lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
krok po kroku jak zrobic porzadna zaprawke
Autor Wiadomość
mario20044
Użytkownik


Wiek: 32
Dołączył: 01 Lip 2016
Posty: 5
Skąd: zabrze
Wysłany: 01-07-2016, 16:23   krok po kroku jak zrobic porzadna zaprawke

Witam. Chcialbym zrobic zaprawke w samochodzie w paru niewidocznych miejscach. Chcialbym to zrobic pistoletem a nie sprejem dlatego mam pytanie czy krok po kroku moge to zrobic tak jak napisalem i jakich produktow do tego uzyc :)Czyli jeśli chciałbym to zrobić pistoletem to tak:
1 - zdzieram rdze do gołej blachy i matuje ja tylko jakim papierem?
2- kładę podklad epoksydowy(ale jaki produkt będzie dobry?) I po wyschnięciu tego kładę bez matowienia podklad akrylowy (jaki produkt?)
3- po wyschnięciu matuje ( jaka gradacja? Na mokro czy sucho?)
4 - kładę bazę jakieś 2-3 warstwy
5- kładę klar niecałe 10min po ostatniej warstwie bazy aby uzyskać efekt metalic - klar kładę w dwóch warstach lejac go ale bez przesady żeby nie porobić zaciekow

Czy dobrze to napisałem? Chodzi mi dokładnie jakie produkty polecacie jako podklad epoksydowy i akrylowy i kiedy i jakim papierem matowic :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 02-07-2016, 21:50   

Jak nie masz za duzo doświadczenia to raczej rób czyms tanim, np Novol na poczatek, bo jak spartolisz to nie szkoda. Gradacja pod podklad to p240, podklad akrylowy docierasz p 600 i popraw p1000 na mokro.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Boxxing
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 1106
Otrzymał 12 punkt(y)
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-07-2016, 18:06   

Tak gradacja pod podklad to 180-240 tylko ze na oscylacji, inaczej z czasem rysy posiadaja. Podklad matujesz p 800 na wode(aby przyspieszyc na poczatku przejezdzasz p600) lub sucho p400 na oscylacji (ciemne kolory) jasne poprawic p500 nastepnie dalszy obszar gdzie bedzie przejscie z starego klaru na nowy p1500 na mokro, szarka włoknina, lub oscylacja p600-p800 w zaleznosci od koloru.
_________________
"Sekret ludzi, którzy robią cos dobrze? robią to odpowiednio długo. "
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 03-07-2016, 20:22   

Boxxing napisał/a:
gradacja pod podklad to 180-240
uściślając to bardziej p240-p360 oczywiście, że na oscylacji
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mario20044
Użytkownik


Wiek: 32
Dołączył: 01 Lip 2016
Posty: 5
Skąd: zabrze
Wysłany: 04-07-2016, 01:50   

Czyli obojętnie jaki podklad epoksydowy Novola sprawdzi się tutaj?
Panowie trochę się zamotalem z tymi papierami już, czyli tak krok po kroku na chłopski rozum - gola i wyczyszczona blache matuje np p240, odtluszczam i kładę podklad epoksydowy i jak on wyschnie (ale po jakim czasie?) kładę podklad akrylowy(ile warstw epoxydowego i akrylowego?). Jak on wyschnie to matowie na sucho p600 a potem na mokro p800-1000, odtluszczam i kładę bazę i klar tak? Baza będzie koloru czarnego i czy to ma wpływ na dobór grandacji papieru w poprzednich etapach matowienia? Ja te zaprawki będę robił w całkiem niewidocznych miejscach np w bagażniku dlatego jak będzie widać jakieś przejście to nic nie szkodzi bardziej zależy mi na tym żeby to było porządnie zrobione i rdza nie wdarla się tam za pół roku, dlatego proszę was o proste napisanie ile warstw jakie papiery mam użyć do tego. Z góry dziękuję :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Warsztat24pl
Bywalec
Sklep dla warsztatów


Dołączył: 17 Mar 2015
Posty: 25
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Września
Wysłany: 04-07-2016, 10:15   

W tym wideoporadniku krok po kroku pokazana naprawa + zastosowane produkty.

https://www.youtube.com/watch?v=cNQdyN9IT8c
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Boxxing
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 1106
Otrzymał 12 punkt(y)
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-07-2016, 17:28   

kalbi napisał/a:
Boxxing napisał/a:
gradacja pod podklad to 180-240
uściślając to bardziej p240-p360 oczywiście, że na oscylacji


Faktycznie pod szpachel ewentualnie 180, dzieki za poprawe.
_________________
"Sekret ludzi, którzy robią cos dobrze? robią to odpowiednio długo. "
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
dabi1990
Użytkownik


Dołączył: 06 Lip 2016
Posty: 5
Skąd: Piła
Wysłany: 08-07-2016, 11:45   

Dołączę się do tematu aby nowego nie zakładać. Muszę zrobić małe zaprawki tylnych nadkoli przy zderzaku. Zaprawki będę robić pędzelkiem ze względu na ich mały rozmiar.

Proszę o sprawdzenie mojego planu działania.

1 - zdzieram rdze do gołej blachy i matuje papierem 240.
2 - odtłuszczam zmywaczem do silikonu
3- kładę podkład reaktywny , czekam aż zrobi się matowy i kładę na to drugą warstwę.
Podkład reaktywny PROTECT 340 NOVOL. Podkład rozrobię z utwardzaczem , nałożę pędzelkiem.
Bez matowienia
5- odtłuszczam
6 - kładę podkład akrylowy. biały 5+1 ECONOMY lub NOVOL PROTECT 330, który lepiej?
7- papierek 600 i 800
8- odtłuszczam
9-kładę bazę 2-3 warstwy sprejem lub pędzelkiem
10- kładę klar niecałe 10min po ostatniej warstwie bazy
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mario20044
Użytkownik


Wiek: 32
Dołączył: 01 Lip 2016
Posty: 5
Skąd: zabrze
Wysłany: 17-07-2016, 06:10   

Też jestem ciekaw czy schemat dabi1990 nadaje się do zastosowania w praktyce. Czy ktoś z doświadczonych kolegów może nam napisać czy schemat post wyżej się nadaje? Proszę tylko o potwierdzenie ewentualnie naniesienie poprawek. Proszę o pomoc
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne