lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki błąd? za dużo bazy?
Autor Wiadomość
Properth
Bywalec



Wiek: 44
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 34
Skąd: BQ
Wysłany: 17-08-2014, 16:57   Jaki błąd? za dużo bazy?

Panowie co może być przyczyną tych pasów? Za duży wypływ bazy i za wolna ręka? Miotla na max ciśnienie 2.0 wypływ farby 4 obroty dla osób Którzy robili tym pistoletem. Az3 hte2 airgunsa 1.3 dysza. Baza dupont 80proc Rozcieńczalnika. Pozostaje chyba p800 i robota na nowo...
Kliknij w link będzie lepiej widoczne

Pozdrawiam





Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Kaes91
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 1065
Punkty: 17/10
Skąd: Olecko
Wysłany: 17-08-2014, 18:11   

wygląd na złe prowadzenie pistoletu.
_________________
Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 17-08-2014, 18:18   

prawdopodobnie zacząłeś od razu z grubej rury z bezbarwnym i to właśnie jest przyczyną powstawania pasów
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Properth
Bywalec



Wiek: 44
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 34
Skąd: BQ
Wysłany: 17-08-2014, 18:45   

Tzn baza położona dobrze, a bezbarwny od razu wylany? Ale jak pas się wziął od bezbarwnego?? Baza była matowa jak zacząłem kłaść
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 17-08-2014, 19:23   

prawdopodobnie ostro podlałeś z bliska i bezbarwny zareagował z bazą - jest to możliwe!!
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Properth
Bywalec



Wiek: 44
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 34
Skąd: BQ
Wysłany: 17-08-2014, 19:36   

Mat P800 na mokro domniemam ?? i od nowa robota??

Teraz nie będę ryzykował, zrobię półwarstwę klaru i odczekam z 5 min i potem wylana pewnie masz rację, że tak było, bo 1 wylałem.... durak ja oj durak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 17-08-2014, 19:44   

teraz to usuń wtrącenia ewentualne na klocku p 1200 (na mokro) i przematuj szarą włókniną z mat pastą całość. Jeśli ten dach jest grubo podlany i jeszcze świeży to nie szalej też z laniem grubo bazy bo teraz i baza może zareagować z bezbarwnym i się wszystko pomarszczy. - zrób 2 cienkie warstwy wyrównujące (zapyłki) i będzie dobrze i potem bezbarwny ale już nie szalej ;)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Properth
Bywalec



Wiek: 44
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 34
Skąd: BQ
Wysłany: 17-08-2014, 19:44   

Tutaj lepsza jakość zdjęć po kliknięciu zby lepiej było widać czy to na bazie jest skopane czy na klarze, przez forumową dodawaczkę nie mogę, za dużo pikselii :D

http://zapodaj.net/0c3209b79f3db.jpg.html

http://zapodaj.net/46b912cba0cd8.jpg.html

http://zapodaj.net/85413cce426fc.jpg.html

Lakierowane było wczoraj w godzinach południowych. Jutro jak się wezmę to za wcześnie?? Wstepnie dosuszałem promiennikiem z 20min a potem już samo w hali, temperatura tam ok 24-25stopni.

Jak ustawić pistolet na zapałkę i czy przykryje on te cienie?? Nigdy tego nie robiłem, początkujący jestem ciemne mi wychodziły, na tym złotym metaliku pierwszy raz pracuję i mam po prostu lekkie problemy. Maskę w pionie i klapę bagażnika zrobiłem i żadnego pasa czy cienia a tutaj ehehehm.... :/
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 17-08-2014, 19:48   

tak naprawdę to mogłeś to też skopać na bazie ale to już Ty o tym tylko wiesz. Mi się wydaje, że może być to bezbarwny ale mogę się też mylić i nie dałeś warstwy wyrównującej bazy i stąd pasy i też chmurki. Możliwe, że masz skopany gun albo źle ustawiony albo wina po Twojej stronie - ciężko coś powiedzieć na 100% bo nic nie opisałeś krok po kroku.

[ Dodano: 17-08-2014, 19:52 ]
Properth napisał/a:
Jak ustawić pistolet na zapałkę i czy przykryje on te cienie??
zmniejszasz podawanie lakieru, zwiększasz nieco odległość od elementu i kładziesz taką mgiełkę, która niweluje niedoskonałości po poprzedniej warstwie pełnej. Przy takich kolorach zapyłka jest wymagana, przydatna jest też pewna ręka i równe posunięcia na zakładkę.

[ Dodano: 17-08-2014, 19:54 ]
po tych zdjęciach dokładniejszych to jednak chyba problemy z położeniem prawidłowo bazy ale bezbarwny położony jest także fatalnie
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Properth
Bywalec



Wiek: 44
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 34
Skąd: BQ
Wysłany: 17-08-2014, 20:54   

Czekam na rady i porady odnośnie położenia klaru, co poprawić, gun ustawiony na miotła max, ciśnienie 2,5 materiał max. Klar bez rozcieńczalnika :) Jak zawsze otwarty na porady i opie**ol :) Co do ustawienia pod zapyłkę przy odkręceniu na bazę 4 obroty to na zapyłkę ok, 50% zmniejszyć czyli 2 obroty wykręcone??

Nie miałem nauczyciela, uczę się sam i z internetu toteż dużo mi brakuje, ale będę próbował aż mi wyjdzie :)

Ps. Czy po zapyleniu bazy przecierać szmatką antystatyczną czy nie?? Nie zbiorę tego zapylenia szmatką??

[ Dodano: 17-08-2014, 21:08 ]
Moim największym problem chyba jest i tak ustawienie pistoletu i analogicznie prowadzenie ręki pod konkretne ustawienie.... jedyne co mam stałe do bazy to ciśnienie i miotła, Cisnienie 2.0 miotła max, a reszta to już wiadomo... niby eksperymenty

[ Dodano: 17-08-2014, 21:28 ]
Może ciśnienie 2,5 jest za duże i zapyla za mocno poklarowaną już częśc między innymi ?? ;) WIadomo AirGunsa to nie SATA ale jestem pewny, że przy dobrym ustawieniu i dłoni również uda się to elegancko zrobić :)

[ Dodano: 17-08-2014, 23:30 ]
I kolejna sprawa, mianowicie producent lakieru Grasolin HS zaleca przy dyszy 1.2-1.5 ciśnienie robocze 3-4bar, mój pistolet Airgunsa to pistolet niskociśnieniowy zatem czy 3 bar nie będzie dla niego za dużo ? Liczę na rzeczową poradę chciałbym poprawić to ostatni raz i następnie składać ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Sw.Piotrek
Maniak forum
Początkujący


Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 562
Punkty: 11/26
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-08-2014, 00:21   

Ja AZ3 HTE 1.3 lakieruję tak - ciśnienie baza i bezbarwny (zazwyczaj) 2,3 bar, miotła maks (ew. ciut przykręcona) materiał maks, odległość od lakierowanego elementu 20 cm, i musi być dobrze. Jedyne co musisz wyczuć to prędkość, za szybko źle i za wolno też źle :]
O ile dobrze kojarzę Air Gunsa AZ3 HTE to pistolet średnio ciśnieniowy.
_________________
http://niezalezna.pl/
http://dorzeczy.pl/
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Properth
Bywalec



Wiek: 44
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 34
Skąd: BQ
Wysłany: 18-08-2014, 00:27   

Ja się trochę obawiam materiał na max przy bazie, aby nie wylać, bo też będą pasy zawse odkręcałem na 3-4 obroty i wydawało mi się to dużo :D przy bezbarwnym oczywiście materiał MAX ale co odnośnie tego ciśnienie zalecanego 3-4bar przez producenta lakieru? 2.3 nie będzie za małe?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Sw.Piotrek
Maniak forum
Początkujący


Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 562
Punkty: 11/26
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-08-2014, 01:26   

3-4 bar jest zapewne rekomendowane dla pistoletów konwencjonalnych - HP.
Air Gunsa rekomenduje ciśnienie 2-3 bary dla pistoletu AZ3 HTE 2, i tego się trzymaj. Zresztą zawsze możesz zrobić natrysk próbny. Tak, 2,3 bara będzie w porządku. Nie obawiaj się materiału "maks" przy bazie.
Pamiętaj by trzymać pistolet w odległości 20 cm od lakierowanego elementu.
_________________
http://niezalezna.pl/
http://dorzeczy.pl/
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Properth
Bywalec



Wiek: 44
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 34
Skąd: BQ
Wysłany: 18-08-2014, 01:29   

Pewnie przy przeskoku z tych 4 obrotow na baze na MAX wykręcone będę musiał znacznie szybciej ręką operować prawda?

[ Dodano: 18-08-2014, 11:50 ]
Jeszcze jedno, bo deczko zgłupiałem, w tej sytuacji panowie lakiernicy lecieć na nowo ostro baza + klar po macie na P800 czy P1000-1200 i zapruszyć dla wyrównania, a potem klar??

[ Dodano: 18-08-2014, 19:14 ]
Kolego kalbi poradź mi coś jeszcze odnośnie moich pytań w postach powyżej ;) fajnie zacząłeś i ucichles :(
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
barteek933
Wyjadacz


Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 105
Otrzymał 3 punkt(y)
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 02-09-2014, 14:56   

ja jak robiłem airgunsą to baza na 2-2.5 max wykręcona z tego co pamiętam była. do bezbarwnego z 0.5-1 obrotu więcej
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Properth
Bywalec



Wiek: 44
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 34
Skąd: BQ
Wysłany: 05-10-2014, 01:01   

Panowie, w jaki sposób można to ' naprawić ' w szyberdachu oprócz oczywiście dania większej uszczelki aby to zakryła, cieniowanie pozostaje??

pozdr

http://zapodaj.net/c305c7f0d6bff.jpg.html

http://zapodaj.net/878fabceeed0f.jpg.html
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Kaes91
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 1065
Punkty: 17/10
Skąd: Olecko
Wysłany: 05-10-2014, 08:48   

Młotkiem te zdjęcia robiłeś? Skąd my mamy wiedzieć o co tobie chodzi? Może wcale weź to narysuj na kartce to będzie lepiej widać. :glupek:
_________________
Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Properth
Bywalec



Wiek: 44
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 34
Skąd: BQ
Wysłany: 05-10-2014, 12:54   

Przetrzyj oczy albo monitor jak nie widzisz na rancie szybra tych zgrubień pod bazą zwłaszcza na 1 focie. Chamstwem się przedstawiasz gościu ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Vengeancee
Bywalec



Wiek: 41
Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 53
Punkty: 1/2
Skąd: M-kowo
Wysłany: 05-10-2014, 12:58   

Hmmm mi to wygląda jakbyś przed lakierowaniem oderwał kawałek lakieru/obciął nie wiem najpewniej to zakryć uszczelką niech deczko wystaje, ale można też i wycieniować to masz z jednej strony czy z dwóch ??
Jak nie czujesz się w cieniowaniu to weź kup uszczelki na lewą i prawą stronę ale jak to do auta na profilowym to pewnie tanie nie będą bo chyba tylko ASO....

powodzonka :)
_________________
'It's nice to be important but it's more important to be nice'
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kaes91
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 1065
Punkty: 17/10
Skąd: Olecko
Wysłany: 05-10-2014, 13:28   

Properth napisał/a:
Przetrzyj oczy albo monitor jak nie widzisz na rancie szybra tych zgrubień pod bazą zwłaszcza na 1 focie. Chamstwem się przedstawiasz gościu ?
I od kogo tu chamotą wieje? Z takim doświadczeniem jeszcze nie raz w łaskę tu przyjdziesz, mam nadzieje, że wszyscy cię zapamiętają. A co do twoich obrazków to popatrz sobie po innych tematach jak ludzie zdjęcia robią kiedy chcą naprawdę problem rozwiązać. Najlepiej jeb nąć zdjęcie telefonem i niech reszta się domyśla w której to części dachu, jak dużo tego i wróżyć co z tym zrobić.
_________________
Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 05-10-2014, 13:41   

Kaes91, przecież na zdjęciach wyraźne widać o co biega.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Vengeancee
Bywalec



Wiek: 41
Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 53
Punkty: 1/2
Skąd: M-kowo
Wysłany: 05-10-2014, 14:00   

Kaes91 właśnie o co Ci biega chłopaku, własnie dlatego, że nie ma doświadczenia przyszedł tu na forum a naszym zadaniem lub dobrą wolą jest pomóc jak umiemy ja też często proszę o rady jak czegoś nie wiem. Wydaje mi się, że zamiast pisać tamten post mogłeś po prostu napisać " w którym miejscu to masz?" albo " daj dokładniejsze zdjęcie " a nie jechać chłopaka z grubej rury jakby nie wiem co ;) Pomagajmy sobie w spokoju a każdemu będzie lepiej panowie :)
_________________
'It's nice to be important but it's more important to be nice'
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Properth
Bywalec



Wiek: 44
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 34
Skąd: BQ
Wysłany: 05-10-2014, 14:20   

Bliższe fotki ;)

http://zapodaj.net/9448efc51bf08.jpg.html

http://zapodaj.net/edf473b513ee9.jpg.html

http://zapodaj.net/7d22f29ba8f0b.jpg.html
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Kaes91
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 1065
Punkty: 17/10
Skąd: Olecko
Wysłany: 05-10-2014, 14:46   

Co do naprawy tego co zrobiłeś, to ja bym wyjął ten szyberdach, krawędzie potraktował szlifierką z papierem 400, epoksyd, akrylowy, szlif i lakierowanie samego szyberdachu-całego. Może nie będzie się różnił mocno od reszty. A co do przyczyn powstałej wady, to wydaje mi się że niedokładnie zmatowiłeś coś, położyłeś podkład, na tych kantach podkład po odskakiwał i zakryłeś to bazą, która dodatkowo podniosła tu i ówdzie podkład. Bo było jej za grubo? Ja bym nie probował tego maskować uszczelką jakąś nad wymiarową bo jak już tyle pracy włożyłeś to warto to poprawić solidnie. Teraz się zastanawiam, czy dobrze zrozumiałem, ta wada jest na szyberdachu czy na krawędziach dachu w tworze prostokątnym gdzie "wchodzi" szyberdach? Lakierowałeś dach 2 krotnie?
_________________
Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Properth
Bywalec



Wiek: 44
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 34
Skąd: BQ
Wysłany: 05-10-2014, 23:55   

Jest to na kantach szyberdachu tego demontowanego prostokąta. Będę musiał pokombinować, bo szla całościówka niedawno ;) ) Dach był lakierowany 2 krotnie i zapewne tam się kiedyś podniosło, ściąłem nożem i potem dalej szykowałem, ominąłem ten element i zacząłem lakierować i wyszło. Nieuwaga - wtopa. O tyle dobrze, że nie goni mnie czas bo to moje auto, gorzej jakby klient miał pretensje i to uzasadnione, bo błąd mój i tyle ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
ralfs
Wyjadacz
ralfs


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 104
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: podlaskie
Wysłany: 10-10-2014, 23:34   

Miałem tak kiedyś , tylko o 21 wieczorem wyjzd z komory, a rano miał być klient. Samo życie. Jedyne wyjście żeby zrrbić to dobrze podał Kaes91.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Properth
Bywalec



Wiek: 44
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 34
Skąd: BQ
Wysłany: 11-05-2015, 16:18   

Odgrzebuje temacik poradziłem sobie bez żadnych skutków ubocznych. Przeszlifowalem kant i zaprawka pędzelkiem, nic nie widać zwłaszcza ze z boku przyszły mieszki. :D

Pozdr :D
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne