lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: jacklack
14-03-2014, 22:32
Podkład akrylowy na przecierki
Autor Wiadomość
Marcinek_189
Użytkownik


Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 12
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Podlasie
Wysłany: 11-01-2014, 15:04   Podkład akrylowy na przecierki

Tak jak w temacie interesuje mnie czy jak położę podkład akrylowy na drobne przecierki to czy blacha będzie w jakiś sposób zabezpieczona? Oraz jeszcze jedna kwestia jaka mnie interesuje pod bazę matujemy szarą włókniną a jak jest z podkładem czy mogę go przejechać papierem 320 na sucho i potem na mokro cały element szarą włókniną już pod bazę?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
diablo74
Stały Bywalec


Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 85
Punkty: 2/5
Skąd: kuj-pom.
Wysłany: 11-01-2014, 21:06   

Na przecierki lepiej epoksydowy w spreyu np. novol spectral under 395 stosuje się m/m przed samym lakierowaniem psikasz na przecierki 10 min i jedziesz z z bazą czy tam czym chcesz a podkład po mojemu lepiej P360 maszynowo oczywiście z odpowiednim skokiem maszynki i ewentualnie na mokro jak tak chcesz P800 ręcznie, ja używam włókniny tylko w zakamarasach ewentualnie z pastą matującą, pozdrawiam
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
Marcinek_189
Użytkownik


Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 12
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Podlasie
Wysłany: 12-01-2014, 08:56   

Tylko że brak maszynki i trzeba robić ręcznie i czy 320 nie na robię za głębokich rys? Bo akurat taki papier mam .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
giena
Klubowicz
Auto-Mal



Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 574
Punkty: 5/3
Skąd: podlasie
Wysłany: 12-01-2014, 09:52   

Marcinek_189 napisał/a:
Tylko że brak maszynki i trzeba robić ręcznie i czy 320 nie na robię za głębokich rys? Bo akurat taki papier mam .


rys po papierze 320 na pewno włókniną nie wyprowadzisz.
kup 800
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Marcinek_189
Użytkownik


Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 12
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Podlasie
Wysłany: 12-01-2014, 12:05   

To co proponujecie na ręczne obrobienie już pod baze? Na mokro 600 i 800 na gotową?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
piotrek301
Stały Bywalec


Dołączył: 09 Lis 2013
Posty: 99
Otrzymał 4 punkt(y)
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 12-01-2014, 12:18   

jak nie masz maszynki to tak ręcznie i może na mokro Papierem 400 podkład obskocz popraw 800 i na koniec szara włóknina całość
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
giena
Klubowicz
Auto-Mal



Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 574
Punkty: 5/3
Skąd: podlasie
Wysłany: 12-01-2014, 12:35   

Marcinek_189 napisał/a:
800 na gotowo

tak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Marcinek_189
Użytkownik


Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 12
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Podlasie
Wysłany: 12-01-2014, 12:50   

Ok to dzięki za podzielenie się wiedzą podkład obskoczę papierem na sucho 400 i potem pojadę na mokro 800 i na koniec szara włóknina tez na mokro i baza na koniec myślę że tak będzie chyba dobrze?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
oldmotorsss
Wyjadacz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 119
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: ds
Wysłany: 12-01-2014, 23:53   

Marcinek_189 napisał/a:
To co proponujecie na ręczne obrobienie już pod baze? Na mokro 600 i 800 na gotową?


bazy nie przecierasz papierem ! !!

Na goła blache dajesz podklad epoksydowy badz reaktywny. Podklad epoksydowy jest warstwa izolujaca i akrylowy sam nic nie zdziała.

na epokstd akrylowy (chyba ze szpachlujesz jezeli tak to trzesz papierem 400) potem papier 600 a 800 mozesz przeleciec powierzchownie po wczesniejszym przetarciu 600 szczerze 800 juz nie jest tak koniecznie ale jak chcesz jak najlepiej oczywiscie przetrzyj oczywiscie 600 i 800 na mokro. Potem baza i klar BAZY NIE TRZESZ NICZYM co najwyzej sciereczka antystatyczna i chyba ze sie przyklei cos wiekszego w trakcie schniecia to usunac i lekko 800 i zmywaczem do silikonu delikatnie w tym miejscu (NOVOLA nie zmywa bazy juz przyschnietej oczywiscie - sprawdzane wielokrotnie) potem przepylic kilka razy baza i klar na koniec

[ Dodano: 12-01-2014, 23:55 ]
chyba ze z tym przecieraniem bazy Cie zle zrozumiałem ale wole napisac moze Cię to uratuje od ponownej pracy... a lepiej zapobbiegac niz naprawiac :)

[ Dodano: 12-01-2014, 23:56 ]
i po 800 juz nie musisz zadna włóknina trzec niepotrzebne w ogóle szkoda czasu 800 juz jest naprawdę ostatecznie konieczny

[ Dodano: 12-01-2014, 23:59 ]
podklad od razu na mokro chyba ze zaciaki sa to 400 tak to nie ma sensu trzec 400 jeszcze na sucho zetrzasz cały ... od razu 600 lec chyba ze masz widoczne rysy od wczesniejszeho p 180 :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Marcinek_189
Użytkownik


Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 12
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Podlasie
Wysłany: 13-01-2014, 07:50   

Ogólnie to potwierdziłeś tylko to jak robię tylko nie byłem do końca pewny jakimi papierami obrobić pod bazę no i czy akrylowy może być na przecierki żeby nie rozrabiać dwóch podkładów i pchać się w koszty. Z tego co piszą na opakowaniu to ma jakieś właściwości antykorozyjne to na przecierki myślę ze bez epoksydowego można już się obyć.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
oldmotorsss
Wyjadacz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 119
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: ds
Wysłany: 13-01-2014, 22:19   

i zadna włoknina juz nie trzyj :)

[ Dodano: 13-01-2014, 22:21 ]
a co do tych antykorozyjnych wlasciwosci podkladu akrylowego to bym sie kłocił... ale do "przecierek" powinno jak mowisz dac rady co nie zmienia faktu ze epoksydowymm i tak bylo by lepiej ale jednak jest drozszy...

Tylko blache dobrze wyszlifuj aby nie byla w zadnym miejscu pokryta ruda...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Marcinek_189
Użytkownik


Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 12
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Podlasie
Wysłany: 29-01-2014, 17:41   

Skoro jest temacik już załozony a prace ida powoli ze wzgledow na zime jestem na etapie szlifu juz na gotowo pod lakier i tu niewiem co teraz robic. Poleciałem po podkladzie 400 na sucho potem 600 na mokro i mialem leciec jeszcze 800 na mokro lecz po 600 na mokro poprzecierałem troche do blachy i widac troche rys po 400 i teraz nie wiem czy probowac 800 rozciac te rysy czy polozyc jedna warstwe podkladu i jechac odrazu 600 i 800?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
diablo74
Stały Bywalec


Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 85
Punkty: 2/5
Skąd: kuj-pom.
Wysłany: 29-01-2014, 17:53   

Cienko podkładem i 800 na mokro
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Marcinek_189
Użytkownik


Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 12
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Podlasie
Wysłany: 29-01-2014, 18:36   

tez o tym myslalem tylko czy 600 nie bedzie za malo pod podklad?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
giena
Klubowicz
Auto-Mal



Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 574
Punkty: 5/3
Skąd: podlasie
Wysłany: 29-01-2014, 19:06   

śmało podkładuj
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
oldmotorsss
Wyjadacz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 119
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: ds
Wysłany: 29-01-2014, 19:35   

podkladu nie trzeba 400 na sucho tylko 600 na mokro ew. 800 jak chcesz super i tyle
Ostatnio zmieniony przez martek 29-01-2014, 20:32, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Marcinek_189
Użytkownik


Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 12
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Podlasie
Wysłany: 29-01-2014, 20:26   

okej dzieki za rade
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
oldmotorsss
Wyjadacz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 119
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: ds
Wysłany: 30-01-2014, 12:07   

po to jest forum :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Marcinek_189
Użytkownik


Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 12
Wystawił 3 punkt(y)
Skąd: Podlasie
Wysłany: 22-02-2014, 18:04   

To skoro jestem juz przy temacie to tak jeszcze się was poradze w pewnej kwestii. Jestem obecnie na etapie wymiany progów i ledwo co zdarzylem odrapac z grubsza ogniska rudej i zaprawic to reaktywnym + akryl moj spawacz przywalil juz progi i nie moge juz doczyscic tego co zostalo. I siedzac na forum ktoś polecał dinitrol rc 900 lecz cena troche odstrasza lecz jak by dzialal to sie skusze na pewno tylko ze to 400ml kosztuje ok 100zl. I teraz nie wiem czy kupic 2 szt tego RC 900 i psiuknac w srodek przed woskiem tezz dinitrol ML czy zakonserwowac podłogę w miejscach progów na szczelna komorre masa na spawy i app u210 tak zeby nic ze srodka nie ciekłlo i wlac do srodka fosolu? i po jakis 2 dniach spuscic fosol i zalac woskiem?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne