lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Opel Rekord A 1964 - restaurowanie.
Autor Wiadomość
kamell80
Bywalec


Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 22
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 25-01-2012, 23:29   Opel Rekord A 1964 - restaurowanie.

Przedstawiam kolejne autko , którym się zajmuje , mianowicie Opel Rekord A z 1964 roku. Samochód w pełni sprawny , jeżdżący , bez większych ognisk korozji i dziur. Przyszedł czas na doprowadzenie i tej furki do stanu z czasów pierwszej młodości.
W pierwszym etapie samochód rozebrałem całkowicie , każda śrubka osobno. Gołe nadwozie i pozostałe elementy metalowe zawiozłem do piaskowania - przed tym wykonałem prace związane z usunięciem paru dzurek. Po piaskowaniu wszystkie te elementy pomalowałem podkładem epoxydowym. Kolejnym etapem było przygotowanie do pomalowania właściwym już lakierem końcowym (białym -takim jak będzie pomalowane całe auto) wnętrza bagażnika , komory silnika i konsoli wewnątrz kabiny auta. Po polakierowaniu tych elementów wziąłem się za silnik i skrzynie biegów. Rozebrałem je a następnie zrobiłem kopie wszystkich uszczelek silnika i skrzyni po czym wysłałem szablony do firmy zajmującej się dorabianiem uszczelek. Blaszane elementy takie jak miska olejowa itp zawiozłem do malowania proszkowego. Blok silnika i skrzyni prysnąłem podkładem a następnie farbą o podobnym do oryginału kolorze. Po skompletowaniu wszystkich uszczelniaczy złożyłem silnik i skrzynię. Nie wymieniałem nic z elementów mechanicznych , gdyż były w bdb. stanie. Te same prace przeprowadziłem z tylnym mostem i całym zawieszeniem auta. Całe podwozie auta zakonserwowałem . Przyszedł czas na montaż zawieszeń . Następnie zamontowałem silnik wraz ze skrzynią biegów , położyłem nową instalację elektryczną do silnika i konsoli wewnątrz kabiny. W tym momencie Opel porusza się o własnych siłach. Pozostało tylko zamontować przednie błotniki , poustawiać szczeliny i wziąć się za przygotowanie do malowania z zewnątrz. Te prace ruszą dopiero na wiosnę.

Zdjęcie034.jpg
Rozebrane i wypiaskowane nadwozie.
Plik ściągnięto 499 raz(y) 104,93 KB

Zdjęcie035.jpg
Plik ściągnięto 376 raz(y) 88,24 KB

Zdjęcie036.jpg
Plik ściągnięto 387 raz(y) 106,37 KB

Zdjęcie041.jpg
Nadwozie pomalowane podkładem epoxydowym.
Plik ściągnięto 445 raz(y) 39,68 KB

Zdjęcie039.jpg
Plik ściągnięto 367 raz(y) 46,71 KB

Zdjęcie064.jpg
Przygotowywanie do polakierowania wnętrza bagażnika.
Plik ściągnięto 390 raz(y) 92,25 KB

Zdjęcie065.jpg
Plik ściągnięto 376 raz(y) 81,72 KB

Zdjęcie066.jpg
Przygotowywanie do polakierowania konsoli wewnątrz kabiny.
Plik ściągnięto 354 raz(y) 96,13 KB

Zdjęcie067.jpg
Przygotowywanie do polakierowania komory silnika.
Plik ściągnięto 322 raz(y) 99,81 KB

Zdjęcie003.jpg
Pomalowana konsola.
Plik ściągnięto 329 raz(y) 91,5 KB

Zdjęcie006 (2).jpg
Pomalowana komora silnika.
Plik ściągnięto 326 raz(y) 92,48 KB

Zdjęcie001 (4).jpg
Plik ściągnięto 334 raz(y) 79,93 KB

Zdjęcie004.jpg
Pomalowane wnętrze bagażnika.
Plik ściągnięto 288 raz(y) 75,4 KB

Zdjęcie005.jpg
Plik ściągnięto 297 raz(y) 80,17 KB

Zdjęcie009 (2).jpg
Silnik przed remontem.
Plik ściągnięto 389 raz(y) 163,95 KB

Zdjęcie043.jpg
Silnik i skrzynia rozebrane na części pierwsze.
Plik ściągnięto 316 raz(y) 56,31 KB

Zdjęcie044.jpg
Plik ściągnięto 360 raz(y) 64,27 KB

Zdjęcie045.jpg
Plik ściągnięto 314 raz(y) 53,9 KB

Zdjęcie005 (3).jpg
Składanie pomalowanego silnika i skrzyni.
Plik ściągnięto 379 raz(y) 106,01 KB

Zdjęcie004 (4).jpg
Silnik i skrzynia gotowe.
Plik ściągnięto 428 raz(y) 116,02 KB

Zdjęcie041 (2).jpg
Plik ściągnięto 415 raz(y) 113,14 KB

Zdjęcie039 (2).jpg
Plik ściągnięto 330 raz(y) 125,26 KB

Zdjęcie040 (2).jpg
Plik ściągnięto 351 raz(y) 119,92 KB

Zdjęcie046.jpg
Gotowe zawieszenia-zakurzone.
Plik ściągnięto 380 raz(y) 48,77 KB

Zdjęcie042.jpg
Plik ściągnięto 329 raz(y) 51,51 KB

Zdjęcie004 (2).jpg
Składanie konsoli.
Plik ściągnięto 341 raz(y) 86,18 KB

Zdjęcie000 (2).jpg
Zamontowany silnik.
Plik ściągnięto 370 raz(y) 105,08 KB

Zdjęcie001 (3).jpg
Nadwozie z silnikiem i na kołach.
Plik ściągnięto 370 raz(y) 112,67 KB

Zdjęcie007 (2).jpg
Wszystko sprawne-można jeździć :)
Plik ściągnięto 443 raz(y) 95,11 KB

Zdjęcie002.jpg
Plik ściągnięto 375 raz(y) 98,25 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
remo_2007
Wymiatacz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 191
Otrzymał 8 punkt(y)
Skąd: Wlkp
Wysłany: 26-01-2012, 17:47   

Fajna robótka. Miło popatrzeć jak ktoś przywraca zabytki do życia.Podoba mi się silnik to jest to,stary prosty i twardy motor,fajnie się remontuje też dolno zaworowe.Starego golfa kiedyś zrobiłem na częściach poloneza,tłoki,zawory i śmigał.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kamell80
Bywalec


Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 22
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 26-01-2012, 18:49   

Wóz nie do zajeżdżenia. Śmigałem tym Oplem latem i przez całą zimę - niezawodny. Palisz i jedziesz. Tylny napęd i 3 biegi do przodu. :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 27-01-2012, 13:30   

Nooo robota super to się chwali. Zajmujesz się zabytkami?? CO za wóz stoi obok tego rekorda?
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
kamell80
Bywalec


Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 22
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 27-01-2012, 16:12   

Tak, odrestaurowuje zabytki. A koło Rekorda to Lincoln Continental ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 27-01-2012, 22:19   

To fajnie że ktoś na forum podziela moją pasje urabiania sie po pas :glupek:
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
kamell80
Bywalec


Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 22
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 27-01-2012, 22:47   

Bardzo fajna robota pod warunkiem ,że nikt cię nie goni i robisz to jak dla siebie. ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 27-01-2012, 22:55   

pełen szacun za tp cp robisz :) ) wiem ile taka robota wymaga pracy bo obok mniej właśnie zajmują sie takimi i widzę jak od podstawa walczą z rożnymi amerykańcami.

Powodzenia i czekam na więcej fotek :D
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
tajmus
Bywalec


Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 58
Skąd: Gorlice
Wysłany: 28-01-2012, 07:20   

wszelkie prace wykonujesz w tym pomieszczeniu?? czy samo lakierowanie to juz inna dziupla??
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 28-01-2012, 09:19   

A tak samo zajmujesz sie piaskowaniem blacharką? Czy ktoś inny to robi ?
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
kamell80
Bywalec


Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 22
Otrzymał 2 punkt(y)
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 28-01-2012, 12:37   

Robię wszystko tzn mechanikę , blacharkę i lakierowanie. Jeśli chodzi o piaskowanie to nie mam tu sprzętu do tego. Po za tym te auta które mam nie wymagają już piaskowania. Rekorda zacząłem robić w Polsce i tam go piaskowałem .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 28-01-2012, 17:11   

Aha to dobrze że chociaż tego piaskowania nie robisz. Bo mnie sie rzygać chce już tym piachem. Chodź dobre jest to że jak jest coś przygnite to wypisakuje dokładnie i nie rdzewieje. Szlifowanie kątówką nie wchodzi w grę przy takich autach.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne