lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: baqo
22-12-2009, 23:28
Jakie wentylatoty? Pomieszczenie do lakierowania.
Autor Wiadomość
Deca-Durabolin
Klubowicz



Pomógł: 11 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 1313
Punkty: 28/35
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 22-12-2009, 21:44   Jakie wentylatoty? Pomieszczenie do lakierowania.

Witam.
Jak dotąd lakierowałem jakiś czas w kabinie, następnie u siebie w pomieszczeniu "średnio przystosowanym" czyli 2 wentylatory przy ziemi,
a u góry (sufit- koniec garażu) krata 2/2m z wbudowanym filtrem z kabiny lakierniczej i nadmuchem troche mniejszym wydajnościowo niż wyciąg.
Co do mocy silników jakie posiadam nie mam pojęcia. srednica obu witraków przy ziemii ma 40 cm. a u góry jeden o srednicy 55cm

Przy kilku elementach-super 2 grzejniki i mały elektryczny piecyk z nadmuchem dają radę.
Np lakierując bok auta pył swobodnie opada "na ziemię" nie robiąc niepotrzebnego zamieszania i smrodu. Temperatura jest w porządku gdyż moja "kabina" znajduje się w ogrzewanym garażu z którego pobiera powietrze ok 18 stopni + piecyk. 25 jest normą.
Na nowy rok szykują mi się nowe zamówienia i głównie calaki gdyż nastawiam się na renowcję i odrestaurowywanie starszych aut. ew. jakieś tuningi itp. ( nareszczie kończę szkołę )
elementy sporadycznie.

Wraz z Ojcem zaczynamy remont tuz po świętach.

1. na całą podłogę idą kraty na szynach (tanio nabyłem) ;)
2. Ściany dosyć wysoko będą pomalowane farbą od pasów na jezdni. :) To akurat ściągnę od kolegi z forum :) U mnie drogowcy tez mieli jej za dużo. :D
3. na suficie pójdą wyspawane z prętów kraty i filtry z kabiny lakierniczej (chińskie od kolegi tanio-są ok)
4.dwa grzejniki+ nagrzewnica z filtrem i regulacją.
5.szczelne drzwi
6.oświelenie na wzór z kabiny oprócz lamp w górnych kątach.

co do wielkości pomieszczenia konkretnych info nie mam poniweważ może ona ulec zmianie ;)

Żuk z paką wchodzi :)

Teraz kwestia silników i wentylatorów. Trzeba wększe i wydajniejsze.

Proszę o propozycje.
Głownie chodzi o proporcje wyciągu do nadmuchu.
No i tak na chłopski rozum gdyż żadnym elektrykiem/elektronikiem nie jestem :)

Co do kosztów wszystko w/w już posiadam (oprócz drzwi)

Cena 3000 zł dotyczy 2 wentylatorów. Na dół i górę.
Osprzętu nie licząc.

p.s
PROJEKTER nie opierdziel mnie z góry za mój projekt gdyż całość zamknie się w 5000zł.
W tym 3000 mogę przeznaczyć na wentylatory.
_________________
... i zacznij widzieć siebie takim, jakim zawsze chciałeś być .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 23-12-2009, 00:01   

Cytat:
Jakie wentylatoty?
z silnikiem po 5 kW na jeden wentylator,a co za tym idzie jednostka grzewcza o dość wysokiej wydajności ,tak ze 120 kW ;]



czy coś innego masz na myśli??? :glupek:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 23-12-2009, 09:57   Re: Jakie wentylatoty? Pomieszczenie do lakierowania.

Deca-Durabolin napisał/a:

p.s
PROJEKTER nie opierdziel mnie z góry za mój projekt gdyż całość zamknie się w 5000zł.
W tym 3000 mogę przeznaczyć na wentylatory.


Powstrzymam się w tej radosnej atmosferze świąt Bożego Narodzenia.
Jak na razie to bardzo drogo ! Nie masz obudowy, nie masz silnego oświetlenia nie masz sterowania cyklami recyrkulacji, nie masz filtrów nie masz kanałów wentylacyjnych i najważniejsze nie masz skutecznego wymiennika ciepła ... tylko pomalowany chlorokauczukiem - garaż ( którego ceny nie podałeś ) z dziurą w podłodze i suficie ! ... a same wentylatory obustronnie ssące to koszt na poziomie 3000 za sztukę. Nie masz też dokumentacji CE i deklaracji zgodności ... ale tu cię zaskoczę bo zasadniczo możesz się na to wypiąć i sam zgodnie z przepisami ocechować to swoje "urządzenie" znakiem CE.

ale pytałeś o proporcje :

... wentylator wyciągowy powinien mieć taką samą moc znamionową jak nadmuch. Tu jednak konieczna jest przepustnica sterowana ręcznie, lub falownik spowalniający pracę silnika wyciągu. Na początku gdy filtr podłogowy będzie czysty ( a musisz je zamontować bo zniszczysz wentylator ) moc wyciągu powinna mieć między 30 - 50 % mocy nominalnej w celu utrzymania wewnątrz pomieszczenia odpowiedniego ciśnienia. W miarę brudzenia i zapychania się mat na podłodze moc wyciągu powinna być podnoszona.

Z tego własnie powodu najtańsze Chińskie kabin które mają nawiew na silnikach 7,5 kW, a wyciąg 3,0 kW to szajs ... i działają tylko przy czystych filtrach podłogowych. Za to są tanie !
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pio124
Forumator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 254
Otrzymał 5 punkt(y)
Skąd: lubelskie
Wysłany: 23-12-2009, 12:35   

bedąc przy wentylatorach chciałbym zapytac czy taki wentylator moze byc zastosowanywentylator promieniowy
czyli dwa takie jeden na nadmuch drugi na wyrzut powietrza
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Deca-Durabolin
Klubowicz



Pomógł: 11 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 1313
Punkty: 28/35
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 23-12-2009, 13:47   

baqu napisał/a:
z silnikiem po 5 kW na jeden wentylator,a co za tym idzie jednostka grzewcza o dość wysokiej wydajności ,tak ze 120 kW ;]



czy coś innego masz na myśli??? :glupek:


hm coś takiego mam na myśli.
W sumie to mam na stanie 2 silniki 40 Kw wielkości biórka :D
Nadadzą się. ? :)

PROJEKTER,

PROJEKTER napisał/a:
wentylator wyciągowy powinien mieć taką samą moc znamionową jak nadmuch.



Ok powiedzmy 2 silniki 5 kW jak wspomniał Kolega baqo,

PROJEKTER napisał/a:
Tu jednak konieczna jest przepustnica sterowana ręcznie, lub falownik spowalniający pracę silnika wyciągu.


Z tym nie będzie problemu. Rozwiązaniem będzie przpustnica sterowana ręczniki + filtry.

PROJEKTER napisał/a:
W miarę brudzenia i zapychania się mat na podłodze moc wyciągu powinna być podnoszona.

Rozumiem
.

Koledzy sympatyczni teraz kwestia wentylatora obustronnie ssącego.

Szukać gdzieś używki po likwidacji jakichś firm czy coś podobnego ?

Hm a może :
pio124,
pio124 napisał/a:
bedąc przy wentylatorach chciałbym zapytac czy taki wentylator moze byc zastosowanywentylator promieniowy
czyli dwa takie jeden na nadmuch drugi na wyrzut powietrza


Podłączam się do pytania kolegi...

[ Dodano: 23-12-2009, 14:05 ]
http://www.maxair.pl/inde...=p.htm&k=5&s=11 - wentylatory.
_________________
... i zacznij widzieć siebie takim, jakim zawsze chciałeś być .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 23-12-2009, 14:38   

taką nagrzewnicę

do tego jeszcze potrzeba trochę elektryki a to dla tych co mają wyciągi z wiatraków samochodowychNADMUCHOWĄ NA OLEJ OPAŁOWY FIRMY ''PINUS TERM'' O MOCY 75 KW

nagrzewnica.jpeg
Plik ściągnięto 409 raz(y) 40,21 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 23-12-2009, 17:26   

Jak widać na zdjęciu przesłanym dzięki uprzejmości kolegi Baqo te wentylatory są takie same jak na foto @pio124. Jeżeli jednak będą napędzane przez pasek i koło to trzeba pozyskać od dostawcy charakterystykę wentylatora i sprawdzić na wykresie jaka jest jego wydajność przy jakim sprężu ( ciśnienie oporów powietrza ) i przy jakiej prędkości obrotowej. Inaczej dobrana długość paska, lub koła pasowego silnika, czy wentylatora i wentylator będzie miał różne wydajności przy tej samej mocy znamionowej silnika np 5,5 kW.

Z tego powodu USI i BLOWTERM tak chwalą swoje wentylatory jednostronnie ssące osadzone na osi silnika bo mają one nominalnie większe wydatki przesyłowe ze średniej mocy silnika np 5,5 kW ... oprócz tego maja także wiele wad ... ale lepsza wydajność przy większym sprężu to ich niewątpliwa zaleta.

Chińskie kabiny także mają wentylatory osadzone na osi silnika ... ale to już takie same wentylatory jak na waszych foto - dwustronnie ssące. Tylko w produkcie z CHRL ssanie jest z jednej strony :) zawsze taniej o kawałek paska i dwa koła pasowe tak z .... 800 zł !
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
elvis
[Usunięty]

Wysłany: 24-12-2009, 02:14   

PROJEKTER napisał/a:
Inaczej dobrana długość paska, lub koła pasowego silnika, czy wentylatora i wentylator będzie miał różne wydajności przy tej samej mocy znamionowej silnika np 5,5 kW.

Mimo wszystko nie mogę się zgodzic z tym że wydajnośc wentylatora (czyli turbiny) jest zależna od długości paska.
Polecam turbiny firmy NICOTRA - (dostępne w Polsce) na ich stronie można znaleśc wszystkie paramerty i charakterystyki. Zależności wydajności od obrotów i mocy silnika.

[ Dodano: 24-12-2009, 02:21 ]
Deca-Durabolin napisał/a:

Koledzy sympatyczni teraz kwestia wentylatora obustronnie ssącego.

Szukać gdzieś używki po likwidacji jakichś firm czy coś podo

Myślę że tak naprawdę to sam nie wiesz o co Ci chodzi . No a jeżeli chodzi o używki to jak najbardziej - wymieniasz dwa łożyska i turbina jest jak nowa , oczywiście po jej idealnym oczyszczeniu. Tylko uwaga przy większych turbinach jedno łożysko może kosztowac i 200 zł
 
     
pio124
Forumator


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 254
Otrzymał 5 punkt(y)
Skąd: lubelskie
Wysłany: 24-12-2009, 11:51   

wszystko pieknie fajnie ale czy te wentylatory nie powinny byc przeciwwybuchowe
niby pisze ze stosowane sa w kabinach ale o ich nieiskrzeniu nic w opisie nie podaja?http://www.maxair.pl/inde...k=5&s=11&id=520
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
stech
Klubowicz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 265
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: ok krakowa
Wysłany: 24-12-2009, 21:38   

elvis napisał/a:
Mimo wszystko nie mogę się zgodzic z tym że wydajnośc wentylatora (czyli turbiny) jest zależna od długości paska.
, sam jestem ciekaw jak można zyskać różnice długością paska, znam metode ale przy przekładni bezstopniowej (hyżozmian) ale tam jest zmieniana średnica koła. Wesołych Swiat,
_________________
"Lepsze, jest wrogiem dobrego".
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 29-12-2009, 15:13   

PROJEKTER napisał/a:
J przy jakiej prędkości obrotowej. Inaczej dobrana długość paska, lub koła pasowego silnika, czy wentylatora i wentylator będzie miał różne wydajności przy tej samej mocy znamionowej silnika np 5,5 kW.!

Srednice kół pasowych tak/inne przełożenie/,a o co chodzi z tą długością paska?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
baqo
Moderator


Pomógł: 16 razy
Wiek: 51
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 2327
Punkty: 28/45
Skąd: KOŁOBRZEG
Wysłany: 29-12-2009, 15:28   

No-limit napisał/a:
J przy jakiej prędkości obrotowej. Inaczej dobrana długość paska, lub koła pasowego silnika, czy wentylatora i wentylator będzie miał różne wydajności przy tej samej mocy znamionowej silnika np 5,5 kW.!

Srednice kół pasowych tak/inne przełożenie/,a o co chodzi z tą długością paska?
ale myślicie :glupek: ;) jak się zmieni jedno z kół ,trzeba zmienić i długość paska .ja mam koła poosadzane na tzw. taper bush , gdzie zmiana kółka odbywa się za pomocą małego kluczyka ,bez ściągaczy w bardzo prosty i szybki sposób .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 29-12-2009, 16:04   

baqo napisał/a:
No-limit napisał/a:
J przy jakiej prędkości obrotowej. Inaczej dobrana długość paska, lub koła pasowego silnika, czy wentylatora i wentylator będzie miał różne wydajności przy tej samej mocy znamionowej silnika np 5,5 kW.!

Srednice kół pasowych tak/inne przełożenie/,a o co chodzi z tą długością paska?
ale myślicie :glupek: ;) jak się zmieni jedno z kół ,trzeba zmienić i długość paska .ja mam koła poosadzane na tzw. taper bush , gdzie zmiana kółka odbywa się za pomocą małego kluczyka ,bez ściągaczy w bardzo prosty i szybki sposób .

Racja!!! :glupek:
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 29-12-2009, 17:15   

... a już miałem napisać wywód O WPŁYWIE ŚREDNICY KOŁA PASOWEGO NA DŁUGOŚĆ PASKA ( w sytuacji gdy silnik nie ma torowiska regulacyjnego ) ... a tu jedno :glupek: wyjaśnia całą sprawę :czesc:

P.S ..... a swoją drogą to strasznie lubicie sobie pokomplikować sprawę żeby później ją .... wyjaśnić :)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
No-limit
Ekspert



Pomógł: 15 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2201
Punkty: 34/24
Wysłany: 29-12-2009, 17:22   

PROJEKTER napisał/a:
... a już miałem napisać wywód O WPŁYWIE ŚREDNICY KOŁA PASOWEGO NA DŁUGOŚĆ PASKA ( w sytuacji gdy silnik nie ma torowiska regulacyjnego ) ... a tu jedno :glupek: wyjaśnia całą sprawę :czesc:

P.S ..... a swoją drogą to strasznie lubicie sobie pokomplikować sprawę żeby później ją .... wyjaśnić :)

Użyłeś sformułowania: "zmianę długości paska,lub koła pasowego".Mało przejżyste.Gdyby był łącznik " i " ,pewnie byśmy zrozumieli ;) .
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 29-12-2009, 19:49   

Moja wina :dziura: .... a i tak zrozumieliście - tylko trzeba było ... pokombinować
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
elvis
[Usunięty]

Wysłany: 29-12-2009, 22:10   

PROJEKTER napisał/a:
... a już miałem napisać wywód O WPŁYWIE ŚREDNICY KOŁA PASOWEGO NA DŁUGOŚĆ PASKA ( w sytuacji gdy silnik nie ma torowiska regulacyjnego ) ... a tu jedno :glupek: wyjaśnia całą sprawę :czesc:

P.S ..... a swoją drogą to strasznie lubicie sobie pokomplikować sprawę żeby później ją .... wyjaśnić :)

Przecież po to jest to forum -a burza mózgów jesze nikomu nie zaszkodziła , chociaż są tu tacy ( nie da się tego ukryc ) że chcą aby wszystko od razu było cacy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne