lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
youngtimer'owe E21 i nowy lakier
Autor Wiadomość
mtechnic
Użytkownik


Dołączył: 24 Maj 2014
Posty: 3
Skąd: rdm
Wysłany: 24-05-2014, 21:40   youngtimer'owe E21 i nowy lakier

dlugo sie zastanawialem nad rejestracja na forum,gdyz wiem ze niestty ja nikomu nie pomoge z racji zerowiej wiedzy w temacie a i domyslam sie ze i mi nikt nie bedzie chcial odpowiedziec na pytanie ktore jak mniemam gdzies w zakamarkach forum napewno sie przewinely...

No ale sprubuje ,moj problem nie jest skomplikowany i zamyka sie w grubsza na ta chwile w uzyskaniu odpowiedzi na kilka pytan/opini na nurtujace mnie pytania;

-pacjent to bmw e21,auto jak auto, niemlode ,aktualnie jest po blacharce pobierznym zabezpieczeniu srodkiem antykorozyjnym "minia" ,stary lakier ktory byl w 90% pozbawiony bezbarwnego (zluszczyl sie) zostal usuniety w wiekszosci szlifierka oscylacyjna gradacja 80-120 do fabrycznej bazy,tu i owdzie wiadomo do blachy i tak czeka gdyz nie wiem co w zasadzie powinnem zrobic.

Auto osobiscie chce tylko przygotowac do lakierowania ,polozyc grunt i to tyle ,lakier polozy juz "fachowiec"

I tu Panowie co robic ,szpachlowac i na to grunt ? czy grunt a potem szpachla ,a jesli grunt to jaki ? epoksyd czy reaktywny.

Czy dobrze zrobie jesli poloze najpierw epoksydowy nowol protect 360 a potem szpachle ?
Czy na tego novola mozna juz polozyc baze (lakier metalic,jasna zielen) ? czy trzeba jescze jakis podklad
Jak przygotowac taki podklad pod baze jesli sie da wogole,na mokro jakos przeszlifowac ?
Jak przygotowac nadwozie ?czy po 80-120 ,mozna to przemyc i spokojnie polozyc epoksyd (nie specjalnie sklaniam sie ku reaktywnemu)bo auto to nie sama korozja i bylo wyspawane praktycznie nigdzie indziej niz podloga i troszke bagaznika)

Domyslam sie ze ciezko bedzie odpowiedziec na moje pytania a sprawa nie jest na tyle prosta aby to wyjasnic opisac w jednym poscie etc ,ale moze ktos moglby poswiecic chwile i napisac jak sam by postapil jak mialby takie auto zrobic dla siebie.

W jaki sposob by przygotowal, jakiego podkladu urzyl,szpachli aby to wszystko otarlo sie o sztuke lakierowania :)
Z gory dzieki.
Slabe foto a auto wyglada obecnie tak;

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 24-05-2014, 22:14   

skończyć p 240
/epoksyd na niego bez matowania - szpachla - skończyć p320 lub 360/
epoksyd na niego bez matowania - akryl matujesz pod bazę p360. kończysz p1000 na mokro lub papier na gąbce super fine na to baza i bez matowania bezbarwny

to tak w super skrócie
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mtechnic
Użytkownik


Dołączył: 24 Maj 2014
Posty: 3
Skąd: rdm
Wysłany: 25-05-2014, 09:39   

ok czyli przelece to jeszcze maszyna 240

jakim zmywaczem najlepiej to przemyc zarowno teraz nadwozie jak pozniej epoksyd tez rozumiem trzeba przemyc,cos z bolla,app,czy novola bedzie ok?

i jaki dobry podklad akrylowy na tej novol P360 bedzie wskazany ?

i jeszcze pytanie,ile warstrw plus minus tych podkladow trzeba by polozyc ?

[ Dodano: 25-05-2014, 09:55 ]
i jeszcze takie pytanie w ktorym momencie moge plozyc jakies masy uszczelnijace na spawy,i miejsca ktore ulegly uszkodzeniu podczas czyszczenia.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
michalLbn
Klubowicz


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2131
Punkty: 49/7
Skąd: z niecaka ;) LBN
Wysłany: 28-05-2014, 06:53   

Kup zmywacz silikonów. Novol i boll na pewno z tego co wiem sprzedają taki produkt. Podkład akrylowy kup jakiś nienajtańszy. Dupont duxone jest naprawdę przyzwoity, Novol również. I tutaj moja rada. Weź sobie kup wszystko za jednym razem i jednego producenta. Wówczas będziesz pewność że produkty zostały przebadane i są w pełni ze sobą kompatybilne. Jeżeli masz dostęp do novola, bierz novola jest niedrogi jak na swoją jakość. Kup jednego producenta szpachlę, podkład epoksydowy i podkład akrylowy. Podkładu akrylowego minimum 2 pełne warstwy mokre. Producent zaleca ile mikronów można nałożyć. Masy na połączenia blach kładziesz po nałożeniu podkładu epoksydowego.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne