lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
BMW E21 by TORS
Autor Wiadomość
TORS
Użytkownik


Wiek: 39
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 10
Skąd: Tuchów
Wysłany: 03-05-2012, 22:06   BMW E21 by TORS

Witajcie! Mam na imie Marcin i prawie dwa lata temu stałem się szczęśliwym posiadaczem BMW e21 316 z 1982r. Auto odrobinkę przerobiłem pod moje upodobania, ale zostało klasycznie! Nadeszła pora aby się powoli zabrac za blacharke i lakier i tutaj jest prośba do Was. Moje doświadczenie blacharsko lakiernicze jest znikome, a chciał bym przygotowac auto sam do blacharza, a potem sam przygotowac pod lakier. Odrobinę doświadczenia mam, ale zawsze to dobrze wysłuchac rad mądrzejszych i bardziej doświadczonych osób. :) Na początek kilka zdjęc auta.
Na początku wyglądało tak: (w tle moje byłe e30)



Po drobnych modyfikacjach w moim wykonaniu wygląda teraz tak:




Tak się prezentuję komora silnika, w docelowym kolorze całego auta, wraz z podłubanym przezemnie silnikiem m10b20 na gaźnikach z Yamahy R1


Wracając do tematu. Plan jest taki: Wypiaskowac wszystkie możliwe elementy, a z reszty pozbyc się lakieru. Auto oddac do blacharza na poprawienie wszelkich niedociągnięc. Potem zabezpieczyc wszystko antykorozyjnie najlepiej jak się da, poszpachlowac, zapodkładowac i oddac do lakiernika. Tutaj mam kilka pytan do Was i prosił bym o porady.
Postaram się wszystko opisac chronologicznie tak jak będe chciał to robic w rzeczywistosci.
-Po pierwsze auto będzie rozebrane prawie do ostatniej śrubki i wypiaskowane. Oczywiście wiem, że piaskuje się tylko profile i ranty, a szerokim łukiem omija się takie płaszczyzny jak maska czy dach. ;]
-Po tym zabiegu chciał bym zedrzec cały pozostały lakier i myślałem nad urzyciem szlifierki oscylacyjnej. Byc może macie jakies inne sugestie?
-Po pozbyciu się całego lakieru chciał bym gołą blachę chwilowo zabezpieczyc żeby w oczekiwaniu u blacharza nie pokryła się korozją. Tutaj kolejne pytanie czego użyc żeby było dobrze? Czy lakier epoksydowy czy może cos innego?
-Po odebraniu auta od blacharza chcę się wziąc za cynowanie spawów (tutaj akurat technologie znam) po czym pomalowac całe nadwozie podkładem epoksydowym
-Następnie szpachlowanie elementów które będą tego wymagały. Tu kolejne pytanie: Jakie gradacje papierów po kolei używac żeby wystrzegac się siadania podkładu a potem bazy?
-Na wyszpachlowaną karoserię chciał bym dac podklad epoksydowy, a na to akrylowy i oddac lakiernikowi.
-Całe wnętrze auta będzie bez wykładziny więc chciał bym jakis bardzo mocny lakier bezbarwny, żeby nie zdarł się pod butami. Jaki możecie polecic?
-Jakich materiałów używac żeby nie narazic się na jakies nieprzyjemnosci po czasie? Chciał bym zrobic wszystko raz a dobrze!
-Myslę jeszcze nad oddaniem maski, klapy, drzwi i przednich błotników do ocynku. Czy to dobry pomysł czy może podkład epoksydowy wystarczy? A może lepiej się wystrzegac ocynku z jakiś powodów?
Chciał bym zebyscie nie pisali żebym poszukał odpowiedzi na forum, bo szukałem i znalazłem, ale w różnych tematach rózne odpowiedzi się przewijają, a potrzebuję indywidualnego podejscia do mojego rekina.
Nie piszcie też żebym oddał auto do renowacji itp. Widziałem różne auta po profesjonalnej odbudowie, które bardzo szybko zachodziły rdzą. Nawet tutaj na forum przewinęła się Warszawa po profesjonalnej odbudowie! Dlatego uważam, że jak się chce coś zrobic dobrze to trzeba się przyłozyc i zrobic to samemu ;) Chęci mam! Trochę doswiadczenia też. Potrzeba mi tylko dobrych rad starszych starzem kolegów. ;] Będe bardzo wdzięczny za wszelkie porady którymi możecie mnie poratowac! Bardzo z góry dziękuje. Pozdrawiam równiez serdecznie wszystkich
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 04-05-2012, 19:22   

sorry za ot :aniolek:

hehe widziałem na forum Bmw jak gosciu też od podstaw robił takiego rekina...ale on chyba to zboczeniec bo wszytko zamawiane z Bawarii :D
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 04-05-2012, 19:26   

Po usunięciu lakieru koniecznie pełna warstwa epoksydu na całe auto. Po odebraniu od blacharza w miejscach gdzie działał i gdzie będziesz cynował od nowa dajesz epoksyd. Następnie matujesz sobie epoksyd tak aby go nie przetrzeć i możesz szpachlować do woli. Po zakończeniu prac szpachlarskich epoksyd w miejsca przetarte do blachy i miejsca szpachlowane i na to po odparowaniu możesz dac szpachle natryskową na miejsca szpachlowane bądz od razu podkład akrylowy wypełniający na cąłe auto. To już zależy od tego jak równo uda ci się wyszpachlować. Jeżeli są niedociągnięcia to polecam szpachlę natryskową.

[ Dodano: 04-05-2012, 19:27 ]
A ja mam u siebie w garażu takiego rekina :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
TORS
Użytkownik


Wiek: 39
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 10
Skąd: Tuchów
Wysłany: 04-05-2012, 19:29   

Tak znam Marcina (również Marcin i również maniak BMW - jaki ten świat mały :) ) od bardzoi dawna i jego renowacja jest dla mnie przykładem jednej z najlepszych odbudowy BMW. Marcin swojego rekina robił ok 6 lat i oprócz blacharki i lakieru zrobił wszystko sam, po godzinach pracy! Notabene jest on kierownikiem salonu BMW w Katowicach więc nie miał problemów z dostępem do czesci! ;) PS. jego rekin kosztował majątek!

Czy ktoś mógł by pomóc mi w mojej renowacji?

[ Dodano: 04-05-2012, 19:32 ]
michalLbn Co zamierzasz robic ze swoim rekinem? Pokaz jakies zdjęcie! Zapraszam na orr.eev.pl! Dzięki wielkie za info! Napewno będzie potrzebna natryskowka bo nie wierze że uda się wszystko wyprowadzic idealnie! Na dodatek zabieram się za wszystko już niedługo, ale przewidywalny czas lakierowania to zima/wiosna 2012/2013
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 04-05-2012, 20:11   

No to gościu masz czas aby skompletować dobre materiały. Rekin o którym wspomniałem będzie cały lakierowany a później złożony i będzie sobie jeździł. Stan blacharki jak na rekina jest mega. Ori lakier jeszcze ma. A na codzień mam e30 m30b35 także świr na świra zawsze trafi :) . Widże że podejście do tematu renowacji masz odpowiednie, dletego polecam abyś w mirę możliwości często czytał to forum a wtedy unikniesz pomyłek przy pracach lakierniczych. Polecam poczytać tematy o przygotowaniu powierzchni doewiesz się jakie gradacje papierów itp.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
TORS
Użytkownik


Wiek: 39
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 10
Skąd: Tuchów
Wysłany: 04-05-2012, 20:17   

Dzięki za info! PS. Moje poprzednie auto czyli e30 (na pierwszych fotach) to było 335i ! Nawet z taką adnotacją w dowodzie :) Łatwo nie było ale się udało :) Własnoręcznie zreszta robilem całego swapa i całą mechanikę ;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Kucharz
Użytkownik
Limonka Man


Wiek: 43
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 9
Wystawił 5 punkt(y)
Skąd: Małkinia
Wysłany: 04-05-2012, 20:31   

czesć Tors, swiat jest mały :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
TORS
Użytkownik


Wiek: 39
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 10
Skąd: Tuchów
Wysłany: 04-05-2012, 21:07   

Witaj Kucharz! Swiat rzeczywiscie jest mały, ale gdzie jak nie tutaj , wsród najlepszych ludzi w branzy, szukac pomocy i rad! ;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
cartonik
Forumator


Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 237
Wystawił 4 punkt(y)
Skąd: Małopolska/Mszana D.
Wysłany: 06-05-2012, 00:01   

hmmmm nie mogę sie doczekać efektów ;) niebawem też będę mieć E30 cała po piasku no ale e21 wiadome klasyk :) Ja poluje na 635csi e24 ale jak wiadome totalny problem nawet w DE. powodzenia :)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 06-05-2012, 00:12   

cartonik napisał/a:
niebawem też będę mieć E30

ja tyżż :D
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
TORS
Użytkownik


Wiek: 39
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 10
Skąd: Tuchów
Wysłany: 08-05-2012, 22:08   

Panowie mam jeszcze pytanie. Mam znajomych w mieszalni lakierów RM. Czy mozecie polecic tą firme czy może są to kiepskiej jakosci lakiery? Ogólnie spotkalem się też u nich ze środkami APP (chyba tak sie to nazywało) i chciał bym się dowiedziec czy mozna w to brnąc czy trzymac się z daleka :D
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 09-05-2012, 14:31   

RM to jedna z lepszych marek, nie musisz sie obawiać jakości :)
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne