Wysłany: 02-01-2014, 02:33 Budowa własnego warsztatu-modularny warsztat
Witam.od dłuższego czasu przeglądam to forum zaglebiajac sie w rożne publikacje.moje pytanie,w którym potrzebowalbym troche porad i nakierowania dotyczy budowy warsztatu blacharsko-lakierniczego.
Ojciec jest zawodowym lakiernikiem(od lat pracuje w tym samym warsztacie) a czasem mniejsze elementy znajomym i rodzinie poprawia w garażu. Ja 2 lata pracowałem w Niemczech w warsztacie blacharsko lakierniczym + ciekawość od wczesnych lat dalym mi troche umiejętności. Przymierzamy sie do budowy własnego warsztatu. Nie ma to być żaden duży zakład, na początek napewno tylko nas dwoje. Ojciec podpowiada żeby niemurowac warsztatu(działka znajduje sie ma obrzeżach Gdańska) a postawić go z płyt warstwowych. Zastanawialiśmy sie nad obiektem wielkości około 18m x18m lub 20x20m.ja uważam ze powinien być na tyle wysoki,żeby można było naprawiać auta dostawcze. Co do komory lakierniczej zdania mamy podzielone: ojciec sztywno trzyma sie tego,ze udaje sie dzięki niej uzyskać najlepszy końcowy efekt (naprawa aut dostawczych w tym momencie zostaje wyeliminowana)wg mnie przy uzyskaniu odpowiedniego opadu powietrza w stanowisku lakierniczym proponowanym przez Pana Projektera efekt końcowy pozostalby na wysokim i zadowalajacym poziomie.i tu moje pytanie,do Was doświadczonych Kolegow czy dobrze rozumuje. Wiadomo,komora to komora odizolowane miejsce od innych prac, ale zastosowanie stanowiska lakierniczego zaoszczędzi miejsce oraz pieniądze,które ja wolałbym wydać na wyposażenie warsztatu (profesjonalny promiennik itd). Czy takie stanowisko lakiernicze sie sprawdzi?
Kolejne pytanie dotyczy sensu podwyższania obiektu i nastawiania sie na mozliwosc naprawy aut dostawczych,tzn czy wg Was koszt zwiększonej inwestycji przełoży sie w stosunku do uzyskanych przychodów.
Czy lepiej jest skorzystać z "gotowej "opcji Pana Projektera czy lepiej samemu udać sie do projektanta stworzyć wszystko wg własnej wizji? Czy macie doświadczenie jaka kwotę projektant mógłby zażądać za taki projekt?tzn pytanie orientacyjnie co do kwoty czy to będzie 15 czy może 40 tys.?wiadomo ojciec ma 1 pomysł ja co do ciagu technologiczne wole inne rozwiązania-musimy to jakość pogodzić.
Budżet jakim dysponujemy na dzień dzisiejszy to około 100tys zł. Może udało by sie uzyskać dofinansowanie, no a reszta wiadomo w kredycie. Troche sprzetu tez jest tzn "komplet "pistoletów, maszynki pneumatyczne, narzędzia do drobnej blacharki itd.
Dziękuje z góry za wszystkie próby pomocy no i życzę aby ten rok był dla nas wszystkich bogaty w sukcesy zawodowe i nie tylko,pozdrawiam
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 2131 Punkty: 49/7 Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 02-01-2014, 08:00
Projekt według waszej wizji mnie musi być drogi i za kilka tysięcy da się to ogarnąć, ale zawsze jest jakieś ale. Projekt od projektera jest dostosowany do obecnych wymogów, on sam też może załatwić ci całą papierologię. Jeżeli nie zależy ci na full legal lakiernia, tylko zwykły warsztat napraw powypadkowych na zwykłej zarejestrowanej działalnosci to możesz robić po swojemu. Natomiast do pełnego legalu potrzebne jest znacznie więcej. Inna rzecz że większość nie jest full legal, ale to nie zmienia faktu że powinno się do tego dążyć.
Witaj
sam chciałem tak zrobic tak jak piszesz lecz zmieniła sie moja sytuacja i juz nie potrzebuje warsztatu ale do sedna
zawsze szukałem czegos na allegro jest tego masa np
dzwonisz do typa sprzedaje ci ten warsztacik za 30000 zł i czego chciec wiecej
jezeli chce Twój tatko kabine to dostawiasz ja na zewnatrz (pod wiatą) i zrobisz wjazd do kabiny od warsztatu i działasz
_________________ OGIEń W SZOPE;]
Ostatnio zmieniony przez martek 03-01-2014, 07:28, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 2131 Punkty: 49/7 Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 03-01-2014, 10:36
wonbaby napisał/a:
Witaj
sam chciałem tak zrobic tak jak piszesz lecz zmieniła sie moja sytuacja i juz nie potrzebuje warsztatu ale do sedna
zawsze szukałem czegos na allegro jest tego masa np
dzwonisz do typa sprzedaje ci ten warsztacik za 30000 zł i czego chciec wiecej
jezeli chce Twój tatko kabine to dostawiasz ja na zewnatrz (pod wiatą) i zrobisz wjazd do kabiny od warsztatu i działasz
To jest świetna opcja. Wyjdzie z 60 tysi po demontażu i montażu ale mimo wszystko dobra opcja.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 1916 Otrzymał 21 punkt(y) Skąd: Łódzkie
Wysłany: 03-01-2014, 10:52
20x20 czyli 400m2. Przeciętny architekt powie 70zł za m2 czyli jakies 30tys. Plus pozwolenia, przyłacza itp. 20tys. Posadzka, stopy, ława, sciany, dach, stolarka, bardzo okazyjnie to jakieś 250-300tys. Instalacje plus wykończenie to jakieś 100tys. Jeżeli blisko są zabudowania to koszty na pewno wzrosną. Zagospodarowanie placu plus 100 rzeczy których nie wymieniłem 100tys. Tak to z grubsza wygląda
Projekt według waszej wizji mnie musi być drogi i za kilka tysięcy da się to ogarnąć, ale zawsze jest jakieś ale. Projekt od projektera jest dostosowany do obecnych wymogów, on sam też może załatwić ci całą papierologię. Jeżeli nie zależy ci na full legal lakiernia, tylko zwykły warsztat napraw powypadkowych na zwykłej zarejestrowanej działalnosci to możesz robić po swojemu. Natomiast do pełnego legalu potrzebne jest znacznie więcej. Inna rzecz że większość nie jest full legal, ale to nie zmienia faktu że powinno się do tego dążyć.
zaciekawiła mnie Twoja wypowiedź. a mógłbyś rozwinąć "zwykły warsztat napraw powypadkowych" Chodzi mi o to czy będę w takim warsztacie mógł lakierować samochody( w świetle prawa a bardziej ewentualnej kontroli) no i czy będę mógł przyjmować naprawy bezgotówkowe?
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 1916 Otrzymał 21 punkt(y) Skąd: Łódzkie
Wysłany: 03-01-2014, 18:30
michalLbn napisał/a:
Projekt według waszej wizji mnie musi być drogi i za kilka tysięcy da się to ogarnąć
Nie ma takiej możliwości Michał. Zwykli architekci projektujący domy powiedzą 60-70zł za m2. Zadzwoń do pierwszego lepszego i zapytaj się jakie ma ceny. Pomnóż przez metry podane przez Młodego i już masz 20-30tys.
Młody, lakierować możesz wszędzie, ale na pewno nie legalnie. Ja nie podałem Ci w poście wyżej kwot z kosmosu tylko ze swojego doświadczenia. Takie są realne koszty budowy warsztatu wielkości jaki podałeś. Nie sugeruj się wypowiedziami teoretyków, żeby mi się tu nikt zaraz nie obrażał , bo z rzeczywistością mają mało wspólnego. A jak myślisz o jakiejś dotacji na budowę, to conajmniej z 50% trzeba doliczyć.
Projekt według waszej wizji mnie musi być drogi i za kilka tysięcy da się to ogarnąć
Nie ma takiej możliwości Michał. Zwykli architekci projektujący domy powiedzą 60-70zł za m2. Zadzwoń do pierwszego lepszego i zapytaj się jakie ma ceny. Pomnóż przez metry podane przez Młodego i już masz 20-30tys.
Młody, lakierować możesz wszędzie, ale na pewno nie legalnie. Ja nie podałem Ci w poście wyżej kwot z kosmosu tylko ze swojego doświadczenia. Takie są realne koszty budowy warsztatu wielkości jaki podałeś. Nie sugeruj się wypowiedziami teoretyków, żeby mi się tu nikt zaraz nie obrażał , bo z rzeczywistością mają mało wspólnego. A jak myślisz o jakiejś dotacji na budowę, to conajmniej z 50% trzeba doliczyć.
Rozumiem, ze jest to z własnego doświadczenia dlatego pytam i zapisałem sie tutaj żeby takie odp uzyskiwać. A powiedz proszę,tak wg Twojego zdania nie ma innej legalnej możliwości żeby obniżyć te koszta?tzn myśle tutaj o rozwiązaniach jakie podaje Projekter,bez zakupu kabiny itd.do czego zmierzam: 360/400 tys to ponad nasze siły.mimo wszystko chciałbym legalnie otworzyć taki warsztat,może początkowo nie wpelni wyposażony lub bez np części socjalnej i ogarniętego placu ogrodzenia itd tak żebym udźwignął kredyt a np za kilka lat wziol kolejny na następne etapy budowy.dzieki za odpowiedz
I jak, udało Ci się otworzyć własny warsztat? Minęło już troszkę czasu od kiedy pisałeś. Ze swojej strony mogę doradzić Ci początkowo najem jakiegoś lokalu, a jak zaczniesz mieć markę i zarabiać dobre pieniądze, to wówczas otworzyć coś swojego. Możesz wówczas zajrzeć też np. na WOOPAUTO i tam skompletować sobie wyposażenie warsztatu .
[ Dodano: 30-08-2022, 21:13 ]
Dopiszę jeszcze, bo widzę że się rozpędziłem ze swoją wypowiedzią. Macie jednak klientów, a raczej Twój tata ma. Generalnie w mojej ocenie na pewno trzeba myśleć przyszłościowo. Warto zatem mieć możliwość realizowania zleceń na każdy pojazd, a nie tylko do pewnej wysokości.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum