lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: jacklack
06-05-2009, 23:13
Efekt lakieru motocyklowego
Autor Wiadomość
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 05-05-2009, 13:33   Efekt lakieru motocyklowego

było juz to na forum jak tu jeden z uzytkowników pisał

trzeba pomalowac autko na taki kolor z palety moto np kawasaki

jak uzyskac taki efekt byłem u mnie na mieszlainiku powiedzieli mi ze nie ma takiej mozliwośći :/

ja mam taki pomysł zeby psiknąć auto grubą srebrną baza i an to dac klar farbiony jakims kolorem co o tym myślicie??

interesuje mnie kolr zółty wiecie moze jak to moze wyjść??

chodzi o to zeby było intensywnie i oczojebnie :D
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 05-05-2009, 21:04   

Cytat:
ja mam taki pomysł zeby psiknąć auto grubą srebrną baza i an to dac klar farbiony jakims kolorem co o tym myślicie??

Więc próbuj ;)

Cytat:
interesuje mnie kolr zółty wiecie moze jak to moze wyjść??

przyżółknięty srebrny,tak mi się wydaje
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 06-05-2009, 23:01   

a jakby położyć grube srebrne ziarno na to wylac warstwe żółtej bazy transparentywnej i na to klar przyfarbiony na zółto??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 06-05-2009, 23:10   

S1600 napisał/a:
a jakby położyć grube srebrne ziarno na to wylac warstwe żółtej bazy transparentywnej i na to klar przyfarbiony na zółto??


Musisz robić próby ,myśle ze nikt nie jest w stanie przewidzieć jaki będzie efekt,@No-limit jest specjalistą od tego typu zagadnień może on coś doradzi ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 06-05-2009, 23:18   

S1600 napisał/a:
a jakby położyć grube srebrne ziarno na to wylac warstwe żółtej bazy transparentywnej...

to ta zolta transparentna zmuli ci ziarno ze srebrnej,juz nie wspomne o lakierze barwionym na zolto ;) .
Efekt bedzie taki ze bedzie wygladalo jak kupa i do tego zamulona ;)
Probowalem kiedys takie eksperymenty
w tamtym tygodniu eksperymentowalem tak na felgach aluminiowych.AM 94 z DP (grube ziarno) na to po wyschnieciu AM735 bodajze z binderem i ziarna pod spodem nie bylo praktycznie widac.Utopilo sie.
A tak wyszlo jak zmieszalem razem te obydwa pigmenty. ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
S1600
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 585
Otrzymał 4 punkt(y)
Wysłany: 07-05-2009, 22:29   

w sikensie wyciągneli mi dzisiaj wzorniki ucieszyłem się cholernie ... mają tam wszystko ...

[ Dodano: 10-05-2009, 15:56 ]
Aco by było jakby położyć baze żółta transparentywną na to tą taką żywice z odrobiną koloru z kawasaki żeby ta zółć w pewnych miejscach łamała sie na zielono ??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 11-05-2009, 17:21   

S1600, Jaki ma być ten kolor?Ogólnie żeby było oczojebnie-złota perła na ciemny VS z dodatkiem złotozielonego pigmentu i grubego aluminium.Doradzę,ale muszę zobaczyć zdjęcie ,na którym będzie widoczny kolor.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
adampx
Użytkownik
adampx


Wiek: 59
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1
Skąd: konin
Wysłany: 07-07-2009, 13:10   

S1600,
Mam cakillac'a cts, nikt nie potrafi mi dobrać lakieru nawet podobnego żeby można było wycieniować, nie znasz kogoś kto potrafi dobrać lakir?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
krzys.tygrys
Użytkownik
krzys.tygrys


Wiek: 45
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 8
Skąd: piekary śląskie
Wysłany: 03-12-2009, 23:06   

w dziwnym byłeś mieszalniku jak niewiedzieli tam że większość motorów malowana jest trójwarstwówką czyli szarość widmowa,kolor bazowy z grubym ziarnem oraz aditiv barwiony który wyciąga głębie po aplikacji klarem musi być supre pomalowałem mnustwo motorów i nigdy nie było problemu z kolor boxem pozdrawiam
_________________
131313
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Pejter
Wyjadacz


Wiek: 57
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 105
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 05-12-2009, 20:20   

Lakieru trójwarstwowego nie da się wycieniować, jedyne co można zrobić to ilość natrysków. Każdy kolejny będie ciemniejszy. Mówię o warstwie kolorystycznej.
Na którymś szkoleniu chyba w BASF-ie technik się męczył cały dzień. Sprawdzał różne rozwiązania i stwierził że się nie da.
_________________
Samochodzik, łudeczka, rowerek, ważne żeby był bajerek.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
krzys.tygrys
Użytkownik
krzys.tygrys


Wiek: 45
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 8
Skąd: piekary śląskie
Wysłany: 05-12-2009, 21:04   

pewnie że sie nieda gdyż ostatnia warstwa przed klarem jest mocno transparentna i każda próba wcieniowania zciemnia góre i tłumi ziarno więc trzeba lecieć strone ale gość chce pryskać całe auto więc niema problemu pozdrawiam
_________________
131313
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 05-12-2009, 21:08   

Pejter napisał/a:
Lakieru trójwarstwowego nie da się wycieniować...

moze nie wszystkie kolory,ale da sie ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 05-12-2009, 21:28   

Pejter napisał/a:
Lakieru trójwarstwowego nie da się wycieniować,

Cytat:
pewnie że sie nieda

gola napisał/a:
ale da sie

Oczywiście...da się
Nie zgodzę sie w tej kwestii z wami panowie koledzy Pejter, i krzys.tygrys, , można wycieniować 3W, od tego jest technika cieniowania i nie trzeba lakierować całego boku, cieniowałem 3W niejednokrotnie ze skutkiem pozytywnym ;) , element przyległy naprawianemu jest na tyle szeroki że wystarczy aby na jego część nanieść warstwę podstawową na 1/4 elementu i szerzej warstwę właściwą kończącą się na 3/4 elementu

Faktem jednak jest i tu się zgodzę że każda warstwa koloru właściwego przyciemnia toteż trzeba zrobić 1-2 próby aby zbliżyć się w jak największym procencie do koloru rzeczywistego,
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Pejter
Wyjadacz


Wiek: 57
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 105
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 05-12-2009, 21:45   

Te elementy które są na zdjęciach (czerwień diamentowa) nie dadzą się wycieniować, to znaczy wiesz gdyby ktokolwiek się uparł to może by mu się udało. Tu jest grube srebro i jedna warstwa czerwieni perłowej z dodtkiem tzw. motocykolwym. Nie mogłem poprawić jak mi za pierwszym razem niedomalowania wyszły, powstaje ciemniejszy cień, nie mam zamiaru się sprzeczać, wolał bym się czegoś dowiedzieć, ale jakoś sobie nie wyobrażam jak bym miał to zrobić. Jak ma się udać zapylić srebro i czerwień idealnie równo? Doprecyzuj proszę jak to robisz jeśli możesz.

Wiecie co tak sobie jeszcze myślę, jakis technik mi powiedział że lakierami które są na motocyklach nie maluje się samochodów, bo nie da sie pomalować jednego elementu. Czemu tak uważał???
_________________
Samochodzik, łudeczka, rowerek, ważne żeby był bajerek.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 05-12-2009, 22:04   

Pejter napisał/a:
Jak ma się udać zapylić srebro i czerwień idealnie równo?

czerwień to warstwa transparentalna więc w taka bardzo nie wielka ilość jaka zostanie naniesiona na starą warstwę oko nie wychwyci ;)
z motocykli cieniowałem ramę (miała kilka zadrapań) Suzuki kod YHJ podstawa w kolorze srebrnym o bardzo grubym ziarnie, warstwa właściwa baza transparentalna niemetaliczna w kolorze ciemno niebieskim co w efekcie daje po nałożeniu kolor błękitny w którym widać ostre wybicie srebrnego ziarna, nie było widać miejsc cieniowanych ;)
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
slawek
Klubowicz
www.slawex-car.pl


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 572
Punkty: 19/7
Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 05-12-2009, 22:59   

nie zgodze się ze stwierdzeniem że nie da się pomalować kolorem z motocykla samochodu robiłem tak wiele razy i ani razu nie zepsułem,zgodze sie jest to trudne bo kolory wielo warstwowe i wymagają troche kunsztu lakierniczego,ale pużniejszy efekt jest oszałamiający,nie znajdziesz takiego auta na parkingu drugiego i ludzie oglądają sie za takim autem.zdaża się że trzeba puźniej coś poprawić po jakiejś stłuczce czy coś takiego awięc cieniowanie najbezbieczniej jest rozcieniowac troche dalej,naprzykład ostatnio poprawiałem bmw m3 taki fioletowopurpurowy z grubym ziarnem do pomalowania przód,wiadomo dzwi do cieńa ale gubiłem całość aż do tylnego błotnika
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Pejter
Wyjadacz


Wiek: 57
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 105
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 06-12-2009, 13:03   

Wiecie co zaczyna mi się wydawać że każdy z nas myśli o lakierze którym akurat coś robił, a to niestety nie jest ten sam lakier. Pojechałem dzisiaj specjalnie to lakierni i wyciągnąłem jakieś resztki. Macie racje że przy lakierach bardzo transparętnych zapyłka jest do zrobienia bez większych problemów, jednak jeśli lakier jest nieco lepiej kryjący a i tak idzie na 3D to zaczyna być problematyczne. Tak jak już opisałem nawet próba domalowania miejsc w których nie dokładnie coć pokryło skończyła się ciemniejszym cieniem. Rozcieńczyć się nie da niczym bo strukturę ziarna gubi.
_________________
Samochodzik, łudeczka, rowerek, ważne żeby był bajerek.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
krzys.tygrys
Użytkownik
krzys.tygrys


Wiek: 45
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 8
Skąd: piekary śląskie
Wysłany: 06-12-2009, 22:37   

witam a ja dalej twierdze że sie nieda wycieniować trujwarstwówki na samochodzie szczegulnie przy bardzo jasnych kolorach tak by było to profesjonalnie zrobione bo przy pochmurnej pogodzie będzie tragedia.zakładając że na grube ziarno kładziemy dwie równe zamknięte warstwy transparentnego koloru i osiągamy optymalny odcień więc każda następna ingerencja w ten element chodżby niewiem jak wielki w którymś miejscu wyciągnie bardziej głęboki odcień i mocniej stłumi ziarno. na ramie motocykla łatwiej oszukać oko bo konstrukcja jest cienka i nie duża zaś płaska powierzchnia jest bezlitosna pozdrawiam


acha jeszcze nie rozumie technika z którym rozmawiał pejter może chodziło mu o niemożliwość zcieniowania i malowanie jednego elementu do kanty bo przecież motocyklówka i samochodówka to te same mixy tylko kolorbox jest inny i niema różnicy czy całe auto malujemy trójwarstwówką z kodu motocykla czy z autai wracając do mojej poprzedniej opini że jasne odcienie pokażą różnice w pochmórny dzień zaś ciemne w tym intensywna czerwień w słońcu obnaży niemożliwość cieniowania tego materiału
_________________
_________________
131313
Ostatnio zmieniony przez jacklack 07-12-2009, 00:05, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 07-12-2009, 00:53   

Cytat:
witam a ja dalej twierdze że sie nieda wycieniować trujwarstwówki na samochodzie szczegulnie przy bardzo jasnych kolorach

Bardzo możliwe że problem przez Ciebie opisywany nie leży po stronie techniki aplikacji, a bardzo możliwe że po stronie samego produktu na jakim pracujesz...wiadomo każda firma ma opracowane inne receptury na zupełnie innych kondensacjach barwników a szczególnie odzwierciedla się to przy kolorach transparentnych,w niektórych krycie "wymagane" jest przy 1,5-2 warstwy, w niektórych przy 4-5 warstwach, do tego dochodzi się metodą prób i błędów, tu by można długo polemizować ;) , aczkolwiek system na którym pracuje nie robi mi większych problemów z cieniowaniem 3warsteówek
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Pejter
Wyjadacz


Wiek: 57
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 105
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 07-12-2009, 17:55   

Dajmy sobie spokój z dyskusją czy się da czy nie, ustalmy że na jednych się da, na innych nie i już. Zresztą tak jak Jack pisał to na pewno zależy od koloru i to z danej firmy. Ale możemy podyskutować z których firm które kolory wchodzą najlepiej lub...... najłatwiej. :) Krzyś pytał o technika,nie jestem pewien o co ci chodziło, to było szkolenie z nowości lakierniczych i chodziło o to że ogólnie nie stosuje się tego typu lakierów na auta, co nie oznacza że się nie da pomalować. Zwróć uwagę że takich kolorów raczej nie używa się w serii, a raczej za dopłatą i na specjalne zamówienie, choć jak wszystko tak i tu, producenci prześcigają się żeby zdobyć klienta i więcej zarobić. To chyba jasne.
Gdzieś na forum ktoś dał link do czaderskich kolorów, a właściwie efektów. Lubię bawić się w efekty osiągane techniką lakierniczą, kropelki itp. Ale te kolory też czad.
_________________
Samochodzik, łudeczka, rowerek, ważne żeby był bajerek.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
krzys.tygrys
Użytkownik
krzys.tygrys


Wiek: 45
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 8
Skąd: piekary śląskie
Wysłany: 07-12-2009, 23:50   

jestem za.mateiałów i firm je produkujących jest mnustwo jak i sposobów aplikacji więc zawsze można pokombinować
_________________
131313
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Pejter
Wyjadacz


Wiek: 57
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 105
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 09-12-2009, 17:27   

Z tym kombinowaniem ostrożnie, ale mam kolegę który robi różne czary. Kiedyś gdzieś na jakimś mieszalniku namieszali 50 lit. lakieru. To były dwa kolory na takie makiety lodów. Kolor brązowy miało być 20 lit., i kolor kremowy 50 lit. Ktoś coś poplątał i zrobił odwrotnie. Akurat byliśmy na kawie jak przyjechał klient po lakier, oczywiście panika, nerwy itd. Kolega kazał otworzyć puszki, powąchał raz i drugi, i mówi daj (nie wiem czy dobrze pamiętam) chyba pokost. Wlał do puchy i z brązowego zrobił się kremowy. Wszystkich nas zatkało. Da się kombinować? tylko trzeba się na tym znać, i to dobrze. Chemia nie lubi dyletantów.
_________________
Samochodzik, łudeczka, rowerek, ważne żeby był bajerek.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
xxxwantedxxx
Użytkownik
Maciek


Wiek: 33
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 12
Wysłany: 11-12-2009, 08:27   

każdy kolor da się zrobic ;p U mnie na mieszalniku jest koleś co sam jest lakiernikiem... i metoda prób i błędów wyjdzie w wszystkiego... dzisiaj jade po zółtą perłe na kawasaki. Byłem wszędzie ale powiedzieli ze tego koloru nie da się zrobic i rozkładali ręce.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Pejter
Wyjadacz


Wiek: 57
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 105
Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 13-12-2009, 14:44   

Masz rację, nie wszystkie mieszalniki mają kolory motocyklowe. Zdarza się że jechałem do mieszalni i na wejściu widziałem przerażone oczy obsługi. Ale są mieszalniki które mają i katalog numerów i wybarwienia, czyli próbki kolorów. Dostajesz je w standarcie lub za dopłatą kupując mieszalnik, tam z kolorami raczej nie ma problemów. W motocyklach jest jeszcze jeden problem. Żadna z firm motocyklowych i lakierniczych nie przykłada się do pasowania odcieni, są to tak małe powierzchnie i ilości lakieru że taniej jest prysnąć całość.

W pracy na mieszalniku, podstawy jakie daje lakierowanie są poprostu nie ocenione. Moi pracownicy wysyłani byli zawsze na 2 do 3 tygodni do pracy na lakierni. Łatwiej im było zrozumieć czego oczekują lakiernicy.
_________________
Samochodzik, łudeczka, rowerek, ważne żeby był bajerek.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne