lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Proces regeneracji felg alu
Autor Wiadomość
severn
Użytkownik


Dołączył: 21 Kwi 2015
Posty: 3
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: ZG
Wysłany: 21-04-2015, 11:25   Proces regeneracji felg alu

Witam.
Zabieram się na regeneracje kilku kompletów felg alu. Chciałbym się dowiedzieć co nieco o samym procesie lakierowania.
A więc po kolei jak to wygląda według mnie (prosiłbym o korektę, jeżeli pewne etapy są pominięte, w złej kolejności, lub po prostu są niepotrzebne)
Prostowanie, piaskowanie (szlifowanie takiej ilości felg było by katorgą), podkład reaktywny, uzupełnianie niewielkich ubytków szpachlówką, podkład wypełniający (szlifowanie), baza, bezbarwny.
Wszystkie felgi będą pomalowane na czarno.

Pytania:
1. Czy w/w procedura jest prawidłowa?
2. Czy któryś z procesów można zastąpić innym który ułatwi cały proces?
3. Czy pozostawienie jedynie podkładu (czarnego) na części środkowej (miejsca które zakrywa opona), oraz wnętrza felgi nie wpłynie negatywnie na ew. problemy z czyszczeniem oraz odpryskami? Front felgi będzie pomalowany według sztuki. Dlaczego chciałbym tak to zrobić? Ponieważ znacznie przyspieszy to cały proces, bez negatywnego wpływu na aspekt wizualny.
4. Jeżeli byście byli, aż tak pomocni, to prosiłbym o listę produktów, które sprawdzą się przy tymże procesie.
5. Jeżeli macie jakieś wskazówki, to byłym wdzięczny za ich udostępnienie.

Pozdrawiam Sev.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mirko
uzależniony od forum
mirko


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 305
Otrzymał 12 punkt(y)
Wysłany: 21-04-2015, 21:21   

Na podkład reaktywny nie powinno się nakładać szpachli, lepiej najpierw po szpachluj ubytki
a później podkład reaktywny i wypełniający.
Możesz zamiast reaktywnego położyć epoksyd, na niego możesz szpachlować.
Pozostawienie samego podkłady na wewnętrznej części felgi to zły pomysł.
Podkład nie pokryty lakierem szybciej się starzeje, a to oznacza,że z zewnątrz będzie ładnie ,a od środka będzie się "sypać" .Utrudnione mycie to druga rzecz.
Pod oponą w ostateczności możesz zostawić podkład.
Lista produktów, hmm, to już w mieszani w której się zaopatrujesz. Co mam pisać, wiesz czego potrzebujesz, a ja nie wiem jakie lakiery, podkłady możesz kupić w Twoim sklepie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Boxxing
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 1106
Otrzymał 12 punkt(y)
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21-04-2015, 23:06   

Hej
Na reaktywny nie mozna szpachlowac i klasc go na szpachel (trzeba odizolowac powloke podkladem akrylowym)

w twoim przypadku podklad epoxydowy bedzie korzytniejszy i lepszy gdyz posiada lepsza przyczepnosc do alumnium.

Jezeli uszkodzenia nie sa zbyt wielkie to sprobuj je rozszlifowac. Takze jezeli nie ma duzych uszkodzen polakieruj felgi metoda mokro w mokro, zaoszczedzisz na czasie i nerwach.
_________________
"Sekret ludzi, którzy robią cos dobrze? robią to odpowiednio długo. "
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
severn
Użytkownik


Dołączył: 21 Kwi 2015
Posty: 3
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: ZG
Wysłany: 21-04-2015, 23:50   

w zamyśle chodziło oczywiście o podkład epoksydowy ;)
Jednakże czy istnieją jakieś grupy lakierów, podkładów które szczególnie nadadzą się do tego typu zadania?
Zależy mi na głębi czerni, oraz jak największej "gładkości" lakieru.(o ile jest to względnie możliwe).

Dziękuje za odpowiedź
Pozdrawiam Sev.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Boxxing
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 1106
Otrzymał 12 punkt(y)
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-04-2015, 00:17   

czarny to czarny odpowiednio rozlany bedzie sie ladnie prezentowac, wszystkiego o podkladach i lakierach dowiesz sie w lakierniczym :)
_________________
"Sekret ludzi, którzy robią cos dobrze? robią to odpowiednio długo. "
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Paweł166
Wymiatacz



Wiek: 39
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 189
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-04-2015, 00:48   

W przypadku ubytków na rantach to polecam nad spawanie i wyrównanie, lepsze to niż szpachla...
Co do czarnego to polecam z palety BMW nr 668 Jet Black Schwarz baza. Fajny głęboki czarny. (tylko uwaga pod tym samym numerem tylko z oznaczeniem Schwarz II jest akryl)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Boxxing
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 1106
Otrzymał 12 punkt(y)
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-04-2015, 08:48   

moim zdaniem przesadza z tym nadspawaniem, jezeli element ma byc lakierowany.
_________________
"Sekret ludzi, którzy robią cos dobrze? robią to odpowiednio długo. "
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Paweł166
Wymiatacz



Wiek: 39
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 189
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-04-2015, 17:37   

Dlaczego przesada Boxxing, właśnie ranty lepiej nad spawać niż szpachlować mniejsza szansa że Ci odpadnie lub uszkodzi się przy np wymianie opony itd, różnie to bywa u wulkanizatora...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Boxxing
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 1106
Otrzymał 12 punkt(y)
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-04-2015, 21:45   

Oczywiście masz racje, ze jest to lepsze rozwiązanie, lecz nic nie odprysnie nawet przy nakladaniu opony a jak nawet to pierw wulkanizator zarysuje dane miejsce :) . Przy polerowaniu to jak najbardziej się z tobą zgodze, tak to szkoda czasu i pieniedzy ... :) Do tego kto ma spaware do alu w garazu, zapewne malo kto :)
_________________
"Sekret ludzi, którzy robią cos dobrze? robią to odpowiednio długo. "
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 23-04-2015, 09:09   

Boxxing, Pierwszy krawężnik i ten twój beton leci ... Parę zł nie zbawi a poprawiać całą felgę mija się z celem...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Boxxing
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 1106
Otrzymał 12 punkt(y)
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-04-2015, 12:54   

i co z tego ze leci, jak juz bedzie felga do lakierowania ?? no sens do tego jaki masz szpacel, ze tobie odpada ?? ludzie ktorzy pracowali w warsztacie z duzym przerobem to wiedza ze taka zabawa nie ma racji bytu.
_________________
"Sekret ludzi, którzy robią cos dobrze? robią to odpowiednio długo. "
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
severn
Użytkownik


Dołączył: 21 Kwi 2015
Posty: 3
Wystawił 1 punkt(y)
Skąd: ZG
Wysłany: 23-04-2015, 17:37   

Czy podsumowując:
Piaskowanie, podkład epoksydowy, szpachlowanie, podkład wypełniający, baza, klar.
Również jestem tego zdania, że nie ma sensu napawać jeżeli będą całe lakierowane.
Czy są jacyś producenci lakierów na których warto zwrócić uwagę, za których niepotrzebnie przepłacę?

Pozdrawiam Sev.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 23-04-2015, 22:02   

Boxxing napisał/a:
i co z tego ze leci, jak juz bedzie felga do lakierowania
Lepiej pędzlem poprawić rant niż dziurę mieć po szpachlu !
Boxxing napisał/a:
ludzie ktorzy pracowali w warsztacie z duzym przerobem to wiedza ze taka zabawa nie ma racji bytu.
To akurat mnie nie dziwi...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Boxxing
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 1106
Otrzymał 12 punkt(y)
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-04-2015, 00:13   

unek napisał/a:
Boxxing napisał/a:
i co z tego ze leci, jak juz bedzie felga do lakierowania
Lepiej pędzlem poprawić rant niż dziurę mieć po szpachlu !
Boxxing napisał/a:
ludzie ktorzy pracowali w warsztacie z duzym przerobem to wiedza ze taka zabawa nie ma racji bytu.
To akurat mnie nie dziwi...


No juz nie przesadzaj z ta dziura ... :) W sumie aluminium to jak plastelina , wiec bedzie taki sam efekt spotkania alu z kraweznikiem.
_________________
"Sekret ludzi, którzy robią cos dobrze? robią to odpowiednio długo. "
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kamila12345
Użytkownik


Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 3
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15-05-2015, 17:09   

Witam.
Poszukuję warsztatu w okolicach Krakowa,który zajmuje się hydrografiką felg.
_________________
skoki spadochronowe
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne