lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Bąble w lakierze
Autor Wiadomość
crazybiker85
Użytkownik


Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 18
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 16-09-2013, 14:19   Bąble w lakierze

witam , w maju lakierowalem plastiki z motocykla . I dzisiaj sie dowiedzialem od wlasciciela ze na zbiorniku wyszlo kilka takich bąbelków :

http://img855.imageshack.us/img855/8515/vn5b.jpg

http://img809.imageshack.us/img809/6624/60fu.jpg

Twierdzi ze jak sie je nacisnie ,to tak jakby sie w nich cos przemieszczalo.

Materialy to :
poklad gold car
klar novol 570
baza App
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 16-09-2013, 16:07   

Mogłeś naburaczyć na każdym etapie tzn od szpachlu po klar..
Napisz po kolei co robiłeś ?
I jak masz instalację powietrza ?

Ps. rysy już też posiadały :D
Ps 2 tort z materiałów :nono:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 17-09-2013, 17:21   

Woda wychodzi ci z podkładu i szpachli i takich tam :PP
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
crazybiker85
Użytkownik


Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 18
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 17-09-2013, 19:30   

Wszystko bylo robione na sucho , szpachli tam niema . Wylazlo tylko na zbiorniku .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 17-09-2013, 23:59   

To pewnie skapnął ci pot z czoła jak się nad tym męczyłeś. :D Zmywacz tego nie usunął i podkład się nie trzyma w tym punkcie. Jak mocno przyciśniesz to powietrze się wydostanie spod szczelnej powłoki i nie będzie się już tam nic przemieszczać pod spodem.

Tak czy siak .... zbiornik do lakierowania w całości. ;)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mst
Klubowicz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 426
Punkty: 4/12
Skąd: uk
Wysłany: 18-09-2013, 00:36   

Hej.
crazybicker85 następnym razem pomyśl o takim efekcie...(link)motor,moterek itp.wyglada naprawdę fajnie ;)
http://www.youtube.com/watch?v=7QsEf72Rkz4
pozdr
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
crazybiker85
Użytkownik


Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 18
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 18-09-2013, 19:35   

Witam , z tego co sie dowiedzialem ,gosc przebil taki jeden babel i wyplynela z niego woda ;] Jestem w szoku bo pierwszy raz sie z czyms takim spotykam . Zbiornik byl w ori lakierze . Zerwalem naklejki , pod podklad przelecialem 320 na maszynce , nalozylem ten podklad ktory napisalem , nic mi na nim nie wyszlo . Na nastepny dzien zmatowalem 400 na maszynce , odtluscilem , i dalej baza i klar . Nic sie nie pokazalo na bazie ,ani potem na klarze . Co do instalacji to mam filtr na scianie a potem 10 m przewodu 10 mm i pod pistoletem tylko reduktor.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 18-09-2013, 20:39   

Raczej przyjmij że to powietrze

Takie wady pokrycia zaczynają się od małych jak szpilka punktów. Z czasem powłoka oddziela się od podłoża np od podkładu i przez pęknięcia cienkiej jak folia warstwy lakieru do wnętrza przedostaje się powietrze ... tam się rozszerza na skutek temeperatury gdy powłoka się ogrzewa, a potrafi nawet do 80 st C ... i kurczy gdy ostygnie. W efekcie dzień po dniu mały niewidoczny bąbelek rośnie do wielkości wielkiego purchla rozpychając się pod powłoką. To zawsze powietrze :nono: tylko że wilgoć z tego powietrza może się skroplić wtedy z wielkiego bąbla wyleci maciupcia kropla wody ... ale nie koniecznie.

Przyczyną takiej wady jest zamknięte w powłoce powietrze, lub inny czynnik który spowodował punktowe malutkie odłączenie się powłoki lakieru lub podkładu od podłoża Czasami gdy używa się gęstych wypełniaczy tworzą one na dziurkami po szpachli taką osłonę bo są za gęste żeby dotrzeć do wnętrza otworu. Czasami robią to nad nie rozszlifowanymi odpryskami.

Rada .... Grzać przed matowaniem podkładu. .... i nie szukaj wody w instalacji czy w procesie przygotowania bo tu problemem jest zawsze .... powietrze.

Z tym kapiącym z czoła potem to żart ;)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Ostatnio zmieniony przez unek 20-09-2013, 08:40, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 24-09-2013, 17:48   

Prawdę mówiąc nie chce mi się już pisać w takich tematach :angry: Przważnie materiały lakiernicze są OK.W większości wiele wad lakierniczych może wynikać z użycia nieodpowiednich rozcieńczalników,"leżakowanych" lub nitra,które może zawierać wodę,alkohole lekie ,ciężkie i Bóg wie co jeszcze.Przecież na co dzień staram się tępić używanie jednego rozpucha i utwardzacza uniwersalnego do wszystkiego,miszania lakieru jednego producena z utwardzaczem uniwersalnym innego i do tego jeszcze nitro albo resztki jakiegoś tam z dna opakowania rozpucha.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
lackspec
Wyjadacz


Wiek: 35
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 109
Skąd: Małopolska
Wysłany: 24-09-2013, 22:47   

Panowie podstawą jest dobra instalacja pneumatyczna.
Filtry, osuszacze itp.
Co do bąbli jest to sama woda lub z olejem z kompresora.
Sam przekonałem się na własnej skórze.
Człowiek sam uczy się na błędach. :nono:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 25-09-2013, 21:26   

lackspec napisał/a:
Co do bąbli jest to sama woda lub z olejem z kompresora.
Sam przekonałem się na własnej skórze. Człowiek sam uczy się na błędach. :nono:


No dobra ... to jak możesz @lakspec ... to opisz tu jakoś w punktach czy krok po kroku to zjawisko ... szczególnie interesuje mnie ten moment gdy po polakierowaniu nie ma żadnych oczek dziurek i gazowania .... do tego moment matowania i polerowania gdy w zasadzie starasz się oderwać powlokę od podłoża i nic .... i dalej że przez rok od lakierowania jest OK .... i nagle cyk .... masz bąbel wielkości małego palucha .... albo np całej dłoni.

Opisz i wyjaśnij to ciekawe zjawisko, że powstaje bąbel z wodą która od chwili wypalikowania lakieru do chwili naciśnięcia przechowywana jest ( gdzieś ) a nawet jest jej tam tyle, że trudno by to było nazwać kropelką ! Jak ci braknie w tej chronologii jednego tylko ogniwa to przyjmij raczej, że taka teoria to tylko wymysł.

poszukajmy więc tej wody z bąbla .... ;)

Krok 1. odtłuszczania zmywaczem idealnie zmatowanego podkładu bez dziurek i wody i oleju

krok 2. aplikacja bazy ................
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
CM Punk
Wymiatacz


Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 179
Punkty: 1/7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-09-2013, 22:58   

Ja dodam,że kiedyś polakierowano mi Mazdę MX3.
Przez pewien czas (około roku) wszystko było okej,aż tu nagle w czasie wilgotniejszych warunków pogodowych i chłodniejszych dni zaczęły wyskakiwać drobne pęcherzyki,które pod wpływem ogrzania (słońce) znikały,a nawet pozostawały w tych miejscach małe zapadnięcia,na początku nie sądziłem,że to jest jakaś wada lakiernicza,aż wszedłem na stronkę Glasurita i znalazłem to:
http://www.glasurit.com/pl/pecherzyki
Potem przyjrzałem się samym pęcherzykom i stwierdziłem,że patrząc z kąta układały się w linie papilarne,czyli jakiś debil musiał przed położeniem warstw lakieru położyć spoconą łapę na elemencie,a nawet kilku,bo wyskakiwały w różnych miejscach.
Takie są moje doświadczenia z tą wadą i początek poszerzania swojej amatorskiej wiedzy o lakierowaniu ;) .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 26-09-2013, 14:06   

Ja tylko przypomnę ... że jest w tle spór woda czy powietrze tworzy taki bąbel ;) ... i dodam, że w normalnych warunkach rzeczowej wymiany zdań i wiedzy .... przyczyny tego bąbla są dwie ... jest taki przypadek że oprócz tego co opisałem i jest też w linku do opisu wady opublikowanych przez glasurit ( w poście kolegi CM Punk ) bąbel może powodować ... woda.

To rzadki przypadek ale się zdarza i wcale nie jest wykluczone, że w tym opisie tematu nie jest on przyczyną. Pisałem o tym wcześniej. ;)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
marcus
Forumator
Hala Madrit



Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 292
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: śląsk
Wysłany: 26-09-2013, 14:35   

niektóre przypadki defektu w postaci babelkowania po czasie na lakierze sa (tak mi sie wydaje) ze zbyt cienko nałozonej warstwy lakieru lub potem co gorsza jeszcze zubozenie tej grubosci przez obróbke papierem sciernym i polerowanie taka powłoka z tego co widze czesto ma własnie takie pechezyki jest jakos mniej odporna na czynniki atmosferyczne ;) :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 26-09-2013, 15:52   

Ja kiedyś polakierowałem maskę i na drugi dzień zwilżyłem ja wodą i położyłem na nią folię. Folia leżała 3 dni, a pod nia cały czas utrzymywała sie woda. Po zdjęciu folii, cała maska była w pęcherzykach. Myślałem że element mam do pomownego lakierowania, ale po kilku dniach spoglądam, a tam elegancko wszystko wróciło do normy. Było to na moim aucie które mam do dziś i nic się nie dzieje, pęcherzy nie ma. Wymyśliłem sobie że przyczyną było odcięcie świeżego lakieru od powietrza. Ten lakier musiał być nie do końca doschnięty.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
lackspec
Wyjadacz


Wiek: 35
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 109
Skąd: Małopolska
Wysłany: 26-09-2013, 16:40   

PROJEKTER napisał/a:
"........ wady opublikowanych przez glasurit ( w poście kolegi CM Punk ) bąbel może powodować ... woda.
To rzadki przypadek ale się zdarza i wcale nie jest wykluczone, że w tym opisie tematu nie jest on przyczyną. Pisałem o tym wcześniej. ;) "

Tylko nie wiadomo kiedy te bąbelki powyskakiwały, czy bezpośrednio po aplikacji lakierów czy po paru miesiącach bo jeśli po paru miesiącach to jest tak jak PROJEKTER pisze a jeżeli bezpośrednio po aplikacji lakierów to możliwe że uwięziona wilgoć, pot czy woda pod lakierem, mi się to zdarzyło w wilgotne dni.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 26-09-2013, 18:39   

Tak ... to ma oczywiście kluczowe znaczenie .... w tym temacie jednak kolega @creyzybiker napisał, że lakierował w maju, a wylazło teraz.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne