lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Poprawa zaprawek - na nowo czy da radę poprawić?
Autor Wiadomość
Sayan
Użytkownik


Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd: Osaka
Wysłany: 20-04-2014, 21:32   Poprawa zaprawek - na nowo czy da radę poprawić?

Cześć.
Stażu długiego nie mam we wpyłkach (jest to moja druga w życiu) i trochę się zapomniałem i chyba źle podszedłem do tematu - liczę na sugestie jak to poprawić, bądź zminimalizować dotychczasowe skutki.

Zaprawka była robiona na tylnym nadkolu i była próby wpyłki trochę dalej od zaprawki na błotnik i do drzwi. Klar powinienem położyć na cały element, bądź na jego większość i bardziej rozpylić bazę, dlatego została 'przycięta'. Próbowałem już zeszlifować nową powłokę bazy i klaru do załamania nadkola (p2000) by zgubić trochę defekt, ale chce to raczej zrobić na nowo (od razu pozbyc się rysy, która była wyżej). Całość rozrysowałem na foto, oraz jak była przeprowadzana operacja. Teraz jakbym poprawiał i poprzecierałem się do nowej bazy to nie chciałbym żeby się to zwazyło.

Wiem, że jest trochę tematów o cieniowaniu ale chciałbym abyście mój przypadek potraktowali indywidualnie i pomogli teoretycznie w tej robocie, gdzie wpylać i jak teraz zaczac to poprawiac zeby nie zrobic wiekszego burdelu :P Auto to vectra B hatchback (lakier l282 - 25% perły).




Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Mart-Dent
Klubowicz


Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 716
Punkty: 15/5
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20-04-2014, 21:45   

Z tego co widać to nic nie zapomniałeś, po prostu nie masz o tym pojęcia.
Po pierwsze po co wchodziłeś na drzwi, po drugie dlaczego nie lakierowałeś do rantu?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Sayan
Użytkownik


Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd: Osaka
Wysłany: 20-04-2014, 21:55   

Owszem, z wpyłkami brak mi doświadczenia. Ale myślę, że z Waszą pomocą uda mi się coś poprawić. Dlatego prosiłbym o wyrozumiałość.
Na drzwi wchodziłem dlatego, że była również tam delikatna zaprawka na samym rancie (obdarta krawędź) - zapomniałem ją rozrysować na schemacie. Do którego rantu? Ten dolny, czy ten na górze? Jak do dolnego no to chyba trochę za mało miejsca tam miałem zwracając uwagę, że podkład w lewej części zachodzi powyżej linii załamania. Dlatego chciałem wpylić w dalszą część błotnika.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Ryba
Klubowicz
gówniash



Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 1194
Punkty: 19/16
Skąd: Radomsko
Wysłany: 20-04-2014, 22:39   

Generalnie ...
Podkład matujesz pewnie papierem na wodę więc pod baze konczysz na 1200. Lecisz cały podkład + 2-3 cm wyżej zakładki. Kolejne 2 cm lecisz papierem 1500 - pod klar.

Bazą malujesz podkład do pokrycia + to miejsce po papierze 1200 - wiadomo nie uda sie idealnie domalować do tego miejsca.

Klarem jedziesz całość zmatowanej powierzchni.

Oklejasz taśmą na wywijkę, bądź pianką do wnęk ok 5-8 cm powyżej/dalej od miejsca zmatowanego 1500.

W miejscu gdzie kończy się nowy klar dajesz 1 warstwę rozcieńczalnika do cieniowania - tzw. SPOT'a, ale uważaj, żeby nie dojechać nim do taśmy oraz za bardzo nie przylać, ponieważ jest rzadki i łatwo o zacieki.

Jak wszytko wyschnie rozklejasz i w zależności od tego jak dużą masz "krechę" z odkurzu, to albo najpierw matujesz ją papierem 2500 albo od razu próbujesz polerować.

Wychodzi praktycznie bez śladu. Jeśli lakierujesz do jakiegoś przetłoczenia, rantu/sierpa/załamania możesz dojechać klarem do samego końca i nie stosować SPOT'a, ale przy płaskich powierzchniach to nie przejdzie.
_________________
PSIK ! Do nory...
Oł maj gad !
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Sayan
Użytkownik


Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd: Osaka
Wysłany: 20-04-2014, 23:32   

Dzięki za pomoc. ;] Jednak teraz muszę naprawić to co wcześniej się nie udało i trochę sprawa się komplikuje.
W obecnej sytuacji, jakbym chciał to poprawiać, to tylko w miejscu przetarć do bazy zastosować podkład żeby się to nie zważyło (do tego ta rysa na górze)? - pierwsze foto.

Albo podkład już do krawędzi dolnej nadkola? - foto drugie

Później robić wg Twojej rozpiski ze SPOT'em.


1:


2:


O drzwiach już nie piszę, bo jak będę wiedział jak zrobić ten błotnik to z drzwiami jakoś powinno pójść, bo tam tylko na krawędzi było zadrapanie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Ryba
Klubowicz
gówniash



Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 1194
Punkty: 19/16
Skąd: Radomsko
Wysłany: 21-04-2014, 10:49   

W sytuacji, którą pokazałeś ja nie robił bym już wypyłek, ale dał 1 warstwę podkładu m/m jako izolatora na cały zmatowiony na fotce obszar, dalej polakierował bazą około 10 - 15 cm dalej za podkład, a klarem cały tylny błotnik, bo z tego co pamiętam to nie łączy się on bezpośrednio z dachem tylko jest jakaś plastikowa rynienka.

Takie zaprawki wychodzą dobrze na malych powierzchniach, załamaniach, przetłoczeniach, sierpach, ale na dużej płaszczyźnie tylnego błotnika będzie ją mocno widać, choć być nie wiem jak się starał :nono:

opel-vectra-b-16-16v.jpg
Plik ściągnięto 80 raz(y) 72,3 KB

_________________
PSIK ! Do nory...
Oł maj gad !
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Mart-Dent
Klubowicz


Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 716
Punkty: 15/5
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-04-2014, 11:31   

Oj Ryba Ryba. Wystarczy przyprószyć bazą przejście i polakierować do rantu. Ale Tobie kolego Sayan niestety to nie wyjdzie bo jak już pisałem nie masz pojęcia o lakiernictwie. Oddaj to komuś do zrobienia bo będziesz robił robił i okaże się że zamiast wpyłki na błotniku polakierujesz całe auto.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
mst
Klubowicz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 426
Punkty: 4/12
Skąd: uk
Wysłany: 30-04-2014, 00:50   

Ryba napisał/a:
ale na dużej płaszczyźnie tylnego błotnika będzie ją mocno widać, choć być nie wiem jak się starał

Ryba robiłeś kiedyś zaprawki na dachu lub na masce? chyba nie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne