lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Baza i klar bezpośrednio na podkład reaktywny :|
Autor Wiadomość
pkonik
Użytkownik


Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 2
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 01-04-2014, 23:01   Baza i klar bezpośrednio na podkład reaktywny :|

Witam.

Nie jestem lakiernikiem...

Pierwszy raz w życiu trzymałem pistolet lakierniczy w rękach, popełniłem zbrodnie malowania felg aluminiowych.

Wyszło bardzo fajnie, ale...

Etapy pracy:
- piaskowanie odprysków drobnym korundem
- szlifowanie zadziorów papierem ściernym
- rozszlifowanie ubytków
- odtłuszczanie
- malowanie podkładem reaktywnym troton
- następnego dnia matowanie drobnym papierem
- odpylenie, odtłuszczanie
- nałożenie bazy metalic
- po godzinie odkurzenie ściereczką antystatyczna
- nałożenie lakieru bezbarwnego
- przeczytanie karty technicznej podkładu reaktywnego

I tu pojawia się problem - na podkład reaktywny położyłem bezpośrednio bazę i lakier.

Czy ktoś z was może mi powiedzieć co mnie teraz czeka ?
Felgi się rozpuszczą ? Lakier odpadnie płatami ?

Pozdrawiam i dzięki za opiernicz/pocieszenie/uspokojenie.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 02-04-2014, 09:26   

pkonik napisał/a:
co mnie teraz czeka?
prędzej czy później
pkonik napisał/a:
Lakier odpadnie płatami

Chociaż czas suszenia rekatywnego był spory więc może trzymać ale nie musi ;) zrobiłeś też szlif gdzie przy tym podkładzie to też błąd .. nie masz odpowiedniej warstwy aby spełniał swoje zadanie ...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
pkonik
Użytkownik


Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 2
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 02-04-2014, 13:17   

unek napisał/a:
pkonik napisał/a:
co mnie teraz czeka?
prędzej czy później
pkonik napisał/a:
Lakier odpadnie płatami

Chociaż czas suszenia rekatywnego był spory więc może trzymać ale nie musi ;) zrobiłeś też szlif gdzie przy tym podkładzie to też błąd .. nie masz odpowiedniej warstwy aby spełniał swoje zadanie ...

Podkład matowany, ale nie przetarty -małżonka się zastanawiała czy nie mam zostawić takich ładnych żółto-beżowych felg ;)
Felgi wyglądają ok, lekkie obijanie młotkiem nic nie uszkodziło, mokra szmata przez noc leżała na feldze i nie widać żadnych zmian.

Szlifować do zera i poprawiać czy też założyć i czekać aż samo spadnie ?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 02-04-2014, 14:11   

A zostaw to jak twoje. Jak sie rozsypie to poprawisz.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
TeeM
Ekspert


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 914
Punkty: 20/21
Skąd: różnie
Wysłany: 02-04-2014, 14:25   

Pkonik zostaw jak jest.
Bedziesz pierwszym beta testerem!
Na przyszłość najpierw czytaj karty techn., forum no a potem naprawiaj :)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
jacklack
Administrator



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 3553
Punkty: 95/54
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 02-04-2014, 15:16   

Cytat:
Szlifować do zera i poprawiać czy też założyć i czekać aż samo spadnie ?

Jestem tego samego zdania co koledzy powyżej...nie ruszaj tych felg.

Jest szansa że to się jednak będzie trzymać. Ten produkt (WASH PRIMER Podkład Wytrawiający 2:1 TROTON) z tego co czytam w karcie technicznej, jest zbudowany na żywicy poliwinylowej, czyli na takiej samej jak np. grunt reaktywny 825R CROMAX, na który można nakładać powłoki wierzchnie.
Druga sprawa to to, że nieświadomie zwiększyłeś pole przyczepności dla nałożonej powłoki dekoracyjnej, co może też w jakimś stopniu przechylić szalę na pozytywną stronę - choć z zasady Wash prmer'ów się nie szlifuje.

Karta Techniczna TROTON.rar
Pobierz Plik ściągnięto 389 raz(y) 141,31 KB

_________________
www.lakiernik.info.pl
Forum Lak
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
marcin7888
Użytkownik


Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd: z tąd i owąd
Wysłany: 02-04-2014, 22:09   

Ja bym zostawił ,jesli to twoje felgi a nie klienta to nikt do ciebie z reklamacją nie przyjdzie, a jak coś się z tym dziać będzie to poprawisz.
_________________
Mechanika uczy logicznego myślenia a lakiernictwo cierpliwości.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne