Wysłany: 17-08-2014, 16:57 Jaki błąd? za dużo bazy?
Panowie co może być przyczyną tych pasów? Za duży wypływ bazy i za wolna ręka? Miotla na max ciśnienie 2.0 wypływ farby 4 obroty dla osób Którzy robili tym pistoletem. Az3 hte2 airgunsa 1.3 dysza. Baza dupont 80proc Rozcieńczalnika. Pozostaje chyba p800 i robota na nowo...
Kliknij w link będzie lepiej widoczne
teraz to usuń wtrącenia ewentualne na klocku p 1200 (na mokro) i przematuj szarą włókniną z mat pastą całość. Jeśli ten dach jest grubo podlany i jeszcze świeży to nie szalej też z laniem grubo bazy bo teraz i baza może zareagować z bezbarwnym i się wszystko pomarszczy. - zrób 2 cienkie warstwy wyrównujące (zapyłki) i będzie dobrze i potem bezbarwny ale już nie szalej
Tutaj lepsza jakość zdjęć po kliknięciu zby lepiej było widać czy to na bazie jest skopane czy na klarze, przez forumową dodawaczkę nie mogę, za dużo pikselii
Lakierowane było wczoraj w godzinach południowych. Jutro jak się wezmę to za wcześnie?? Wstepnie dosuszałem promiennikiem z 20min a potem już samo w hali, temperatura tam ok 24-25stopni.
Jak ustawić pistolet na zapałkę i czy przykryje on te cienie?? Nigdy tego nie robiłem, początkujący jestem ciemne mi wychodziły, na tym złotym metaliku pierwszy raz pracuję i mam po prostu lekkie problemy. Maskę w pionie i klapę bagażnika zrobiłem i żadnego pasa czy cienia a tutaj ehehehm.... :/
tak naprawdę to mogłeś to też skopać na bazie ale to już Ty o tym tylko wiesz. Mi się wydaje, że może być to bezbarwny ale mogę się też mylić i nie dałeś warstwy wyrównującej bazy i stąd pasy i też chmurki. Możliwe, że masz skopany gun albo źle ustawiony albo wina po Twojej stronie - ciężko coś powiedzieć na 100% bo nic nie opisałeś krok po kroku.
[ Dodano: 17-08-2014, 19:52 ]
Properth napisał/a:
Jak ustawić pistolet na zapałkę i czy przykryje on te cienie??
zmniejszasz podawanie lakieru, zwiększasz nieco odległość od elementu i kładziesz taką mgiełkę, która niweluje niedoskonałości po poprzedniej warstwie pełnej. Przy takich kolorach zapyłka jest wymagana, przydatna jest też pewna ręka i równe posunięcia na zakładkę.
[ Dodano: 17-08-2014, 19:54 ]
po tych zdjęciach dokładniejszych to jednak chyba problemy z położeniem prawidłowo bazy ale bezbarwny położony jest także fatalnie
Czekam na rady i porady odnośnie położenia klaru, co poprawić, gun ustawiony na miotła max, ciśnienie 2,5 materiał max. Klar bez rozcieńczalnika Jak zawsze otwarty na porady i opie**ol Co do ustawienia pod zapyłkę przy odkręceniu na bazę 4 obroty to na zapyłkę ok, 50% zmniejszyć czyli 2 obroty wykręcone??
Nie miałem nauczyciela, uczę się sam i z internetu toteż dużo mi brakuje, ale będę próbował aż mi wyjdzie
Ps. Czy po zapyleniu bazy przecierać szmatką antystatyczną czy nie?? Nie zbiorę tego zapylenia szmatką??
[ Dodano: 17-08-2014, 21:08 ]
Moim największym problem chyba jest i tak ustawienie pistoletu i analogicznie prowadzenie ręki pod konkretne ustawienie.... jedyne co mam stałe do bazy to ciśnienie i miotła, Cisnienie 2.0 miotła max, a reszta to już wiadomo... niby eksperymenty
[ Dodano: 17-08-2014, 21:28 ]
Może ciśnienie 2,5 jest za duże i zapyla za mocno poklarowaną już częśc między innymi ?? WIadomo AirGunsa to nie SATA ale jestem pewny, że przy dobrym ustawieniu i dłoni również uda się to elegancko zrobić
[ Dodano: 17-08-2014, 23:30 ]
I kolejna sprawa, mianowicie producent lakieru Grasolin HS zaleca przy dyszy 1.2-1.5 ciśnienie robocze 3-4bar, mój pistolet Airgunsa to pistolet niskociśnieniowy zatem czy 3 bar nie będzie dla niego za dużo ? Liczę na rzeczową poradę chciałbym poprawić to ostatni raz i następnie składać
Ja AZ3 HTE 1.3 lakieruję tak - ciśnienie baza i bezbarwny (zazwyczaj) 2,3 bar, miotła maks (ew. ciut przykręcona) materiał maks, odległość od lakierowanego elementu 20 cm, i musi być dobrze. Jedyne co musisz wyczuć to prędkość, za szybko źle i za wolno też źle :]
O ile dobrze kojarzę Air Gunsa AZ3 HTE to pistolet średnio ciśnieniowy.
Ja się trochę obawiam materiał na max przy bazie, aby nie wylać, bo też będą pasy zawse odkręcałem na 3-4 obroty i wydawało mi się to dużo przy bezbarwnym oczywiście materiał MAX ale co odnośnie tego ciśnienie zalecanego 3-4bar przez producenta lakieru? 2.3 nie będzie za małe?
3-4 bar jest zapewne rekomendowane dla pistoletów konwencjonalnych - HP.
Air Gunsa rekomenduje ciśnienie 2-3 bary dla pistoletu AZ3 HTE 2, i tego się trzymaj. Zresztą zawsze możesz zrobić natrysk próbny. Tak, 2,3 bara będzie w porządku. Nie obawiaj się materiału "maks" przy bazie.
Pamiętaj by trzymać pistolet w odległości 20 cm od lakierowanego elementu.
Pewnie przy przeskoku z tych 4 obrotow na baze na MAX wykręcone będę musiał znacznie szybciej ręką operować prawda?
[ Dodano: 18-08-2014, 11:50 ]
Jeszcze jedno, bo deczko zgłupiałem, w tej sytuacji panowie lakiernicy lecieć na nowo ostro baza + klar po macie na P800 czy P1000-1200 i zapruszyć dla wyrównania, a potem klar??
[ Dodano: 18-08-2014, 19:14 ]
Kolego kalbi poradź mi coś jeszcze odnośnie moich pytań w postach powyżej fajnie zacząłeś i ucichles :(
Hmmm mi to wygląda jakbyś przed lakierowaniem oderwał kawałek lakieru/obciął nie wiem najpewniej to zakryć uszczelką niech deczko wystaje, ale można też i wycieniować to masz z jednej strony czy z dwóch ??
Jak nie czujesz się w cieniowaniu to weź kup uszczelki na lewą i prawą stronę ale jak to do auta na profilowym to pewnie tanie nie będą bo chyba tylko ASO....
powodzonka
_________________ 'It's nice to be important but it's more important to be nice'
Przetrzyj oczy albo monitor jak nie widzisz na rancie szybra tych zgrubień pod bazą zwłaszcza na 1 focie. Chamstwem się przedstawiasz gościu ?
I od kogo tu chamotą wieje? Z takim doświadczeniem jeszcze nie raz w łaskę tu przyjdziesz, mam nadzieje, że wszyscy cię zapamiętają. A co do twoich obrazków to popatrz sobie po innych tematach jak ludzie zdjęcia robią kiedy chcą naprawdę problem rozwiązać. Najlepiej jeb nąć zdjęcie telefonem i niech reszta się domyśla w której to części dachu, jak dużo tego i wróżyć co z tym zrobić.
_________________ Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
Kaes91 właśnie o co Ci biega chłopaku, własnie dlatego, że nie ma doświadczenia przyszedł tu na forum a naszym zadaniem lub dobrą wolą jest pomóc jak umiemy ja też często proszę o rady jak czegoś nie wiem. Wydaje mi się, że zamiast pisać tamten post mogłeś po prostu napisać " w którym miejscu to masz?" albo " daj dokładniejsze zdjęcie " a nie jechać chłopaka z grubej rury jakby nie wiem co Pomagajmy sobie w spokoju a każdemu będzie lepiej panowie
_________________ 'It's nice to be important but it's more important to be nice'
Co do naprawy tego co zrobiłeś, to ja bym wyjął ten szyberdach, krawędzie potraktował szlifierką z papierem 400, epoksyd, akrylowy, szlif i lakierowanie samego szyberdachu-całego. Może nie będzie się różnił mocno od reszty. A co do przyczyn powstałej wady, to wydaje mi się że niedokładnie zmatowiłeś coś, położyłeś podkład, na tych kantach podkład po odskakiwał i zakryłeś to bazą, która dodatkowo podniosła tu i ówdzie podkład. Bo było jej za grubo? Ja bym nie probował tego maskować uszczelką jakąś nad wymiarową bo jak już tyle pracy włożyłeś to warto to poprawić solidnie. Teraz się zastanawiam, czy dobrze zrozumiałem, ta wada jest na szyberdachu czy na krawędziach dachu w tworze prostokątnym gdzie "wchodzi" szyberdach? Lakierowałeś dach 2 krotnie?
_________________ Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
Jest to na kantach szyberdachu tego demontowanego prostokąta. Będę musiał pokombinować, bo szla całościówka niedawno ) Dach był lakierowany 2 krotnie i zapewne tam się kiedyś podniosło, ściąłem nożem i potem dalej szykowałem, ominąłem ten element i zacząłem lakierować i wyszło. Nieuwaga - wtopa. O tyle dobrze, że nie goni mnie czas bo to moje auto, gorzej jakby klient miał pretensje i to uzasadnione, bo błąd mój i tyle
Odgrzebuje temacik poradziłem sobie bez żadnych skutków ubocznych. Przeszlifowalem kant i zaprawka pędzelkiem, nic nie widać zwłaszcza ze z boku przyszły mieszki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum