Pomógł: 11 razy Wiek: 32 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 1313 Punkty: 28/35 Skąd: Podlaskie
Wysłany: 28-10-2010, 23:03
Dodatkowe pyt. z mojej strony.
Jakie jest najlepsze rozmieszczenie takowych filtrów na suficie jeżeli nie ma możliwości okratowania całego sufitu ?
Czy może to być identyczne jak w podłodze niepełne okratowanie tzn. 2 pasy kraty. (?)
_________________ ... i zacznij widzieć siebie takim, jakim zawsze chciałeś być .
Jakie jest najlepsze rozmieszczenie takowych filtrów na suficie jeżeli nie ma możliwości okratowania całego sufitu ?
jakie by nie było, nie zapobiegnie to powstawaniu turbulencji .
znajdą się martwe punkty ,gdzie będzie się tylko kotłować a nie opadać w kierunku kraty.
ale jaki by nie był ,to każdy nadmuch lepszy jak nic.
w końcu zawsze po krótszym - dłuższym czasie wywali syf którego nie trzeba będzie wdychać.
tylko trzeba się zastanowić ???????????????????
zrobić ,tracić czas na coś co nie spełnia się w praktyce ,czy lepiej raz a odpowiednio.
potem okaże się że za rok was to wkurzy i znowu będziecie przerabiać.
róbcie od razu porządny sufit.
raz a porządnie.
chyba że nie myślicie o lakiernictwie poważnie
to co pokazałeś w tym linku to ma 2x1 metr. to strasznie małe. ja myślałem dać 2x4 metra i zawsze przy lakierowaniu ustawiać auto centralnie pod filtrem. wiadomo że nie będzie takich warunków jak przy kabinie ale myśle że powinno to w miare sprawnie działać
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 3134 Punkty: 106/7 Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 29-10-2010, 18:39
kamilbusko napisał/a:
to co pokazałeś w tym linku to ma 2x1 metr. to strasznie małe. ja myślałem dać 2x4 metra i zawsze przy lakierowaniu ustawiać auto centralnie pod filtrem.
Niby w czym to ma pomóc ?
Strasznie się przyzwyczailiście do włoskich rozwiązań wentylacyjnych. Ducha z góry, ciągnie dołem .... i zawsze całą płaszczyzną sufitu lub podłogi. W mały zamkniętym pomieszczeniu wystarczy dmuchać z jednej ściany na gorze, a wyciągać drugą ścianą na dole ... byle miało odpowiednią prędkość przepływu. Tak działa większość kabiny na wschodzie USA.
Duży filtr, duży opór, duża moc silnika, duży wymiennik ciepła i duża wydajność wentylatora, a prędkość przepływu powierza przez opory mat - może być .... mniejsza.
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 255 Otrzymał 5 punkt(y) Skąd: Śladków Mały
Wysłany: 30-10-2010, 07:43
witam ja w zeszłym roku zrobiłem na próbę filtr 5 na 2,50 sufit a wyciąg około 4 metrów w podłodze i jako tako sie sprawdzało nie dużo syfu ale zawsze coś , teraz zmieniam to na pełny sufit i podłoga całą w kratach ,
im większa powierzchnia filtra tym mniejszy opór dla naszych wentylatorów , dlatego myślę że warto dołożyć 2-4 tysiące i zrobić cały sufit w filterkach
dlaczego ?
napływ powietrza jednego z górnych rogów spowoduje iż te najprędzej rozejdzie się równo po całym pomieszczeniu.
jeżeli małe plenum będzie na środku sufitu,cała powierzchnia do koła będzie martwa.przy nadmuchu u góry na ścianie powietrze jest rozprowadzane pod całym sufitem ,skąd wyciąg wciągnie je w dół .
jest w tym jeden problem.
jeżeli nadmuch jest na ścianie ,wtedy schodzi bliżej posadowania. nie możne wówczas nic lakierować przy tej ścianie ,bo zapryska się filtry lakierem.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 3134 Punkty: 106/7 Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 30-10-2010, 10:11
baqo napisał/a:
kamilbusko napisał/a:
i do dupy
dlaczego ?
napływ powietrza jednego z górnych rogów spowoduje iż te najprędzej rozejdzie się równo po całym pomieszczeniu.
jeżeli małe plenum będzie na środku sufitu,cała powierzchnia do koła będzie martwa.przy nadmuchu u góry na ścianie powietrze jest rozprowadzane pod całym sufitem ,skąd wyciąg wciągnie je w dół .
jest w tym jeden problem.
jeżeli nadmuch jest na ścianie ,wtedy schodzi bliżej posadowania. nie możne wówczas nic lakierować przy tej ścianie ,bo zapryska się filtry lakierem.
... i tak się filtr zaklei lakierem ... bo od tego jest bez względu na to czy jest w podłodze czy w ścianie.
Żebyśmy się jednak dobrze rozumieli i żeby mi nikt nie zarzucał, że jestem niekonsekwentny i kiedyć pisałem że to żłe rozwiżanie a dziś że dobre to informuję że :
Wentylowanie pomieszczeń w trakcie lakierowania to jest ogromny zbiór pomysłów i koncepcji. W tym zbiorze skutecznie działających rozwiązań są pewne standardy dla różnych gałęzi przemysłu i motoryzacji. Jeżeli kabina do lakirowania samochodwów trafia na stolarnię to działa doskonale ale ... mogłaby mieć niektóre rzeczy zrobione inaczej żeby była lepiej przystosowana do tego typu zadań. Odwrotnie gdy lakierujemy samochody w innym niż powszechnie stosowanym standardzie wentylacji. Możemy wtedy stwierdzić, że inaczej byłoby idealnie ale to nieodpowiedzialne stwierdzić że nie działa .
Jak więc działa to ... gdzie nie ma nawiewu przez sufit ani wyciągu w podłodze ?
[ Dodano: 30-10-2010, 10:15 ]
... albo to ? ( o tym pisałem wcześniej ) nawiew częścią sufitu z jednej strony - zasys powierza na dole przy podłodze.
baqo napisał/a:
kamilbusko napisał/a:
i do dupy
dlaczego ?
napływ powietrza jednego z górnych rogów spowoduje iż te najprędzej rozejdzie się równo po całym pomieszczeniu.
jeżeli małe plenum będzie na środku sufitu,cała powierzchnia do koła będzie martwa.przy nadmuchu u góry na ścianie powietrze jest rozprowadzane pod całym sufitem ,skąd wyciąg wciągnie je w dół .
jest w tym jeden problem.
jeżeli nadmuch jest na ścianie ,wtedy schodzi bliżej posadowania. nie możne wówczas nic lakierować przy tej ścianie ,bo zapryska się filtry lakierem.
... i tak się filtr zaklei lakierem ... bo od tego jest bez względu na to czy jest w podłodze czy w ścianie.
ale ja nie mówię o Paint-Stop . mowa o filtrach czystego powietrza .
i dochodzi jeszcze sprawa przepustowości powietrza . filtry sufitowe mają swoje parametry .
jeżeli przez 2m2 będę chciał przewiać 24000m3/h to rozniesie filtr albo zanieczyszczenia przelecą na drugą stronę.
[ Dodano: 30-10-2010, 11:48 ]
na tym pierwszym foto nie widać ani nadmuchu ani wyciągu.
czyżby były po jednej stronie?
projekter i taka kabina którą pokazałeś na dole spełnia swoją rolę? powietrze nie fruwa dookoła?
mkautos [Usunięty]
Wysłany: 30-10-2010, 14:00
PROJEKTER napisał/a:
Wentylowanie pomieszczeń w trakcie lakierowania to jest ogromny zbiór pomysłów i koncepcji.
Dziękuję. To jest bardzo dobra koncepcja dla budowanego pomieszczenia do lakierowania (mojego pomieszczenia).
Dopisałbym jeszcze pewne zagadnienie, ale to niema żadnego wpływu na czystość powietrza W kabinie (pomieszczeniu).
Pewnie się ,jak znam MK się wypowie,,bo jest umnym facetem i nie jest głupkiem.
mkautos [Usunięty]
Wysłany: 30-10-2010, 15:20
No-limit napisał/a:
bo jest umnym facetem i nie jest głupkiem.
Bo ja wiem???
Pewnie przydało by się byc trochę cwańszym.
A wracając do tematu robienia z garazu czy pomieszczenia z wiatraczkiem w ścianie pomieszczenia na wzór kabiny lakierniczej, to zauważcie ze kazdy (nikt) nie przywiązuje wagi do zanieczyszczeń jakie emituje do środowiska.
Więc aby podołać tej inwestycji, ja zaczynam od filtra sufitowego (jak z fotki Roberta) niestety bez wymiennika, ale z opcja podgrzewania zimnego powietrza nagrzewnicami elektrycznymi 2*3.3kW.
Wyloty będą jak na fotce, po drugiej stronie na dole pomieszczenia.
Jaki będzie tam wentylator i czy zaraz będzie - to się zobaczy.
Nie jest to jakaś poprawna koncepcja, ale lepsza nieporównywalnie do wentylatorka w ścianie.
Taki półśrodek w drodze do zakupu nowej kabiny lakierniczej.
Ostatnio zmieniony przez mkautos 30-10-2010, 18:06, w całości zmieniany 1 raz
Więc aby podołać tej inwestycji, ja zaczynam od filtra sufitowego (jak z fotki Roberta) niestety bez wymiennika, ale z opcja podgrzewania zimnego powietrza nagrzewnicami elektrycznymi 2*3.3kW.
Wyloty będą jak na fotce, po drugiej stronie na dole pomieszczenia
To ciut zbyt mało... Moim zdaniem na biede mógłby się tam znaleźć jakiś palnik 50-60kW...
Chodzby jakas taka nagrzewnica?
mkautos [Usunięty]
Wysłany: 30-10-2010, 23:35
online napisał/a:
Chodzby jakas taka nagrzewnica?
Nagrzewnica 10-15 kW.
Gdybym miał inwestować w taki konkretny wymiennik to juz bym kabinę lepiej kupił.
Ale ja nie rozumiem sensu robienia całego sufitu w filtrze, z tak słabym nadmuchem...
Bo przecież nie zrobisz tego na wentylatorze, który wymusi przepływ powietrza na tyle duży ( a swoją drogą przez filtry tez musi to przelecieć przecież), by te 6kW nagrzewnic to ogrzało
To ma nagrzać w chwile pomieszczenie przy ciągłej wymianie powietrza. Inaczej szkoda kasy i zabawy, myślę, że się ze mną zgodzicie?
Dysponuje palnikiem olejowym 100kW. Chciałbym go zastosować do ogrzania nadmuchiwanego powietrza. Jak wygląda wymiennik w kabinie?Tu pytanie głównie do Projektera. Jak takowy łatwo zrobić, najprostszy, by miał jako taką sprawność? Lub gdzie takowy zakupić.
mkautos [Usunięty]
Wysłany: 31-10-2010, 01:47
online napisał/a:
Ale ja nie rozumiem sensu robienia całego sufitu w filtrze, z tak słabym nadmuchem...
Nie wymyślaj.
Nadmuch będzie mniejszy niż w kabinie, prawdopodobnie o połowę mniejszy.
Ale nie myl tego z mocą nagrzewnicy, bo nie o tym pisze.
I popatrz foto Projektera. Gdzie tam masz filtr na całym suficie.
Przeciez to będzie półśrodek i ma znacznie polepszyc warunki pracy, ale nie będzie on idealny.
Ma zarobic na kabinę.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 3134 Punkty: 106/7 Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 31-10-2010, 07:32
baqo napisał/a:
[ Dodano: 30-10-2010, 11:48 ]
na tym pierwszym foto nie widać ani nadmuchu ani wyciągu.
czyżby były po jednej stronie?
To właśnie standard USA Kalifornia ... ciepłe powietrze z zewnątrz jest zasysane przez filtry w drzwiach wejściowych, a wyciąg jest na przeciwległej ścianie. Przepływ poziomy ... Nie ma mechanicznego nadmuch. Tylko silny wyciąg.
[ Dodano: 31-10-2010, 07:35 ]
kamilbusko napisał/a:
projekter i taka kabina którą pokazałeś na dole spełnia swoją rolę? powietrze nie fruwa dookoła?
Skuteczność oczyszczania zależy od ilości rozpylonego w jednej chwili lakieru. Jak są krótkie przerwy przy lakierowaniu ( tzn. malowane są pojedyncze elementy i nie są to pokrywy silnika ). to taka kabina jest skuteczna.
Nic Ci tu nie wymyślam, mam równe prawo do wypowiedzi;]
mkautos napisał/a:
Nadmuch będzie mniejszy niż w kabinie, prawdopodobnie o połowę mniejszy.
mkautos napisał/a:
Nadmuch będzie mniejszy niż w kabinie, prawdopodobnie o połowę mniejszy.
Czyli ok 15 tys? To jak ma to zagrzać 6kW?Takie nagrzewnice w zimie ledwo nagrzewają taki lokal do 20st. C.
mkautos napisał/a:
Ale nie myl tego z mocą nagrzewnicy, bo nie o tym pisze.
Nic nie myle, jedno musi współgrać z drugim.
mkautos napisał/a:
I popatrz foto Projektera. Gdzie tam masz filtr na całym suficie
Zle zrozumiałem.
mkautos napisał/a:
Przeciez to będzie półśrodek i ma znacznie polepszyc warunki pracy, ale nie będzie on idealny.
Dlatego możesz go na tyle zaprojektować, tuż na początku, by sie nim cieszyć, by był praktyczny i współmierny do kosztów.
PROJEKTER napisał/a:
To właśnie standard USA Kalifornia ... ciepłe powietrze z zewnątrz jest zasysane przez filtry w drzwiach wejściowych, a wyciąg jest na przeciwległej ścianie. Przepływ poziomy ... Nie ma mechanicznego nadmuch. Tylko silny wyciąg.
To jest dobre rozwiązanie, ale co w zimie? Bo nasz klimat siarczysty. Jak ogrzać to powietrze?
mkautos [Usunięty]
Wysłany: 31-10-2010, 11:11
online napisał/a:
Nic Ci tu nie wymyślam, mam równe prawo do wypowiedzi;]
Spoko, spoko.
Normalnie centralne ogrzewanie bedzie.
Nadmuch pewnie z 10 tys lub troche wiecej.
Nagrzewnica ma w jakms stopniu podgrzać zimne powietrze, nie 6 kW ale jak juz pisałem 10-15 kW
No te 6 to było przegięcie
Porównując do tego co teraz mam za wyciąg w postaci wentylatorka dziesięciokrotnie słabszego, to będzie znaczna poprawa i totalna eliminacja wtrąceń.
Mgła będzie, wiadomo, ale mniej dokuczliwa i czas oczyszczania bedzie krótszy.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 3134 Punkty: 106/7 Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 31-10-2010, 11:20
online napisał/a:
To jest dobre rozwiązanie, ale co w zimie? Bo nasz klimat siarczysty. Jak ogrzać to powietrze?
Zaraz .... Ja włączyłem się w temat bo ktoś napisał mniej / więcej : nawiew z góry wyciąg z dołu, całość powierzchni aktywna.
Pokazuję tylko, że są inne rozwiązania i nie oceniam na razie .... czy lepsze czy gorsz ? ... i w jakim przypadku tak, a w jakim inaczej. To z zasysem powierza przez drzwi wejściowe to produkty ze strefy około równikowej ... mogą być jednak zastosowane w naszej strefie klimatycznej np. na dużej hali produkcyjnej z której pobierają ogrzane powietrze. Takie rozwiązanie ostatnio zostało przez mnie wprowadzone w lakierni przemysłowej koło Rzeszowa. Weźcie pod uwagę że zasada działania ścianki lakierniczej na prawie każdej stolarni ( a w ślad za tym wielu waszych lakierni z wentylatorem wyciągowym w ścianie ), jest dokładnie taka sama. Tu na zamieszczonym zdjęciu z kabiną - jest tylko ucywilizowana.
Zaraz .... Ja włączyłem się w temat bo ktoś napisał mniej / więcej : nawiew z góry wyciąg z dołu, całość powierzchni aktywna.
Znów się nie zrozumieliśmy
Ja ten pomysł w 100% kupuje, własnie tego mi potrzeba. Mam 'komore' zrobioną z płyt Pu warstwowych, instalacje pneumat i elek. skonczone, teraz rozwiązuje wymiane powietrza. Wczesniej mialem w rogach wentylatorki promieniowe, po 2 w kazdym rogu. Ale w ziemie totalna klapa. Centralne trzymało ledwo 15st. To potem zastosowałem nadmuch powietrza z pieca na olej, ale dalej ciut kapka przy mojej kubaturze.
Dlatego tu kieruje do Ciebie pytanie, bo wiem, że wiesz, może się i teraz wiedzą podzielisz Chcę zastosowac początkowo palnik o mocy 100kW na olej opałowy, do ogrzewania tego powietrza. Problemem jest, jak wykonac wymiennik, lub gdzie go kupic, jaki typ szukać, etc... Kompletnie nie moge nic w necie znaleźć
[ Dodano: 31-10-2010, 13:53 ]
mkautos napisał/a:
Porównując do tego co teraz mam za wyciąg w postaci wentylatorka dziesięciokrotnie słabszego, to będzie znaczna poprawa i totalna eliminacja wtrąceń.
Z moich obserwacji, wielu 'projektów' wlasnych wdrozonych w zycie, to zauwazam, że:
-mając pomieszczenie ogrzewane centralnym i normalnie jest tam ok 22st.C (mowa o mrozach) dokladając mu agregat wyciągowy jeszcze jako tako ta temp. nadaje się do lakowania.
-kiedy dołożyłem 2 rogi nadmuchowe w zimie spadlo mi do 7-10st. Powietrze zasysałem z drugiej czesci budynku, nieogrzewanej. Jesli masz skąd wziąc powietrze, w miare cieple (np. kotlownia, ogrzewana blacharnia etc.) to moim zdaniem warto, bo podgrzanie tego powietrza juz potrzebuje troszke mniej energii
Ja powaznie mysle nad dokupieniem drugiego takiego palnika (lącznie 200kW)-moc podobna do gorszych kabin, zastosowaniem oryginalnego wymiennika + rekuperator. Kabiny kupowac nie chce w najbliższych latach. Czekam na sugestie
Hm, silnik zawsze można podmienić i wydajność przy tym wyregulować. Jak dla mnie piękna rzecz
A wczoraj na dyskotece przyczaiłem nagrzewnice o nazwie EUROHEAT VOLCANO Elektryczne . jak się stało w odległości ok 2m to tak parzyło, że trzeba było się odsuwać. Takie dwie na lakiernię w sam raz tylko ciekawe jak z poborem prądu faktycznym. hm
EUROHEAT VOLCANO
http://www.google.pl/imgr...iw=1024&bih=578
_________________ ... i zacznij widzieć siebie takim, jakim zawsze chciałeś być .
mam takie u siebie 2 na jedną halę o powierzchni 200 m2 i 2 na drugiej również 200 m2 wiszą dość wysoko ale naprawdę dają niezły strumień powietrza. A co do poboru prądu nie jest źle
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 3134 Punkty: 106/7 Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 31-10-2010, 20:25
Oj chlopaki chlopaki ....
1. nie nadaje się na lakiernię ... bo to obieg recyrkulacyjny
2. moc elektryczna mega zawrotna ok. 600 W
3. przyłącze wody z centralnego ogrzewania lub z kotła
4. max temperatura nadmuchu od 50 st C jeżeli woda będzie mieć 75 st C, a to prawie niemożliwe
5. niestety jak się stoi obok to parzyć nie może
6. nie może też zasysać powietrza z zewnątrz ... bo zamarznie
7. bardzo skuteczna na halach z niewielką wymianą powietrza i z czystym powietrzem
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 134 Otrzymał 1 punkt(y) Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 01-11-2010, 23:14
Witam
Podepnę się do tematu.
Mam 2 palnik olejowy o mocy od 15-30kw i chciałbym za jego pomocą ogrzewać garaż.
Nie wiem jak zrobić do niego wymiennik , może ktoś podpowie ?
Jak na razie to sobie wymyśliłem że palnik wepnę w rurę promiennikową którą zakupiłem z z promienników podczerwieni INFRA dokładnie takie jak w linku niżej.
http://www.promienniki.net.pl/promienniki.html
Jak mówiłem palnik olejowy zamontuję w rurę i puszczę ją w garażu na długości 12-14 metrów a drugi koniec rury wyprowadzę na zewnątrz celem odprowadzenia spalin.
Pomógł: 11 razy Wiek: 32 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 1313 Punkty: 28/35 Skąd: Podlaskie
Wysłany: 07-11-2010, 22:05
Witaj.
Napisz coś więcej odnośnie Twojej koncepcji.
Wygląda dobrze.
Jak rozwiążesz kwestie nagrzewnicy, wyciągu i odpowiednych parametrów przepływu oraz czystości ścian itp.
Pozdrawiam.
_________________ ... i zacznij widzieć siebie takim, jakim zawsze chciałeś być .
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 255 Otrzymał 5 punkt(y) Skąd: Śladków Mały
Wysłany: 08-11-2010, 06:41
no ładnie ci to wyszło u mnie pamiętasz jak było boki folia i taśma i tak nadmuch działał rewelacyjnie , co do budowy to jeśli dałeś nadmuch z boku i wysokość od filtra do sufitu jest wystarczająca to będzie ok , wiem bo rok tak miałem wklej zdjęcia jak skończysz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum