lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Technologia naprawy e60
Autor Wiadomość
dawid1989
Wymiatacz


Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 158
Punkty: 6/4
Skąd: Mielec
Wysłany: 20-02-2012, 22:27   Technologia naprawy e60

Witam panowie.Czy któryś z kolegów wie jak wygląda przebieg naprawy przodu w np e60(alu)
Głownie chodzi mi o wymianę poszczególnych elementów np. okular elementy nie są zgrzewane tylko tak jakby nitowane.Wie ktoś jak to sie "je i z czym"? Chodzi mi o technologiczny przebieg naprawy.
Z góry dzięki za pomoc.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jerryhaj
Maniak forum


Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 505
Punkty: 7/4
Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 20-02-2012, 22:31   

spawarka do aluminium lub tak jak na filmiku http://www.youtube.com/wa...feature=related
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
dawid1989
Wymiatacz


Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 158
Punkty: 6/4
Skąd: Mielec
Wysłany: 21-02-2012, 16:23   

Technologia klejenia elementów jest mi znana.Chodzi mi o takie połączenia ja na focie. cos tak jakby nit ....

IMG_0055.jpg
Plik ściągnięto 333 raz(y) 53,64 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Krzychuautim
Ekspert



Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 277
Otrzymał 11 punkt(y)
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-02-2012, 16:57   

http://www.tox-pl.com/pl/...n/tox-twin.html

Tu masz trochę informacji na ten temat.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
kuki21
Stały Bywalec


Wiek: 37
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 61
Skąd: Kalvarija
Wysłany: 21-02-2012, 17:47   

jak dla mnie to normalny zgrzew w starszych bemkach masz tak samo
;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
dawid1989
Wymiatacz


Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 158
Punkty: 6/4
Skąd: Mielec
Wysłany: 21-02-2012, 18:53   

Krzychuautim, dzieki za info. takie połączenie jest na podłużnicach. Ale w niektórych miejscach elementy są tak jakby nitowane,widac łebek. niestety aparat tego nie uchwyci.Będe jeszcze niuchał na ten temat :D
kuki21, osobiscie nie spotkałem sie żeby alu było zgrzewane. przynajmniej w karoserii.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Krzychuautim
Ekspert



Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 277
Otrzymał 11 punkt(y)
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-02-2012, 20:27   

Aluminium też się zgrzewa, chociaż stosunkowo rzadko, bo maszyny do tego są bardzo drogie.
To co jest na twoim zdjęciu to nitowanie podobne do tego:
http://www.tox-pl.com/pl/...en/tox-nit.html
z tym że nit jest inny ale zasada taka sama. Jest to dość trudne do powtórzenia w warunkach warsztatowych, ale możliwe, są do tego urządzenia. Co prawda stosowane raczej w produkcji niż w warsztatach. Problem z takim nitowaniem polega na tym że w przypadku zniszczenia(rozerwania) nie można już takiego połączenia skutecznie naprawić w sposób podobny do fabrycznego.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
dawid1989
Wymiatacz


Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 158
Punkty: 6/4
Skąd: Mielec
Wysłany: 21-02-2012, 21:12   

Krzychuautim, Bardzo możliwe że to jest taki typ połączenia. Bo widać że coś jest wprowadzone w elementy. Jak kiedyś dorwę jakiś element to zrobie mu sekcje i zobacze jak to wygląda ;] Krzychu skoro piszesz że to bardzo trudne do odtworzenia w warsztacie to jak przewiduje technologia wymiany elementu połączonego w ten sposób? Chodzi mi o zminimalizowanie widoczności naprawy..
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ZIEMBA
Moderator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1916
Otrzymał 21 punkt(y)
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 21-02-2012, 21:22   

dawid1989 napisał/a:
Krzychuautim, Bardzo możliwe że to jest taki typ połączenia. Bo widać że coś jest wprowadzone w elementy. Jak kiedyś dorwę jakiś element to zrobie mu sekcje i zobacze jak to wygląda ;] Krzychu skoro piszesz że to bardzo trudne do odtworzenia w warsztacie to jak przewiduje technologia wymiany elementu połączonego w ten sposób? Chodzi mi o zminimalizowanie widoczności naprawy..


Wymienić w miejscu w którym jest spawane albo kupić ćwiartke na allegro ;)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Krzychuautim
Ekspert



Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 277
Otrzymał 11 punkt(y)
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-02-2012, 22:09   

dawid1989 napisał/a:
Krzychu skoro piszesz że to bardzo trudne do odtworzenia w warsztacie to jak przewiduje technologia wymiany elementu połączonego w ten sposób? Chodzi mi o zminimalizowanie widoczności naprawy..

Wyżej na filmiku z you tube jest właśnie takie urządzenie do wciskania nitów łączących nowe blachy. Taka jest technologia...ma się sprzęt...się robi...oczywiście opłaca się to tylko wtedy gdy takich napraw robi się dużo.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne