Tak sobie patrze na różne lakiery bezbarwne i widzę ze są ich różne rodzaje...
o co chodzi z tymi skrótami MS, HS, UHS ??
z tego co dałem rade wyczytać to jakaś zawartość masy stałej ale czym się te lakiery tak naprawdę charakteryzują to nie wiem ?
np ze lakier HS będzie lepiej się rozlewał na pionowych powierzchniach niż MS ?
mógłby to któryś z zorientowanych forumowiczów objaśnić ?
MS-to lakier o małej zawartości części stałych, z dużą zawartością części lotnych, zalecane nakładanie trzech warstw
HS- jak to już wyczytałeś to lakier z dużą zawartością części stałych, 420g/L lotnych, zgodny z LZO, zalecane nakładanie na 1,5 warstwy
A na jakim produkcie wyczytałeś UHS ?.. UHS to produkt o jeszcze mniejszej zawartości LZO mniejszej niż 420g/L, nie znam takiego produktu
http://lakiernik.orge.pl/viewtopic.php?t=540
medium solid MS -średnio stężony
high solid HS - wyso stężony
ultra high solid UHS - bardzo wysoko stężony
efekt tego widać po ilości warstw nakładanego lakieru ,oraz jej grubości pozostałej po wyschnięciu.
MS-y robiło się na 3y ,aby uzyskać 50-60 micron lakieru , HSy dwie,a na półtora to ???
czyli można powiedzieć ze te UHS to takie podrabiane :P
bo widzę jeszcze kilka lakierów oznaczonych tym skrótem... poszukam i porównam karty techniczne z ciekawości
[quote="jacklack
...Jak dla mnie to HS, nie pisze że ma mniej jak 420g/L a takie "<" znaczki to każdy sobie może postawić [/quote]
Jacku to ze lakier ma ponizej 420g/L zwiazkow lotnych,oznacza tylko ze jest zgodny z dyrektywa unijna z 2004 roku.
Druga sprawa sa czesci stale zawarte w lakierze.
Liczba LZO oraz zawartosc czesci stalych to dwie rozne rzeczy,wiec lakier UHS zawiera liczbe LZO ponizej 420g/L i duzo wieksza liczbe czesci stalych anizeli MS,czy HS.
Problem tylko w tym ze zadna dyrektywa,zadne normy i przepisy nie reguluja ilosci tych czesci stalych,czy granicy w jakiej ma sie miescic kolejno lakier MS,HS,czy UHS
Lakier Dupont 3050S do jakich typow lakierow mozemy zaliczyc
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 570 Punkty: 14/4 Skąd: Kraków
Wysłany: 29-10-2009, 18:49
Lzo LZO... a NITRO jakie ma LZO?
UHS to najlepsze co moze być.
Idź do sklepu i zapytaj jakei LZO ma klar Novola. Mina sprzedawcy = bezcenna. All na temat ?
efekt tego widać po ilości warstw nakładanego lakieru ,oraz jej grubości pozostałej po wyschnięciu.
MS-y robiło się na 3y ,aby uzyskać 50-60 micron lakieru , HSy dwie,a na półtora to ???
czyli chcesz powiedziec ze robiac poltora warstwy hs-a a 3 warstwy ms-a uzyskamy tyle sam0 micronów?
czyli chcesz powiedziec ze robiac poltora warstwy hs-a a 3 warstwy ms-a uzyskamy tyle sam0 micronów?
dokładnie tak. skoro mniej odparuje w powietrze ,to więcej zostanie na elimencie ,do tego jeszcze mniej pylenia z trzech warstw w powietrze ,bo tylko 1,5tora .
No to podaj mi przykład takiego lakieru, bo naprawdę jeszcze się nie spotkałem za produktem który ma poniżej 420g/L lotnych
wszystkie ktore w kartach charakterystyk posiadaja <420g/L ,to nie jast wymysl producentow.
Nie podaja producenci dokladnie bo i nie ma takiej potrzeby ile jest w tych lakierach zwiazkow lotnych.Jest ponizej dopuszczalnej granicy i to jest najwazniejsze,a ile zapytaj w labolatoriach.
Cytat:
Lakier Dupont 3050S do jakich typow lakierow mozemy zaliczyc
jacklack napisał/a:
do HS, nie inaczej
Otoz nie Jacku.Jest to MS
W polaczeniu z utwardzaczami z seri XK rozlewnoscia oraz latwoscia aplikacji moze oszukac niejednego ,ale niestety to MS
Otoz nie Jacku.Jest to MS
W polaczeniu z utwardzaczami z seri XK rozlewnoscia oraz latwoscia aplikacji moze oszukac niejednego ,ale niestety to MS
Przyznam Piotrku że troszkę mnie zaskoczyła twoja wypowiedz, postaram się zbadać tą sprawę lakieru 3750S, do tego momentu ze swej strony pozostawiam ten temat bez komentarza...
...troszkę mnie zaskoczyła twoja wypowiedz, postaram się zbadać tą sprawę lakieru 3750S, do tego momentu ze swej strony pozostawiam ten temat bez komentarza...
Łoj sorry nie doczytałem , o 3050 praktycznie już zapomniałem,to już stara linia lakierów DP tak jak 3200 i 3550S
Ps.3050S i 3550S to wielki niewypał Dp nawet nie rozmawiajmy o nich jeden się rozwarstwiał drugi chłoną wilgoć jeszcze po wysuszeniu, totalna porażka dp.
nic mi o tym nie wiadomo
Naprawde nie mam do tego lakieru zadnych zastrzezen.
Co do lakieru 3050 to faktycznie z karty technicznej(do których rzadko zaglądam) wynika że to MS, nie ma wzmianki o LZO
Co do wad lakierów 3050 i 3550 technicy z Polski i Belgi badający u mnie problem rozwarstwiania i absorpcji wilgoci wstępnie stwierdzili że mój warsztat leży w niedogodnym położeniu geograficznym i stąd wynikały takie problemy z tymi lakierami, może Twój warsztat leży w bardziej dogodnym położeniu i nie masz problemów , jak ich wyśmiałem to się doczepili do powietrza ze sprężarki że niby woda woda , sprawdzili przyrządem i okazało się że powietrze jest czyste więc zapytałem co w końcu jest przyczyną??Bangijczyk podrapał się po głowie i stwierdził że to woda a właściwie jej nikła mgła tworząca się przy rozprężeniu powietrza jakie wychodzi z dyszy pistoletu jest powodem rozwarstwiania, o absorpcji wilgoci jak dotąd nie uzyskałem odpowiedzi ze strony DP
czyli można powiedzieć ze te UHS to takie podrabiane :P
bo widzę jeszcze kilka lakierów oznaczonych tym skrótem... poszukam i porównam karty techniczne z ciekawości
Znowu coś więcej wiem, dzięki
Chwyt marketingowy.To normalny HS o małej zawatości VOC/LZO.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum