lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Lakier bezbarwny - lakierowanie calosci
Autor Wiadomość
ridley
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 6
Wysłany: 24-09-2009, 09:13   Lakier bezbarwny - lakierowanie calosci

Na wstepie witam wszystkich :)
Pytanie moje dotyczy samochodu w kolorze czarnym, gdzie kiedys zostala wykonana drobna naprawa czesci maski z jej calosciowym lakierowaniem. Zajmujac sie polprofesjonalnie detailingiem samochodow, wypolerowalem auto na lustro i zabezpieczylem odpowiednimi srodkami. Jadnakze lakier na masce jest tak delikatny, ze mimo delikatnego mycia i wszelkich wskazanych zabiegow kosmetycznych i tak po dwoch dniach pojawiaja sie stosunkowo glebokie rysy itd. Problem dotyczy zasadniczo tylko maski, choc oczywiscie nieskazitelna powierzchnia calego auta tez ulega uszkodzeniom.

Stad moje pytanie, czy da sie i czy jest sens polkierowania calego auta jakims naprawde wytrzymalym i odpornym lakierem bezbarwnym, w celu zwiekszenia trwalosci na wszystkie uszkodzenia. Czytalem cos ostatnio o lakierze ceramicznym, czy ktos wie cos na ten temat, jakie sa koszty nalozenia tego ustrojstwa, czy faktycznie jest taki dobry i czy wogole warty?
_________________
Kompozyty weglowe i aramidowe, wykonczenie wnetrz, tuning, car audio
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 24-09-2009, 10:37   

Lakier ceramiczny

Nawet przy bezdeszczowej pogodzie na samochodach odkłada się brud. Czarne i tłuste plamy pochodzą z zanieczyszczeń powietrza. Typowym rozwiązaniem jest mycie samochodu za pomocą specjalnych szamponów oraz woskowanie. Niestety efektem tego jest często zarysowana powierzchnia. Zmiany może spowodować opracowany przez specjalistów Mitsubishi Motors nowy bezbarwny lakier ceramiczny.

Zdaniem pomysłodawców chroni on jednocześnie przed zarysowaniami i brudem.

Nowość pokrycia ceramicznego, wytworzonego we współpracy z NOF Corporation, polega na tym, że jest ono hydrofilowe. Inaczej mówiąc, tworzywo to "lubi" wodę. Cały sekret nowego pokrycia polega na dodaniu do lakieru składnika ceramicznego, który tak przyciąga do siebie wodę, że cząsteczki brudu, tłuszczu i zanieczyszczenia olejowe są "wypychane" na jej powierzchnię. Jest to więc efekt odwrotny do działania stosowanych obecnie pokryć fluorowęglowych, które odpychają wodę tworząc na powierzchni lakieru charakterystyczne krople.

Wynalazcy podkreślają, iż zalety nowego pokrycia są ogromne: nadwozie samochodu jest o 80 proc. odporniejsze na zabrudzenie i o 20 proc. na działanie kwasów. Te ostatnie znajdują się przede wszystkim w kwaśnych deszczach. Auto będzie wymagało mniej pracy przy myciu i czyszczeniu i co najważniejsze nie będzie potrzebny do jego mycia szampon ani wosk. Nowy lakier nie wykazuje pogorszenia swoich własności z upływem czasu. Obecnie inżynierowie Mitsubishi Motors kończą prace mające na celu wdrożenie wynalazku do produkcji i już wkrótce pierwsze samochody pokryte nowym lakierem ceramicznym pojawią się na rynku japońskim. T.B.

Znalezione na stronie http://new-arch.rp.pl/art...ceramiczny.html
Artykuł zamieszczony w 2000 roku wiec moze już sa te lakiery dostępne na rynku.

Ale szukajac w google nie natrafilem na takie lakiery w sprzedaży (sa tylko w sprayu w róznych kolorach) może jak ktoś poszuka wiecej to znajdzie bo pod hasłem "lakier czeramiczny" jest niewiele.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
ridley
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 6
Wysłany: 24-09-2009, 20:02   

No wlasnie ciezko cokolwiek znalezc ale spotkalem sie z opinia kogos gdzies niestety nie pamietam kogo, ze po zakupie chce sobie od razu auto takim lakierem polakierowac, wiec jako ze nie byl lakiernikiem ktos mu to musial zaproponowac.

A jezeli nic nie wiadomo o lakierze ceramicznym, to czy jest sens lakierowania jakims bardzo wytrzymalym lakierem ogolnodostepnym i jezeli tak to jakim?

[ Dodano: 24-09-2009, 20:29 ]
Lakier o ktory mi chodzi to lakier ceramiczny Glasurit 923-45. Stosowany na nadwozie mercedesa s klasy. Wie ktos jaki koszt pomalowania czyms takim, i czy powloka polozona na oryginalny lakier nie bedzie sie luszczyla etc?
_________________
Kompozyty weglowe i aramidowe, wykonczenie wnetrz, tuning, car audio
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Barcik
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 570
Punkty: 14/4
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-09-2009, 16:11   

Powołoka nie powinna sie luszczyć a nie zapodać jakiegoś UHS ? albo VHS.
A..i auto sie myje gabką i szamponem a nie na myjce BP. Stąd rysy.
_________________
.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ridley
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 6
Wysłany: 28-09-2009, 01:17   

Barcik napisał/a:
Powołoka nie powinna sie luszczyć a nie zapodać jakiegoś UHS ? albo VHS.


UHS/VHS a coz to takiego?

I jezeli klasc kolejna warstwe bezbarwnego, to najlepiej jakiej firmy, nie chodzi o koszty a o jakosc lustrzany polysk i odpornosc na rysy


Barcik napisał/a:
A..i auto sie myje gabką i szamponem a nie na myjce BP. Stąd rysy.


Prosze, szanujmy sie ;) nigdy nie umylem auta na myjni mechanicznej, juz predzej jezdze dluzej brudnym.
Co do mycia i pielegnacji lakieru mysle ze nie mozna mi nic zarzucic ;)
_________________
Kompozyty weglowe i aramidowe, wykonczenie wnetrz, tuning, car audio
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Barcik
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 570
Punkty: 14/4
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-09-2009, 21:39   

UHS/VHS = wysokiej jakosci lakiery bezbarwne, bardzo odporne na czynniki atmosferyczne, idealny połysk = na pewno nie tanie.
Poniżej tego masz HS i MS z czego MS to najtańsza linia.
_________________
.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ridley
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 6
Wysłany: 28-09-2009, 22:03   

Jaki wiec orientacyjny koszt pomalowania tego, w warunkach profesjonalnych? Razem z jakims naprawde dobrym lakierem?
_________________
Kompozyty weglowe i aramidowe, wykonczenie wnetrz, tuning, car audio
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 29-09-2009, 00:18   

Barcik napisał/a:
UHS/VHS = wysokiej jakosci lakiery bezbarwne, bardzo odporne na czynniki atmosferyczne

No tak.. świetne lakiery, tylko zastanawia mnie jedna rzecz której jestem nieświadomy do tej pory , skoro lakiery HS mają 420 LZO /1L to w jakiej normie mieszczą się lakiery UHS i VHS?? czy takie lakiery w ogóle istnieją??czy tylko niektórzy producenci przedstawiają je jako aż tak takie i o takich częściach stałych ?? z tego co wiem to laboratoria nie potwierdzają niższego LZO niż 420/L..
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 29-09-2009, 12:20   

jacklack napisał/a:
Barcik napisał/a:
UHS/VHS = wysokiej jakosci lakiery bezbarwne, bardzo odporne na czynniki atmosferyczne

No tak.. świetne lakiery, tylko zastanawia mnie jedna rzecz której jestem nieświadomy do tej pory , skoro lakiery HS mają 420 LZO /1L to w jakiej normie mieszczą się lakiery UHS i VHS?? czy takie lakiery w ogóle istnieją??czy tylko niektórzy producenci przedstawiają je jako aż tak takie i o takich częściach stałych ?? z tego co wiem to laboratoria nie potwierdzają niższego LZO niż 420/L..

Masz rację.Po prostu producenci różnie oznaczają lakiery o wysokiej zawarotści cząstek stałych.Wg mnie HS=VHS=UHS.To są lakiery High Solid.Znaczenie ma również rodzaj zastosowanego utwardzacza/np.Fast-wysoko stężonego lub normal/ i stopnia rozcieńczenia lakieru.To są chyba chwyty reklamowe/chodzi o nazewnictwo/.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 29-09-2009, 17:14   

No-limit napisał/a:
To są chyba chwyty reklamowe/chodzi o nazewnictwo/.

Dokładnie No-limit, tylko taki chwyt to nic innego jak wprowadzanie lakierników w błąd!, wszyscy myślą że lakierują nie wiadomo jak nowoczesnym, twardym, wydajnym, odpornym na czynniki zewnętrzne produktem a tak na prawdę lakierują normalnym lakierem HS o tych samych właściwościach, no chyba że te terminy UHS i VHS nie oznaczają coraz większej ilości części stałych i coraz mniejszych (od 420g/L) LZO w produkcie ;)
No-limit napisał/a:
Wg mnie HS=VHS=UHS.To są lakiery High Solid.

Ja też tak uważam ;)
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne