witam. ostatnio walczylem z zaprawkami na klapie bagarznika i nawet ladnie wyszly tylko lakier ktorym malowalem wogole sie nie blyszczy jak moge to naprawic??
zaprawki robilem tak;
1 zerwalem rdze
2oddlucilem dalem na to poklad
3 szpachla
4 podklad
5 oddluscilem cala klape i pomalowalem lakierem
6 polerowalem to recznie
prosze o pomoc wiem ze nie dalem pod lakier bazy i przez to marne efekty ale jak moge to teraz naprawic?
wiem koledzy ze to moje polerowanie bylo do dupy jeszcze w tym tygodniu bede mial maszyne i jeszcze raz to wypoleruje. polerowalem pasta tempo wiem jaka jest o niej opinia ale nie mialem pod reka lepszej.. paste tez lepsza kupie ale martwie sie ze sama ta polerka nie pomoze...
baqo napisał/a:
a czy w dodatku matowłeś 2000 nowy lakier?
chodzi ci o to czy mam jeszcze po malowaniu wodnym 2000 polerowac?? nie zrobilem tego moge zrobic to teraz?? wiem ze dla niektorych moje pytania wydaja sie banalnie proste i jesli sie na tym nie znam to powinienem oddac auto do lakiernika, ale ja tego nie chce robic, nie ze wzgledu na skapstwo, poprostu lubie sam dlubac przy swoim autku mimo tego ze ucze sie na swoich bledach
_________________ Narzędzia warsztatowe i przemysłowe, www.rg-narzedzia.com.pl
Kod rabatowy dodatkowe 5% dla forumowiczów
Przy zakupie wpisz kod: LAKIERNIK.INFO
tempo jest jaka jest,ale nie służy do mocnego polerowania,a raczej do konserwacji lakieru.
jak mozecie to napiszczcie jaka pasta bedzie to najlepiej zrobic?? i gdzie kupic??
dzieki za wszystkie odpowiedzi
[ Dodano: 20-07-2009, 13:23 ]
farecla G3 czytalem i podobno ta pasta jest jedna z lepszych tylko czy w tak marnym przypadku lepsza bedzie grubo ziarnista czy regular grade
G3 czytalem i podobno ta pasta jest jedna z lepszych tylko czy w tak marnym przypadku lepsza bedzie grubo ziarnista
bez maszyny i tak samą pastą nic nie zwojujesz.
To to po pierwsze,
a po drugie to zależy. Jeśli nie masz wtrąceń to pokażę Ci tak:
http://rg-sklep.com.pl/pa...rok-p-2821.html http://rg-sklep.com.pl/pa...elka-p-732.html
No i pozostaje dobór odpowiedniej gąbki. Do nadania połysku służą gąbki: miękkie, profilowane lub uniwersalne, a do polerowania przy użyciu past gruboziarnistych i średnioziarnistych gąbki: twarde, uniwersalne. Chyba że będziesz chciał to np. zrobić futrem. Wszystko zależy od tego czy tam mocno chcesz polerować i jak dużo tego "blasku" brak:)
_________________ Narzędzia warsztatowe i przemysłowe, www.rg-narzedzia.com.pl
Kod rabatowy dodatkowe 5% dla forumowiczów
Przy zakupie wpisz kod: LAKIERNIK.INFO
tak jak pisalem gdy zakladalem ten temat, maszyna bedzie jeszcze w tym tygodniu czekam tylko na pieniadze ktore kumpel jest mi winien:) lakier jest bardzo matowy a nawet jeszcze delikatnie szorstki, miejscami wiadomo recznnym polerowaniem tego nie wypolerowalem a teraz juz mi sie nie chce tego poprawiac bo czekam na ta maszyne. gabka prawdopodobnie jest uniwersalana a polerowac chce raczej mocno. chce osiagnac efekt chociaz przyblizonego polysku orginalnego lakieru. moze po pascie dac jakims mleczkiem czy tak jak pisal jano woskiem wyzej wymienionym?
[ Dodano: 20-07-2009, 14:37 ]
jano do takiego lakieru jaki opisalem czyli mocno matowy bez polysku i miejscami jeszcze szorstki to ktora paste wybrac?
czy też usunąć wtrącenia poprzez ścieranie (np. pastą gruboziarnistą, intensywnie ścierną)
i dopiero później nadać połysk.
Jeśli zależy Ci na usunięciu odkurzu to należy użyć pasty polerskiej średnioziarnistej. Następnie kolejnym etapem pracy może być pasta drobnoziarnista i wosk. Gąbki uniwersalne, miękkie, profilowane i tego typu przy szlifie maszynowym, przy ręcznym ściereczka polerska.
W przypadku gdy masz mocną skórkę pomarańczy musisz cofnąć jeszcze swoją pracę do pasty typu: intensywnie ścierna, gruboziarnista (i gąbki twarde)
_________________ Narzędzia warsztatowe i przemysłowe, www.rg-narzedzia.com.pl
Kod rabatowy dodatkowe 5% dla forumowiczów
Przy zakupie wpisz kod: LAKIERNIK.INFO
Luk [Usunięty]
Wysłany: 20-07-2009, 16:21
nie wylałeś lakieru poprostu, jak po samym pomalowaniu się nie świeci to możesz łąpy utrzeć a i tak nie dopolerujesz zmatuj 1500 i pomaluj porządnio
Pomógł: 6 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 3834 Punkty: 67/45 Skąd: Zawiercie
Wysłany: 20-07-2009, 19:18
kolego jedziesz wszystko papierem 1500 potem 2000 2500 tyś wiertarke raczej masz kupujesz sobie paste farecla G3 mała tubeczke i kupujesz gąbke to polerowania do wiertarki jest taka bo sam takiej uzywałem dopuki nie kupiłem polerki. Taka gąbeczka to groszowe sprawy. Nie kupuj polerki no chyba ze masz zamiar duzo malować.
Wysłany: 21-07-2009, 14:35 Re: brak blasku pomocy!!!
lukasz8908 napisał/a:
witam. ostatnio walczylem z zaprawkami na klapie bagarznika i nawet ladnie wyszly tylko lakier ktorym malowalem wogole sie nie blyszczy jak moge to naprawic??
Amoże zaprawka zrobiona była w lakierze bazowym ?Co Wy na to?
Może wystarczy klar?
Ostatnio zmieniony przez No-limit 21-07-2009, 14:39, w całości zmieniany 1 raz
_________________ Narzędzia warsztatowe i przemysłowe, www.rg-narzedzia.com.pl
Kod rabatowy dodatkowe 5% dla forumowiczów
Przy zakupie wpisz kod: LAKIERNIK.INFO
witam. wczoraj bylem u mechanika i przy okazji powiedzial mi ze powinienem ta klape malowac baza a pozniej bezbarwnym mimo ze nie jest to metalik to i tak bym malowany dwuwarstwowo. teraz moje pytanie co to jest ta baza? bo wszedzie wszyscy mowia baza ale ja nie wiem co to jest? z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi pozdrawiam
baza to w skrócie "kolor bazowy, podstawowy" np. czerwony, czarny i cała paleta:D
_________________ Narzędzia warsztatowe i przemysłowe, www.rg-narzedzia.com.pl
Kod rabatowy dodatkowe 5% dla forumowiczów
Przy zakupie wpisz kod: LAKIERNIK.INFO
czyli ja prawdopodobnie malowalem baza a teraz wystarczy na to dac bezbarwny polerka i bedzie ok? gdzie moge kupic taka gabke na wiertarke sprawdza sie ona wogole czy lepsza polerka?
„Baza”
jest to produkt 1K w jej skład chodzą barwniki metaliczne, perłowe ,nie metaliczne (mixy) żywice akrylowe lub poliuretanowe, produkt ten nie ma odporności chemicznej, odporności na jakiekolwiek zarysowania i na jakiekolwiek czynniki zewnętrzne
Z racji tego produkt baza musi być pokryty lakierem bezbarwnym w celu jej zabezpieczenia i wydobycia odpowiedniego efektu wizualnego, taki zestaw lakierów czyli baza + bezbarwny nazywany jest systemem dwuwarstwowym ogólnie dziś stosowanym w lakiernictwie
lukasz8908 napisał/a:
gdzie moge kupic taka gabke na wiertarke sprawdza sie ona wogole czy
Niestety to się nie sprawdza musisz mieć odpowiednią polerkę, a gąbkę kupisz w każdym sklepie lakierniczym
czy lepiej kupic sama gabke i na szlifierke zalozyc?
przypalisz lakier ! bo to ma za duże obroty !
osobiście poleciłbym coś takiego: http://allegro.pl/item700...0w_germany.html
mam ba5dzo podobną w zasadzie taką samą tylko ze firma inna ! :P
silna dobrze wykonana maszynka regulacja obrotów sprawuje sie świetnie i juz mi sie nie raz dupę ratowała
wiertarka jak sama nazwa wskazuje służy do wiercenia. jeśli chcesz coś wywiercić przy okazji w lakierze to myślę że może się nadać
Co do polerki którą pokazałeś to myślę jedynie, że ładnie wypolerowana pani w tle. Nie masz od kogo pożyczyć sprzętu na jedno polerowanie za flachę? bo to na prawdę szkoda słów
Wypożyczalnia elektronarzędzi może mieć polerke:)
_________________ Narzędzia warsztatowe i przemysłowe, www.rg-narzedzia.com.pl
Kod rabatowy dodatkowe 5% dla forumowiczów
Przy zakupie wpisz kod: LAKIERNIK.INFO
Czy da się jakimś sposobem zrobić aby elementy nie malowane miały taki połysk jak te po bezbarwnym, bardzo ładnie mi się wylał Jednak było kilka śmieci i po polerce G3 i 3M żółty korek lakier stał się bardziej matowy. Chciałbym aby cały samochód miał ładny połysk i głębie.
To co źle robię:
1. P1500 (na mokro) później P2000 (na mokro) aby usunąć śmieci.
2. Zraszam dobrze element.
3. Rozprowadzam na element pastę G3 i na obrotach 1500 zaczynam polerkę (biała gąbka).
4. Zraszam element.
5. Poleruję na obrotach 1800-2000 z mniejszym naciskiem.
6. Wycieram element.
7. Za pomocą szmatki poleruję mleczkiem 3M z żółtym korkiem.
7. Za pomocą szmatki poleruję mleczkiem 3M z żółtym korkiem.
Tu tkwi błąd..mleczko 3M z żółtym korkiem (i nie tylko) stosuje się do polerowania maszynowo i do tego jeszcze potrzebna jest specjalna gąbka gofrowata 3M
Poczytaj było już dość sporo pisane na ten temat http://lakiernik.orge.pl/viewtopic.php?t=706
sprawa wygląda tak:
musiałem zmatowić element (bo nie wyszedł tak jak chciałem i musiałem sie podratować polerką)
wziąłem maszynkę ( http://allegro.pl/item778...50mm_favat.html ) wiem że to żaden doby sprzęt, ale.
papier 1200
papier 1500
(mirka lub 3m)
trizack
wszystko na mokro
potem 3m polerka
i teraz problem
jeśli zmatuję powierzchnię ręcznie(na mokro 2000 i 2500) to łatwiej jest mi wyciągnąć kolor i połysk polerując.
Widzę to już po 1 paście jaka sie robi powierzchnia.
szlifując szlifierką i potem polerując po 1 paście wydaje mi sie ze efekt jest dużo gorszy :/
może ktoś podpowiedzieć co robię źle ?
za dużo wody czy może zacząć od p1500 następnym razem jak będę musiał ??
proszę o jakąś radę.
sprawa wygląda tak:
musiałem zmatowić element (bo nie wyszedł tak jak chciałem i musiałem sie podratować polerką)
wziąłem maszynkę ( http://allegro.pl/item778...50mm_favat.html ) wiem że to żaden doby sprzęt, ale.
papier 1200
papier 1500
(mirka lub 3m)
trizack
wszystko na mokro
potem 3m polerka
i teraz problem
jeśli zmatuję powierzchnię ręcznie(na mokro 2000 i 2500) to łatwiej jest mi wyciągnąć kolor i połysk polerując.
Widzę to już po 1 paście jaka sie robi powierzchnia.
szlifując szlifierką i potem polerując po 1 paście wydaje mi sie ze efekt jest dużo gorszy :/
może ktoś podpowiedzieć co robię źle ?
za dużo wody czy może zacząć od p1500 następnym razem jak będę musiał ??
proszę o jakąś radę.
moim zdaniem skok maszyny ma tutaj duze znaczenie.
Mialem kiedys taka sama.Ile wytrzymala to juz nie bede pisal ,ale skok mimosrodu przy niej jest stanowczo za duzy do obrobki podkladow czy lakierow przed polerka.
Druga sprawa,to sprobuj 1200,1500 na sucho bo byc moze tutaj rowniez jest przyczyna,ze papier jest zabijany szramem ze szlifu na mokro i nie ma takich wlasciwosci jak na sucho.
moim zdaniem skok maszyny ma tutaj duze znaczenie.
Mialem kiedys taka sama.Ile wytrzymala to juz nie bede pisal ,ale skok mimosrodu przy niej jest stanowczo za duzy do obrobki podkladow czy lakierow przed polerka.
Druga sprawa,to sprobuj 1200,1500 na sucho bo byc moze tutaj rowniez jest przyczyna,ze papier jest zabijany szramem ze szlifu na mokro i nie ma takich wlasciwosci jak na sucho.
tez o tym pomyślałem i dlatego zastosowałem podkładkę zmiękczającą 5mm
hmm no mogę spawdzić na sucho jak sie to będzie spisywało....
albo popostu dokładniej dotrzeć ostatnim krążkiem.
witam wlasnie mialem zakladac temat ale pozwole sie rowniez podpiac , panowie sprobowalem klar potraktowac szlifierka mimosrodkowa (czy jakos tak ), lakierowalem cale auto i wiadomo jak to w warunkach garazowych jest do polerki , jako ze elementow do roboty troche jest a czasu malo postanowilem uzyc szlifierki , krazki najdelikatniejsze jakie mialem pod reka to 320 , pojechalem klar na sucho ladnie pieknie gladki lakier ale musialem sie niezle recznie natrzec papierem 2000 bo po 320 na sucho zostalo duzo okraglych rys . I teraz pytanie jakim papierem na sucho szlifowac szlifierka ? czy moze robic to etapowo roznymi ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum