Jestem na etapie tworzenia drugiego stanowiska do napraw blacharskich. Mam dylemat jaką kupic ramę. Chodzi mi o łatwośc pracy i montażu solidnośc i oczywiście w miarę przystępną cenę. Nastawiam się tylko na małe i średnie naprawy blacharskie. Czy ktoś na tym forum ma jakieś doświadczenia i konkretne wiadomości w tym temacie.
to jest wielka różnica pomiędzy tym a tym . wybieraj taką ,która łapie auto w czterech miejscach za progi .micro widać ma silną wieżę ,ale słabe zaparcie auta.
elvis [Usunięty]
Wysłany: 12-12-2009, 21:49
A co myślisz o używkach np.będących obecnie na Allegro i wogole o używkach.
rama to takie narzędzie, które zbyt szybko się nie zużywa. w dobrej cenie używana firmówka ??? warto poszukać.
ja mam podobną do tej
cały stół opuszcza się na posadzkę .wtedy naprowadza się auto nad ramę i lewaruje do góry. to taka najzwyklejsza ,najprostsza i skuteczna rama .
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 505 Punkty: 7/4 Skąd: woj. Podlaskie
Wysłany: 13-12-2009, 18:05
elvis napisał/a:
Najbardziej przekonuje mnie Autorobot Micro B, lub ewentualnie B-15. Ale nie znam nikogo kto miałby z nimi do czynienia.
ja ostatnio bylem na szkoleniu w autorobocie , do malych i srednich napraw Micro jest wystarczajace , duzo miejsca niezajmuje , montaz auta na ramie okolo 10 minut , mozna ja puzniej rozbudowywac wedle uznan , takze i system pomiarowy mozna do niej dokupic
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 1916 Otrzymał 21 punkt(y) Skąd: Łódzkie
Wysłany: 13-12-2009, 19:28
Baqo, z tego co się orientuje to rame którą pokazałes z pełnym wyposarzeniem nie kupisz za mniej niż 12tys zł. Zósemkowanego dzwona też na tym się zrobi ale znacznie łatwiej i szybciej zrobisz to na ramie za 80tys. (pomiar górny i dolny, dwa konie, podnosnik itp.)
ale dość konkretnie walnięte auto powyciąga . czy to z przodu,z tyłu czy z boku. osiem osiemset chcą za podstawowe wyposażenie . widziałem tą ramę z krakowa u kolesia. wyglądała dośc porządnie ,solidnie . ja mam koszalińską ,za którą sześć lat temu dałem 12,500 netto .
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 1916 Otrzymał 21 punkt(y) Skąd: Łódzkie
Wysłany: 14-12-2009, 19:00
Nie no, pewnie że się powyciąga. Ba, na takiej ramie to się spokojnie rozerwie samochód. Ja nie mówie że jest zła bo zam mam taką w robocie. Ale jak widziałem w jednym warsztacie jak się robi na ramie z siłownikami i komputerowym pomiarem to normalnie bajka, taka rama to moje marzenie, achhhh Piszesz że za podstawową wersje chcą 8tys, ale z dodatkowym wyposarzeniem jak podjazdy, szczęki, żuraw trzeba napewno dac ponad 12tys.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 3134 Punkty: 106/7 Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 16-12-2009, 13:43
RAMA - na forum lakierniczym ??? Wygląda na to, że tematy lakierni zostały wyczerpane
W sprawie takich urządzeń od 1 - do 30 tyś to nie mam za wiele do powiedzenia ale ...
jak szukacie wyczerpujących informacji na temat systemów pomiarowych tzw. komputerowych, a szczególnie opinii i rzeczowych informacji o CAR-O-TRONIC suwak i łącze radiowe, CHIEF - GENESSIS laser, BLACKHAWK - SHARK - ultradźwięki ... to PYTAJCIE
Pewnie znowu wyjdzie że przesadzam, ale....mocowanie za progi przy naprawach nowszych samochodów całkowicie się nie sprawdza a w przypadku aut dostawczych jest niemożliwe. Każda rama jest dobra dopóki nie zacznie się używać dokładnego systemu pomiarowego dopiero wtedy się okazuje że "dociągnięcie" ostatnich 2-3 mm już za bardzo się nie udaje.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 3834 Punkty: 67/45 Skąd: Zawiercie
Wysłany: 17-01-2012, 18:24
cartonik napisał/a:
Panowie odkopię torszkę temat czy takie ramy w gole są coś warte?
Napewno jest bardziej funkcjonalna niż śliwka przed garażem i zastanawiając się nad tym czy kupić taka rame czy nie kupować wcale i bawić sie rozpierakami to wybrał bym taka rame.
Jak już mam doradzić to powiem, że lepszy orzech od śliwki A jeśli potrzebujesz ramę do drobnych zgniotów to widziałem za taka kase taka "wjezdzaną" pod auto i składaną wtedy nie zawadza w warsztacie.
Posiadam docer 4 szczękowy.. wystarczający na dzisiejsze naprawy blacharskie, szybkie mocowanie naprawiasz praktycznie tak jak na ramie. Ale na twardych autach puchnie. Niedawno musiałem zawieźć na rame nową E klasę bo spuchl mi na słupku hehehe ,ale jest mobilny na warsztacie sam nim jedziesz gdzie chcesz no i mało miejsca zajmuje. Do szybkich napraw idealny!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum