Na wstepie witam wszystkich
Pytanie moje dotyczy samochodu w kolorze czarnym, gdzie kiedys zostala wykonana drobna naprawa czesci maski z jej calosciowym lakierowaniem. Zajmujac sie polprofesjonalnie detailingiem samochodow, wypolerowalem auto na lustro i zabezpieczylem odpowiednimi srodkami. Jadnakze lakier na masce jest tak delikatny, ze mimo delikatnego mycia i wszelkich wskazanych zabiegow kosmetycznych i tak po dwoch dniach pojawiaja sie stosunkowo glebokie rysy itd. Problem dotyczy zasadniczo tylko maski, choc oczywiscie nieskazitelna powierzchnia calego auta tez ulega uszkodzeniom.
Stad moje pytanie, czy da sie i czy jest sens polkierowania calego auta jakims naprawde wytrzymalym i odpornym lakierem bezbarwnym, w celu zwiekszenia trwalosci na wszystkie uszkodzenia. Czytalem cos ostatnio o lakierze ceramicznym, czy ktos wie cos na ten temat, jakie sa koszty nalozenia tego ustrojstwa, czy faktycznie jest taki dobry i czy wogole warty?
_________________ Kompozyty weglowe i aramidowe, wykonczenie wnetrz, tuning, car audio
Pomógł: 6 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 3834 Punkty: 67/45 Skąd: Zawiercie
Wysłany: 24-09-2009, 10:37
Lakier ceramiczny
Nawet przy bezdeszczowej pogodzie na samochodach odkłada się brud. Czarne i tłuste plamy pochodzą z zanieczyszczeń powietrza. Typowym rozwiązaniem jest mycie samochodu za pomocą specjalnych szamponów oraz woskowanie. Niestety efektem tego jest często zarysowana powierzchnia. Zmiany może spowodować opracowany przez specjalistów Mitsubishi Motors nowy bezbarwny lakier ceramiczny.
Zdaniem pomysłodawców chroni on jednocześnie przed zarysowaniami i brudem.
Nowość pokrycia ceramicznego, wytworzonego we współpracy z NOF Corporation, polega na tym, że jest ono hydrofilowe. Inaczej mówiąc, tworzywo to "lubi" wodę. Cały sekret nowego pokrycia polega na dodaniu do lakieru składnika ceramicznego, który tak przyciąga do siebie wodę, że cząsteczki brudu, tłuszczu i zanieczyszczenia olejowe są "wypychane" na jej powierzchnię. Jest to więc efekt odwrotny do działania stosowanych obecnie pokryć fluorowęglowych, które odpychają wodę tworząc na powierzchni lakieru charakterystyczne krople.
Wynalazcy podkreślają, iż zalety nowego pokrycia są ogromne: nadwozie samochodu jest o 80 proc. odporniejsze na zabrudzenie i o 20 proc. na działanie kwasów. Te ostatnie znajdują się przede wszystkim w kwaśnych deszczach. Auto będzie wymagało mniej pracy przy myciu i czyszczeniu i co najważniejsze nie będzie potrzebny do jego mycia szampon ani wosk. Nowy lakier nie wykazuje pogorszenia swoich własności z upływem czasu. Obecnie inżynierowie Mitsubishi Motors kończą prace mające na celu wdrożenie wynalazku do produkcji i już wkrótce pierwsze samochody pokryte nowym lakierem ceramicznym pojawią się na rynku japońskim. T.B.
Ale szukajac w google nie natrafilem na takie lakiery w sprzedaży (sa tylko w sprayu w róznych kolorach) może jak ktoś poszuka wiecej to znajdzie bo pod hasłem "lakier czeramiczny" jest niewiele.
No wlasnie ciezko cokolwiek znalezc ale spotkalem sie z opinia kogos gdzies niestety nie pamietam kogo, ze po zakupie chce sobie od razu auto takim lakierem polakierowac, wiec jako ze nie byl lakiernikiem ktos mu to musial zaproponowac.
A jezeli nic nie wiadomo o lakierze ceramicznym, to czy jest sens lakierowania jakims bardzo wytrzymalym lakierem ogolnodostepnym i jezeli tak to jakim?
[ Dodano: 24-09-2009, 20:29 ]
Lakier o ktory mi chodzi to lakier ceramiczny Glasurit 923-45. Stosowany na nadwozie mercedesa s klasy. Wie ktos jaki koszt pomalowania czyms takim, i czy powloka polozona na oryginalny lakier nie bedzie sie luszczyla etc?
_________________ Kompozyty weglowe i aramidowe, wykonczenie wnetrz, tuning, car audio
Powołoka nie powinna sie luszczyć a nie zapodać jakiegoś UHS ? albo VHS.
UHS/VHS a coz to takiego?
I jezeli klasc kolejna warstwe bezbarwnego, to najlepiej jakiej firmy, nie chodzi o koszty a o jakosc lustrzany polysk i odpornosc na rysy
Barcik napisał/a:
A..i auto sie myje gabką i szamponem a nie na myjce BP. Stąd rysy.
Prosze, szanujmy sie nigdy nie umylem auta na myjni mechanicznej, juz predzej jezdze dluzej brudnym.
Co do mycia i pielegnacji lakieru mysle ze nie mozna mi nic zarzucic
_________________ Kompozyty weglowe i aramidowe, wykonczenie wnetrz, tuning, car audio
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 570 Punkty: 14/4 Skąd: Kraków
Wysłany: 28-09-2009, 21:39
UHS/VHS = wysokiej jakosci lakiery bezbarwne, bardzo odporne na czynniki atmosferyczne, idealny połysk = na pewno nie tanie.
Poniżej tego masz HS i MS z czego MS to najtańsza linia.
UHS/VHS = wysokiej jakosci lakiery bezbarwne, bardzo odporne na czynniki atmosferyczne
No tak.. świetne lakiery, tylko zastanawia mnie jedna rzecz której jestem nieświadomy do tej pory , skoro lakiery HS mają 420 LZO /1L to w jakiej normie mieszczą się lakiery UHS i VHS?? czy takie lakiery w ogóle istnieją??czy tylko niektórzy producenci przedstawiają je jako aż tak takie i o takich częściach stałych ?? z tego co wiem to laboratoria nie potwierdzają niższego LZO niż 420/L..
UHS/VHS = wysokiej jakosci lakiery bezbarwne, bardzo odporne na czynniki atmosferyczne
No tak.. świetne lakiery, tylko zastanawia mnie jedna rzecz której jestem nieświadomy do tej pory , skoro lakiery HS mają 420 LZO /1L to w jakiej normie mieszczą się lakiery UHS i VHS?? czy takie lakiery w ogóle istnieją??czy tylko niektórzy producenci przedstawiają je jako aż tak takie i o takich częściach stałych ?? z tego co wiem to laboratoria nie potwierdzają niższego LZO niż 420/L..
Masz rację.Po prostu producenci różnie oznaczają lakiery o wysokiej zawarotści cząstek stałych.Wg mnie HS=VHS=UHS.To są lakiery High Solid.Znaczenie ma również rodzaj zastosowanego utwardzacza/np.Fast-wysoko stężonego lub normal/ i stopnia rozcieńczenia lakieru.To są chyba chwyty reklamowe/chodzi o nazewnictwo/.
To są chyba chwyty reklamowe/chodzi o nazewnictwo/.
Dokładnie No-limit, tylko taki chwyt to nic innego jak wprowadzanie lakierników w błąd!, wszyscy myślą że lakierują nie wiadomo jak nowoczesnym, twardym, wydajnym, odpornym na czynniki zewnętrzne produktem a tak na prawdę lakierują normalnym lakierem HS o tych samych właściwościach, no chyba że te terminy UHS i VHS nie oznaczają coraz większej ilości części stałych i coraz mniejszych (od 420g/L) LZO w produkcie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum