Wysłany: 08-04-2014, 21:50 LY7W ciemniejszy niż być powinien
LY7W standox, pistolet Sata 4000 1.3RP. Widać na zdjęciach jak jest cieniowane ślady na papierze). patrząc z góry mogłoby zostać błotnik-maska ale z kąta i błotnik-drzwi to jakaś masakra. Bezbarwny przy drzwiach położony tylko na jedną warstwę, czułem, że ściemni ale żeby aż tak? Ratujcie mnie przed tym kolorem bo już ręce opadają! Przy łączeniu drzwi z błotnikiem wcale nie kładłem bazy, a mimo to nawet na dole jest dużo ciemniej. To samo na górze błotnika przy łączeniu z maską, jest bazy minimalnie, ostatnia warstwa mocno rozcieńczona, wyrównująca a chyba widać o co chodzi. Nie do zaakceptowania.
2014-04-08 18.53.12.jpg
Plik ściągnięto 404 raz(y) 159,09 KB
2014-04-08 18.47.45.jpg
Plik ściągnięto 598 raz(y) 190,3 KB
_________________ Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Cze 2013 Posty: 426 Punkty: 4/12 Skąd: uk
Wysłany: 08-04-2014, 23:48
Ja też obstawiam na to że bezbarwny namieszał.Widać po papierze na kole dokąd jechałeś bazą a odcień ciemniejszy po całej długości łaczenia z drzwiami .Niestety nie sądzę też aby światło dzienne coś tu zmieniło.Pozdr
Klar Mipa C85. I co ja mam teraz z tym zrobić? Miała być malowana lewa strona + 2 zderzaki i cieniowany TEN błotnik. teraz jeszcze doszedł tylny błotnik bo też nie pasowało. I teraz jeszcze dojdzie cała prawa strona i jeszcze maska???? No q rwa chyba nie wytrzymam.
[ Dodano: 09-04-2014, 07:38 ] TeeM, Ten błotnik sam osobiście robię już 2 raz. Wcześniej było malowane wszystko już na tym aucie po parę razy.
_________________ Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 2131 Punkty: 49/7 Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 09-04-2014, 08:12
Takie kolory nie z każdym klarem się wycieniują. Niektóre klary mocno sciemniają. Albo zmienić klar, albo mieć idealnie dobraną bazę i jechać do końca elementu bazą.Ten kolor wchodzi dosć dobrze na ostro.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 1028 Punkty: 35/30 Skąd: Wschód
Wysłany: 09-04-2014, 09:25
Akurat w tym przypadku to nie wina klaru. Mipa Cs85 jest idealnie biały i nie daje poświaty z kąta. Lakierowałem nim długi czas. Poświatę brylantową daje CC4 i CC6 i najnowszy CC8. Te lakiery złamią kąt bazy.
W tym przypadku jak pisze madmax, Lakier ewidentnie skopany z kata pigmentem jakimś z receptury.
Przeważającym błędem kolorystów jest sprawdzanie koloru na wprost i poszło dalej mało kto bawi się kątem bo szkoda czasu. Lakiernik cudny-twórca coś wykręci i będzie super. Baza sprzedana i jest cool.
Widzimy to na przykładzie kol.Kaes91.
[ Dodano: 09-04-2014, 09:36 ]
A jessssssscze zapomniałem jak go zylniesz,szurniesz papierem to się rozjaśni o pół tonu! Tak tak! to garaż! tu się Zyla.
Skoro Chali68, rozwiał mit o klarze i jej poświaty( miałem ostatnio Mipe od Poly i też nie widziałem aby ściemniał - chociaż tylko litr przelałem )
Kaes91 napisał/a:
Ten błotnik sam osobiście robię już 2 raz. Wcześniej było malowane wszystko już na tym aucie po parę razy.
Czemu lakierowałeś jeszcze raz ?? za 1 razem też się różnił ??
A może jak lakierowałeś tą lewą stronę odkurz z bazy już poleciał na cały błotnik ??.. tak samo za tym 2 razem jak lakierowałeś mógł ten odkurz polecieć i też zmieni ci kolor. przecież to nie komora i trzeba maskować przynajmniej kawałek tego błotnika(przy łączeniu z drzwiami ) tzn tylko do bazy ..dodając 2.2bar z saty i masz
Przyczyna moze byc tez to ze jak element był malowany wczesniej i nie doschniety jest w 100 procentach to każde kolejne malowanie bezbarwnym ściemniać bedzie element malowany. Na srebrnych widać to najbardziej. Lzo zawarte w lakierach działa na warstwy poprzednie. Zauważycie ze raczej nigdy nie jaśnieje
Samo to ze malując bazami konwencjonalnymi w garażach bez dobrej wentylacji juz wpływa na elementy przygotowane do malowania, ktore notabene nie sa w pełni utwardzone.
Po drugie lakiery tylko z najwyższej poły sa prawie przezroczyste, nie malowałem ta Mipa ale średniej klasy spies hecker, standox czy inne markowe produkty tez potrafią zmienic, zciemniające kolor srebrny. No ale Chali68 malował i nic mu nie ciemnialo, tyko pytanie czy przy drugim trzecim malowaniu tego samego elementy tez nie ciemnialo.
Samo to ze auto było juz malowane różnymi materiałami wczesniej moze miec wpływ na teraźniejszego malowanie. Bo skąd wiadomo co zostało użyte wczesniej i w jakich proporcjach.
Co kolwiek nie zaplanujesz z tym autem a malowac raczej bedziesz to wysusz dokładnie te elementy! Moze zmiana klaru jednak bedzie konieczna, na markowy.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 1028 Punkty: 35/30 Skąd: Wschód
Wysłany: 09-04-2014, 13:04
TeeM, proszę się tu ze mnie nie nabijać! hahaha...
Mnię chodziło o KĄT a nie z prostego.
Bezspornym jest to co napisałeś o wielu warstwach bezbarwnego.
Trza było pier..ąć półn auta i by było ekstra!
Powiem tak ZYEBANA BAZA i wiele innych błędów sprawia to że tak to wygląda.
Odnośnie bazy to takie kłopoty występują najczęściej w polszy,wiadomo dlaczego nie będę rozwlekał. Tylko porównam to że przez ostatnie 4lata z przerwami lakierowałem wyłącznie Spies ale nie bełtany, który brałem z germańskiej mieszalni i przez ten okres miałem może 2-3 słabiej wchodzące sreberka, reszta szła w większości na krechę i nie było żadnych problemów z ziarem ani z barwą,katem itd. na to był lany Spies Ms lub taniość za 25jurków Airo Leverkusen. Po powrocie do polszy słyszę znów to samo problemy z odcieniem ziarem i kątem.
Przecież to Żenada do potęgi.
Wszystkie wasze hipotezy są prawdopodobne, iedoschnięte skopna baza itp. Lakierowałem 2 raz po za pierwszym miał być ten błotnik tylko przycieniowany po naprawie zderzaka ale popełniłem na nim błąd więc wymagał poprawki (jak 3/4 auta które zj*bałem tym srebrem). Lakier to Mipa C85 a nie CS gość, który dorabia tą bazę sprawie wrażenie, że robi to za karę Widać, że na wszystko kładzie lachę. Cieniowałem również tylny błotnik bo był robiony zderzak i tam jest wszystko cacy, pomimo, że nic nie było maskowane na pół i tkie tam. Normalne cieniowanie, odkurzu pełno fruwa i wyszło. A tu nie. Z resztą, jak te 2 przednie błotniki wypadają przy masce?? patrząc z bliska, nos przy samym lakierze wszystko wygląda dobrze, ziarno, kolor wszystko Ok a wystarczy odejść na parę kroków i jest sajgon.
[ Dodano: 09-04-2014, 14:09 ] Chali68, chali, akurat ten błotnik nie miałbyć szurany bo wyszedł prawie iglica! I trzreba to zniszczyć.
_________________ Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
Tu na forum sa foty srebrnych volkswagenów i audi wlasnie skopane przez inny odcień po aplikacji klaru na cieniowania elementy.
Chali jak klar sie nie wstrzeli to czy patrzysz z boku z góry czy na wprost różnice po prostu widać.
Co do materialu użytego na jasne i pastelowe kolory to powiedzenie -mniej- jest lepsze niz -wiecej- ma sens? Mam na mysli klar.
Jesli zderzak z blotnikiem jest ok. to mozna zrobic same drzwi przednie plus ten blotnik przedni i dla bezpieczeństwa słupek do góry. (Tylko po to aby klar sie wstrzelil a nie po to aby go lecieć ekstra baza)
Zostaje pytanie czy ta Mipa nie zrobi bałaganu w odcieniu do tylnych drzwi.
Nigdy w zyciu nie miałem problemów z bezbarwnym sikkensa, no tak po 2000roku powiedzmy. Te nowe kolorowe puszki wtedy weszły na rynek. Był on tak rzadki i przezroczysty jak woda źródlana. No ale lubił zagazować za to hehe
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 1028 Punkty: 35/30 Skąd: Wschód
Wysłany: 09-04-2014, 15:16
TeeM, Masz rację że istnieje taka możliwość że drzwi będą skopane dlatego też tak jak napisałeś wcześniej należy użyć droższego lakieru w tego typu pracach.
Autoclear+ mniemam że o tym mówisz 16din-ford4 to jest rewelacja jak by się wodą lakierowało. I teraz powiem że jest lakier z Mipy, który jest właśnie przeznaczony na tego typu naprawy a wcześniej nazywał się CX1 a teraz po modyfikacji CX3 w proporcji 1:1 podobna woda do sikkensa tyle że schnie w 20stopniach 1.5godz.
To jest właśnie lakier do tego typu napraw smart repair. Konkluzja nasówa się taka należy dostosować lakier bezbarwny do rodzaju naprawy i o tym powinien wiedzieć każdy lakiernik!
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 2131 Punkty: 49/7 Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 09-04-2014, 19:58
To_mas napisał/a:
Chali68 napisał/a:
dalej mało kto bawi się kątem bo szkoda czasu.
czyli należę doo tej mniejszości :P
Cytat:
albo mieć idealnie dobraną bazę i jechać do końca elementu bazą.Ten kolor wchodzi dosć dobrze na ostro.
eheee na ostro, szansa że Ci to wejdzie na ostro i nie będzie widać żadnej różnicy w każdych warunkach jest raczej super mała.
Nie mówię że w każdych warunkach ale zazwyczaj ten kolor naprawdę akceptowalnie wchodzi, podobnie jak srebro opel 159. Wczoraj lakierowałem na ostro i jest naprawdę dla mnie akceptowalnie a klient to nawet różnicy nie widzi.
No-limit, Lakier był rozcieńczony 20%. To jak jest z tą Mipą C85, ściemnia czy nie? Bo już mi się wydaje, że tak. Komentujcie, podpowiadajcie, oceniajcie... Przedni zderzak lakierowany w całości 2 razy. Błotnik przedni kierowcy lakierowany tylko raz i koniec. Nie był poprawiany.
2014-04-09 18.12.11.jpg
Plik ściągnięto 259 raz(y) 214,02 KB
2014-04-09 18.12.24.jpg
Plik ściągnięto 267 raz(y) 211,14 KB
2014-04-09 17.09.54.jpg
Plik ściągnięto 296 raz(y) 262,95 KB
_________________ Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
Chmur narobiłem. Za pierwszym razem tez była masakra z kolorem. Tylny zderzak był lakierowany w całości i różnił się od błotnika i to znacznie, tak jak by w ogóle inna baza.
_________________ Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
Tak. To jest moje ostatnie malowanie, jeszcze świeże, dzisiejsze zdjęcia. W okolicy mam do wyboru: Standox który widać na zdjęciach i gość-lniezainteresowany swoją pracą, ma tez debeera. RM i gość który chciałby każdemu nieba przychylić ale nic z tego bo zawsze coś jest nie tak. Jest jeszcze Lesonal który wyjdzie dobrze jak ktoś się postara, a jak nalewa kto inny (jest 3 nalewaczy) to wyjdzie d*pa.
_________________ Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
Pomógł: 6 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 3834 Punkty: 67/45 Skąd: Zawiercie
Wysłany: 09-04-2014, 21:34
Za słabo ci sie ziarno wybija. Przerabiam to w skodzie teraz hehe:) w pochmurny dzień jest ok w lekkim słońcu jest ok ale jak słońce przygrzeje na element to autko sie robi srebrne piękne a błotnik szary tak jak twój zderzak I nie ważne czy "paczysz" z boku z tyłu z przodu z góry z dołu jest szary
Podstawowa sprawa panowie to wypalenie bazy na ostatniej warstwie! Nie ma szans dzisiaj na wbicie sie w efekt ziarna fabrycznego bez wypyłki. To samo z chmurami.
No i pora przejść na wodę, jak my możemy oczekiwać pasowalnosci kolorów na konwencji skoro woda jest juz ze dwadzieścia lat w fabrykach. Nawet jak robię fuchę w garażu czy na hali czy pod plandeka w ogródku biorę bazy wodne! Ch.j ze dłużej schna, one po prostu lepiej pasują.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 3834 Punkty: 67/45 Skąd: Zawiercie
Wysłany: 09-04-2014, 22:11
I co z tego jak w mieszalni tego nima. A po 5 latach ojom resuscytacja i rurka w dupie bo wątroba nie wyrabia Już tu jeden pan prawie odleciał z forum chodź w kabinie malował. Nie chce wiedzieć co by się stało z tymi z garażów chodź zapewne część branży by sie z tego ucieszyła
Podstawowa sprawa panowie to wypalenie bazy na ostatniej warstwie!
No teoretycznie masz racje tylko akurat w konwencji z SH jak zrobisz wypyłke w ostatnią mokrą to kolor robi się jaśniejszy .. chociaż w tym wypadku może by coś pomogło
madmax napisał/a:
A po 5 latach ojom resuscytacja i rurka w dupie bo wątroba nie wyrabia
Madmax ale ten pan malował bez maski! I co z tego ze w kabinie, kabina kabinie nie równa. A jak w mieszalni nima to mieszanie trza zamówić
Oj żebyś widział gdzie ja ta strazsna niedobrą szkodliwa woda malowałem hehe
Pomógł: 6 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 3834 Punkty: 67/45 Skąd: Zawiercie
Wysłany: 09-04-2014, 22:49
Pocieniuj na drzwi i będzie gitarra ale błotnik tez pomaluj bo ciul wie co z tego wyjdzie. A używasz blendera żeby pocieniować. No wiesz np z novola albo żywicy z mieszalnika?
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Cze 2013 Posty: 426 Punkty: 4/12 Skąd: uk
Wysłany: 10-04-2014, 08:14
Bo lakiernictwo samochodowe to nie jest bajka! Teraz już będziesz wiedział że przy takiej poprawce i przy takim kolorze warto wycieniować sąsiednie elementy a tak przed tobą potrójna robota . głową do góry nie pierwsza i nie ostatnia wpadka.
To nie bajka, To sztuka hehe. Zarobek ale tez wydatek.
Poskładać auto do kupy, pooklejaj, zmatuj morke dokładnie bez przecierek, wez moze w mieszalni wariant jaśniejszy, dobry klar ,pierdolni to na spokojnie i na wyjebce z elementami sasiadujacym. Potraktuj jako auto testowe i tyle. Nauka kosztuje a co tam. Ja tez miewam z tym modelem a4 a6 problemy, wlasnie na zderzakach. Dlatego tylne i przednie blotniczki czasami do kantu sa malowane.
Nie oddam i nie zapomnę bo już taki jestem, że spać mi to po nocy nie daje. Po za tym to auto kolegi który mi wystawia dobrą opinię w okolicy i nie chcę żeby się rozczarował. Robi w podobnej branży (łódki) i ma oko wyćwiczone więc żadne chu*e uje dzikie węże nie przejdą.. Najgorzej, że te 2 przednie błotniki różnią się od maski i nie wiem czy przy poprawce brać inny klar i lakierować bazą błotniki tak żeby dopasować do maski, czy poprostu dojechać moim klarem maskę i 2 drzwi które zostały. Bardziej skłaniam się ku tej 2 opcji. hm? Mam preparat do cieniowania ze Spectrala ale nie uzywam. Ostatnią warstwę bazy mocno rozcieńczam jak wyrównuję/cieniuję i wychodzi wszystko git. bez chmur. Poza tym podobno jak się wyjedzie za daleko z tym binderem to też ściemnia. K*wa i tak źle i tak niedobrze.
[ Dodano: 10-04-2014, 09:38 ] TeeM, Jak patrzę centralnie na wprost to wydaje się być OK choć widać minimalnie bardziej wpadający odcień w żółty... ? chyba, nie jestem kolorystą. Wie jedno, że takiej różnicy jeszcze nigdy nie było a mam ten klar nie od dziś i nie jedno sebro nim pokrywałem. Jak tak patrzę na zdjęcia auta przed robotą a na te nowe to teraz auto jest w ogóle takie bardziej cukierkowe, pastelowe. Przedtem było poprostu blado srebrne.
_________________ Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
autko sie robi srebrne piękne a błotnik szary tak jak twój zderzak
Taki efekt to już nie jest kwestia wybicia postawienia zierna,lecz zastosowanie nieodpowiedniego ziarna tj zwykłego zamiast lustrzanego,ewentualnie za mało agenta flopa ,a za dużo czarnego pigmentu.
Dobra panowie, był właściciel i powiedział, że jak da rade to żeby ten przedni błotnik przy zderzaku pociemnić trochę. Więc tam oblecę bezbarwnym do połowy i dobra. a na całą resztę powiedział "pie*dolić to, nie jest źle Uffffff Ale następny razem będę miał nauczkę....
_________________ Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
No to sie upiekło malowanie prawie pol auta hehe
Nolimit czyli co sugerujesz koleś na mieszalni zrobił samorobke z ta farba?
Bo jak mieszał z receptory to nie mogl zastosować złego ziarna lub agenta.
Mieszanka danego koloru to dni jak nie tygodnie testowania przez producenta farb.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum