lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Oczkowanie, dziurki, kraterki
Autor Wiadomość
Kaes91
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 1065
Punkty: 17/10
Skąd: Olecko
Wysłany: 17-12-2013, 09:40   

Szopka była dlatego, że jako ostatni przyszedł mi do głowy pomysł, żeby przyjrzeć się lakierowi ;)
_________________
Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
zadi
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 4
Wystawił 2 punkt(y)
Skąd: Zabierzów
Wysłany: 14-02-2014, 14:12   

Witam, podłącze się pod temat.
Wczoraj wieczorem lakierowałem zderzak w swoim mondeo, trzy dni wcześniej zrobiłem go w podkładzie. Podkład przeszlifowałem, odtłuściłem zmywaczem silikonowym (Boll - chyba raczej niższa półka) i zacząłem sikać. Już po przepyłce widziałem że coś jest nie tak.
Czy taki efekt jest ściśle zarezerwowany dla silikonów? (niedokładne odtłuszczenie), czy może być również woda w układzie. Czy na dwoje babka wróżyła. Jak widać oczka są do podkładu. Jak lakierowałem podkładem, żadnych oczek nie było.
Mam filtry, ale też żadna wyższa półka, lakieruje raczej hobbystycznie.
Proszę o jakąś podpowiedź.

[ Dodano: 14-02-2014, 15:33 ]
Dodam jeszcze że jak psikam samym powietrzem np na kartkę papieru to nie widać żadnych zanieczyszczeń, wody czy oleju. Pozdro

oczka.jpg
Plik ściągnięto 139 raz(y) 212,77 KB

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 14-02-2014, 15:51   

może by mgła olejowa z kompresora. Zła instalacja plus do tego pogoda wilgotna i wyszła woda z olejem z sideł
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
zadi
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 4
Wystawił 2 punkt(y)
Skąd: Zabierzów
Wysłany: 14-02-2014, 16:00   

dzięki za odpowiedź.
ktoś ma jakiś inny pogląd na to?
fakt, wczoraj była mega wilgoś, mgła.
co pomoże tak na szybko? jakiś dobry odolejacz?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Pio249
Użytkownik
Mieszalnia lakierów



Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 8
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Żukowo
Wysłany: 14-02-2014, 18:22   

jeśli to olej to na twoim miejscu umył bym wąż od powietrza i sprawdził bym kompresor czy nie ma wody w zbiorniku mój znajomy miał taki problem że miał dwa węże jeden do lakierowania a drugi do narzędzi pneumatycznych i do tego drugiego lał niewielką ilość oleju (nie wiem czy takie coś się stosuje ale nieważne)Ważne to że użył tego węża do lakierowania i miał podobny problem jak ty.Pozdrawiam.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl szczegóły
zadi
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 4
Wystawił 2 punkt(y)
Skąd: Zabierzów
Wysłany: 14-02-2014, 19:04   

OK. dziękuję
Kondensat już spuszczałem, ale zrobię to raz jeszcze.
Pozdrawiam
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wasyl
Wyjadacz


Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 114
Otrzymał 1 punkt(y)
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-02-2014, 10:58   

zadi, jak na bazie Ci wyszły oczka to coś musi być ostro nie tak. U nas był problem z oczkami, ale wystarczyło porządnie wyszorować pomieszczenie i zagrzać do 20 stopni. W jakiej temperaturze lakierujesz?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
zadi
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 4
Wystawił 2 punkt(y)
Skąd: Zabierzów
Wysłany: 17-02-2014, 22:16   

ok 15 stopni
problem już rozwiązany, przynajmniej na tyle że polakierowałem ten zderzak.
W kompresorze miałem jeszcze wode, oraz w tzw ślepym ujściu, które zrobiłem właśnie po to aby zbierały się tam zanieczyszczenia. Tylko że zapomniałem o ich spuszczeniu. Dziękuję wszystkim. Pozdrawiam
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 17-02-2014, 22:42   

to zapytam bo mi czasem wyskoczy jakieś oko i to w najbardziej widocznym miejscu na elemencie :/// muszę się potem wqr...ć

Czym umyć przewód do lakierowania ?? i czy mogę umyć wkłady filtrów ? jeśli tak to czym ? mam CKD M4000 i F4000
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 17-02-2014, 22:50   

Cytat:
Czym umyć przewód do lakierowania ?
zmywaczem ,benzyną ekstrakcyjną
To_mas napisał/a:
czy mogę umyć wkłady filtrów ?
wkłady się wymienia ;)


Jeżeli masz co jakiś czas oko to może obmywaj ze 3 razy ;)
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
barteek933
Wyjadacz


Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 105
Otrzymał 3 punkt(y)
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 17-02-2014, 23:57   

powiem tak, ostatnio też miałem ten problem ale nie pisałem nic na forum tylko szukałem, czytałem i myślałem dlaczego tak mi się dzieje. zanim wpadłem dlaczego tak jest zrobiłem:

- odtłuściłem wszystkie króćce przy moim przewodzie, i pistolecie zmywaczem
- przez króciec nalałem zmywacza do pistoletu i podpiąłem wąż żeby go wyczyścić od wewnątrz
-jeszcze wcześniej rozebrałem odwadniacz i wymyłem go solidnie zmywaczem
-cały pistolet rozebrałem i wykąpałem w zmywaczu

i zrobiłem próbę: odtłuściłem solidnie zmywaczem i normalnym papierem i później wytarłem do sucha i co ?

żadnych oczek, kraterów itp itd

u mnie problem wcześniej na próbnych elementach był tym że w pośpiechu złapałem ścierki z warsztatu żeby przemyć element z warsztatu a jak wiadomo była tłusta ... :killer:

nie jestem doświadczony w tym temacie ale jeżeli macie takie cuda to:
- macie olej + wodę w powietrzu
- odtłuszczacie benzyną
- brudny pistolet + przewody
- brak lub słabej jakości odwadniacze (w moim przypadku yato z wbudowanym reduktorem x2)
- odtłuszczanie brudnymi szmatami (nawet nie świadomie)
- nieodpowiednie przygotowanie elementu
- używanie jakiś spray'ów tuż przed lakierowaniem lub w pobliżu lakierowanych elementów
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 18-02-2014, 22:28   

unek napisał/a:
Cytat:
Czym umyć przewód do lakierowania ?
zmywaczem ,benzyną ekstrakcyjną
To_mas napisał/a:
czy mogę umyć wkłady filtrów ?
wkłady się wymienia


ok a jakiś dobry patent na umycie węża ?? poprostu go przelać zmywaczem ???
cały pistolet mogę też wymyć zmywaczem bez obaw o nic w środku ??
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
masato
uzależniony od forum


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 358
Punkty: 4/1
Skąd: Kalisz
Wysłany: 19-02-2014, 01:47   

Jeżeli pistolet jest w kanałach powietrznych brudny to przemycie tyle Ci da co umarłemu kadzidło.
Kiedyś miałem bardzo mocno uwalony gun w środku. Pomogło rozebranie na części pierwsze. Wszystko w częściach. Woda z ludwikiem w umywalce i w to korpus. Szczoteczki do czyszczenia guna i jazda, wszystkie kanały, płukanie itd itp.
Wydmuchanie i suszenie, składanie.
Wszystkie części myłem, po kolei. Do dzisiaj pistolet nie puszcza syfka :)

Metoda najtańsza. Tak to byś musiał mieć wszystko zanurzone w zmywaczu.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 19-02-2014, 08:54   

Nie wiem czy jest czy nie jest ale kompresor wyczyscilem. Poszukam nowych wkladow filtrow,obudowy wymyje i tak samo przewod. No to juz bym tego guna wymyl profilaktycznie zeby nie bylo.
Odtluszczam 2 razy. A czasem mi jakies oko np 1 na element wyskoczy na bezbarwnym ale za to w najbardziej widocznym miejscu....
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
unek
Moderator


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 3287
Punkty: 30/22
Skąd: pomorskie
Wysłany: 19-02-2014, 10:30   

To_mas, Nie wiem nie myłem jeszcze węża ale chyba najprościej przelać ze 4 razy zmywaczem ..
A pistolet normalnie standardowo rozpuszczalnikiem ;)
To_mas napisał/a:
Poszukam nowych wkladow filtrow
Na elakiery były kiedyś w ofercie ..
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
barteek933
Wyjadacz


Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 105
Otrzymał 3 punkt(y)
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 19-02-2014, 13:18   

ja u siebie lałem zmywacz w króciec od powietrza i wylewałem a później nalałem zmywacza, podpiąłem wąż i i wydmuchało się i jest git :D
ale u mnie to był problem z odtłuszczaniem elementu :D
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 19-02-2014, 20:28   

unek napisał/a:
Na elakiery były kiedyś w ofercie ..
i dalej są :) już zamówione
zamówiłem też nowy filtr do mojej aspy :D przewód przelałem zmywczem, pozostałe części filtrów i reduktora wyczyściłem zmywazcem i pędzlem. Czekam na filtry i mam nadzieje że już będzie malina :D

[ Dodano: 19-02-2014, 20:29 ]
barteek933 napisał/a:
ale u mnie to był problem z odtłuszczaniem elementu
ja odtuszczam 2 razy, ale przyznaje nie na 2 szmatki...
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 19-02-2014, 22:57   

To_mas napisał/a:
zamówiłem też nowy filtr do mojej aspy


Oto odpowiedź dlaczego masz oczka.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
tomash
Maniak forum


Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 595
Punkty: 9/7
Skąd: pomorskie
Wysłany: 19-02-2014, 23:15   

kratery pojawiaja się niewiadomo zkąd i tak samo tajemniczo znikają ;]
_________________
tomash
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 20-02-2014, 19:15   

madmax napisał/a:
Oto odpowiedź dlaczego masz oczka.
mówisz o aspie czy o starym nigdy chyb nie zmienionym filtrze ?? :P
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
madmax
Moderator
CoMe My LaDy



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3834
Punkty: 67/45
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 20-02-2014, 21:56   

i jednym i drugim
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 21-02-2014, 15:23   

z filtrem się zgodzę ale jeśli chodzi o butlę z aspy to ja tam w niej nie widzę nic złego. (Kompresor z silnikiem są zmienione)
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 06-03-2014, 20:34   

mam takie pytanie do was

czy na noc wypuscić całkowicie powietrze z butli czy można zostawić ? co lepsze ?
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Kaes91
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 1065
Punkty: 17/10
Skąd: Olecko
Wysłany: 06-03-2014, 21:14   

W sensie, że przez noc z powietrza wilgoć się wytrąci? U mnie przez opaski i tak przez noc wszystko uchodzi ;)
_________________
Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
To_mas
Klubowicz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 2787
Punkty: 24/11
Skąd: Żywiec
Wysłany: 10-03-2014, 23:02   

Kaes91 napisał/a:
W sensie, że przez noc z powietrza wilgoć się wytrąci? U mnie przez opaski i tak przez noc wszystko uchodzi
no o to mi chodzi
u mnie nie ucieka jak zakręcę więc spuszczam powietrze z butli.
_________________
gg 6794125
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne