Baza debeer LA7W. Przednie błotniki nowe + lakierowanie maski. Te 3 elementy w podkład jasnoszary. Oryginalnie był podkład biały. Oboje drzwi przednich do cieniowania a mimo to nadal jest różnica. Kolosalna. Dzień wcześniej lakierowałem srebrną skodę (nie pamiętam nr) też bazą debeera z tego samego źródła, tą samą techniką, wszystko 100% to samo i też drzwi w podkład a sąsiednie elementy w starym bezbarwnym i wszystko wyszło OK. Co tu mogłem spartolić? Trzeba było wleźć z podkładem na drzwi? Słabo kryjąca baza na dodatek za jasna i nie pokryła przednich części drzwi? Błotniki były lakierowane na aucie więc błędy z powodu stojaka wykluczam. Co jest z tym nie tak??
DSC_0753.JPG
Plik ściągnięto 497 raz(y) 416,76 KB
DSC_0755.JPG
Plik ściągnięto 436 raz(y) 363,83 KB
_________________ Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 683 Otrzymał 20 punkt(y) Skąd: z daleka
Wysłany: 15-08-2014, 14:26
Dziwne ale jedyne co przychodzi mi do glowy to następnym razem spróbować dać szare tło mm na początek drzwi i lakierowane elementy. Teraz i tak pewnie będziesz to poprawiał i jeżeli wyjdzie ci ok to znaczy że nie było pokryte wystarczająco.
To może zacznijmy od podstaw... Na ile warstw idzie taka baza Debeer? Na masce była ciemniejsza plama po przetarciu do epoksydu i pokryło bez problemu a na drzwiach taka lipa. W słońcu tej różnicy w kolorze aż takiej nie ma. Rzec można nawet, że jest OK. ale tylko w słońcu. Ja tą bazę kładłem tak: 1 warstwa kontaktowa cienka, druga warstwa pełna wylana i dwie następne wylane ale z dużą ilością rozcieńczalnika. Tak samo na skodzie zrobiłem i jest OK. Gość w mieszalni uprzedzał, że na skodę wchodzi dobrze a na VW może być ciężko.
_________________ Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
Nie sądzę aby rozcieńczalnik tu nabruździł. martek, Opisz jak nakładasz tą bazę i jakim pistoletem. Pierwsza kontaktowa, druga pełna i koniec? Nie masz chmur?
_________________ Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
4 elementy i każdy innego koloru nie wiem jak to jest ale każdy się podnieca że jak coś malowane na stojaku albo innego dnia to na 100% będzie inny odcień. u mnie było lakierowany w inne dni i kolor zgadza się w 100%, tylko lakiernik rozrabiał cały lakier z rozp na raz żeby był taki sam. mówi ze nigdy nie zdażyło się żeby coś wyszło inaczej jak lakierują tą samą bazą a robi to już kilka ładnych lat ...
Wiek: 33 Dołączył: 12 Wrz 2014 Posty: 1 Skąd: radom
Wysłany: 12-09-2014, 20:15
błedem mozebyc tez to ze nigdy nie daje sie pierwszej bazy wypylonej tlko najpierw dwie pelne lub trzy az pokryje a potem ostatnia warstwe wypylasz i czy kladziesz pierwsza czy druga warstwe czy ostatnie to zawsze baza musi byc tak samo rozcienczona.
a4malysz, A co do niepasującego koloru ma sposób aplikacji bazy jaki podałeś? Skoro masz zamiar aplikować 3 pełne warstwy to ta kontaktowa jaka by nie była to się w tych kolejnych utopi i ślad po niej nie zostanie. I kto powiedział, że aplikacja pierwszej warstwy kontaktowej cienkiej jest błędem???
_________________ Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
Pozwole sobie odkopac. Od roku pracuje w UK i ruzne cuda juz widzialem. LA7W jest bardzo wdziecznym kolorem jak wiekrzosc srebrnych, jesli ostania warstwe bazy ciagniemy w jedna strone. Sztuka wyczuc czy od przodu czy ud tylu auto fabryka lakierowla i efekt na ostro wejdzie bazami z dobrych mieszalni. Co do problemu kolegi zakladajacego post i zdjecia, mimo mizernej jakosci jedynym poprawnym spostrzezeniem jest to ze tylne tez sa nie w kolor. lakierowane blotniki sa ok od tylnego blotnika. sentencja prosta, auto bite, badz lakierowana para drzwi badz dobrane z jakiegos szrotu naoko srebrne benda ok i tyle. stawial bym na drzwi w kolorze lg9r. tego sie nie zblenduje latwo pozdro i sorki za brak polskich literek, angielski komputer
Pozwole sobie odkopac. Od roku pracuje w UK i ruzne cuda juz widzialem. LA7W jest bardzo wdziecznym kolorem jak wiekrzosc srebrnych, jesli ostania warstwe bazy ciagniemy w jedna strone. Sztuka wyczuc czy od przodu czy ud tylu auto fabryka lakierowla i efekt na ostro wejdzie bazami z dobrych mieszalni. Co do problemu kolegi zakladajacego post i zdjecia, mimo mizernej jakosci jedynym poprawnym spostrzezeniem jest to ze tylne tez sa nie w kolor. lakierowane blotniki sa ok od tylnego blotnika. sentencja prosta, auto bite, badz lakierowana para drzwi badz dobrane z jakiegos szrotu naoko srebrne benda ok i tyle. stawial bym na drzwi w kolorze lg9r. tego sie nie zblenduje latwo pozdro i sorki za brak polskich literek, angielski komputer
Pomógł: 6 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 3834 Punkty: 67/45 Skąd: Zawiercie
Wysłany: 04-01-2015, 12:22
Z deebera to jest tak że tym się ciężko maluje, kolory pasują do dupy a cieniowanie srebrami to udręka. Malowałem dużo srebrnych lechlerem i wychodziło OK a z deberem mam wieczne problemy. Duża część lakierników która robi na tym systemie wyzywa na srebra. A LA7W jest jaki jest też mi cała strona wyszła dziwnie ciemniejsza mimo ze tylny i przedni błotnik był tylko przecieniowany w obrębie drzwi.
Witam!
Hmmm... Sam juz nie wiem ,chyba cos przeoczyłem!
Kolego Witku mógłbyś coś wiecej napisać o autach malowanych fabrycznie od tylu i wpływ tej sytuacji na ułożenie ziarna, flopa na powierzchnie lakierowaną?
Jaki to producent aut?
Wiek: 35 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 1 Skąd: Kraków
Wysłany: 19-01-2015, 06:38
WitekUK napisał/a:
Pozwole sobie odkopac. Od roku pracuje w UK i ruzne cuda juz widzialem. LA7W jest bardzo wdziecznym kolorem jak wiekrzosc srebrnych, jesli ostania warstwe bazy ciagniemy w jedna strone. Sztuka wyczuc czy od przodu czy ud tylu auto fabryka lakierowla i efekt na ostro wejdzie bazami z dobrych mieszalni. Co do problemu kolegi zakladajacego post i zdjecia, mimo mizernej jakosci jedynym poprawnym spostrzezeniem jest to ze tylne tez sa nie w kolor. lakierowane blotniki sa ok od tylnego blotnika. sentencja prosta, auto bite, badz lakierowana para drzwi badz dobrane z jakiegos szrotu naoko srebrne benda ok i tyle. stawial bym na drzwi w kolorze lg9r. tego sie nie zblenduje latwo pozdro i sorki za brak polskich literek, angielski komputer
Jak przeczytałem te głupoty to aż się zalogowałem na forum. W ogóle nie rozumiem tej sentencji czy auto było "lakierowane od przodu czy od tyłu". Samochody na linii lakierowane są zygzakiem zazwyczaj od dołu do góry, a ostatnia warstwa srebrnego nakładana jest pionowo można powiedzieć że zwykłym spray-gunem. Co do srebrnego przy refinishu, to jak dobrze ścieniujesz do przekątnej i dobrze wypylisz ostatnią warstwę to wszystko ładnie wchodzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum