Wysłany: 01-02-2015, 21:45 Co zrobić gdy nie miałem możliwości położyć klaru po bazie?
Witam.
Podczas lakierowania bazą środka drzwi tylnych, na samym końcu lakierowania zepsuł mi się kompresor.
Wiem, że od razu po bazie maks do 12h trzeba położyć klar. Minęło już 24h, kompresor naprawię dopiero jutro.
Co teraz zrobić? Jak taki błąd się naprawia, żeby trzymało jak należy?
Myślę, żeby zmatować P800 jak podkład i położyć od nowa, ale nie znam się aż tak bardzo na technice lakierowania, więc może nie trzeba tracić materiału bazowego i kłaść na nowo?
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 683 Otrzymał 20 punkt(y) Skąd: z daleka
Wysłany: 01-02-2015, 22:01
Gdzie jest napisane że baza której uzyłeś jest aktywna 12h?
Różne produkty, różnych producentów mają różne czasy aktywności chemicznej (okna) do nakładania kolejnych warstw bazy lub pokrycia lakierem bezbarwnym. Nie ma żadnej "złotej zasady 12 godzin"
Bez wnikania co, gdzie, kiedy, czym robiłeś i kiedy będziesz kończył przematuj szarą włókniną/scotchbrite, dokończ co niedomalowane i min 1 warstwa na całość i dalej clear normalnie.
Dzięki wielkie za pomoc. Baza to troton, dorabiana w mieszalni.
Na tym forum czytałem, że maks 12h, nie pamiętam w jakim temacie. Wszystko o lakiernictwie wiem stąd i robię pierwsze amatorskie kroki na swoim aucie które służy mi na zloty jako projekt Uczę się na wnękach, później pójdę dalej i zapewne nie jednej informacji będę szukał na forum
Nie dostałem żadnej karty technicznej. Była dorobiona do plastikowego pojemnika, bez żadnych nadruków. Na pokrywie jest tylko napis markerem TROTON i mój kod lakieru i modyfikowany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum