lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
warsztat a ochrona PPOŻ
Autor Wiadomość
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 01-06-2009, 21:21   warsztat a ochrona PPOŻ

myślę, że warto porozmawiać na temat związany z zagrożeniem jakie niesie ogień. jak zabezpieczać nasz warsztat,na co zwracać szczególną uwagę. jest z nami porojekter i myślę że jego wiedza będzie służyć pomocą. :grin: mile widziane opisy złych wydarzeń,co pozwoli nam na nie zwracać uwagę :nono:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 01-06-2009, 21:28   

Doskonały pomysł ! Lepjej uczyć się na błędach innych !
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 01-06-2009, 21:29   

i właśnie przypomniał mi się przypadek ,którego sam byłem współsprawcą.robię blacharkę przodu w aucie ustawionym na ramie ,nad kanałem. z tyłu auta koledzy wyciągali zbiornik paliwa i rozlali trochę benzyny. nie świadom użyłem miga do spawania i moment cały kanał w płomieniach. w tym momencie trzeci koleś złapał za na szczęście sprawną gaśnicę śniegową i ta sobie poradziła. jedna mała iskra ze spawania i bach :roll:

[ Dodano: 01-06-2009, 21:39 ]
kolejny!!! młody spawa malucha,a żeby nie uszkodzić czegoś od spawania ,pozasłaniał sobie papierami do oklejania. na szczęście wystarczył kubeł wody :cool: i raz zapalił mi się tylny fotel w polonezie. spawałem podłużnicę i w pewnym momencie doszedłem za wysoko. tam była tapicerka , skończyło się bez większych obrażeń,nie wiem czy ten poldek jeszcze jeździ :D :D :D

[ Dodano: 01-06-2009, 21:40 ]
po spawaniu ,zawsze staram się jeszcze przez jakiś czas mieć oko na sytuację.lepiej nie zostawiać miejsca bez nadzoru!!!
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
online
Maniak forum



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 963
Punkty: 10/10
Skąd: Śląsk
Wysłany: 01-06-2009, 22:52   

Szybkie spawanie starej fiesty, a efekt? Jeszcze nigdy tak szybko nie demontowalem tapicerki :)

Drugie to (może niektorzy zauważyli, ze dlugo nie pisalem) spalona lakiernia. Dbajcie o sprawność instlacji elektrycznej! i uważajcie na pseudo promienniki! dobrze, że motocykl malowaliśmy, bo spalonego doszczetnie auta bym nie przetrzymał ;]
w tym sporcie sekunda nierozwagi i Wasze (lub szefa) dorobki czesto calego życia niszcza się.
ja już się pozbieralem i jestem na lepszych warunkach ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 01-06-2009, 22:58   

Kiedyś jeden aparat włożył grzałkę z akwarium do plastikowego zbiornika z olejem opałowych ( zima zbiornik na zewnątrz kabina też to pomyślał że małe ryzyko ) Ponieważ olej opałowy jest trudno zapalny w niskiej temp to chłop pomyślał że nic się nie stanie. I nic by się nie stało gdyby ta grzałka była w oleju ale olej u ubywało i ubywało 20 - 30 litrów z każdym cyklem pracy kabiny ... gorzałeczka się odsłoniła rozgrzała upaliła i bęc na dno ... wypaliła dziurkę w zbiorniku olej wlał się do kabiny po podstawą stalową już się delikatnie palił a tu 50 st C ) i wtedy bach !

Po wszystkim trzepanie każdego papierka gaśnicy pozwolenia dopuszczalnych odległości... i gość dostał 3 lata za sprowadzenie zagrożenia dla zdrowia i życia oraz narażenie na znaczące straty materialne. 2001 rok ... to chyba już wyszedł !

Nic tylko olewać te przepisy !

[ Dodano: 01-06-2009, 23:23 ]
Zobaczcie jaki piękny transporter VW T2 rok pracy 12 000 zł .... chwila nie uwagi przy naprawie ...i płonął w warsztacie 20 minut ... nie pomogły nawet wszystkie gaśnice - 6 szt ! Szkoda, że ku przestrodze nie mam zdjęć po tym jak się sfajczył !

Rysunek1.gif
Plik ściągnięto 295 raz(y) 71,56 KB

_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 01-06-2009, 23:37   

ja tez mialem przypadek palacego sie samochodu ;)
Podczas spawania nadkoli tylnych w samochodzie,nie zwracalem uwagi co sie dzieje we wnetrzu samochodu,jak otworzylem drzwi aby zagladnac,to bylo za pozno ;)
Efekt;Spalony caly tyl (tapicerka instalacja),mnie na szczescie nic sie nie stalo,zdolalem dobiec do gasnicy ;)
Drugi przypadek podczas lakierowania zderzaka plastikowego w kabinie lakierniczej.Po przemyciu zmywaczem silikonu,przecieralem sciereczka antystatyczna.Przeskok ladunku elektrostatycznego spowodowal wybuch oparow zmywacza,efekt;poparzone delikatnie rece i darmowa depilacja rak ;)
Z glupoty mozna naprawde nieraz narobic niezlych klopotow.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 02-06-2009, 07:45   

Gola ? Ten drugi przypadek który miałeś to nadaje się do poważnej analizy przez specjalistów. Pewnie nie pamiętasz w jakich warunkach to nastąpiło? ( temperatura pomieszczenia , Jaki zmywacz, skąd taki silny ładunek np czy zderzak wcześniej nie był naelektryzowany ) Zapalenie się mieszaniny palnych gazów z powietrzem przez przeskok iskry elektryczności statycznej, to jest taka rzadkość i małe prawdopodobieństwo że spec. analizującay przyczyny wybuchu, lub pożaru największe problemy przy wskazaniu powodu katastrofy mają właśnie wtedy gdy zapalenie się gazów następuje właśnie z tego powodu. Miałeś szczęście że to się tylko tak skończyło.

No to jakaś konkluzja : W kabinach lakierniczych i w zamkniętych pomieszczeniach gidze lakierujecie urządzenia muszą być uziemione. Fachowo nazywa się to podłączeniem ich do otoku zewnętrznego ( nie mylić z zerowaniem w instalacji elektrycznej to zupełnie co innego )
Przewody powietrza których używacie muszą mieć atest antyststyczności ( to jeden z warunków klasyfikacji kabiny lakierniczej jako nie zagrożonej wybuchem )
W kabinach "samoróbkach" koniecznie podłączajcie samochód metalowym przewodem do kratownicy w podłodze w trakcie lakierowania.

Jak widać po przypadku Gola takie sytuacje choć wyjątkowe - zdarzają się na prawdę !

[ Dodano: 02-06-2009, 08:08 ]
[size=18]OPIS FOTO ! [/size] Rzadko spotyka się coś takiego. a to absolutny wymóg formalno prawny :
To jest żółto zielony przewód otokowy łączący dwa panele obudowy kabiny lakierniczej.
Ktoś by mógł powiedzieć ...A po co ? jak panele są metalowe i się dotykają ,więc wystarczy tylko jedno przyłącze otokowe przy podłodze... Może się dotykają, a może nie bo każdy panel jest polakierowany proszkowo, a taka powłoka nie przewodzi elektryczności.

To urządzenie stoi w fabryce lodówek INDESIT w Łodzi tu nie ma "żartów"i "machania ręką " na przepisy TU ZA TO JEST sześciu etatowych SPEC OD BHP I PPOŻ ! TU kilka lat temu zginął człowiek. TU poważnie traktuje się przepisy i paragrafy.

I niech o tym pamiętają Ci którzy budują lakiernie ze stalowej blachy falowanej, lub płyt warstwowych, różne samorodne obudowy stalowe kanałów i wentylatorów ... a nawet składają sprężarki z podzespołów ... Żebyście Panowie tylko mieli szczęście i wyszli z takiej katastrofy bez szwanku bo wypinając się na wytyczne i wymogi ppoż jak mówi przysłowie :
WRZESZCZYCIE - " WYWOŁUJĄC WILKA Z LASU "

Rysunek1.gif
Plik ściągnięto 271 raz(y) 108,2 KB

_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
gola
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 02-06-2009, 20:17   

PROJEKTER napisał/a:
Gola ? ...Pewnie nie pamiętasz w jakich warunkach to nastąpiło? ( temperatura pomieszczenia , Jaki zmywacz, skąd taki silny ładunek np czy zderzak wcześniej nie był naelektryzowany )...

nie pamietam niestety,bo bylo to dawno.Wiem tylko,ze byl to nowy zderzak nigdy przedtem nie lakierowany,postepowalem jak zazwyczaj.Zmatowilem na sucho wloknina,odmuchalem z prochu,wrzucilem do kabiny i zaczalem odtluszczac a tu buch ;) i po zawodach.
Wiem napewno,ze w kabinie nie bylo uziemienia,tutaj gdzie teraz pracuje jest ale tam nie bylo.
Zreszta tam wszystko trzymalo sie na slowo honoru :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Bisu
Guru



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 424
Punkty: 19/6
Skąd: Silesia
Wysłany: 02-06-2009, 21:25   

Ja mam jeden przypadek, jak podczas wspawywania reperaturek z tyłu, podfajczyła się gąbką. Dobrze że znalazłem otwór ( powstały po odkręceniu klapki wlewu paliwa), przez który mogłem wsadzić wąż z wodą i zgasić. Jakby nie on to gasił bym palącą się tapicerkę od wewnątrz auta. Na szczęście tylko gąbka się trochę spaliła.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
meverick
Guru



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 412
Punkty: 6/8
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 12-08-2009, 15:17   

podczepię się pod temat , szukam gaśnic do swojej "pseudo lakierni" , oświetlenie zrobiłem na świetlówkach w obudowach hermetycznych , instalacja elektryczna nowa i położona przez gościa z energetyki uprzedzonego o tym ze będzie w pomieszczeniu czasami sporo oparów , więc wszystkie puszki , włączniki sa hermetyczne - nie wiem tylko jak z gniazdkami ale tez jakieś specjalne zakładał, kompresor umieszczony w pomieszczeniu obok i tylko przewód przechodzi przez niewielki otwór , i teraz pytanie czy wystarcza mi 2 gaśnice po 6kg każda , na proszek BC , czy może kupić ABC ?? Chodzi mi o takie z podanych linków :
http://allegro.pl/item708..._od_ss_bhp.html

http://allegro.pl/item709...gasniczego.html - link przykładowy bo jednak wole nową ;)

czy może od razu kupic jedną 12kg ABC
http://allegro.pl/item704...ja_07_2011.html

lub BC
http://allegro.pl/item704...ja_12_2010.html
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 12-08-2009, 15:27   

meverick napisał/a:
czy może od razu kupic jedną 12kg ABC
http://allegro.pl/item704...ja_07_2011.html

rozmawiałem ze strażakiem na ten temat jakie mają być (nie tak dawno kupowałem wszystkie nowe), powiedział mi że Do lakierni musi być właśnie ta gaśnica ABC ,

Teraz już dokładnie nie pamiętam ale musi być chyba 2Kg proszku / 100 m2
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 26-10-2009, 16:56   

Właśnie robię opinię techniczną do pozwolenia na demontaż stałej instalacji gaśniczej CO2 i ... mam aktualną ustawę o wymaganiach w zakresie zabezpieczeń PPOŻ a w niej :

§ 28. 1. Obiekty powinny być wyposażone w gaśnice przenośne spełniające wymagania Polskich Norm będących odpowiednikami norm europejskich (EN) dotyczących gaśnic lub w gaśnice przewoźne.
2. Rodzaj gaśnic powinien być dostosowany do gaszenia tych grup pożarów, które mogą wystąpić w obiekcie:
1) A - materiałów stałych, zwykle pochodzenia organicznego, których normalne spalanie zachodzi z tworzeniem żarzących się węgli;
2) B - cieczy i materiałów stałych topiących się;
3) C - gazów;
4) D - metali;
5) F - tłuszczów i olejów w urządzeniach kuchennych.
3. Jedna jednostka masy środka gaśniczego 2 kg (lub 3 dm3) zawartego w gaśnicach powinna przypadać, z wyjątkiem przypadków określonych w przepisach szczególnych:
1) na każde 100 m2 powierzchni strefy pożarowej w budynku, niechronionej stałym urządzeniem gaśniczym:
a) zakwalifikowanej do kategorii zagrożenia ludzi ZL I, ZL II, ZL III lub ZL V,
b) produkcyjnej i magazynowej o gęstości obciążenia ogniowego ponad 500 MJ/m2,
c) zawierającej pomieszczenie zagrożone wybuchem;
2) na każde 300 m2 powierzchni strefy pożarowej niewymienionej w pkt 1, z wyjątkiem zakwalifikowanej do kategorii zagrożenia ludzi ZL IV.
4. Miejsce omłotów, niezależnie od wymaganych gaśnic, powinno być wyposażone w pojemnik z wodą o objętości co najmniej 200 dm3, przygotowany do wykorzystania w celach gaśniczych przy użyciu wiadra lub w inny równorzędny sposób.

§ 29. 1. Gaśnice w obiektach powinny być rozmieszczone:
1) w miejscach łatwo dostępnych i widocznych, w szczególności:
a) przy wejściach do budynków,
b) na klatkach schodowych,
c) na korytarzach,
d) przy wyjściach z pomieszczeń na zewnątrz;
2) w miejscach nienarażonych na uszkodzenia mechaniczne oraz działanie źródeł ciepła (piece, grzejniki);
3) w obiektach wielokondygnacyjnych - w tych samych miejscach na każdej kondygnacji, jeżeli pozwalają na to istniejące warunki.
2. Przy rozmieszczaniu gaśnic powinny być spełnione następujące warunki:
1) odległość z każdego miejsca w obiekcie, w którym może przebywać człowiek, do najbliższej gaśnicy nie powinna być większa niż 30 m;
2) do gaśnic powinien być zapewniony dostęp o szerokości co najmniej 1 m.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne