lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [1] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
analiza filmu z naprawą bmw 7
Autor Wiadomość
Wiktor-CK
Bywalec


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 41
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Kielce
Wysłany: 28-01-2016, 11:24   analiza filmu z naprawą bmw 7

Witam,

oglądałem ostatnio filmik z naprawy bmw 7 na youtube, mam prośbę o zerknięcie:

https://www.youtube.com/watch?v=4_enrYPJYBI


czy według Was w tym aucie przy tym uszkodzeniu był sens wstawiania całej "dupy" ?
Ostatnio zmieniony przez unek 28-01-2016, 21:47, w całości zmieniany 1 raz  
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Krzychuautim
Ekspert



Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 277
Otrzymał 11 punkt(y)
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-01-2016, 21:38   

Jakaś tragedia....
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wiktor-CK
Bywalec


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 41
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Kielce
Wysłany: 28-01-2016, 22:26   

Krzychuautim napisał/a:
Jakaś tragedia....


rozwiniesz?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Krzychuautim
Ekspert



Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 277
Otrzymał 11 punkt(y)
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-01-2016, 23:01   

Bo to nie jest naprawa tylko jakiś zlepek. Jak można tak robić, kompletny brak wiedzy o budowie i naprawianiu nadwozi. Przecież to się połamie na progu zwalniającym.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pipcur
Użytkownik


Wiek: 29
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 14
Skąd: Łomża
Wysłany: 28-01-2016, 23:50   

A ja przepraszam, że się wtrącę. Jako laik w blacharce zapytam, jak taka naprawa według Pana powinna wyglądać ? Pytam zupełnie poważnie, ponieważ oglądam wszystkie filmy tego człowieka i zawsze myślałem, że zna się na tym co robi, w tej BMW także myślałem, że zrobił to poprawnie. Wycięte okienka w progach i słupkach, podłoga pospawana w miejscu fabrycznych zgrzewów, wzmocnienia progach i słupkach pospawane, a nie jest to naprawa ale zlepek? Tak więc jak to powinno wyglądać jeśli można spytać ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kamil208
Klubowicz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 683
Otrzymał 20 punkt(y)
Skąd: z daleka
Wysłany: 29-01-2016, 01:45   

Krzychuautim napisał/a:
Przecież to się połamie na progu zwalniającym.

Oczywiście nie jest to naprawa technologiczna ale bez przesady jeździ takich clip'ów wieeeele i się nie łamią.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wiktor-CK
Bywalec


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 41
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Kielce
Wysłany: 29-01-2016, 11:30   

mnie zastanawia po obejrzeniu tego filmu dlaczego nie zdecydowali się na naprawę z wymianą poszyć/ćwiartki-pasa/elementu podłogi tylko wycieli cała dupę.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kamil208
Klubowicz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 683
Otrzymał 20 punkt(y)
Skąd: z daleka
Wysłany: 29-01-2016, 14:15   

Bo łatwiej, szybciej, mniej roboty i wszystkie masy zgrzewy w bagażniku zostają oryginalne. Pozatym gdy nie ma opcji naprawy na nowych blachach to porozwiercanie tej dupy, podłogi itp. byłoby też czasochłonne a blachy i tak poniszczone i pogięte.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Chali68
Klubowicz
U siebie.


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 1028
Punkty: 35/30
Skąd: Wschód
Wysłany: 29-01-2016, 19:20   

Ale JaJa!!! Po pierwsze nie jest to wyciągnięte przy pierwszym podejściu jak należy!!!
Tam dalej jest FIX!!! W ogóle nie stoi to na ramie brak jakiegokolwiek wypoziomowania.
Słupki cięte gdzie popadnie, to następna bzdura!!!
Chaotycznie i niechlujnie!!! Typowy Mietek ze stodoły!!! :D
Krzychuautim, ma rację!!! Może to się nie połamie od razu ale przy strzale bocznym będzie komedia!!! ;)
Pójście na łatwiznę aby kasę przytulić... nie należy się na nim wzorować!!! ;]
A najbardziej mnie rozbawiły te blaszki na słupkach byle jak wycięte!!! :O :smiech:
A o pasowaniu na szczeliny do drzwi na oko to już nie skomentuję!!! :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 29-01-2016, 21:20   

Pan Tussik ma lepsze filmiki :)
https://www.youtube.com/watch?v=FwJ5mAVllb8

Dobra Krzychuautim, wrzuć jakiś filmik od siebie jak to miałoby wyglądać ...


Chali68, Opisz jak to widzisz bo ja zielony jestem przecież :D

Kamil208, Według mnie wszędzie tak samo ale przecież możemy się mylić ....ASO ,SZOPA ....
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Krzychuautim
Ekspert



Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 277
Otrzymał 11 punkt(y)
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-01-2016, 07:39   

Po pierwsze rama i dobry pomiar, a najlepiej na sztywnych punktach. Po drugie uderzenie "rozchodzi" się po całym nadwoziu, czyli przed wycięciem wszystko musi trafić z powrotem na swoje miejsce, trzeba wyciągnąć.
Trzecie, spawanie blach o podwyższonej wytrzymałości nie jest najlepszym rozwiązaniem a właściwie najgorszym. To trochę tak jakby spawać resor lub sprężynę, albo pęknie obok albo będzie słabe...raczej popęka. Po prostu wewnętrznych wzmocnień się nie tnie i nie spawa. Pewną alternatywą jest lutospawanie, ale to takie wyjście awaryjne.
Nie mam takich filmów, bo tak nie robię, co prawda zdarzyło mi się robić " składanki", ale tylko na starych samochodach a i tak to zdecydowanie inaczej wyglądało.
https://youtu.be/UWJtXsmxUsU

https://youtu.be/p64pa6VNZMY

https://youtu.be/Z7V65UqV0KI

https://youtu.be/MaVmGsa5HtY
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Sw.Piotrek
Maniak forum
Początkujący


Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 562
Punkty: 11/26
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-01-2016, 18:23   

Tutaj jest weselej -
https://www.youtube.com/watch?v=h5qea1eQO7M
Choć nie ukrywam że bardzo lubię filmiki tego faceta.
_________________
http://niezalezna.pl/
http://dorzeczy.pl/
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pipcur
Użytkownik


Wiek: 29
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 14
Skąd: Łomża
Wysłany: 30-01-2016, 18:34   

No fakt, to stare filmy i widać niezłe rzeźbiarstwo, ale w nowych filmikach widać, że klepie praktycznie same nowe gabloty, najpewniej ciągnięte z USA, i tam już używa od niedawna nawet laserowego wskaźnika do mierzenia karoserii. Dlatego wydawało mi się, że robi to ok. Przynajmniej ma spotter hehe :)

Poza tym, czy istnieje w takim razie zgodny z technologią sposób na wstawienie całego tyłu w autach z blachy o podwyższonej wytrzymałości? Tak jak w tej 7er ale "zgodnie ze sztuką"?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Krzychuautim
Ekspert



Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 277
Otrzymał 11 punkt(y)
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-01-2016, 21:30   

pipcur napisał/a:
Poza tym, czy istnieje w takim razie zgodny z technologią sposób na wstawienie całego tyłu w autach z blachy o podwyższonej wytrzymałości? Tak jak w tej 7er ale "zgodnie ze sztuką"?

No właśnie w tym jest problem że w zasadzie nie ma takiej metody która byłaby zgodna z technologią a nie byłaby kosmicznie droga. Oczywiście wszystko jest możliwe ale.....
Ja kiedyś zacząłem używać przemysłowych zgrzewarek, z tego co wiem jest to jedyny taki przypadek na Świecie i to dało możliwość wykonywania poważniejszych napraw, ale do współczesnych aut już nie za bardzo. Dzisiaj samochody się klei, spawa laserowo itp. w warsztacie nie do zrobienia a przynajmniej za normalne pieniądze. Z drugiej strony wartość samochodów w stosunku do ceny części jest minimalna a więc nie opłaca się ich naprawiać.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pipcur
Użytkownik


Wiek: 29
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 14
Skąd: Łomża
Wysłany: 31-01-2016, 01:03   

Dziękuję bardzo za odpowiedź :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kamil208
Klubowicz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 683
Otrzymał 20 punkt(y)
Skąd: z daleka
Wysłany: 31-01-2016, 01:21   

Krzychuautim jeżeli klient przywiózłby do Ciebie tą 7 i ten wycięty dosyć krótko tył nie podjąłbyś się naprawy czy wykonał ją inaczej? jeżeli inaczej to jak?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Krzychuautim
Ekspert



Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 277
Otrzymał 11 punkt(y)
Skąd: Poznań
Wysłany: 31-01-2016, 09:23   

Nie wiem, musiałbym to obejrzeć, pewnie więcej bym rozebrał i dokupił wzmocnienia wewnętrzne.
Jeżeli już coś takiego robimy to właśnie w taki sposób unikając maksymalnie spawania.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne