Wysłany: 01-07-2016, 16:23 krok po kroku jak zrobic porzadna zaprawke
Witam. Chcialbym zrobic zaprawke w samochodzie w paru niewidocznych miejscach. Chcialbym to zrobic pistoletem a nie sprejem dlatego mam pytanie czy krok po kroku moge to zrobic tak jak napisalem i jakich produktow do tego uzyc :)Czyli jeśli chciałbym to zrobić pistoletem to tak:
1 - zdzieram rdze do gołej blachy i matuje ja tylko jakim papierem?
2- kładę podklad epoksydowy(ale jaki produkt będzie dobry?) I po wyschnięciu tego kładę bez matowienia podklad akrylowy (jaki produkt?)
3- po wyschnięciu matuje ( jaka gradacja? Na mokro czy sucho?)
4 - kładę bazę jakieś 2-3 warstwy
5- kładę klar niecałe 10min po ostatniej warstwie bazy aby uzyskać efekt metalic - klar kładę w dwóch warstach lejac go ale bez przesady żeby nie porobić zaciekow
Czy dobrze to napisałem? Chodzi mi dokładnie jakie produkty polecacie jako podklad epoksydowy i akrylowy i kiedy i jakim papierem matowic
Jak nie masz za duzo doświadczenia to raczej rób czyms tanim, np Novol na poczatek, bo jak spartolisz to nie szkoda. Gradacja pod podklad to p240, podklad akrylowy docierasz p 600 i popraw p1000 na mokro.
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 21 Gru 2011 Posty: 1106 Otrzymał 12 punkt(y) Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-07-2016, 18:06
Tak gradacja pod podklad to 180-240 tylko ze na oscylacji, inaczej z czasem rysy posiadaja. Podklad matujesz p 800 na wode(aby przyspieszyc na poczatku przejezdzasz p600) lub sucho p400 na oscylacji (ciemne kolory) jasne poprawic p500 nastepnie dalszy obszar gdzie bedzie przejscie z starego klaru na nowy p1500 na mokro, szarka włoknina, lub oscylacja p600-p800 w zaleznosci od koloru.
_________________ "Sekret ludzi, którzy robią cos dobrze? robią to odpowiednio długo. "
Czyli obojętnie jaki podklad epoksydowy Novola sprawdzi się tutaj?
Panowie trochę się zamotalem z tymi papierami już, czyli tak krok po kroku na chłopski rozum - gola i wyczyszczona blache matuje np p240, odtluszczam i kładę podklad epoksydowy i jak on wyschnie (ale po jakim czasie?) kładę podklad akrylowy(ile warstw epoxydowego i akrylowego?). Jak on wyschnie to matowie na sucho p600 a potem na mokro p800-1000, odtluszczam i kładę bazę i klar tak? Baza będzie koloru czarnego i czy to ma wpływ na dobór grandacji papieru w poprzednich etapach matowienia? Ja te zaprawki będę robił w całkiem niewidocznych miejscach np w bagażniku dlatego jak będzie widać jakieś przejście to nic nie szkodzi bardziej zależy mi na tym żeby to było porządnie zrobione i rdza nie wdarla się tam za pół roku, dlatego proszę was o proste napisanie ile warstw jakie papiery mam użyć do tego. Z góry dziękuję
Dołączę się do tematu aby nowego nie zakładać. Muszę zrobić małe zaprawki tylnych nadkoli przy zderzaku. Zaprawki będę robić pędzelkiem ze względu na ich mały rozmiar.
Proszę o sprawdzenie mojego planu działania.
1 - zdzieram rdze do gołej blachy i matuje papierem 240.
2 - odtłuszczam zmywaczem do silikonu
3- kładę podkład reaktywny , czekam aż zrobi się matowy i kładę na to drugą warstwę.
Podkład reaktywny PROTECT 340 NOVOL. Podkład rozrobię z utwardzaczem , nałożę pędzelkiem.
Bez matowienia
5- odtłuszczam
6 - kładę podkład akrylowy. biały 5+1 ECONOMY lub NOVOL PROTECT 330, który lepiej?
7- papierek 600 i 800
8- odtłuszczam
9-kładę bazę 2-3 warstwy sprejem lub pędzelkiem
10- kładę klar niecałe 10min po ostatniej warstwie bazy
Też jestem ciekaw czy schemat dabi1990 nadaje się do zastosowania w praktyce. Czy ktoś z doświadczonych kolegów może nam napisać czy schemat post wyżej się nadaje? Proszę tylko o potwierdzenie ewentualnie naniesienie poprawek. Proszę o pomoc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum