Witam, postanowiłem zregenerować klosze reflektorów, zmatowałam kolejno papierami wodnymi 800, 1500, 2000, okleiłem lampe, na klosz naniosłem zmywacz, wytarłem do sucha, i malowanie lakierem bezbarwnym - lakier, utwardzacz, odrobina rozpuszczalnika i silstop. Po naniesieniu lakieru po kilku minutach pojawił się dziwny efekt, lakier na kloszu wyglądał jak popękana szyba.
Co może być przyczyną takiego efektu?
A jaka jest ta technologia??, szukałem źródeł jak ma taka renowacja wyglądać, czytałem ,oglądałem kilka filmów instruktażowych np ten: https://www.youtube.com/watch?v=EOuS3LGLZ2I, i wszędzie podane są takie same informacje. Czy może te informacje są niepełne? Czy trzeba jeszcze na coś zwrócić uwagę. Co do wiedzy to się zgadza, innaczej bym nie pytał jeśli można podać namiary na pewne źródło wiedzy na ten temat, ewentualnie podpowiedź bądź wskazówki to bardzo bym prosił. Samochodów pomalowałem już kilkadziesiąt,natomiast z lampami to mój debiut.
Większość lamp przednich jest fabrycznie pokryta warstwa ochronna UV cos w stylu lakieru bezbarwnego.
Moze byc to materiał 1k jak i 2k.
Proces ktory przedstawiono na filmiku, czyli obróbka 800, 1500,2000, 2500, az sie prosi o polerkę poniewaz w refiniszu nie lakierujemy powierzchni zmatowanych gradacją 2500. Wystarczy max 1200 Choc 1000 tez zdaje egzamin.
Nie wiemy jakiego producenta lampę malowałeś, jakim materiałem i po co był ten silistop? (Odczytuje to jako Antysylikon)
Ale w reakcje najprawdopodobniej weszła warstwa zabezpieczająca na lampie z lakierem bezbarwny.
Warstwy ochronne powinno sie całkowicie usunąć a potem postępować jak przy malowaniu tworzyw sztucznych.
powłoka zabezpieczająca całkowicie zdarta, lampy od vw polo, prawa oryginał, lewa zamiennik depo, lakier bezbarwny dyna, przypuszczam że rozpuszczalnik zareagował agresywnie na tworzywo, czy jest jakiś grunt który jest przeźroczysty i nadaje się do reflektorów jednocześnie separując tworzywo od lakieru?
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 784 Punkty: 7/12 Skąd: Z Mazur
Wysłany: 08-02-2016, 12:39
Jest podkład na plastik taki bezbarwny lejesz taka cienka warstwę na element ale nie wiem czy nie wpłynie to na święcenia tych lamp. Swoją drogą juz kilkukrotnie robiłem lampy i nic mi nie wychodziło takiego. Szlif na mokro 1500 aż usunę warstwę zewnętrzna na lampie i poschodzi większość odpryskow. Oklejanie zmywacz silikonowy i 2 pełne warstwy lakieru bez rozpucha i antysilikonow. Po wyschnięciu papier 2000/2500 wodny na gładko, trizact p3000 na mokro i polerka w 3 krokach menzerna i jest igła.
[ Dodano: 08-02-2016, 12:52 ]
Tu masz zdjęcie pokazujące ze warto skorzystać z trizact. Po lewej lampa po wodnym 2000 a po prawej p2000 następnie trizact. Po polerce na prawdę jest duża różnica.
[ Dodano: 08-02-2016, 12:57 ]
Ta lampa z e39 wyglądała tak przed renowacja. Nie mam zdjęcia po jej renowacji ale wyszło jak w mojej e46 co masz na zdjęciu. Różnica kolosalna
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum