A wiec tak:
Maska Seat Arosa,po lekkim dzwonie w rogu.
Blacharz doprowadzil ja do stanu urzywalnosci,zacynowal,obrobil cyne i oddano ja do przygotowania pod lakier.
Przygo towywal moj praktykant.
Wyrownal wszystko 120,180 na maszynie oscylacyjnej,nalozyl epox na gola blache,nastepnie poszpachlowal,dotarl szpachle i wrzucil w podklad.
Podczas suszenia w kabinie podklad razem ze szpachla podnioslo od epoxu i narobilo bombli,wszystko do zdarcia az do blachy.
Moje pytanie teraz:
Dlaczego tak sie stalo?,chlopak twierdzi ze szpachle nakladal na wyschniety epox (nie jestem pewien) a ja podejrzewam ze jest to wina niedoschnietego epoxydu pod szpachla...
-Epox DP,Szpachla IMPA,Podklad IMPA-
Jezeli macie jakies pomysly co to moglo byc to podpowiedzcie.
Niby w ktoryms z miesiecznikow lakiernik mowiono ze mozna nakladac szpachle na niedoschniety epoxydowy,ale czy napewno?,Karty DP podaja ze ma on byc wyschniety przed nalozeniem szpachli.
Nie jestem w stanie odpowiedziec jadno czy szpachla byla nalozona na nie calkiem doschniety epox czy na suchy,chlopak sie nie przyzna oczywiscie,wiem tylko tyle ze pod ta szpachla byla dosc spora warstwa tego epoxu.
Według mnie to za krótki musiał być czas odparowania epoxu i zebrał się rozć.pod szpachlą
Nie wiemy jak długo schną ten epox i jak go było grubo ,,jaka dysza był aplikowany ??podejrzewam skoro to maska to był nakładany jako na el.poziomy więc mogło go być trochę za grubo ..jeżeli było tak jak przypuszczam to powinien schnąć ok 5-7 h i dopiero szpachla
Jeżeli nie doschną to miał prawo odparzyć szpachlę
,wiem tylko tyle ze pod ta szpachla byla dosc spora warstwa tego epoxu.
jak było grubo to na pewno mu potrzeba więcej czasu aby się utwardził. myślę że nic innego nie może być jak niedosuszony i utwardzony epox. raz mi się tak warstwy podniosły, bez lakieru ,w podkładzie akrylowym. za ostro podstawiłem lampę,a i wtedy może epox był niedosuszony.
Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 53 Otrzymał 1 punkt(y) Skąd: d. s/zgorzelec
Wysłany: 27-01-2009, 15:29
jest chlodno wilgotno wiec 7-10 min pod IR przed szpachlowaniem zalatwilo by sprawe
a swoja droga to grunt epoksydowy dobrej firmy mozna nakladac w wersji gruntujaco wypelniajacej oraz tylko gruntujacej wtedy jest on duzo rzadszy w sensie lepkości natryskowej naklada sie tylko jedna warstwe bardzo cienka jest to warstwa transparetna o grubosci ok 2 mikronow czyli taka co to przez nia podloze widac
i wtedy po odparowaniu czyli jakies 15 min w 20 C mozna bez szlifu szpachlowac ale
jest chlodno wilgotno wiec 7-10 min pod IR przed szpachlowaniem zalatwilo by sprawe
moze u ciebie,ale u mnie w pracy temp pow 20 caly czas,a jak jest suszenie w kabinie to drzwi trzeba do gory podciagnac bo nie do wytrzymania...
Ja osobiscie nakladam cienka warstwe epoxu,wlasnie taka o jakiej piszesz,nastepnie promiennik na 15 min i dopiero szpachuje,tyle ze to nie ja robilem ta maske...
Byl dzisiaj technik z duponta u mnie w pracy,rozmawialem z nim na ten temat.
Powiedzial ze prawdopodobie byla to niedoschnieta warstwa epoxydowego,mowil tez ze epox 840R jest wiele gorszy pod wzgledem schniecia anizeli jego poprzednik przed wprowadzeniem dyrektywy.
jacklack napisał/a:
Według mnie to za krótki musiał być czas odparowania epoxu i zebrał się rozć.pod szpachlą
Nie wiemy jak długo schną ten epox i jak go było grubo ,,jaka dysza był aplikowany ...
dysza 1.3,rozrobiony tak jak do nakladania M/M,grubosci nie znam bo sie chlopak nie chce przyznac,mowi ze cienko
Luk [Usunięty]
Wysłany: 27-01-2009, 20:19
nawet jak sie przyzna to to i tak niczego nie zmieni przecież :]... to po co sie ma chłopak przyznawać
Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 53 Otrzymał 1 punkt(y) Skąd: d. s/zgorzelec
Wysłany: 27-01-2009, 21:52
Cytat:
moze u ciebie,ale u mnie w pracy temp pow 20 caly czas,a jak jest suszenie w kabinie to drzwi trzeba do gory podciagnac bo nie do wytrzymania...
to strasznie nieszczelna ta twoja kabina
nieznam DP ja pracuje na RMie i tu po wejsciu ograniczeń zwiazanych z dyrektywa wystapił podobny problem ale chlopaki z serwisu technicznego pogłowkowali i nie ma problemu ,wszystko wróciło do stanu poprzedniego w pełnej zgodzie z normami i co ciekawe jesli chodzi o euroxy cp bo tak sie to nazywa to po przeszlifowaniu blachy natrysk wersji gruntowej 15 min na odparowanie i szpachla w metodzie m/m na grunt bez suszenia i szlifowania
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum