lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Nieschnący lakier
Autor Wiadomość
brzozula
Użytkownik


Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 4
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 06-01-2014, 20:23   Nieschnący lakier

Jestem lakiernikiem amatorem, lakieruje tylko odnawiane motocykle. Od pewnego czasu pojawił się następujący problem; zepsułem błotnik junaka, lakier próbowałem zmatowić ale był jakiś dziwny, po nałożeniu następnej warstwy lakier się rozdzielił przynajmniej tak bym to nazwał i nie chciał schnąć. Sytuacja powtórzyła się klika razy, aż do momentu gdy przez tydzień błotnik przetrzymałem na grzejniku, Po lakierowaniu powierzchnia wyszła dobrze ale mam wrażenie , że lakier pod paznokciem lekko siada.
Ostatnio odebrałem siedzenia od tapicera które niestety on trochę porysował (blachy) chciałem zmatowić ale znów sytuacja jest podobna. Mam wrażenie, że lakier jest miękki a malowałem ze dwa miesiące temu.Lakier pod papierem się nie pyli lecz go zakleja.
Proszę o podpowiedź gdzie robię błąd.
Niestety nie znam marki lakieru może po nazwach kolorów ktoś to określi (np. skoda7630)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
oldmotorsss
Wyjadacz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 119
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: ds
Wysłany: 06-01-2014, 21:55   

Jak papier "kulkuje lakier" czyli lakier siada na papierze to znaczy ze nie jest wyschniety ... proste. Napisz jaki podkład dałes i przede wszystim czy jest to baza + klar czy sam akryl jednoskladnikowy.
Czy farba która matowałeś wczesniej nie była to farba olejna albo jakas asfaltowa lub temu podobna (wiem jak niektórzy to maluja aby zakonserwowac w wiekszosci starsi posiadacze tych motocykli)
W jakiej temperaturze to kładłeś i ile warstw.
Przyczyn moze byc ogrom musisz cos wiecej napisac poniewaz tak ciezko to okreslic...