lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: jacklack
21-03-2014, 11:33
Cieniowanie???
Autor Wiadomość
ferek94 
Stały Bywalec



Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 65
Skąd: Naprawa
Wysłany: 20-06-2009, 00:27   Cieniowanie???

Witam ;)

Mam taki problem. Chodzi mi o Citroena Berlingo.
Mam do zrobienia kilka takich poprawek(lakier mam już kupiony).

Szczególnie nie mam pojęcia jak się zabrać za nadkole przednie, gdy dobierałem lakier to mi powiedzieli że to trzeba cieniować.

kolor auta to taki bordowy metalik.

przykładowe foto:


Nad progiem mam już zaszpachlowane(koniec progu i na dole drzwi rant jakieś 1,5cm od dołu)
...nie wiem jak to mam pomalować..?? ;)

a to czerwone na nadkolu przednim to jeszcze rdza(nic z nią nie robiłem), gdy to wyczyszczę i zaszpachluje to co później mam zrobić???czytałem trochę o cieniowaniu ale mi się już wszystko pomieszało..mam dać podkład??rozcieńczalnik jeszcze chyba na koniec jest żeby "zlały" się kolory..???

niestety muszę zrobić to jak najszybciej, ale myślę że mi ktoś powie co i jak..;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack 
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3462
Punkty: 91/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 20-06-2009, 01:49   

ferek94 napisał/a:
Szczególnie nie mam pojęcia jak się zabrać za nadkole przednie, gdy dobierałem lakier to mi powiedzieli że to trzeba cieniować.


Rozumiem że mówiąc nadkole przednie masz na myśli błotnik przedni ;)

z tego co widać naprawę masz aż pod sam kierunkowskaz, pomijając już cały proces przygotowawczy,szpachla/szlif/nałożenie podkładu i jego szlif, powinieneś wycieniować bł. przedni bazą ale tak aby nawet odkurz nie wyszedł za wysoko i nie było różnicy z pokrywą silnika, no i niestety w takim przypadku niezbędne jest również cieniowanie drzwi przednich bazą (razem z bł.przednim) i na całe te dwa elementy nanieść lakier bezbarwny

jeśli chodzi o drzwi tylne to masz sytuację ułatwioną
naprawę i cieniowanie bazą i bezbarwnym możesz zrobic do listwy(oczywiście zdjętej)

na bł.tylnym masz naprawę też w części dolnej więc cieniowanie bazą zrób do wysokości listwy drzwi tylnych (cieniowanie bazą razem z drzwiami) a bezbarwny wycieniuj przy wlewie paliwa tam jest wąsko i nie będzie śladu po polerce (to tak alternatywnie)
_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
ferek94 
Stały Bywalec



Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 65
Skąd: Naprawa
Wysłany: 20-06-2009, 09:10   

ok ale mógł bym wiedzieć jak wygląda cały ten proces, po kolei, chodzi mi o ilość warstw itd.
;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack 
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3462
Punkty: 91/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 20-06-2009, 09:18   

ferek94 napisał/a:
ok ale mógł bym wiedzieć jak wygląda cały ten proces, po kolei, chodzi mi o ilość warstw itd.
;)

W poniższych linkach masz to opisane ;)
http://lakiernik.orge.pl/viewtopic.php?t=297
http://lakiernik.orge.pl/...p?t=207&start=0

Tu masz pokazaną aplikację i cieniowanie bazą
http://www.youtube.com/wa...feature=related
A tu aplikację bezbarwnego
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jerryhaj 
Maniak forum


Pomógł: 5 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 505
Punkty: 7/4
Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 20-06-2009, 11:58   

[quote="jacklack"]
ferek94 napisał/a:

A tu aplikację bezbarwnego
http://www.youtube.com/wa...feature=related




sorki ale tego linku nieladuje ;)
już poprawiłem ;)
edit.jacklack
Ostatnio zmieniony przez jacklack 20-06-2009, 12:05, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ferek94 
Stały Bywalec



Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 65
Skąd: Naprawa
Wysłany: 21-06-2009, 17:24   

tak to wygląda

tył:





przód:



czy konieczny jest na koniec rozcieńczalnik do cieniowania???
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
kalbi 
Klubowicz


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 1599
Punkty: 28/4
Skąd: W-wa
Wysłany: 21-06-2009, 17:52   

ten błotnik się nadaje na złom kolego, Zdejmij sobie ten błotnik i zobacz co od spodu się tam dzieje! na 99,9% jest full rdzy. Kup nowy błotnik i sie nie baw w naprawe tego bo szkoda czasu i pieniędzy!
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
ferek94 
Stały Bywalec



Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 65
Skąd: Naprawa
Wysłany: 21-06-2009, 17:58   

wiem o tym jak bym to sobie robił to pewnie że bym wymienił ale to ma być tylko poprawione (kiedyś już chyba tam była szpachla).
Zrobię tak że nie będzie widać ale tego cieniowania się boję, zresztą wolę ćwiczyć na takim bo i tak pojdzie a jak bym robił na lepszym to jak nie wyjdzie to co? :)

[ Dodano: 22-06-2009, 23:40 ]
...właśnie dzisiaj skończyłem szpachlowanie i wypodkładowałem przednie nadkole ;)











czy coś źle zrobiłem???
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
online 
Maniak forum



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 963
Punkty: 10/10
Skąd: Śląsk
Wysłany: 23-06-2009, 19:42   

wiekszosc rzeczy źle :nono:
-to, ze w ogole naprawiasz ten element!
-to, ze szpachlujesz na rdzę
-betonowania nie poprzedzasz podkladowaniem!
-dziurę na wylot lepisz betonem :O
- źle docierasz ;) tam powinien być jeden placek kitu, a u Ciebie Dunaj ;)
-no i oklejanie nie ten teges "trochu" ;)


cieniowanie to nic trudnego, a w takim przypadku, to już calkiem ;)

[ Dodano: 23-06-2009, 19:43 ]
no i wyraźnie widac, ze nie domatowałeś pod podklad w gornej czesci naprawianego miejsca- pod migaczem :nono:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
maniek 
Forumator



Wiek: 22
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 239
Punkty: 8/7
Skąd: Woj. Łódzkie
Wysłany: 23-06-2009, 19:51   

Troszkę lipa...Brak epoxu...będzie rdza niedługo
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
ZIEMBA 
Moderator


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 1745
Otrzymał 17 punkt(y)
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 23-06-2009, 19:59   

Chłopaki, ale ten błotnik i tak się do niczego nie nadaje, tylko wymiana. Ta rdza jest już na wylot więc nawet epoxyd tu nic nie pomoże. Tylko i wyłącznie wymiana. Skoro klient nie chciał wymieniac to jego problem, Ferek dobrze zrobił, ja tez bym się nad tym nie spuszczał bo wiem, że ta robota nie ma sensu i za pół roku i tak to zacznie puchnąc.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
maniek 
Forumator



Wiek: 22
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 239
Punkty: 8/7
Skąd: Woj. Łódzkie
Wysłany: 23-06-2009, 20:02   

ZIEMBA napisał/a:
Chłopaki, ale ten błotnik i tak się do niczego nie nadaje, tylko wymiana. Ta rdza jest już na wylot więc nawet epoxyd tu nic nie pomoże. Tylko i wyłącznie wymiana. Skoro klient nie chciał wymieniac to jego problem, Ferek dobrze zrobił, ja tez bym się nad tym nie spuszczał bo wiem, że ta robota nie ma sensu i za pół roku i tak to zacznie puchnąc.


Masz racje...może nawet pół roku nie wytrzyma.Lepiej było jechać na szrot i załatwić błotnik.Polakierować w całości i bez problemu by było...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
online 
Maniak forum



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 963
Punkty: 10/10
Skąd: Śląsk
Wysłany: 23-06-2009, 20:05   

po miesiący będa bomble- moge się zalożyc o flaszke ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
maniek 
Forumator



Wiek: 22
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 239
Punkty: 8/7
Skąd: Woj. Łódzkie
Wysłany: 23-06-2009, 20:07   

online napisał/a:
po miesiący będa bomble- moge się zalożyc o flaszke ;)


i do tego krzywo to wszystko....szkoda czasu na takie grzebanie,nawet jeśli miało być poprawione a nie naprawione
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Barcik 
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 569
Punkty: 14/4
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-06-2009, 20:21   

Ten błotnik kiedyś miał listwę i ktoś zaspawał dziury żeby było a'la bez listew. Nie zabezpieczył srodka i zgniły 3 punkty na kołki. Teraz to co zrobiłeś zgnije po zimie albo po kilku fest deszczach bo nie pokwapiłeś się, żeby zdjąć nadkole czy błotnik (8 śrubek) i oczyscic od srodka zgnilizne i chociaż barankiem zalać białą blache. To co masz mozesz podkładować litrami kitu i tak wyjdzie bo zgnilizna jest WEWNĄTRZ.
_________________
.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
maniek 
Forumator



Wiek: 22
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 239
Punkty: 8/7
Skąd: Woj. Łódzkie
Wysłany: 23-06-2009, 20:25   

Barcik napisał/a:
Ten błotnik kiedyś miał listwę i ktoś zaspawał dziury żeby było a'la bez listew. Nie zabezpieczył srodka i zgniły 3 punkty na kołki. Teraz to co zrobiłeś zgnije po zimie albo po kilku fest deszczach bo nie pokwapiłeś się, żeby zdjąć nadkole czy błotnik (8 śrubek) i oczyscic od srodka zgnilizne i chociaż barankiem zalać białą blache. To co masz mozesz podkładować litrami kitu i tak wyjdzie bo zgnilizna jest WEWNĄTRZ.


Takich rzeczy się nie naprawia....To się WYMIENIA!!!
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jerryhaj 
Maniak forum


Pomógł: 5 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 505
Punkty: 7/4
Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 23-06-2009, 21:05   

[quote="maniek"]
Barcik napisał/a:


Takich rzeczy się nie naprawia....To się WYMIENIA!!!


nieprawda jesli jest auto zabytkowe to sie odbudowuje taki blotnik ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Barcik 
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 569
Punkty: 14/4
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-06-2009, 22:07   

maniek napisał/a:
Barcik napisał/a:
Ten błotnik kiedyś miał listwę i ktoś zaspawał dziury żeby było a'la bez listew. Nie zabezpieczył srodka i zgniły 3 punkty na kołki. Teraz to co zrobiłeś zgnije po zimie albo po kilku fest deszczach bo nie pokwapiłeś się, żeby zdjąć nadkole czy błotnik (8 śrubek) i oczyscic od srodka zgnilizne i chociaż barankiem zalać białą blache. To co masz mozesz podkładować litrami kitu i tak wyjdzie bo zgnilizna jest WEWNĄTRZ.


Takich rzeczy się nie naprawia....To się WYMIENIA!!!


GOSCIU. Wolisz dac 150 zł za podróbe lub 250 za uzywke ORI czy zając 20 minut na odkrecenie bbłotnika i wyczysczenie i baranek za 20zł ? Liczyłes koszta? Wytłumacz to klientowi ze trza zapłacic 500zł za błotnik lakierowanie + montaz demontaz. Poradzisz sobie? Jesli tak to jestes wielki i nie wiem co tu robisz w tym skromnym towarzystwie?

Druga rzecz:
WSZYSTKO da się naprawic tylko tzreba wiedziec JAK. i CZYM. Jutro zrobie foto mojego Berlingo tez po takich samych spawanych dziurach na kołki, lakierowane przed zimą a już mamy lato. Zobaczysz co znaczy zaspawac dziury i ładnie to zakonserwowac GOSCIU. z 2 stron.

Wiesz po ile sa ORI uzywki błotniki do B4? po 200zł ideały.
Podróby po 100zł.

A ile zaspawanie dziur i baran? 30zł.

Główkuj a potem się wypowiadaj.

A jak Ci przyjedzie M3 coupe z klapa tylną po zerwanym spoilerze..zostały 4 dziury. To co? bedziesz wymieniał klape za 2000zł czy zaspasz je za 50zł ? nawalisz gluty z 2 stron, ładnie zeszlifujesz, zrobisz ładna gumke na "motylku" z pneumata + lakierowanie oczywiscie.
Ja juz widze mine klienta 3000zł za klape naprawa... inaczej widze minę 500zł naprawa. czy 700.

pzdr
_________________
.
Ostatnio zmieniony przez Barcik 23-06-2009, 22:15, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
maniek 
Forumator



Wiek: 22
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 239
Punkty: 8/7
Skąd: Woj. Łódzkie
Wysłany: 23-06-2009, 22:13   

a może on np nie ma spawary...i nic nie zrobi.nie każdy ma profesjonalnie wyposażony warsztat
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Barcik 
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 569
Punkty: 14/4
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-06-2009, 22:20   

maniek napisał/a:
a może on np nie ma spawary...i nic nie zrobi.nie każdy ma profesjonalnie wyposażony warsztat


Jak spawary? kazda byle buda ma migomata! nawet na 220V. Spawrką sie robi bramy anie auta spawa. To nie jest tłumaczenie. Element zginie TAK SAMO w TYM samym miejscu tylko kwestia czasu bo sie komus nie chciało odkręcic nadkola podniesc auto, lub odkręciv błotnika i zając się nim na kobyłkach od drugiej strony. To tak jak szpachlowanie na kurz,pył,tłusz,wode. Kit się chwyci..czemu nie? Ale odpadnie, spuchnie po CZASIE. Tak robią handlarze na giełde auta...żeby wytzrymało 3 m-ce. reszta mnie wali. Szybko, tanio, zeby sie swieciło i w cenzura plaka. :D
_________________
.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
maniek 
Forumator



Wiek: 22
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 239
Punkty: 8/7
Skąd: Woj. Łódzkie
Wysłany: 23-06-2009, 22:25   

Barcik napisał/a:
Spawrką sie robi bramy anie auta spawa.


no co ty nie powiesz...nie domyśliłbym się jakbyś nie napisał...Na zdjęciu widać że nawet szpachel nakładał zwykłą szpachelką a ty mu spawać każesz...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Barcik 
Maniak forum



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 569
Punkty: 14/4
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-06-2009, 22:31   

ja mu nic nie kazuje GOSCIU. Ja tylko mówie że to co załatał z wierzchu, wyjdzie po czasie od środka i zeżre wierzch. Bo oczyścił wierzch a nie 2 strony. A nakłądac kit to on moze i łopata jak nu sie podoba. To nie moja brocha. kazdy robi tym co ma i jak u mie. A po to jest to śmieszne forum zeby powiedziec jak robic żeby nie zepsuc. Bardzo łądnie wygładził błotniczek....podoba mi się...ale co z tego jak od środka gnije cały czas? Syzyfowa robota. Ja nie moge sobie na takie coś pozwolic, bo tam gdzie pracuję, dajemy ROK gwarancji na naprawe jako autoryzowany partner PZU. Wiec po takiej robocie jak koleg azapodał foto, najprawdopodobniej byłbym troche w plecy a stary byłby nieco zgaszony opierdolką od klienta. Nie mówie o reszczie kosztów....

EDIT:

A jescze sie przyczepie:

Czemu migacz nie zdjety do podkłądu jak wystarczy srubokretem czy stalką podgiąc zawijasa z prawej strony?

I jak widac błotnik juz malowany bo są 2 czerwone kolorki. To cos daje do myslenia ze trzaby się dokopac do żródła?

Nadkole tez pewnie nie zdjęte tylko zawiniety papier albo myte nitrem plastik. po co....samo sie zakonserwuje błotem, zerdza nie wyjdzie szybko :)

Reasumujac...przygotówka w dobrym kierunku ale spieprzona.

A kolega co robi tego strucla niech sie przypadkiem nie obraza bo słowa krytyki tez sa wazne a nie jedynie pochwały. Od tego jest FORUM zeby wyłapywac błedy i ganic, tak samo chwalic i podziwiac.

pozdrawiam serdecznie
_________________
.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack 
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3462
Punkty: 91/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 23-06-2009, 22:43   

Barcik napisał/a:
nie wiem co tu robisz w tym skromnym towarzystwie?

Czyżby Ci @Barcik brakowało w tym gronie jeszcze jednego "lakiernika" ;]
Barcik napisał/a:
A po to jest to śmieszne forum

Co masz na myśli mówiąc "ŚMIESZNE"??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
gola 
Maniak forum


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 774
Punkty: 34/3
Skąd: CH
Wysłany: 23-06-2009, 23:01   

Barcik napisał/a:
...A po to jest to śmieszne forum ...

skoro jest dla ciebie smieszne,to po co tu po raz n-ty wlazisz po oglaszanym,hucznym odejsciu ???
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
slawek 
Klubowicz
www.slawex-car.pl


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 572
Punkty: 19/7
Skąd: małopolska KWA
Wysłany: 24-06-2009, 00:13   

a tak nawiasem to ciezko bedzie to przykryc bazom bo ten czerwony do du.. kryje zresztom to sie nazyw lucyfer red jak dobrze pamiętam
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack 
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3462
Punkty: 91/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 24-06-2009, 00:56   

slawek napisał/a:
a tak nawiasem to ciezko bedzie to przykryc bazom bo ten czerwony do du.. kryje zresztom to sie nazyw lucyfer red jak dobrze pamiętam

Heh a dokładniej Rouge Lucyfer Effect EKQD ;) , to dość ciężki kolor jeśli chodzi o wybranie odpowiedniej alternatywy (odcienia z próbników) ale w aplikacji i cieniowaniu dość łatwy ,Citroen wypuszcza z fabryki większość modeli lakierowanych w tym kolorze (czerwony działa na kobiety ;) ), dość sporo lakieruje w tą diabelską czerwienią, i przy zastosowaniu odpowiedniego tła widmowego wcale żle nie kryje chodź w jego skład wchodzą w dość dużej ilości pigmenty transparentne i perły (w zależności od alternatywy)...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
madmax 
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3771
Punkty: 66/44
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 24-06-2009, 15:25   

Ja bym tam jeszcze zrobił ten błotnik. Wykręcił, wycioł co zgnite, wstawił nową blache, wypiaskował, potem podkładem reaktywnym albo epoxydowym w zaleznosci jak bardzo w tym dniu by mi zalezało zeby było dobrze. wyszpachlował dał czerwony podkład i pomalował. Nawet może bez cieniowania z drzwiami. Na giełdzie nikt tego nie zauwazy ze dół jest innego koloru.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
ferek94 
Stały Bywalec



Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 65
Skąd: Naprawa
Wysłany: 24-06-2009, 23:18   

...dzisiaj właśnie to skończyłem, zostało tylko zrobić polerkę ale to jutro ;)



...aha odnośnie tego migacza, to przecież nie jestem taki głupi żebym do szpachlowania i podładowania go nie ściągną. Oczywiście migacz był cały czas ściągnięty tylko go wcisnąłem jak robiłem zdjęcie.

...a no i ściągnąłem dzisiaj nadkole odczyściłem z brudu i podładowałem barankiem więc od środka powinno już być trochę lepiej ;)

jutro zrobię polerkę, wszystko poskładam to wstawię foto jak wyszło ;]

Pzdr
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack 
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3462
Punkty: 91/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 24-06-2009, 23:23   

ferek94, powiedz mi łaskawie co robi ta taśma na tym błotniku w górnej jego części??? :
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
ferek94 
Stały Bywalec



Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 65
Skąd: Naprawa
Wysłany: 24-06-2009, 23:27   

no przecież do cieniowania musiałem go obkleić wiem że mogłem dać dalej jeszcze czymś obkleić ale całe auto idzie do polerki więc się przepoleruje ;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack 
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3462
Punkty: 91/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 24-06-2009, 23:35   

ferek94 napisał/a:
no przecież do cieniowania musiałem go obkleić wiem że mogłem dać dalej jeszcze czymś obkleić ale całe auto idzie do polerki więc się przepoleruje ;]

zobacz http://lakiernik.orge.pl/viewtopic.php?t=435 dla czego ten gość (film 1)nie zakleił pionowo tego błotnika?chodz lakierował tylko jego nosek? bo sie okleja się el.cieniowanych akrylami i to jeszcze el.o takich małych gabarytach

Przy Twojej naprawie tego błotnika berlingo powinieneś na to miejsce naprawione (czyli to co jest w podkładzie) nanieść bazę i na cały ten bł.przedni nanieść lakier bezbarwny..

Tak jak ty okleiłeś do tego cieniowania to ja bym okleił do podładowania ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
ferek94 
Stały Bywalec



Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 65
Skąd: Naprawa
Wysłany: 24-06-2009, 23:47   

jacklack napisał/a:

zobacz http://lakiernik.orge.pl/viewtopic.php?t=435 dla czego ten gość (film 1)nie zakleił pionowo tego błotnika?chodz lakierował tylko jego nosek? bo sie okleja się el.cieniowanych akrylami i to jeszcze el.o takich małych gabarytach

Przy Twojej naprawie tego błotnika berlingo powinieneś na to miejsce naprawione (czyli to co jest w podkładzie) nanieść bazę i na cały ten bł.przedni nanieść lakier bezbarwny..

Tak jak ty okleiłeś do tego cieniowania to ja bym okleił do podładowania ;)


nie za bardzo rozumiem, ponieważ jest nie wyraźnie napisane chodzi o to że nie obkleja się powierzchni przy lakierach akrylowych a przy metalikach się okleja???
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
jacklack 
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3462
Punkty: 91/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 25-06-2009, 00:11   

Cytat:
nie za bardzo rozumiem, ponieważ jest nie wyraźnie napisane chodzi o to że nie obkleja się powierzchni przy lakierach akrylowych a przy metalikach się okleja???

Chodzi o to ażeby nakładając bazę mieć nią swobodę cieniowania i dalszą swobodę cieniowania akrylem czyli lakierem bezbarwnym,chodzi o to żeby dać swobodę rozcieńczonej mieszance z rozć. do cieniowania na rozłożenie się na elemencie co w rezultacie po polerce nie pozwala zaciąć cieniowania (zerwać) ,w twoim przypadku tego błotnika nie powinno się cieniować akrylem ,powinieneś go polakierować go całego bezbarwnym, zobaczysz jak będziesz polerował czy Ci się to oklejone cieniowanie się nie przytnie i będziesz miał matowego śladu w postaci pół księżyca
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
ferek94 
Stały Bywalec



Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 65
Skąd: Naprawa
Wysłany: 25-06-2009, 22:02   

Efekt końcowy ;)





...to po jakim czasie to wyjdzie??? ;)

aha chciałem jeszcze zapytać czy lakierami akrylowymi czyli nie metalikiem też się da cieniować???
podobnie to wygląda jak przy metaliku???

aha dzięki za te wszystkie komentarze ;)
chodź niektóre nie za ciekawe, ale dzięki bo następnym razem już mam nadziję takich błedów nie popełnie ;]
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
maniek 
Forumator



Wiek: 22
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 239
Punkty: 8/7
Skąd: Woj. Łódzkie
Wysłany: 25-06-2009, 22:28   

Cytat:
...to po jakim czasie to wyjdzie??? ;)

aha chciałem jeszcze zapytać czy lakierami akrylowymi czyli nie metalikiem też się da cieniować???
podobnie to wygląda jak przy metaliku???

aha dzięki za te wszystkie komentarze ;)
chodź niektóre nie za ciekawe, ale dzięki bo następnym razem już mam nadziję takich błedów nie popełnie ;]


Raczej wyjdzie...efekt końcowy ok.masz punkcik ode mnie :) ale nie za przygotowanie tylko efekt finalny :) a co do akrylów też można cieniować.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo 
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2315
Punkty: 27/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 25-06-2009, 22:55   

ferek94 napisał/a:
...to po jakim czasie to wyjdzie??? ;)
oby nie za miesiac :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
ferek94 
Stały Bywalec



Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 65
Skąd: Naprawa
Wysłany: 25-06-2009, 22:58   

...dzięki maniek ;)

nie no ale poważnie pytam, to ile dajecie???
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo 
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2315
Punkty: 27/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 25-06-2009, 23:08   

ferek94 napisał/a:
nie no ale poważnie pytam, to ile dajecie???
zaszpachlowałeś pordzewiałą dziurę kitem ,to czekać tylko aż dżuma się obudzi i zacznie puchnąć. szpachel na rdzę ,ale szpachel na dziurę i rdzę , to już poniżej poziomu....??? nawet gdyby ta blacha była czysta to i tak nie zakleja się dziur,otworów kitem. punkt za zaprawkę :) , - punkt za przygotowanie :papa:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
ferek94 
Stały Bywalec



Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 65
Skąd: Naprawa
Wysłany: 25-06-2009, 23:27   

ok, dzięki wszystkim ;)

...temat do zamknięcia
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Luk
[Usunięty]

Wysłany: 26-06-2009, 19:06   

co wy sie czepiacie dziur i przygotowania i oklejania ... przecież najważniejsze że się świeci!!! ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne