lakiernicy Grupy FAQ Szybkie Pytania-Odpowiedzi-Chat [0] Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: unek
01-03-2014, 17:24
kabina lakiernicza w warsztacie
Autor Wiadomość
krzyss20
Wyjadacz


Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 100
Skąd: WPR
Wysłany: 01-03-2014, 08:57   kabina lakiernicza w warsztacie

Witam. Mam zamiar zakupić kabinę do warsztatu i z racji tego że to spory wydatek chciał bym się was zapytać jak w waszych warsztatach zakup kabiny wpłynął na koniunkturę w warsztacie?
Czy zwiększyły się dzięki temu obroty?
Czy zmienił się segment klientów ?
Jak ze stawkami za naprawy? Czy udało się je choć nieznacznie podnieść?
Podsumowując czy taki zakup może wpłynąć na rozwój warsztatu i poprawę koniunktury, czy tylko ułatwi pracę?
Podzielcie się doświadczeniami!
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 01-03-2014, 13:08   

pracowałem kiedyś 3 lata bez kabiny, teraz pracuję od około 3-4 lat z kabiną i nie wyobrażam sobie lakierowania bez niej. Po 1: czystość , 2 brak zapylenia, 3 szybkość (możliwość kilku lakierowań dziennie), lakierowanie w elementach w kilku kolorach w jednym cyklu, wygrzany lakier - wygoda przy składaniu, lakier nie jest miękki i tak podatny na uszkodzenia. Ja widzę same plusy. Oczywiście dochodzą koszty wymian filtrów, oraz koszty opału - szczególnie w okresie zimowym kabina jest paliwożerna.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
PROJEKTER
Ekspert



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 3134
Punkty: 106/7
Skąd: ... z przyszłości
Wysłany: 05-03-2014, 20:36   

kalbi napisał/a:
pracowałem kiedyś 3 lata bez kabiny, teraz pracuję od około 3-4 lat z kabiną i nie wyobrażam sobie lakierowania bez niej. ....


Dlaczego Qurwa jego .... m..ć. Mało kto przyjmuje taki post za fakt ... i to fakt bezdyskusyjny :nono: ... :glupek: ... Z boku tego tematu ciągle pytania o nagrzewnicę, filtry wentylatory ... Jasne że można kombinować :glupek: Można kombinować nawet kilka lat żeby i tak dojść do oczywistych .... oczywistości. ;)

Słuchajcie rad tych którzy już przeszli przez rozwiązania kombinowane :nono: ... Słuchajcie i zamiast wątpić ... po prostu idźcie sprawdzoną przez profesjonalistów drogą. ;) Drogą tych którzy osiągnęli jakiś sukces, rozwijają się zawodowo i odrzucają gównozjadowe koncepcje rozwoju.

To takie proste :glupek: , to takie oczywiste :nono:

Lakiernia bez kabiny lakierniczej .... OK ale nie w refinishu ... nie w warsztacie samochodowym .... w innych lakierach może i tak ... w samochodówce lakiernia bez ... choćby prostej ( panelowej ) kabiny .... to kiepski pomysł. Sa wyjątki, ale spektakularne.


To taka opinia .... obok zapytania kolegi ... krzyss20 ;)
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ?
projekter@projekter.pl
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kaes91
Fanatyk



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 1065
Punkty: 17/10
Skąd: Olecko
Wysłany: 05-03-2014, 20:47   

A ja lakieruję w garażu swoje do handlu, dodam od siebie, że odkąd moje pistolety to Sata, nie wyobrażam sobie pracy innymi. odkąd używam promiennika, nie moge sobie wyobrazić pracy bez niego, tak jak bez 2 szlifierek po ponad 1.2k każda i odsysu pyłu. Chociaż kiedyś się kleiło głupa samymi łapami. Ale trzeba z tej dziury wyleźć i stanąć na powierzchni, żeby zobaczyć jak głęboka była ;)
_________________
Jak się człowiek spieszy, to się blacharz cieszy...
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 05-03-2014, 23:11   

jest jeszcze 1 plus. Kabina nie wybacza błędów. Jeśli źle przygotujesz to wyjdzie po suszeniu ;)
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
masato
uzależniony od forum


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 358
Punkty: 4/1
Skąd: Kalisz
Wysłany: 05-03-2014, 23:29   

Jaki jest koszt utrzymania kabiny zimą, a latem? Chodzi mi o samo paliwo, ile kabina zużyje w ciągu dnia?
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
kalbi
Klubowicz


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 2257
Punkty: 50/5
Skąd: W-wa
Wysłany: 05-03-2014, 23:41   

to zależy od temp. zew. Cykl w zimie przy dużych mrozach to nawet do kilkunastu litrów, a w lato znikome ilości.
_________________

Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
lukas
Stały Bywalec


Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 78
Wysłany: 06-03-2014, 16:43   

Mieliśmy kabinę na ropę.Jeden cykl lakierowania około 20 litrów razy 4 w ciągu dnia.Sporo.

[ Dodano: 06-03-2014, 16:44 ]
Zapomniałem dodać że zimą przy dużych mrozach
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Kamil208
Klubowicz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 683
Otrzymał 20 punkt(y)
Skąd: z daleka
Wysłany: 06-03-2014, 18:06   

lukas napisał/a:
Mieliśmy kabinę na ropę.Jeden cykl lakierowania około 20 litrów razy 4 w ciągu dnia.Sporo.

[ Dodano: 06-03-2014, 16:44 ]
Zapomniałem dodać że zimą przy dużych mrozach


warto pomysleć o tym żeby gdyby nie ta kabina i te podane 80l ropy było by jedno lakierowanie dziennie, a nastepnego dnia dalej niedoschnięty lakier.

Ja mam swoją 2 lata (wcześniej lakierowałem rok bez) i nie załuję ani złotówki a z perspektywy czasu może nawet byłbym skłonny zainwestować więcej.

W tym roku mamy lekką zimę więc są oszczędnosci, dziś przy ok 3-4 stopniach polakierowanie całego boku w sporym aucie + 30min w 60c poszło ok 12-15l.
Najdłużej na odparowanie konwencji, mając wodę nakładaną bez odparowania na 1,5 warstwy poszło by dużo szybciej i "taniej" w kwestii opału.
Nikt by mnie nie namówił na lakierowanie zawodowe bez bardzo sprawnej wentylacji co sprowadza się do kabiny a nie wiatraka w ścianie, mam na mysli przede wszystkim zdrowie wpływ na jakość lakierowanych elementów jest gratis.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
krzyss20
Wyjadacz


Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 100
Skąd: WPR
Wysłany: 06-03-2014, 19:52   

Czyli po zainstalowaniu kabiny stawka musi zostać podniesiona o 100 za element celem zwrotu kosztów . Do tego kolejne sto na amortyzacje i serwis.
Dodaj Punkt autorowi tego posta
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Artykuły i publikacje


Zagadnienia Prawne


Zagadnienia Techniczne