lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
ryski po polerce
Autor Wiadomość
kamilbusko
Klubowicz


Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 1429
Punkty: 7/5
Wysłany: 07-03-2010, 21:02   ryski po polerce

ostatnio robiłem taką próbę. umyłem auto dokładnie a zwłaszcza przedni błotnik bo na nim robiłem test. zmatowiłem część P 2500 solidnie , potem wypolerowałem fareclą G3, umyłem i oto wyniki. element z pozoru wygląda ładnie lustro, tylko jedna rzecz mnie denerwuje. zostało kilka rys dosyć głębokich bo nie da się ich spolerować i są półokrągłe . podejrzewam że to od papieru, ale czemu? papier był nowy bez piachu itd. więć pytam skąd te rysy do cholery?????
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Bartek-WGM
Fanatyk
Świeżak



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1064
Punkty: 3/1
Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 07-03-2010, 22:14   

A jakiego papieru użyłeś?
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
kamilbusko
Klubowicz


Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 1429
Punkty: 7/5
Wysłany: 07-03-2010, 22:18   

pisałem 2500 :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2010, 22:24   

kamilbusko napisał/a:
rys dosyć głębokich bo nie da się ich spolerować i są półokrągłe

Jesli takie jak mowisz i na dodatek symetryczne to kamyczek w pascie lub gąbce.
Jesli nie to od papieru.
 
     
Bartek-WGM
Fanatyk
Świeżak



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1064
Punkty: 3/1
Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 07-03-2010, 23:00   

kamilbusko napisał/a:
pisałem 2500 :)


Chodziło mi bardziej o producenta ;)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
kamilbusko
Klubowicz


Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 1429
Punkty: 7/5
Wysłany: 07-03-2010, 23:03   

chyba mirka
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 07-03-2010, 23:21   

coś Ci podeszło pod papier i dociskając zrobiłeś rysy, niestety tak to bywa...
wodę miałeś z wiaderka czy np z węża ? ja czasem tak miałem a zawsze miałem wodę w wiaderku. Choć jakbyś sie starał zawsze jakiegoś gówno podejdzie pod papier
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Bartek-WGM
Fanatyk
Świeżak



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1064
Punkty: 3/1
Skąd: Milanówek pod Wawą
Wysłany: 07-03-2010, 23:28   

Ja to najpierw dokładnie myję wiaderko ;)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2010, 00:04   

Na jakim kolorze najbardziej widac rysy po polerce, te własnie sznytki o ktorych mowa powyzej.
Ja obstawiam czarny jako najgorszy a wszystkie złotka sreberka i inne błekitne to są idealne do maskowania słabej polerki.
Na dodatek w swietlowkach idzie sie zajechac podczas polerowania.
Wypychasz takie auto na swiatło dzienne i igiełka.
Ale jak na dworze zrobisz polerke i wjedzsiesz w swietlowki to moze byc masakra.
 
     
Ryba
Klubowicz
gówniash



Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 1194
Punkty: 19/16
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-03-2010, 08:17   

ja robiłem przedwczoraj P2000 z indasy, czarny akryl i rzeczywiście po G3 zostało sporo rysek (widać było po świetlówkach). Wqrwiłem się i wziąłem paste na sucho - Presta strata ultra, podkręciłem obroty na 1700 i mocno dociskałem gąbkę. Efekt ? max do 10 rysek na elemencie. Przyswiecałem nawet pod różnymi kątami halogenem i było ok. Więc jeśli mówicie, że w świetlówkach najmocniej widac to na dworze będzie igła :)

Tylko to sposób trochę na "hardkora", na poczatku trochę bałem się, że przetre, ale i tak lakier wyglądał do dupy więc w akcie wqrwienia stwierdziłem, że co mi tam, najwyżej 2 raz polakieruje :nono:
_________________
PSIK ! Do nory...
Oł maj gad !
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
mkautos
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2010, 13:31   

Ryba napisał/a:
Presta strata ultra

Jakie przeznaczenie ma ta pasta?
 
     
ZIEMBA
Moderator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1916
Otrzymał 21 punkt(y)
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 08-03-2010, 16:40   

Bo z polerką to jest tak, że każdy boi się przecierek. Jak używacie farecli to dajcie tylko troszke wody a nie tyle żeby lała się po elemencie. To ma byc tak jakbyście polerowali prawie na sucho. Wtedy element robi się gorący i się poleruje. A jak nalejecie wody to jest takie myzianie a nie polerowanie. I gądka musi byc oczywiscie twarda.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Ryba
Klubowicz
gówniash



Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 1194
Punkty: 19/16
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-03-2010, 17:07   

mkautos napisał/a:
Jakie przeznaczenie ma ta pasta?

http://www.2w.pl/lakierni...kat=148&idp=149

Niby piszą, że mocno ścierna, ale jak weźmiesz w palce, to ma mniej granulek jak G3.
_________________
PSIK ! Do nory...
Oł maj gad !
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
berd74
Bywalec
berd


Wiek: 49
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 22
Otrzymał 1 punkt(y)
Wysłany: 08-03-2010, 22:34   

powiedzcie a co ma temperatura polerowania do jego jakosci.lepiej sie wypoleruje? bzdura.pic polega na tym bu wyrownac nierownosci lakieru.nakladamy raz paste polerujemy gabka o odpowiedniej twardosci .rowna nam ona powierzchnie lakieru.i im wiecej razy objedziemy dana powierzchnie nierownosci sa na niej coraz mniejsze.powierzchnia staje sie coraz gladsza.to jest tak samo jak z polerowaniem metalu.ja pracowalem na g3 i tez czasem mialem lewe ziarno ktore mi rysowalo .ja kiedys znalazlem taka grutke w pascie g3.potem pszeszedlem na 3m.ja poleruje tak jak chce uzyskac gladka strukture lakieru szlifuje papierem 2000 slimfast az do rownej powierzchni potem 4000 tys na gabce .jest juz super .wtedy rozowa gabka pasta 3m z bialym korkiem .wyciagam ile sie da .potem zakladam czarna gabke i pasta 3m z czarnym korkiem i wykanczam na lustro.ma byc.nic nie doprowadzam do jakiegos przegrzewania materialu.w zakladzie konsultant 3m ani slowa nie powiedzial o jakims wytwazaniu temperatury przy polerowaniu by wplynelo to na jakosc powierzchni
_________________
berd74
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kamilbusko
Klubowicz


Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 1429
Punkty: 7/5
Wysłany: 08-03-2010, 22:53   

a te pasty 3M których używasz są z tej nowej serji? bo przymierzam się do kupna właśnie past 3M ale nie wiem właśnie jakie najlepiej kupić a nie chcę wszystkich kupować
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 08-03-2010, 23:06   

kamilbusko, ja działam na nowym systemie 3m i rewelka :)
stosuję odpowiednio korki , zielony, złóty, ciemnoniebieski(do usówania hologramów) czasem zielonym poleruję na 2 razy (zależy jak sie przyłożę i jakich papieró użyję podczas szlifu ) i wychodzi super :) kolor pięknie wyciąga, ryski po mimośrodzie znikają, choć po skoku 2,5mm wiel ich nie ma

będzie w końcu jakieś autko do roboty to postaram sie to podeprzeć fotami w poszczególnych etapach prac :D żęby było widać o co kaman.
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
kamilbusko
Klubowicz


Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 1429
Punkty: 7/5
Wysłany: 09-03-2010, 07:43   

to czekam na fotorelację. a białego korka nie uzywasz
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mirko
uzależniony od forum
mirko


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 305
Otrzymał 12 punkt(y)
Wysłany: 09-03-2010, 12:30   

Pasty z zielonym i białym korkiem są zamienne,tzn albo jedna albo druga, zalezy która bardziej komu pasuje. Pasta z białym korkiem jest nieco ostrzejsza od tej z żielonym, za to ta druga jest bardziej "mokra" ,nie sypie się tak.
Na dobrą sprawe wystarczy ci pasta z białym lub zielonym i fioletowa.

Podgrzewanie lakieru podczas polerowania,a powstałe na skutek tarcia powoduje iż lakier jest miększy a co za tym idzie szybciej daje się wypolerowac. Oczywiście nie można go przegrzac, bo się zwinie,przypali itd.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 09-03-2010, 13:53   

kamilbusko napisał/a:
a białego korka nie uzywasz
nie bo jak napisał mirko, to prawie to samo
z tym że biały korek jest do starego systemu :)
Jack gdzie tu na forum opisywał obydwa systemy. ja robię na nowym a stary to wychodzi tak:
biały , czarny , niebieski , czerwony

tutaj to jest dobrze opisane: http://lakiernik.orge.pl/...der=asc&start=0
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Klakiernik.pl
Stały Bywalec
Servant of Gun


Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 75
Punkty: 6/1
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-03-2010, 20:12   Teoria spiskowa

Już kilka razy słyszałem o czymś takim - i wydaje mi się, że gtrójka poprostu czasem rysuje, ale to tylko przypuszczenie oczywiście
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kamilbusko
Klubowicz


Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 1429
Punkty: 7/5
Wysłany: 13-03-2010, 20:25   

muszę sobie kupić tą pastę 3M i zobaczę wtedy różnicę
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mathiass2006
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 8
Wysłany: 14-03-2010, 11:40   

miałem podobny problem, papier indasa czerwony 2500 zostawia rysy jak np 800 , SIA jest juz lepszy ale nie do końca. Teraz robię tylko matadorem lub 3m są droższe ale warto, hmm a g3 raczej nie powinno porysować jak się umie wypolerować - dociskać gąbkę ;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne