Witam!
Moglibyscie doradzic czym najlepiej wyczyscic rdzę pozostałą we wżerach już po wstępnym wyszlifowaniu elementu? I jak się da na łączeniach blach jak np. łaczenie segmentów bocznych w busach? I jakim specyfikiem najlepiej wytrawiac blache i czym to potem zabezpieczyc tzn pomalować? podkład epoksydowy najpierw czy może być od razu akrylowy po trawieniu?
Pytam bo malowalem na jesieni prawie całego busa- fiata ducato i już na łaczeniu blach i na progach pojawiły sie znowu bąble i pomaranczowy nalot na progach. Dodam ze busik był mocno poobijany i miał troche ognisk korozji, szczególnie na progach i na tych nieszczesnych łączeniach blach.Co prawda używałem jakiegoś tam środka ale nazwy nie pamiętam- jutro jak bede w robocie to zobacze i napisze.
Z góry dzięki za pomoc!
było czyszczone tarcza szlifierska a potem jeszcze gładzone listkowa bodajze 80. ale chodzi mi o rdze pozostała we wzerach a i metoda m/m nie wchodzi w gre z powodu braku odpowiednich warunków. a podkład ten trawienny jest skuteczny? ja to traktowałem takim w sprayu co z kolory bezbarwnego robil sie w kontakcie z rdza taki fioletowy.
było czyszczone tarcza szlifierska a potem jeszcze gładzone listkowa bodajze 80.
musisz szlifować dotąd do puki wżery będą czyste,,wolne od rdzy
qdlatek84 napisał/a:
metoda m/m nie wchodzi w gre
Dlaczego nie wchodzi w grę ??ile masz stopni w pomieszczeniu w którym pracujesz?podkład epoxydowy w systemie m/m schnie ok.0,5 h w ok.15 stC to dla czego masz go nie zastosować? przecież i tak musisz póżniej nałożyć podkład akrylowy który schnie dużo dłużej i wyschnie w Twoich warunkach?
elementy które da sie zdemontować maluje w małym odzielnym pomieszczeniu z lipnym światłem ale jakoś daje rade a takie rzeczy jak sie nie da to na hali w warsztacie. Ludzie sie kręcą a podłoga jest betonowa nasiąknieta juz syfem i olejem i tak średnio to wychodzi. w Pomieszczeniu jest kolo 14-15 stopni jak i na hali. nie sa to bezpyłowe warunki w obu przypadkach także przy każdej warstwie czepiaja sie syfy a z tego co mi sie wydaje to w metodzie m/m potrzebne sa bezpyłowe warunki. A mogłbys napisać cos wiecej o tych podkładach trawiących? jak nie jestem w stanie dokładnie oczyscic np progu z rdzy to po jakims czasie znowu zacznie wychodzic nawet po tym podkładzie trawiącym? a podklad trawiacy to to samo co podkład gruntujący??
[ Dodano: 2009-02-08, 18:48 ]
A po położeniu podkładu akrylowego i tak matuje szlifierka rotacyjną na such dopiero na drugi dzien jak juz jest całkiem suchy.
no fajna szlifiera.
ja urzywałem takiej prostej pneumatycznej cos jak to http://allegro.pl/item540..._dsl_250_2.html
z załozoną szczotka druciana taka http://www.allegro.pl/ite...fi_6_60_mm.html
Starałem sie w miare dokładnie pousuwac korozje z wrzerów ale i tak juz wyłazi i szykuje sie poprawka :/ wpierw zaczelo wylazic na łączeniu segmentow gdzie sie schodza dwie blachy i jest w tym miejscu taki dolek.potem ruda juz pojawila sie na samym dole progow tam gdzie prog łaczy sie z podprozem. chcialbym to poprawic dobrze zeby nie powtorzyla sie juz taka historia.
dzieki za wszelkie dobre rady
A mogłbys napisać cos wiecej o tych podkładach trawiących?
washprimery to podkłady reaktywne mają świetną przyczepność do podłoża, właściwości antykorozyjne zapobiegają rozwojowi korozji pod powłoką nawet jeśli powłoka wierzchnia jest uszkodzona np.rysy, odbicia mechaniczne ..to takie pierwsze zabezpieczenie..oczywiści możesz też bezpośrednio na oczyszczoną blachę nałożyć podkład epoxydowy i po jego wyschnięciu szp.poliestrową i po jej szlifie znów epox w systemie m/m i akrylowy
A czy jak zostanie niewielka ilość rdzy we wrzerach czy łaczeniach to po polozeniu tego washprimera potem epoxydowego podkładu i dalej juz akryle to nie wyjdzie po jakims czasie? tzn czy washprimer wytrawi na tyle blache z resztkami rdzy ze nie bedzie dalej rdzewiało??
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 34 Skąd: z lubuskiego
Wysłany: 09-02-2009, 08:18
mam pytanie, co do podkładów, po pierwsze jaka cena u was w okolicy jest podkładu epoxydowego i gdzie moge znalez podkład trawienny bo pierwszy raz o takim słysze??
aha u mnie ten epoxydowy kosztuje ok 70-80 zł
mam pytanie, co do podkładów, po pierwsze jaka cena u was w okolicy jest podkładu epoxydowego i gdzie moge znalez podkład trawienny bo pierwszy raz o takim słysze??
aha u mnie ten epoxydowy kosztuje ok 70-80 zł
Firmy różnie nazywają te podkłady np,APP: grunt reagujący.DP:podkład zmywający jeszcz inne:podkład wytrawiaący.Podkład epoxy. np.Newcar kosztuje ok .50zł.Zarówno podkład trawienny jak i epoksydowy można nakłedać na gołą blachę,więc są gruntami.
Jutro jak nie bedzie duzo roboty, a na razie nic na to nie wskazuje zeby bylo duzo, to zabieram sie za poprawe tych progow w naszym busie. Mam nadz ze nie bedzie zadnych wyjazdow do naprawy na drodze bo z tego sa dobre pieniadze a jak samochod stoi to nie zarabia-proste. Tym razem postaram sie wyczyścic jak najdokładniej a jak bedzie potrzeba to wspawa sie i jakas wstawke.
Wie ktos czy RM ma w swojej ofercie podkład trawiacy bo tych lakierow uzywam a i sklep mamy obok warszratu przy ktorym jest fabryka CSV tylko ze mi wszystkie rzeczy przywoza a sam nie jezdze do sklepu i nie mam orientacji nawet co tam maja a czego nie...
Jutro jak nie bedzie duzo roboty, a na razie nic na to nie wskazuje zeby bylo duzo, to zabieram sie za poprawe tych progow w naszym busie. Mam nadz ze nie bedzie zadnych wyjazdow do naprawy na drodze bo z tego sa dobre pieniadze a jak samochod stoi to nie zarabia-proste. Tym razem postaram sie wyczyścic jak najdokładniej a jak bedzie potrzeba to wspawa sie i jakas wstawke.
Wie ktos czy RM ma w swojej ofercie podkład trawiacy bo tych lakierow uzywam a i sklep mamy obok warszratu przy ktorym jest fabryka CSV tylko ze mi wszystkie rzeczy przywoza a sam nie jezdze do sklepu i nie mam orientacji nawet co tam maja a czego nie...
Otworzyłem wczoraj w busie progi i... porazka. Chcialem przeszlifowac tylko starą powłokę i dobrze wyczyścic a tam niezłe bagno... więc flex w reke i cheja. wyciąłem praktycznie cały prawy zewnetrzny, i po trochu podproze i środkową sciane wzmocnieniowa bo juz gniły. poczyściłem reszte ile dałem rade. Dziś wstawiłem część tej środkowej blachy grodziowej-klasyczna rzeźba, i ta część progu pod drzwiami przesówanymi- cała az do miejsca łączenia tam pod uszczelką drzwi. pomalowałem wstawione blachy od wewnętrznej str podkładem epoxydowym a wneki w srodku tam gdzie zostało jeszcze troche rdzy to jakims nowym specyfikiem ale nawet nie pamietam nazwy choc go dzis kupiłem. Epoxy cos tam. Jakis szwajcarski. Jutro zapryskam to jeszcze epoxydowym i dalej bede rzezbil.Z tego profilu pod drzwiami musze dopasowac jeszcze dwie czesci progu bo tamtych krótkich nie mieli ale mysle ze nie bedzie to jakis wielki problem. Chciałem kupic podkład trawiący ale akurat nie mieli wiec wzialem ten preparat. Jak bede mial czym to postaram sie zrobic jakies foty.
I mam nadzieje ze bedzie teraz dobrze i za szybko nie zgnije bo staram sie robic busa jak dla siebie. Tylko czasem mi lakierowanie średnio wychodzi co jest raczej kwestia przygotowania ale jak mowia cwiczenie czyni mistrza!
Jak sie robota ruszy bo u nas ostatnio kiepsko przez ten kryzys to postaram sie prezesow namowic na kurs lakierowania w CSV. Moze sie uda choc pewnie by woleli wysłać na jakis tam mechaniczny Wabco czy cos w podobie bo z materiałow z takiego kursu kazdy z nas potem kozysta.
Był ktos z obecnych na forum na jakims kursie dla lakierników?? Czy taki kurs daje cos wiedzy i umiejetnosci?
i znow sie rozpisałem...
wneki w srodku tam gdzie zostało jeszcze troche rdzy to jakims nowym specyfikiem ale nawet nie pamietam nazwy choc go dzis kupiłem. Epoxy cos tam. Jakis szwajcarski. Jutro zapryskam to jeszcze epoxydowym i dalej bede rzezbil.
Był ktos z obecnych na forum na jakims kursie dla lakierników?? Czy taki kurs daje cos wiedzy i umiejetnosci?
i znow sie rozpisałem...
Jeżeli ten spęcyfik to"Brunox" w temp 20 st.C wiąże ok. 48h.Jak nie będzie doschnięty cała robota na nic.Można go wygrzać po 1-2h po nałożeniu,ale i tak trzeba odczekać 24h.
Na pewno kurs sie przydaje pod warunkiem,że będziesz stosował produkty firmy,która ten kurs organizuje.Np. w różnych firmach zalecane są inne sposoby aplikaji lakierów.
Jeżeli ten spęcyfik to"Brunox" w temp 20 st.C wiąże ok. 48h.Jak nie będzie doschnięty cała robota na nic.Można go wygrzać po 1-2h po nałożeniu,ale i tak trzeba odczekać 24h.
Na pewno kurs sie przydaje pod warunkiem,że będziesz stosował produkty firmy,która ten kurs organizuje.Np. w różnych firmach zalecane są inne sposoby aplikaji lakierów.
Tak brunox. Jak sie da to poczekam a jak nie to jutro jeszcze powygrzewam bo dzis jeszcze nim mazalem resztki rdzy.
dzieki za info
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum