz czegoś do kontroli szlifu szpachli? czyli jakiegoś spreyu np.?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 10-02-2009, 16:38   

Ziomuś... skąd się bierze forse na takie auta i kombinacje? ;) ;)
 
     
ZIEMBA
Moderator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1916
Otrzymał 21 punkt(y)
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 10-02-2009, 16:49   

Luk, przecierz taki nissan kosztuje koło 20tys, to przecierz nie są jakieś wielkie pieniądze. Odkładaj przez rok i też sobie takiego kupisz :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 10-02-2009, 16:50   

spoko!! zaciągnij to wszystko po całości raz jeszcze ,ewentualnie powbijaj miejsca gdzie blacha za bardzo wystaje , klocek z 20 cm minimum i papier 80-100 na wstępie potem poprawić P 120. tych przeszlifów nie powinno być widać, tylko jedna cienka plama szpachli. śmiało zaciągnij te miejsca trochę dalej, wtedy powinno wyjść i z niewidocznymi przejściami :czesc: .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
bartek
Użytkownik


Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 6
Wysłany: 11-02-2009, 14:11   

Luk napisał/a:
Ziomuś... skąd się bierze forse na takie auta i kombinacje? ;) ;)


jako ciekawostke powiem ze auto jest juz sprzedane za 29k.
dlatego na biegu musze je skonczyc.
druga ciekawostka jest taka, ze ma 300hp - wiec calkiem dobra cena,
jak na te pieniadze tak sobie mysle :) i jedyny sx w kraju z przodem S15.

koniec OT.

zgodnie z poradami kupilem dluzszy klocek i przeciagnalem wczoraj wszystko jeszcze raz.
jest juz lepiej. dzisaij to podkladuje i mam nadzieje skonczyc do niedzieli.

dzieki za pomoc !

[ Dodano: 2009-02-11, 14:15 ]
kolejne moje pytanie..
od zakladania i zdejmowania tych blotnikow 5x porysowane sa dzwi
do podkladu w dwoch miejscach :(

mamy na forum jakis temat traktujacy o cieniowaniu ? :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 12-02-2009, 21:17   

bartek napisał/a:
od zakladania i zdejmowania tych blotnikow 5x porysowane sa dzwi
do podkladu w dwoch miejscach :(

trzeba bylo zakleic tasma na rancie drzwi ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 12-02-2009, 21:20   

gola napisał/a:
trzeba bylo zakleic tasma na rancie drzwi
@gola, ale masz dobre oczy :brawo: ja nie dojżałem :O :) :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
bartek
Użytkownik


Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 6
Wysłany: 16-02-2009, 15:18   

tak - wiem, że powinienem zabezpieczyc dzwi no ale coz...

dzięki wszystkim za porady.

wyszpachlowalem ponownie, dotarłem długim klockiem.
na to dwa razy podkład - jest znacznie lepiej !

zacząłem tez robić jeden błotnik...



no i zatrzymałem się na jednym :D

leci pełno syfów (włączam palnik na ropę - żeby ogrzać i osuszyć powietrze)
niestety będę musiał zmienić lokalizacje do innego garażu.
jak widać na zdjęciu - warunki nie sprzyjają :sciana: :)

teraz pytanie - czym zmatowić ta przesuszoną bazę pod klar ?
myślałem żeby to zrobić pasta matująca plus włóknina (tylko jaka?)

klar będzie 3050S baza też centari 600tka zdaje się.
czy do klaru DuPonta mogę dodać rozcieńczalnik NOVOLA do wyrobów akrylowych ?
nie chciałbym żeby zaczął się gazować lub zaczęły dziać inne cuda.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 16-02-2009, 19:04   

bazy się nie matuje!!! a jeśli już musisz ją matować to ostatecznie 1500 na mokro suszyć,zmywacz i jeszcze raz malunek ale tak się nie powinno robić wg mnie... i musisz uważać na przeszlifki...
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 16-02-2009, 19:09   

bartek napisał/a:

dzięki wszystkim za porady.



teraz pytanie - czym zmatowić ta przesuszoną bazę pod klar ?
myślałem żeby to zrobić pasta matująca plus włóknina (tylko jaka?)

klar będzie 3050S baza też centari 600tka zdaje się.
czy do klaru DuPonta mogę dodać rozcieńczalnik NOVOLA do wyrobów akrylowych ?
nie chciałbym żeby zaczął się gazować lub zaczęły dziać inne cuda.




Dlaczego piszesz,że baza jest przesuszona?
-bazy się nie matuje!Chyba,że pod następną warstwę.Jeśli tak,to p1000 na mokro.
-do 3050S nie dodawaj rozc. 1-wsza warstwa cienka-nie do końca zlana,2-ga pełna wylana z przerwą do 8-miu minut.Będzie jak fabrycznie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 16-02-2009, 19:11   

C600 spokojnie mozesz przeleciec 1200 reka na sucho,nastepnie jedna warstwe polmokra.Jezeli nie masz jasnych paprochow na bazie,to tylko 1500 reka na sucho i spokojnie na ten kolor odrazu mozesz klasc lakier bezbarwny,tylko nie przyciskac przy szlifowaniu bazy,delikatnie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
qdlatek84
Użytkownik


Wiek: 39
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 18
Skąd: Szczecin/Lublin
Wysłany: 16-02-2009, 22:49   

Po jakim czasie po wylaniu bazy trzeba ja przematowac zeby sie z klarem cos nie podziało? Tzn jak juz jest pomalowane baza to ile czasu tak moze byc sama baza? Moze sie przesuszyc czy cos takiego? a jesli chodzi o jakies wzory, szablony czy airbrush to trzeba ja matowac przed nakładaniem nastepnych kolorów? chodzi mi szczególnie o konwencje bo na takowej musze pracowac.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 16-02-2009, 22:59   

wszystko masz zawarte w kartach technicznych twoich lakierow.
Np centari6000 z DuPont-a max do trzech dni od nalozenia.
Ale w zasadzie im szybciej,tym lepiej ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
qdlatek84
Użytkownik


Wiek: 39
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 18
Skąd: Szczecin/Lublin
Wysłany: 16-02-2009, 23:18   

Dzieki Gola! Chyba musze zaczac czytac te karty techniczne a nie pytac sie za kazdym razem jak cos nie wiem.

Ale sie jadka słowna zrobila w "scenicu"... :debil:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
bartek
Użytkownik


Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 6
Wysłany: 17-02-2009, 14:35   

problem w tym ze ta baza byla przesuszona ponad 3 dni.
podczas lakierowania nawpadalo pelno syfow - dlatego nie lalem juz klaru.

po 3dnaich zmatowilem ja szara wloknina APP na mokro z pasta matujaca.
idealnie wycielo wszystkie syfki i robota na 5min a nie pol godziny jak to bywa
z papierem na mokro :)



no i podczas pracy...









i zeby nie bylo za pieknie... :)



jak oceniacie ?

pomijajac oczywiscie zaciek...
niestety jeszcze sporo mi brakuje umiejetnosci i banka w kompresorze mogla by byc wieksza, bo robilem po dwie przerwy na masce czekajac jak dobije butle.

moglem tez maske od razu polozyc do poziomu no ale coz - nastepnym razem wiem juz
czego uniknac i co zrobic zeby bylo lepiej :)

Blotniki udalo mi sie wylac poltorej warstwy.
przepylka i jedna pelna - wyszlo PERFECT.
maske zrobilem na dwie i poł i poplynela :)

PS. sciana wyciagowa byla uzywana do lakierowania... TRUMIEN :D
stad tez te plamy na ziemii po bejcach itp
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2009, 18:06   

Biorąc pod uwage panujące warunki to dobra robota :) dobrze że wężem tych koziołków nie poprzewracałeś ;) :koncert:
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 18-02-2009, 09:18   

Luk, przecierz taki nissan kosztuje koło 20tys, to przecierz nie są jakieś wielkie pieniądze. Odkładaj przez rok i też sobie takiego kupisz :)

No co TY 200SX 1,8T Wyrywasz do 10 tys max. sam mi sie marzył kiedys ale jednak nie... Powiedz jak ze spalaniem?? Bo podobno one lubia hapnąc ... jaki masz silnik jaką skrzynie napisz wszystko... autko masz do jazdy na co dzień czy bardziej latasz bokami MÓW ! ! :nono:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
bartek
Użytkownik


Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 6
Wysłany: 18-02-2009, 11:29   

to jest s14a.
1.8T maja s13.

w aucie jest SR20DET 2L turbo, garrett gt2871, fmic z orurownaiem itp.



filmik 0-170
http://www.youtube.com/wa...re=channel_page

koniec OT ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 18-02-2009, 13:47   

Przperaszam masz Racje ;) Ty ale ci zaworek syczy japierdziele ni i ciśnie też nieźle ... Brawo...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
bartek
Użytkownik


Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 6
Wysłany: 18-02-2009, 14:51   

a wracajac do tematu, dalem wolny utwardzacz do 3750S i nastepnego dnia (czyt wczoraj) elegancko wycialem firanke i syfki. dzisaij polerka.

musze kupic gabke, pewnie kupie gabke farecli.
mam G3 i 3M'a fact cut'a (bialy korek)

czy biala gabka (twardy gmop) sprawdzi sie zarowno z jedna jak i druga pasta ?
sprawdzal ktos fast-cut + bialy g-mop ?

pozdro
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne