lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
kabina spełniająca wymogi..
Autor Wiadomość
martek
Moderator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1724
Punkty: 14/14
Skąd: opolskie
Wysłany: 21-10-2009, 18:29   kabina spełniająca wymogi..

witam. poważnie zastanawiam się nad otwarciem warsztatu lakierniczego i z tad moje pytanie. czy ta kabina fobo ef900 http://www.allegro.pl/ite...osc_serwis.html spełnia wymogi UE i innych instytucji utrudniającym życie?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
MODULAR
Bywalec



Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 33
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Polska
Wysłany: 23-10-2009, 08:11   

Nie spełnia żadnych wymogów normy PN-EN 13355 i dyrektywy maszynowej WE.
Do tego dwa zdjęcia kabiny stojących na zewnątrz ... oba z kanałami wyrzytni zawiniętymi pod kątem 90 st. :glupek: To już wystarczający powód żeby zamknąć takie lakiernie ... a tu jeszcze same nieścisłości ( grzecznie pisząc ) w zestawieniu danych technicznych :

- zużycie paliwa 4 -8 kg / h .... czyli jakieś 7 - 12 litrów oleju i to tylko w fazie suszenia, a w lakierowaniu jakieś 15 litrów oleju na godzinę i to jeżeli temperatura na zewnątrz nie spadnie poniżej 0 st C. Łącznie na cykl 30 min lakierowania i 30 minut suszenia ok 10 litrów oleju.

- panele ścienne EPS 50 mm ... czyli cieniutki utleniający się styropian ... w zasadzie po roku kabina jest bez izolacji termicznej. Dla naszego kraju i jego lokalizacji geograficznej musi być wełna mineralna. Nawet pianka poliuretanowa się nie sprawdza

- wentylator nadmuchu 2 x 3 KW, a wyciąg 4 KW. Może to i ma prędkość opadu 0,25 m/sek ale tylko w dniu płatności za kabinę. Normalnie żeby zbilansować wzrastające opory filtrów podłogowych po każdym lakierowaniu i ich zapychaniu to wentylator wyciągu startuje z poziomu 70 % mocy nominalnej i do celowo osiąga po kilku tygodniach lakierowania 100 % mocy. Wtedy istnieje możliwość utrzymania w kabinie stałego ciśnienia i usuwania rozpylonego lakieru. Jak powietrze jest wdmuchiwane przez wentylatory o wydajności 20 000 m3 to turbina wyciągowa powinna mieć nominalnie 20 - 22 000 m3. To pozwala na rozruch kabiny przy nadmuchu np 18 000 m3 i wyciągu 14 000 m3 stałe kontrolowane lekkie - nad ciśnienie. Wzrasta ciśnienie ponad wymagany poziom i wyciąg przyspiesza ( motoreduktory w nowych kabinach. klapy pneumatyczne lub elektryczne w standardowych kabinach, lub ręczny sterowanie klapą w starszych kabinach ) Kabina pracuje normalnie w miarę upływu czasu bo wyciąg ma regulację mocy. A ciekawe jak ta przyspieszy jak od początku wyciąg jest dużo słabszy od nadmuchu ?

Oświetlenie 900 lux - opcja dodatkowa ... a 1500 lux to zalecenia normy ( ale nie wymóg ) . Poniżej 600 to niezgodność z przepisami BHP, a nie tylko odrębnymi dla kabin lakierniczych. Tu na górnym oświetleniu powyżej minimalnych wymogów ale nie na poziomie dobrego oświetlenia ... dopiero jak skorzystasz z opcji ! W renomowanych produktach to 1300 lux jest standardem, a opcja nawet do 2500 ( jak na stadionie w trakcie meczu :) .

Jeżeli chciałeś ją kupić bo wydawała się tania ... to strasznie mi przykro !
Jak chcesz ją kupić bo lubisz kabiny FOBO to powiedz dostawcy żeby zaoferował ci parametry zbliżone do produktów europejskich producentów np

- oświetlenie 1500 lux
- wentylatory 9,5 KW ( ostatecznie 7,5 KW )
- wymiary wnętrza 700 x 400 x 300 - żeby mógł pomalować bok w busie FORDA albo
VW albo Mercedesie
- palnik dwustopniowy o mocy 260 KW ( to może zużyjesz mniej oleju opałowego )
- pełna krata na podłodze ( żebyś mógł lakierować także elementy na wózkach i
stojakach )
- i prosty sufit bez skosów żeby się nie tworzyły turbulencje przy ścianach i nie sypały
śmieci
- izolacja termiczna z wełny mineralnej
- elektrozawór na instalacji sprężonego powietrza bo to główny sprawdzany wymóg
bezpieczeństwa ppoż. w kabinie
- fajnie by było jakby mieli - DTR, INSTRUKCJĘ OBSŁUGI, DEKLARACJĘ ZGODNOŚCI Z
DYREKTYWĄ MASZYNOWĄ I certyfikat CE na kabinę ( choć tu to na 100 % jest to nie
możliwe ).
- gwarancję utrzymania prękości opadu powietrza na poziomie 0,25 tuż przed wymianą filtrów po 500 godzinach pracy.

... sądzę że po zmianach cena sięgnie 90 000 zł ! ( te 40 000 zł różnicy z ceną na allegro to wynik marketingu oferenta, a nie uczciwej dobrze skalkulowanej propozycji )
_________________
Przepraszam za chwilowo nie aktywną stronę www.
Nowa jest w opracowaniu.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
martek
Moderator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1724
Punkty: 14/14
Skąd: opolskie
Wysłany: 23-10-2009, 19:47   

a mialo byc tak pieknie :angry: . wielkie dzieki za wyczerpujaca odpowiedz. a moglby mi ktos polecic jakies kabiny spelniajace te wymogi? bo w koncu lepiej kupic raz a dobrze a nie wkur...c sie na siebie bo chinczyk mial tanio...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slawek
Klubowicz
www.slawex-car.pl


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 572
Punkty: 19/7
Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 23-10-2009, 20:23   

witam podepne sie pod temat bo go przerobilem dosyc dokladnie ciezko znalesc kabine ponizej 80 klockow ale co tanie to drogie. masz cos polskiego co sie nada pod wzgledem przepisow
http://www.artechcieszyn.com/


poprawilem link ;) - gola
_________________

Ostatnio zmieniony przez gola 23-10-2009, 20:36, w całości zmieniany 4 razy  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
MODULAR
Bywalec



Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 33
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Polska
Wysłany: 24-10-2009, 19:34   

Noooo skoro AR TECH został "wywołany do tablicy" to muszę niestety ujawnić kilka tajemnic. Jednostki napędowe i grzewcze dla nich robi inny Polski producent ( ściśle z nim współpracuję od 1999 roku ) ale mają także jednostki z SAIMY. Obudowy do kabin robią już od tego roku sami ... ale to kabiny "konstrukcyjne". Oznacza to, że pod panelami jest stalowa konstrukcja nośna. Małe obudowy panelowe nadal kupują ... teraz już w Polsce. No i taki z nich samodzielny producent kabin.
Jak za chwilę będzie ze mnie... mam nadzieję że już od marca 2010 :)

To nic dziwnego że fabryka dogaduje się z dużym odbiorcą i robi dla niego kabinę tak jak sobie życzy ... a odbiorca firmuje ją własną nazwą. Np kabiny o nazwie SAICO, NEW PROJECT, AIR TECH, PULAR to wszystko produkty SAICO. Trzy z tych produktow miały w Polsce odrębnych wyłącznych dystrybutorów którzy wzajemnie obrzydzali klientom ofertę konkurencji uzasadniając że to szajs ... a to były prawie identyczne produkty w różnych kolorach i różnej specyfikacji osprzętu :nono:

Dopóki Hiszpania była poza UE to Lagos był filią USI ITALIA. Produkt specjalnie przystosowany na rynek wschodni i ... z po za UE . Dziś już to nie USI, a Hiszpania jest w UE więc się starają trochę lepiej, ale historię mają nie ciekawą.

BLOWTERM, USI I POLIN to jeszcze do niedawna były kabiny identyczne w każdym szczególe, a obecni właściciele tych konkurujących ostro firm byli kiedyś wspólnikami.

Chińczycy produkują już kabiny bez tabliczek znamionowych i jakiejkolwiek nazwy.
Np. Markowy produkt MILIBAR USI ( oferowany w korzystnym kredycie przez INTER CARS ) to właśnie taki przykład. Chińczyk w doskonałej oprawie marketingowej za 80 000 zł podawany przez renomowane przedstawicielstwo w Polsce.

Za nazwami poszczególnych produktów to już nikt nie nadąża i gdy oferent X jedzie do nabywcy sprzedać kabinę a ma duże rozeznanie w rynku to spotyka się z kilkoma ofertami i nazwami "producentów" ;] o których nic nie może powiedzieć bo pierwszy raz o nich słyszy.

Jeżeli ten planowany zakup kabiny to nie jest jakaś super pilna sprawa to proszę poczekajcie jeszcze kilka miesięcy ... a będę miał naprawdę dobrze skonfigurowaną kabinę w przyzwoitej cenie.

Te urządzenia przygotowane zostaną specjalnie dla obiektów MODULAR w dwóch wersjach cenowych i technicznych.
Jedna 400 x 660 x 300 z nadmuchem i wyciągiem po 7,5 KW i prędkością opadu 0,25, oświetlenie górne, skośny sufit ( to golasek bez żadnych dodatkowych bajerów tylko to co niezbędnie potrzebne żeby spełnić wymogi formalno prawne i sprawnie lakierować i suszyć ) ... a druga 400 x 700 x 300 z zespołem wentylacyjno-grzewczym na silnikach 9,0 KW z prostym sufitem i oświetleniem pionowym w każdym panelu. Tu do zestawu podstawowego będzie można dokładać wszystko co kto będzie chciał ( inteligentny system zarządzania energią i paliwem ... albo filtr biologiczny z bakteriami zjadającymi rozpuszczalnik z wyrzucanych oparów ... w tym modelu nie będzie ograniczeń technicznych i cenowych !

Cena obu wersji podstawowych powinna być dość konkurencyjna ... ale z chińskimi produktami z dna jakościowego nie będę się mógł zmierzyć. Natomiast z tymi uczciwie
skonfigurowanymi bez półapek i podchodów - już tak. Plan jest taki żeby zejść poniżej 70 000 z tą standardową kabiną i poniżej 90 000 z tym lepszym modelem czyli jakieś 30 % taniej niż by kosztowały ( przy tych samych parametrach ) pod nazwą renomowanego polskiego producenta. Będzie na nią standardowo leasing a w programie modularny-warsztat także dotacja unijna ( niestety tylko tam gdzie będzie gaz ziemny i dla tego lepszego modelu - a dlaczego to mogę wyjaśnić ).

Kabiny będą się nazywać MODULAR ECONOMI i MODULAR CLASSIC. Obudowa biała front jasno szary ( prawie srebrny ).... ale jeszcze chwila ... prace nad tym urządzeniem trwają, bo to dość trudne zrobić dobry produkt z trzyletnią gwarancją i jeszcze tani.

Od razu uspokajam, że oszczędności na tym urządzeniu mają polegać na ograniczeniu do minimum prac montażowych w fabryce i dostawie kabiny do miejsca montażu w znacznie większej ilości elementów niż normalnie. Mniej pracy dla fabryki to niższe koszty wyrobu i niższa cena produktu. Niestety więcej pracy u klienta w obiekcie ... ale i na to jest już rozwiązanie ... jak możecie to chwilę poczekajcie na pewno się pochwalę nowym produktem jak tylko będzie gotowy i przetestowany.
_________________
Przepraszam za chwilowo nie aktywną stronę www.
Nowa jest w opracowaniu.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
martek
Moderator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1724
Punkty: 14/14
Skąd: opolskie
Wysłany: 25-10-2009, 19:25   

MODULAR napisał/a:
jak możecie to chwilę poczekajcie na pewno się pochwalę nowym produktem jak tylko będzie gotowy i przetestowany.


chwile jeszcze mam, wiec czekam z niecierpliwoscia...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne