Witam wszystkich. Mam taki problem. Składam właśnie kompresor na podzespołach Waltera yylko jest problem z butla ponieważ nie posiadam na nia dokumętacji, butlę mam ze spreżarki 3JW60 180l, sprężarkę ATMOS 710l/min czy muszę kupić butle posiadającą dokumentacje czy da się jakoś zrobić żeby ta butla którą ja mam miała dokumentacje potrzebna. Jestem w trakcie realizacji planów z warsztatem a słyszałem że na zbiornik potrzebna jest dokumentacja. Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem co robić.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 305 Otrzymał 12 punkt(y)
Wysłany: 04-01-2010, 21:29
Wydaje mi się,ze ta butla musi miec papier, jakąś homologacje. Np. w instalacji LPG
Zbiornik ma homologacje ważną na 10lat, później nowa butla,albo tą ktorą sią ma zawieźc trzeba na zalegalizowanie. Przypuszczam,że zbiornik do sprężarki też można gdzieś zalegalizowac. Ale 100% pewności nie mam.
Pozdro
Nie lepiej bo choćbym butle kupił to cały wyniesie mnie 2600zł a cały taki kosztuje około5000zł. Sprężarkę kupiłem Waltera 710l/min za 1050zł w hurtowni u kumpla i do tego wyłącznik ciśnieniowy taki jak ten: http://www.allegro.pl/ite...nema_400_v.html
do tego zawór bezpieczeństwa, manometr, Zawór zwrotny i metr weężyka do zaworu zwrotnego dostałem za 130zł i to nowe na gwarancji i w gratisie dostałem 2l oleju do sprężarki. O butle dzwoniłem przed chwilą do niego i nową taką 270litr z papierami za 1150zł za tydzień będzie dla mnie na hurtowni. Butla prawie taka sama i z tymi samymi dodatkami co ta: http://www.kupczyk.pl/zbiorniki.php
Opłaci mi się dać za cały taki: http://www.allegro.pl/ite...0_gratis_f.html ( Kompresor Walter 880 270l)
Wszystko tosamo mam co w tym kompresorze jest: Wyłacznik, zawór, tylko sprężarkę mam większą bo 3 tłokową.
Więc jednak trzeba mieć papier na butle. Więc nic tylko zamówię tą butlę w hurtowni i bedzie spokuj.
[ Dodano: 05-01-2010, 22:13 ]
Przepraszam ale napisałe w pierwszym poście ża moja sprężarka to ATMOS a w ostatnim poście że WALTER a niektórzy użytkownicy mogą nie wiedzieć ale ta sprężarka to jedna i ta sama bo Walter w swoich kompresorach stosuje właśnie sprężarki ATMOSA. Sorki za błąd.
Koleś mówił że przy silniku 2800obr powinno się do tej spreżarki założyć koło pasowe 120mm ale liczę założyć 100 lub 110 będzie miał mniejszą wydajność ale nie bedzie sie grzać a mi przy tej wydajności itak powinno wiatru wystarczyć. Słyszałem o tych sprężarkach wiele dobrego.
elvis [Usunięty]
Wysłany: 06-01-2010, 22:55
Przy silniku 4KW nie ma prawa się zagrzac a tak czy inaczej to nie jest praca ciągła.
Przecież lepiej aby chodził krócej.
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 505 Punkty: 7/4 Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 07-01-2010, 12:59
ja tez mam skladana sprezarke , silnik jest 4kw 2800 , a pompa ma 1400 obrotow [ ABAC B 5900 B ] wiec dalem kolo dwa razy mniejsze na silniki [ 200 mm ] niz ma pompa [ 400 mm ] , jesli dalbym np srednice kola 150 mm to mogla by sie pompa zatrzec bo jest w niej smarowanie rozbryzgowe , zbyt male obroty niedostateczne smarowanie jest przy czym niedostateczna wydajnosc jednoczesnie , musisz wiedziec ile producent wymaga obrotow do danej pompy i w tedy dorobisz kolo
Przy silniku 4KW nie ma prawa się zagrzac a tak czy inaczej to nie jest praca ciągła.
Przecież lepiej aby chodził krócej.
teoretycznie ale ja właśnie kupiłem kompresor i strasznie się naciąłem :/;/:/ 200 litrów i do tego silnik 4.5 KW ... po kilku miesiącach padł silnik, pojechałem do elektryka on rozebrał..... zwój przepalony okazało się ze silnik początkowo miał 2.2 KW ale został przewinięty co skróciło jego żywot...wiec teraz zostałem bez kompresora i szukam silnika właśnie 4 KW nieprzewijany
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 1916 Otrzymał 21 punkt(y) Skąd: Łódzkie
Wysłany: 07-01-2010, 18:58
Moja spręzarka ma wydajnośc 900l/min i silnik 11kw, firma airpol. Może mi ktos wytłumaczyc po dają taki duży silnik skoro wy mówicie że 4kw będzie miał wydajnosc 700l/min. Nie znam się i pytam
Przecież wydajność nie ma nic do silnika!! Wydajność zależy od sprężarki. I od sprężarki zależy jaki powinien być silnik. Silnik nie ma nic do wydajności. Silnik jest tyko do tego aby sprężarkę wprawić w ruch. Np moja sprężarka Potrzebuje silnika 4kW ale jeżeli założe troszke mniejsze przełożenie to spadną troszkę obroty sprężarki i będzie troszkę wolniej pompować. Inna sprężarka potrzebuje np silnika 5,5kW bo tyle mocy potrzebuje żeby silnik swobodnie ryszył przy sprężarce i żeby silnik się nie grzał.
Nie silnik ma wydajność 700l/min tylko SPRężarka a producent przydzielił jej taki silnik bo np 5,5kW nie dał by rady ruszyć starcie. Jak już pisałem silnik nie ma nic do wydajności tylko sprężarka i obroty jakie damy na sprężarkę.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 1916 Otrzymał 21 punkt(y) Skąd: Łódzkie
Wysłany: 07-01-2010, 19:46
A mozęsz mi może wytłumaczyc dlaczego moja spręzarka mataki duży silnik, po co ktoś go tak dpbrał? Musiałem zmieniac instalacje w domu bo mi bezpieczniki nie wytrzymywały
Producent tak wymyślił i już. Chociaż ja myślę że przy 9kW by poszło bo przeważnie każdy podaje troszkę więcej. A zobacz np WANy te dwu tłokowe, maja wydajność nie za wielką o takie: http://moto.allegro.pl/it...bacz_warto.html
mają wydajności coś koło 300l/min a muszą mieć silnik 7,5kW. Poprostu mają ciężki rozruch i mniejszy silnik nie uciągnął by takiej sprężary.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum