Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 20 Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 01-10-2009, 23:03 Pytania
witam, mam do was kilka pytań. Auto to golf II 3d, robie całościówke, zmiana koloru z szarego metalica( na samym poczatku był biały) na hmm cos podobnego do grafitowego czy ciemnego niebieskiego (innego koloru) :]
1. czy pasuje dac na calosc podkład?(wnęki, tył drzwi..dach)- sa białe przeszlifki do starego lakieru i miejsca poszpachlowane szpachla uniwersalna-wypelniajaca i wykonczenie jak trzeba szpachla finish. jak tak to ile mi podkładu trzeba? mam kupione litr revolution fire-grafitowy i litr jakiegos Delta-szary. delta jako ze chyba jest gorszy to pujdzie na wneki...
2. malujac np drzwi to robicie to na 2 razy, najpierw tyl a potem przód?
3. czy szybko sie matuje papierem 1000 na mokro taki podklad? bo musial bym kolejny raz wszystko matowic, te wnęki a to długo zajmuje :/
4. czy po nalozeniu podkladu epoksydowego na przeszlifowane miejsca po lekkim przeschnieciu (30min) moge położyć od razu podklad akrylowy?
5. papierem 400 pod podkład to chyba bedzie wystarczająco? a we wneki moge 240? -nie bedzie za malo?
6. czy podklad epoksydowy moge polozyc zamiast szpachli natryskowej zeby w razie czego nie bylo żółtych plam?
7. podkład nakłada sie cieńkimi warstwami jak baze?
Dodam ze efekt koncowy ma być zadowalający w miare mozliwosci, czyli nie chce miec np rys pod lakierem, żebym potem sie nie zraził do lakiernictwa , bo pistolet airgunsa by sie marnowal dziękuje za odpowiedzi.
1. czy pasuje dac na calosc podkład?(wnęki, tył drzwi..dach)- sa białe przeszlifki do starego lakieru i miejsca poszpachlowane szpachla uniwersalna-wypelniajaca i wykonczenie jak trzeba szpachla finish.
nawet powinieneś nanieść na to podkład wypełniający- 2 pełne warstwy
socpaw napisał/a:
2. malujac np drzwi to robicie to na 2 razy, najpierw tyl a potem przód?
różnie się robi, najczęściej lakieruje sie elementy na stojakach obrotowych najpierw od wew.potem z zewnątrz, ale najbardziej bezpiecznym sposobem jest lakierowanie wszystkich elementów na samochodzie jeśli chodzi o 100% wyeliminowanie ewentualnych różnic odcienia
Cytat:
3. czy szybko sie matuje papierem 1000 na mokro taki podklad? bo musial bym kolejny raz wszystko matowic, te wnęki a to długo zajmuje :/
P 1000 to bardzo drobna gradacja, zacznij szlif podkładu od P 500-800 na wodę i wykończ P 1000
socpaw napisał/a:
4. czy po nalozeniu podkladu epoksydowego na przeszlifowane miejsca po lekkim przeschnieciu (30min) moge położyć od razu podklad akrylowy?
Tak.. możesz
socpaw napisał/a:
5. papierem 400 pod podkład to chyba bedzie wystarczająco? a we wneki moge 240? -nie bedzie za malo?
Możesz użyć takich gradacji..
socpaw napisał/a:
6. czy podklad epoksydowy moge polozyc zamiast szpachli natryskowej zeby w razie czego nie bylo żółtych plam?
Podkład epoksydowy to zabezpieczenie antykorozyjne jak i świetny izolator, wskazane by było abyś przed nałożeniem podkładu akrylowego nałożył na wszystkie miejsca naprawiane właśnie epox
socpaw napisał/a:
7. podkład nakłada sie cieńkimi warstwami jak baze?
Podkład akrylowy nakłada się pełnymi warstwami , najpierw nałóż jedną i odczekaj ok,15 minut po czym nałóż drugą
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 20 Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 02-10-2009, 14:54
dzieki
8. ile mi trzeba tego podkladu zeby wylać 2 warstwy?
9. czy do podkładowania musze miec dobre warunki antykurzowe? czy moze byc słabo odkurzony garaz?
10. to moze najierw zrobic sobie wneki i lewe strone drzwi..? potem pozakładać wszytsko i zrobić calosc po wierzchu? ale to wtedy chyba wyjdzie brzydkie odciecie lakieru miedzy zewnetrzna a wewnetrzna czescia. ?
8. ile mi trzeba tego podkladu zeby wylać 2 warstwy?
to trudno powiedzieć ale ok.200-250g na element
socpaw napisał/a:
9. czy do podkładowania musze miec dobre warunki antykurzowe? czy moze byc słabo odkurzony garaz?
Im czyściej w garażu tym lepiej...ale przecież nie będziesz machał pistoletem po zakurzonych ścianach robiąc nie potrzebnie zadymę
socpaw napisał/a:
10. to moze najierw zrobic sobie wneki i lewe strone drzwi..? potem pozakładać wszytsko i zrobić calosc po wierzchu? ale to wtedy chyba wyjdzie brzydkie odciecie lakieru miedzy zewnetrzna a wewnetrzna czescia. ?
Delikatne przejścia mogą wyjść nawet jak zabespieczysz specjalną gąbką ale można je spolerować
Dlatego też żeby uniknąć ewentualnych przejść o których wspominasz lakieruje się elementy demontowalne na stojakach ale tu trzeba pamiętać aby lepkość lakieru bazowego, ciśnienie robocze, odległość pistoletu od obiektu, temperatura otoczenia były jednakowe w przeciwnym wypadku po montażu mogą wyjść delikatne różnice w odcieniu czy ułożeniu ziarna
Na wszystkie Twoje pytania są odpowiedzi na tym forum i to opisane bardziej szczegółowo, poczytaj forum..
wszystko co do do twoich pytan to j.w a co do temp to musisz poczekac na w miare cieply dzien no i kup katalizator i dolej troche do lakieru...no i taki moj maly patent na chlodniejsze dni...wloz sobie lakier i utw. przed rozrobieniem do cieplej dosc wody i go nagrzej i potem maluj cieplym,rozplywa sie swietnie...
no dobra ale chodzi mi o to ile stopni ma ten wasz w miare ciepły dzień, bo np dla ciebie moze to byc 5 stopni a dla mnie 15
jak dla mnie min.18 st.C.. przy 15 st. to już aplikacja wlecze się jak flaki z oleju co nie znaczy że się nie da..da się nawet w +5 st.ale to już materiał bardziej "twardo"(mało elastycznie )się zachowuje
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 412 Punkty: 6/8 Skąd: Oleśnica
Wysłany: 12-10-2009, 01:11
socpaw, znajomy w zime lakieruje juz przy 7-10 stopniach ale tak jak napisał jacklack, aplikacja jest bardzo długa i bardzo łatwo o zaciek , dodatkowo lakier bardzo długo schnie więc co za tym idzie będziesz miał sporo wytrąceń, poprochów itd, poprostu przy temp 20st.C. lakier w miare szybko wyschnie i przestanie łapac syfki , przy 7 stopniach nawet baza długo schnie , a niestety pod klar musi byc idealnie czysta - inaczej będzie masakra. Teoretycznie baze przed położeniem klaru mazesz "przedmuchać" ale i tak może wyjść lipa. Kolejna sprawa "zimnych dni" to wilgoć w powietrzu , w samym kompresorze będzie się jej zbierało sporo , do tego rozprężajace się powietrze bardzo ochłodzi pistolet i także pojawi się wilgoć , w najgorszym przypadku pistolet z lakierem będzie "aplikował" wode No i ostatnia sprawa , przy 10 stopniach raczej nikt by mnie nie zmusił machać pistoletem przez godzine - za zimno dla mnie
[ Dodano: 12-10-2009, 01:15 ]
socpaw napisał/a:
9. czy do podkładowania musze miec dobre warunki antykurzowe? czy moze byc słabo odkurzony garaz?
powinno byc tak samo czysto jak przy bazie i klarze , przy szlifowaniu podkładu potem zaczną Ci wychodzić syfki w postaci małych kraterów i cała robota na marne - na bazie wyjdzie , a jeszcze bardziej widoczne będzie po klarze - im czysciej położony podkład - tym mniej szlifowania papierem P1000 i ładniejszy efekt końcowy
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 20 Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 19-10-2009, 20:32
A czy można zostawić sam podkład bez lakieru nawierzchniowego, nie oszlifowany? Za podkładowane jest cale auto 2 pełne warstwy. czy mogl bym takim autem przejeździć zime i poczekać do wiosny. teraz mi brakuje czasu na polakierowanie i mam słabe warunki do lakierowania, a auto mi jest potrzebne- wiem ze nie będzie ono wyglądać jak powinno, ale co zrobić...
Luk [Usunięty]
Wysłany: 19-10-2009, 20:36
możesz zostawić... tylko po zimie będzie ci ciężko to wszystko domyć tak żeby czysto polakierować zapewne
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 20 Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 19-10-2009, 20:40
tak tylko wtedy to i tez podkład bedzie szlifowany bo nie jest polozony ładnie... wiec caly syf mysle ze zejdzie, tylko czy nic sie nie stanie z poszpachlowana powierzchnia bez lakieru? podkład to dobry izolator?
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 20 Wystawił 1 punkt(y)
Wysłany: 11-11-2009, 22:58
jednak bedzie polozony lakier... trudne warunki ale trudno.. kolejne pytanka:
1. czy po szlifowaniu podkładu na mokro, gdy na elemencie wizualnie zniknie woda to czy dany element mozna pokrywac lakierem, czy poprostu wydaje sie ze jest suchu a wewnatrz bedzie mokry??
2. wyszly mi wspomniane kraterki, no i przeszlifki- po zgrubsza szlifie 500 na mokro, chce polozyc kolejna warstwe, czy moze to byc jedna warstwa dobrze rozcieńczona?? czy ma byc gruba?? chce ladnie wyprowadzić podkład. ile dać rozcieńczalnika?
1. czy po szlifowaniu podkładu na mokro, gdy na elemencie wizualnie zniknie woda to czy dany element mozna pokrywac lakierem, czy poprostu wydaje sie ze jest suchu a wewnatrz bedzie mokry??
Staraj się osuszyć dany element z wody w jakiejś przyzwoitej temp.jeżeli już powierzchnia wizualnie wydaje się sucha odmuchaj ją dla pewności sprężonym powietrzem/pozostaw na ok.30min./przemyj zmywaczem i jeszcze raz odmuchaj, jeszcze bardzo ważna rzecz, staraj się aby temp w pomieszczeniu była w miarę jednakowa, nie można zaczynać nanoszenia jakiegokolwiek produktu w temp np.+2st. a po naniesieniu zwiększyć bardzo szybko do np.+20 ponieważ może wyjść rosa na całej karoserii która może oddzielić naniesiąną nową powłokę od starej
socpaw napisał/a:
2. wyszly mi wspomniane kraterki, no i przeszlifki- po zgrubsza szlifie 500 na mokro, chce polozyc kolejna warstwe, czy moze to byc jedna warstwa dobrze rozcieńczona?? czy ma byc gruba?? chce ladnie wyprowadzić podkład. ile dać rozcieńczalnika?
Przyszpachluj te kraterki delikatnie tak aby szpachla została tylko w ubytku/przeszlifuj najlepiej na sucho/odmuchaj/przemyj i nałóż jedną pełną warstwę podkładu w stosunku z rozć.10-15%
czy po szlifowaniu podkładu na mokro, gdy na elemencie wizualnie zniknie woda to czy dany element mozna pokrywac lakierem, czy poprostu wydaje sie ze jest suchu a wewnatrz bedzie mokry??
tak ,jak zniknie woda element jest suchy ,ale jednak wysoka wilgotność powietrza ma negatywny wpływ na jakość i wygląd lakieru.w warunkach gdzie panuje wysoka wilgotność , do końca podkład akrylowy nie będzie wolny od H2O . to zależy wiele od jakości podkładu ,w jakim stopniu może absorbować tą wilgoć. po czymś takim, potem na słonku mogą się pokazać małe pęcherzyki ,albo lakier może schodzić płatami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum